Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

Red Bull nasadil na poslední dva dny v Barceloně řešení výfuků, které je podle některých ostatních týmů na hranici pravidel. Úřadující mistři světa jsou pochopitelně přesvědčeni, že je vše v pořádku.
Výfuky Red Bullu jsou předmětem polemiky, konečné slovo bude mít FIA

FIA chce minimalizovat vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozů, proto v pravidlech přesně vymezila, jakým směrem můžou být koncovky výfuků natočené. Týmy se však snaží plyny směrovat pomocí tvarů karoserie za výfuky a něco takového dělá i Red Bull.

Inovovaný monopost RB8 měl v Barceloně koncovky výfuků posunuté dopředu a karoserie směrovala výfukové plyny do spodní části vozu, přičemž otvory v podlaze naznačovaly, že se Red Bull snaží plyny znovu využít v difuzoru.

"My věříme, že vyhovujeme pravidlům," namítl šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro Autosport. "Nakonec je to záležitost pro techniky FIA, protože oni o tom vědí víc. Ostatní týmy to vidí maximálně na fotografiích, FIA se k vozům dostane přímo."

Žádný z konkurentů přímo neprotestoval a Ferrari se dokonce pokoušelo o něco podobného. "Jde o to, co je považováno za zpětné foukání výfukových plynů (do karoserie), a to je otázka na Charlieho (Whitinga - technický delegát FIA)," vysvětloval technický ředitel Ferrari Pat Fry.

"Myslím, že je to ta správná cesta. My jsme to zkusili, ale nevydařilo se nám to. Bylo zřejmé, že problémy, které máme, bychom nestihli vyřešit nejméně pro první čtyři závody, takže proto jsme museli udělat krok zpět a vrátit se k původnímu řešení."

"Myslím, že je to cesta, jak ze současných pravidel dostat co nejvíce přítlaku. Samozřejmě bude záležet na interpretaci Charlieho, takže se tím budeme dál zabývat. Jsem si jistý, že celá boxová ulička také."

Hodnotit řešení Red Bullu z pohledu pravidel si netroufá ani Williams. "U těchto věcí není na mně, abych posuzoval jejich legalitu," uvedl provozní šéfinženýr Mark Gillan. "Je to na daném týmu a FIA. Mají zajímavé řešení a my se na něj určitě podíváme. Všechny týmy jdou až na to, co považují za hranu pravidel, pokud jim to přinese výkonnost."

Další článek: Shrnutí zimních testů: tipujeme favority úvodu sezóny

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10