Vitantonio Liuzzi

Tým F1 HRT F1
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost italská
Datum narození 6. 8. 1980
Rodiště Locorotondo - Itálie
Výška 178
Váha 68
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů -
První GP GP Austrálie 2005
První vítězství -
Titul mistra světa -

V deseti letech začal Vitantonio Liuzzi závodit na motokárách. Podařilo se mu vyhrát kadetský titul a v roce 1994 začal závodit v juniorské kategorii, kde V letech 1995 a 1996 skončil na druhém místě. V následujícím roce závodil na úrovni senior a v roce 1999 se stal evropským mistrem.

V roce 2000 testoval vůz F3 a o rok později závodil v německé sérii Formule Renault, zároveň však pokračoval v motokárách, kde vyhrál titul mistra světa. Ve Formuli Renault skončil druhý a v roce 2002 se přesunul do německé série Formule 3. V sezóně skončil třikrát druhý a přestoupil do Formule 3000 do Red Bull Motorsport. V roce 2003 také testoval Williams F1 ve Valencii. Ve Formuli 3000 zakončil sezónu na čtvrtém místě a podal několik velmi dobrých výkonů, jako například v Maďarsku, kde ho o vítězství připravily problémy v boxech. V roce 2004 závodil ve Formuli 3000 za Arden International a vyhrál sedm závodů z desíti.

Původně měl Liuzzi nastoupit do týmu Sauber ve Formuli 1, nakonec ale skončil u Red Bull Racing. V roce 2005 se střídal za volantem s Christianem Klienem a dokonce se mu podařilo ve svém prvním závodě porazit Davida Coultharda. Red Bull nedal Liuzziumu místo závodního pilota pro rok 2006, Ital byl tak nucen závodit za Toro Rosso, ve kterém setrval i v roce 2007.

V roce 2008 ale na Liuzziho nezbyla ve formuli 1 závodní sedačka, a tak se musel spokojit s místem testovacího jezdce u Force Indie. V druhé polovině roku 2009 pak přišla nečekaná příležitost nastoupit do závodů, když Fisichella odešel do Ferrari zastoupit zraněného Felipeho Massu. Ital však nedokázal do konce roku získat ani jeden bod. To napravil hned v následujícím roce, kdy pokračoval u Force Indie. Vůz byl schopný pravidelně dojíždět mezi deseti nejlepšími, ale Liuzziho často potkávaly různé problémy, ať už s technikou nebo incidenty na trati. I když byly jeho výkony hodnoceny kladně a smlouvu měl i na rok 2011, tým na jeho místo angažoval Paula di Restu.

Liuzzi chtěl ve formuli 1 zůstat, a proto se na místě závodního jezdce dohodl s týmem Hispania Racing.

HISTORIE

2001 Německá Formule Renault: 3. místo, 139 bodů
2002 F3 Masters: 8. místo; německá F3: 9. místo, 25 bodů; italská F3: 8. místo, 9 bodů
2003 F3000: Red Bull Junior Team F3000, 4. místo, 39 bodů
2004 F3000: Arden International, 1. místo, 86 bodů

 

Formule 1
2005
Red Bull Racing: 4 závody, 24. místo, 1 bod
2006 Scuderia Toro Rosso: 19. místo, 1 bod
2007 Scuderia Toro Rosso: 18. místo, 3 body
2008 Force India: testy
2009 Force India: 22. místo, 0 bodů
2010 Force India: 15. místo, 21 bodů
2011 HRT

Související články

Formule E
Liuzzi chválí Verstappena za jeho práci v Marakéši

Liuzzi chválí Verstappena za jeho práci v Marakéši

Max Verstappen dostal od FIA za strkanici s Oconem v Brazílii dva dny veřejně prospěšných prací. V rámci toho se zúčastnil závodu formule E v Maroku.

Včera | 30
Massův motokárový závod letos vyhrál Tonio Liuzzi

Massův motokárový závod letos vyhrál Tonio Liuzzi

Bývalý italský pilot F1 Tonio Liuzzi vyhrál charitativní motokárový závod, který v Brazílii tradičně organizuje Felipe Massa. Ten si letos připsal třetí místo, druhý dojel Sébastien Buemi.

