Vitalij Petrov

Tým F1 Renault
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost ruská
Datum narození 8.9.1984
Rodiště Vyborg
Výška 185 cm
Váha 72
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 0
První GP Bahrajn 2010
První vítězství -
Titul mistra světa -

Vitalij Petrov se v roce 2009 stal první ruským pilotem v historii formule 1. Příležitost mu dal tým Renault vedle Roberta Kubici. Petrov od začátku předváděl slibné výkony. Zatímco rychlost mu nescházela, problémy měl s konzistencí, často se dopouštěl vážných chyb. Nakonec se dočkal prodloužení smlouvy na roky 2011 a 2012.

V roce 2011 se ruský závodník zlepšil, ale jeho výkony nijak nevyčnívaly. Na konci sezóny se s ním tým Renault překvapivě rozloučil a dlouho se zdálo, že v roce 2012 Petrov závodit nebude. Na poslední chvíli (po prvních předsezónních testech) ale podepsal s Caterhamem a nahradil Jarna Trulliho.

HISTORIE

2006 GP2 - DPR: 29. místo, 0 bodů
2007 GP2 - Campos GP: 13. místo, 21 bodů
2008 GP2 - Barwa Campos: 7. místo, 39 bodů
2009 GP2 - Barwa Addax: 2. místo, 75 bodů

 

Formule 1
2010 Renault F1: 13. místo, 27 bodů
2011 Lotus Renault GP: 10. místo, 37 bodů
2012 Caterham

Související články

Pneumatiky
Střed pole: Moc se nejezdilo, skoro každý šetřil pneumatiky

Střed pole: Moc se nejezdilo, skoro každý šetřil pneumatiky

Bruno Senna, Vitalij Petrov a Kamuj Kobajaši to dotáhli až do třetí části kvalifikace. Tam se ale skoro nesvezli, aby měli více pneumatik pro závod. Už ve druhé části šetřili gumy také u Force Indie a Toro Rossa.

8.  10.  2011
Renault
Ostatním jezdcům se zatím nevyrovnám, říká Senna

Ostatním jezdcům se zatím nevyrovnám, říká Senna

Bruno Senna se ve Velké ceně Belgie vrátil zpátky na závodní dráhu. Za tým Lotus Renault už odjel tři závody, ve dvou dokonce porazil svého týmového kolegu. Brazilec se ale domnívá, že na ostatní piloty stále ztrácí.

1.  10.  2011
Renault
Renault věří, že bude Senna od Japonska podávat lepší výkony

Renault věří, že bude Senna od Japonska podávat lepší výkony

Bruno Senna má za sebou tři závody v barvách Renaultu, a i když nezklamal, zatím ani neoslnil. Šéf týmu Eric Boullier je přesvědčený, že se Brazilec brzy zlepší.

27.  9.  2011
Střed pole: Skvělý výkon v podání jezdců Force Indie

Střed pole: Skvělý výkon v podání jezdců Force Indie

Velká cena Singapuru přinesla body Paulu di Restovi, Adrianu Sutilovi a Sergiu Pérezovi. Zklamání prožívají u Renaultu a Toro Rosso.

25.  9.  2011
Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Heikki Kovalainen v dnešním závodě dokázal úspěšně bojovat s Vitalijem Petrovem na voze Lotus a ukázal tak, že jeho tým jde neustále vpřed. Jarno Trulli a Timo Glock závod nedokončili.

25.  9.  2011
Střed pole: Jezdci Force India v první desítce

Střed pole: Jezdci Force India v první desítce

Kvalifikace na Velkou cenu Singapuru dopadla z týmů ze středu pole nejlépe pro stáj Force India, zapomenout na ni budou naopak chtít u Renaultu. Williams nadále potvrzuje zlepšenou formu.

24.  9.  2011
Renault
Petrov si je jistý, že příští rok zůstane u Renaultu

Petrov si je jistý, že příští rok zůstane u Renaultu

Vitalij Petrov odmítl zpochybnění jistoty jezdecké smlouvy, které naznačil šéf týmu Renault Eric Boullier. Své místo v roce 2012 považuje za neohrožené.

23.  9.  2011
Petrov si ve startovním poli nejvíce cení Hamiltona

Petrov si ve startovním poli nejvíce cení Hamiltona

Vitalij Petrov vidí v Lewisi Hamiltonovi ideálního týmového kolegu a jezdce, na kterého by se nejvíce spoléhal jako šéf týmu.

20.  9.  2011
Střed pole: Toro Rosso se v domácím závodě zahanbit nenechalo

Střed pole: Toro Rosso se v domácím závodě zahanbit nenechalo

Alguersuari i Buemi bodovali, stejně tak i Senna a di Resta. Williams opouští Evropu bez bodu, piloty Sauberu zastavily problémy s převodovkou.

