Webber se rozpovídal o těžkých vztazích s Red Bullem a o Alonsovi

Webber se rozpovídal o těžkých vztazích s Red Bullem a o Alonsovi

Mark Webber okomentoval své vztahy s některými důležitými lidmi, se kterými se setkal během své kariéry v motorsportu.

Australanův vztah s Red Bullem se v průběhu času vyvíjel, a zatímco mu byl v začátcích oporou šéf stáje Christian Horner, poslední dobou už to tak nebylo.

"Asi si už nejsme tak blízko, jak jsme dřív byli," přiznal o vztahu s Hornerem v rozhovoru s Peterem Windsorem. "Christian bude u týmu dlouho, asi do nekonečna, leda že by ho oslovil někdo jiný, takže musí zajistit, že všechno půjde co nejhladčeji, a to pro mě v některých případech nebylo přínosné. Vystavilo to náš vztah tlaku."

S kým si Webber nikdy nerozuměl, je poradce Red Bullu Helmut Marko. "Pořád úplně nevím, jaká je jeho role v týmu, takže jo... Od prvního dne byl ke mně velmi kritický, ale nakonec přivedl Seba a při tom odvedl skvělou práci. Asi je zklamaný, že týmy formule 1 mají dva vozy. Ale mají."

Nejcennějším spojencem tak Webberovi byl spolumajitel Red Bullu Dietrich Mateschitz. "Choval se ke mně skvěle. Nebylo pro něj vždy snadné mít všechno úplně pod kontrolou, protože je extrémně vytížený. Je to velmi úspěšný člověk, kapitán průmyslu."

"Také udělal mnoho úžasných věcí pro mladé sportovce. Mnoha z nich otevřel dveře. Vždy odpoví. Vždy je možné se s ním spojit. Na to není nikdy moc vytížený a já se těším, že s ním budu v budoucnu spolupracovat. Red Bull je určitě velmi profesionální a velmi dobře řízená organizace."

Dobře se Webberovi pracovalo také s šéfdesignérem Adrianem Neweym. "Byl velkým důvodem, proč jsem pokračoval tak dlouho. Je zdaleka ten nejlepší člověk, se kterým jsem kdy pracoval, co se týče chápání závodního vozu."

"Pracoval jsem s mnoha lidmi, ale Adrianovy schopnosti realizovat to, co jezdec a vůz potřebují, jsou prostě fenomenální. Je inspirující s ním pracovat."

A jak se australský závodník dívá na svého kolegu Sebastiana Vettela? "Evidentně je fenomenálně talentovaný. Známe jeho sílu v kvalifikacích a v prvních pěti kolech závodu. To je jeho hlavní úder. To je nejtěžší zvládnout. On v tom exceluje."

"Máme k sobě tak daleko, že se těžko hledá víc pozitiv než negativ v našem vztahu, a to je zklamání, protože chcete všechny udržet v úctyhodném světle a dát jim co nejvíc šancí, co nejdéle."

"Ale myslím, že se toho mezi námi stalo asi moc. Možná, že to bude jiné, až nám bude kolem padesáti, ale je těžké udělat tlustou čáru za tím vším, čím jsme si prošli. Mně to určitě nijak zvlášť nevadí a jemu také ne. Tak to prostě je."

Z jezdců okomentoval Webber ještě Fernanda Alonsa. "Závodil jsem s ním od F3000, takže ho znám hodně, hodně dlouho. Šli jsme spolu. Asi máme podobná zázemí, co se týče jeho růstu ve Španělsku a mého v Austrálii, a jak jsme se dosatali tam, kde jsme teď. Moc zkratek nebylo a muselo se hodně makat."

"Myslím, že v neděli odpoledne je asi nejlepší. Neuvěřitelný. Jeho schopnost udržet auto na takové úrovni po dvě hodiny je naprosto výjimečná. A podívejte se na počet incidentů, do kterých byl zapojen. Je jich velmi, velmi málo, což je další výjimečná vizitka svědčící o tom, že je v neděli odpoledne měřítkem."

"Když je ve formě. Nemůžete být vždy nahoře. Prochází si těžkým obdobím, ale když ho srovnáte s ostatními velikány historie, mnoha věcem se vyhnul. Byl tu Singapur 2008. To bylo extrémně kontroverzní. Lidé to můžou vnímat, jak chtějí. Dokud nebudete mít všechny informace, těžko soudit."

"Kdybych věděl, jak to dopadne, vítězství bych neakceptoval. Ale k tomu vítězství ani nemělo dojít! Nicméně na jedno kolo jsou tu asi o trochu rychlejší jezdci. Ale na 19 závodů ve všech podmínkách v neděli je to váš člověk."  

Doporučujeme

Články odjinud