12.  1.  2014 | 8
Formule E
O formuli E projevili zájem Buemi, Čandhok, Liuzzi, Di Grassi a Sato

O formuli E projevili zájem Buemi, Čandhok, Liuzzi, Di Grassi a Sato

Hned pět bývalých pilotů formule 1 se přihlásilo do klubu jezdců formule E, ze kterého vyjde složení deseti týmů, které budou letos závodit.

8.  1.  2014 | 95
Střed pole: Penalizovaný Gutiérrez přijde na startovním roštu o deset míst

Střed pole: Penalizovaný Gutiérrez přijde na startovním roštu o deset míst

Hned třem jezdcům ze středu pole se podařilo v sobotní kvalifikaci proniknout do závěrečných bojů o pole position. Byli jimi Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas a Esteban Guttiérrez. Ten však posléze obdržel penalizaci.

17.  11.  2013 | 13
FIAPneumatiky
Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Pirelli zveřejnilo výsledky svého šetření, které vysvětlilo důvody neobvyklého počtu selhání pneumatik v průběhu Velké ceny Velké Británie. A dostává se mu maximální podpory.

3.  7.  2013 | 12
HRT F1
Liuzzi zůstává jezdcem HRT a podílí se na vývoji nového monopostu

Liuzzi zůstává jezdcem HRT a podílí se na vývoji nového monopostu

HRT sice zatím neoznámilo jméno druhého závodního pilota, ale ani se nerozloučilo s Toniem Liuzzim. Ital pracuje dál jako obvykle.

16.  1.  2012 | 2
HRT F1
Liuzzi věří, že zůstane závodním jezdcem HRT

Liuzzi věří, že zůstane závodním jezdcem HRT

Podle Tonia Liuzziho je na startovním roštu volná už jen jedna sedačka, protože existuje platná smlouva na místo týmového kolegy Pedra de la Rosy.

21.  12.  2011 | 10
Piquetovi už nic nevyčítám, říká Massa

Piquetovi už nic nevyčítám, říká Massa

V roce 2008 prohrál Felipe Massa titul mistra světa ve prospěch Lewise Hamiltona až v posledním závodě. Rozdíl na konci sezony činil pouhý jeden bod.

4.  12.  2011 | 105
Novější týmy: Letošní sezonu nejlépe zvládl Lotus

Novější týmy: Letošní sezonu nejlépe zvládl Lotus

V poli nováčků jsme se dnes nedočkali žádného překvapení. Nejlepší výkon podal jako vždy Kovalainen, Glock a Liuzzi nedovezli své monoposty do cíle.

27.  11.  2011 | 3
Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Poslední tři řady na startovním roštu Velké ceny Brazílie již tradičně obsadili piloti novějších stájí, nejvýše se umístil Lotus následován HRT a Virginem.

26.  11.  2011 | 3
Novější týmy: Kovalainen nejlepší, Ricciardo a D´Ambrosio nedojeli

Novější týmy: Kovalainen nejlepší, Ricciardo a D´Ambrosio nedojeli

Mezi novějšími týmy opět vynikl finský jezdec Heikki Kovalainen ze stáje Lotus. Nedojeli naopak Australan Daniel Ricciardo z HRT a Belgičan Jérôme D´Ambrosio z týmu Virgin.

13.  11.  2011 | 3
Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Heikki Kovalainen opět nebyl daleko od postupu do druhé části, HRT znovu šlapalo na paty Virginu. Daniel Ricciardo porazil Jérômeho d´Ambrosia a na Tima Glocka ztratil jen 0,1 sekundy.

12.  11.  2011 | 3
Liuzzi je přesvědčený, že si závodní sedačku u HRT udrží

Liuzzi je přesvědčený, že si závodní sedačku u HRT udrží

Tým HRT má nejproměnlivější jezdecké složení ve startovním poli, ale Vitantonio Liuzzi považuje své angažmá za dlouhodobý projekt a věří, že zůstane i příští rok.

10.  11.  2011 | 8
HRT F1
Kartykejan nahradí v Indii Liuzziho

Kartykejan nahradí v Indii Liuzziho

Ve Velké ceně Indie pojedou s vozy HRT domácí Narajn Kartykejan a Daniel Ricciardo. Odpočívat bude Vitantonio Liuzzi.

22.  10.  2011 | 111
Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Byly to opět zelené monoposty, které vyhrály souboj tří novějších týmů. Kovalainen se dokonce svým výsledkem zařadil do středu pole.

16.  10.  2011 | 7
Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Mezi novějšími týmy opět zvítězil jezdec Lotusu Heikki Kovalainen, který zhodnotil svoji dnešní kvalifikaci jako nejlepší v této sezoně. Jezdec HRT Daniel Ricciardo nezajel ani jedno měřené kolo.

15.  10.  2011 | 9
Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Nejen o titul se závodí. Těsné souboje byly k vidění i na konci pole. Na Kovalainena s Trullim se poprvé v sezoně nemuselo mávat modrou vlajkou, dojeli ve stejném kole jako vítěz. Klidné závody zažily Virgin a HRT.

9.  10.  2011 | 18
Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Nejsilnější mezi nimi byly opět monoposty Lotusu, těm k postupu do dalších bojů chybělo sedm, respektive osm desetin sekundy.

8.  10.  2011
HRT F1
Ricciardo: Budu to já, kdo v Indii nepojede

Ricciardo: Budu to já, kdo v Indii nepojede

V premiéře indické Grand Prix se na startovním roštu po boku Narajna Kartykejana pravděpodobně objeví Vitantonio Liuzzi. Daniel Ricciardo to chápe a nic proti tomu nenamítá.

2.  10.  2011 | 30
HRT F1
V Suzuce si Kartykejan znovu zajezdí ve volném tréninku

V Suzuce si Kartykejan znovu zajezdí ve volném tréninku

Tým HRT opět nasadí Narajna Kartykejana do volného tréninku, v Suzuce dostane v pátek ráno k dispozici monopost Tonia Liuzziho.

30.  9.  2011 | 13
Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Heikki Kovalainen v dnešním závodě dokázal úspěšně bojovat s Vitalijem Petrovem na voze Lotus a ukázal tak, že jeho tým jde neustále vpřed. Jarno Trulli a Timo Glock závod nedokončili.

25.  9.  2011 | 18
Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Mezi jezdci novějších týmů opět zvítězil Heikki Kovalainen na voze Lotus, za ním se postupně seřadily i ostatní týmy v pořadí Virgin, HRT. Daniel Ricciardo znovu dokázal porazit svého týmového parťáka.

24.  9.  2011 | 6
Liuzzi: Trest za nehodu přijímám, ale byla to chyba Kovalainena

Liuzzi: Trest za nehodu přijímám, ale byla to chyba Kovalainena

Vitantonio Liuzzi se smířil s penalizací za postartovní incident z Monzy, ale stále je přesvědčený, že je nevinen. Říká, že ho mimo trať vytlačil Kovalainen.

13.  9.  2011 | 17
Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Oba lotusy udržely vysoké pozice, za nimi dojel Glock. HRT způsobily vzrušení už na startu. Ricciardo odstartoval až po 15 minutách v boxech a Liuzzi způsobil hromadnou havárii.

11.  9.  2011 | 9
 Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy při kvalifikaci na Velkou cenu Itálie nijak nepřekvapily. Nejlepší byl jako vždy Lotus, následoval Virgin a HRT. Timo Glock měl záhadný problém se zadním křídlem.

10.  9.  2011 | 7
HRT F1
Liuzziho čeká domácí závod, v Monze pojede už popáté

Liuzziho čeká domácí závod, v Monze pojede už popáté

Tým HRT si dal za cíl dokončit italskou Grand Prix s oběma vozy. Důležité bude správné fungování brzd, shodují se oba jezdci.

4.  9.  2011 | 2
Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Závody ve Spa jsou nevyzpytatelné, nebezpečí číhá všude. Novější týmy se však s nástrahami belgické tratě vypořádaly celkem statečně, pěti jejich jezdcům se podařilo dokončit závod.

28.  8.  2011 | 10
Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Zatímco u Lotusu slavili postup, Virgin i HRT měly problémy se splněním kvalifikačního limitu. Díky výjimečným podmínkám ale do závodu mohou odstartovat všichni.

27.  8.  2011 | 7
HRT F1
Liuzzi by rád závodil pro HRT i příští rok

Liuzzi by rád závodil pro HRT i příští rok

Ital doufá, že během několika následujících týdnů uzavře se španělskou stájí nový kontrakt, který mu zajistí místo závodního jezdce v nové sezoně.

25.  8.  2011 | 15
HRT F1
Cílem HRT pro zbytek sezóny zůstává porážka Lotusu

Cílem HRT pro zbytek sezóny zůstává porážka Lotusu

Týmu HRT se vzhledem k začátku sezóny daří nad očekávání dobře, v tabulce šampionátu je před Virginem. Rád by se posunul ještě před Lotus.

12.  8.  2011 | 24
Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Nejsilnější z novějších týmů, Lotus, nedojel do cíle ani s jedním vozem. Naproti tomu oba slabší soupeři dnes neměli žádnou technickou závadu ani vážný incident na trati.

31.  7.  2011 | 3
Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Z jezdců novějších týmů si opět nejlépe vedl Kovalainen, poslední místo tentokrát získal D´Ambrosio. Piloti HRT budou na zítřejším startovním roštu z obou stran obklíčeni Virginem.

30.  7.  2011 | 2
Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Finský pilot ujel virginům, ale na ostatní ztrácel, Glock s d´Ambrosiem dokončili za sebou, Čandhok a Ricciardo se hlavně učili, Liuzziho zradila elektronika.

24.  7.  2011 | 11
Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Nováčci měli dnes velké problémy s povětrnostními podmínkami na Nürburgringu. Nejlépe se s tím popasoval Heikki Kovalainen na lotusu. Kvůli Liuzziho penalizaci nebude nováček Ricciardo startovat z posledního místa.

23.  7.  2011 | 2
HRT F1
Liuzzi dostal penalizaci za výměnu převodovky

Liuzzi dostal penalizaci za výměnu převodovky

Vitantonio Liuzzi dostal na startu do Velké ceny Německa penalizaci pěti míst za výměnu převodovky na svém autě.

23.  7.  2011 | 3
Mezi piloty novějších týmů byl po závodě nejspokojenější Glock

Mezi piloty novějších týmů byl po závodě nejspokojenější Glock

Naopak pro Lotus byla Británie velkým zklamáním. Daniel Ricciardo se může radovat, že dokázal ve svém premiérovém závodě dojet až do cíle.

10.  7.  2011 | 7
Z pilotů mladších týmů se nejlépe předvedl Kovalainen

Z pilotů mladších týmů se nejlépe předvedl Kovalainen

Překvapením dnešní kvalifikace byl Fin Kovalainen, který se bez problémů dostal do Q2, týmový kolega Trulli už takové štěstí neměl. HRT a Virgin předvedlo své průměrné výkony, Ricciardo Liuzziho neporazil.

9.  7.  2011 | 24
HRT F1
Ricciardo bude závodit ve dvou šampionátech, ve F1 chce porazit Liuzziho

Ricciardo bude závodit ve dvou šampionátech, ve F1 chce porazit Liuzziho

Daniel Ricciardo začne v Silverstonu závodit ve formuli 1, ale Světovou sérii Renault neopustí a své povinnosti bude kombinovat. Pro královnu motorsportu si stanovil jasné cíle.

1.  7.  2011 | 12
Ze soubojů jezdců mladších týmů vítězně vyšel Kovalainen

Ze soubojů jezdců mladších týmů vítězně vyšel Kovalainen

Ovšem vzhledem k tomu, že šachovnicovou vlajku viděli všichni piloti, dojel na devatenáctém místě, které samo o sobě není ničím, z čeho by se dalo skákat radostí.

26.  6.  2011 | 2
Mladší týmy měly problémy s provozem

Mladší týmy měly problémy s provozem

Nejrychlejší ze zástupců loňských nováčků byl Kovalainen. Na jezdce v závodní stopě doplatili Trulli i Glock HRT má potíže se zadními pneumatikami, Glocka zradilo zavěšení.

25.  6.  2011 | 1
123

18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.