11.  9.  2011
Střed pole: oba jezdci Renaultu v první desítce

Střed pole: oba jezdci Renaultu v první desítce

Zlepšenou formu dokazuje také Williams, naopak Toro Rosso ve své domácí Grand Prix postrádá rychlost. Paulu di Restovi jen těsně unikla Q3.

10.  9.  2011
Střed pole: ve znamení kolizí

Střed pole: ve znamení kolizí

Pro řadu jezdců ze středu pole dopadl závod mezi ardenskými lesy zklamáním. Po incidentu v první zatáčce, který způsobil Senna, musel odstoupit Alguersuari. Naopak Sutil se vyznamenal.

28.  8.  2011
Střed pole: překvapili Alguersuari a Senna, penalizace pro Maldonada

Střed pole: překvapili Alguersuari a Senna, penalizace pro Maldonada

Dnešní proměnlivé podmínky způsobily řadě jezdců ze středu pole nemalé potíže. Maldonado se podle očekávání dočkal za své dnešní počínání penalizace pěti míst na startu závodu.

27.  8.  2011
Renault
Senna má počínaje Velkou cenou Belgie nahradit Heidfelda

Senna má počínaje Velkou cenou Belgie nahradit Heidfelda

Podle informací britské BBC by jezdecká sestava Renaultu do konce sezony měla mít podobu Vitalij Petrov - Bruno Senna. Tým Lotus Renault se k Heidfeldovi v poslední době stavěl velmi kriticky.

22.  8.  2011
Peníze a byznys
Střed pole: počasí udělalo řadě jezdců čáru přes rozpočet

Střed pole: počasí udělalo řadě jezdců čáru přes rozpočet

Velká cena Maďarska se pro týmy ze středu pole nesla převážně ve znamení zklamání. Spokojeni mohou být pouze di Resta, Buemi a Alguersuari.

31.  7.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Týmy středu pole se svorně rozhodly šetřit superměkké pneumatiky a v určité fázi kvalifikace je vůbec nenasadily. Do elitní desítky se prosadili Adrian Sutil a Sergio Pérez,.

30.  7.  2011
Střed pole: Sutil, Kobajaši a Petrov na bodech, Buemi penalizován

Střed pole: Sutil, Kobajaši a Petrov na bodech, Buemi penalizován

Sutil se před domácím publikem blýskl šestým místem, Kobajaši těžil z dobré strategie, Petrov vybojoval pro svůj tým bod. Buemi dostal penalizaci pěti míst na startu Velké ceny Maďarska za způsobení kolize.

24.  7.  2011
Střed pole: V desítce Sutil a Petrov

Střed pole: V desítce Sutil a Petrov

Do třetí části kvalifikace postoupili Adrian Sutil a Vitalij Petrov, účast ve finále kvalifikace těsně unikla NIcku Heidfeldovi. Nedařilo se Sauberu, Williamsu ani Toro Rosso.

23.  7.  2011
Střed pole: Di Resta na domácí půdě září

Střed pole: Di Resta na domácí půdě září

Proměnlivé podmínky na Silverstonu umožnily i jezdcům se slabšími vozy prokousat se výsledkovou listinou nezvykle vysoko. Největší dojem ze středu pole udělali di Resta, Maldonado a Kobajaši.

9.  7.  2011
Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Jaime Alguersuari se na domácí španělské půdě ukázal v dobrém světle. Ve vyrovnaném středu pole bodovaly vozy Toro Rosso, Force India a Renault, nedostalo se na Sauber a Williams.

26.  6.  2011
Mercedes
Schumacher vzal odpovědnost za kolizi s Petrovem na sebe

Schumacher vzal odpovědnost za kolizi s Petrovem na sebe

Oba Piloti Mercedesu GP závod ve Valencii dokončili. Nico Rosberg využil potenciál vozu a dojel na sedmém místě, kdežto Michael Schumacher kvůli kolizi s Vitalijem Petrovem skončil až sedmnáctý.

26.  6.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Kvalifikace ve Valencii příliš překvapivé výsledky nepřinesla. Z pilotů ze středu pole do první desítky postoupil jeden pilot Renaultu a jeden hájící barvy Force Indie.

25.  6.  2011
Renault
Petrov: S týmem si letos rozumím mnohem lépe, proto mám výsledky

Petrov: S týmem si letos rozumím mnohem lépe, proto mám výsledky

Vedení týmu Renault chtělo po Vitaliji Petrovovi, aby se více sblížil se všemi lidmi v továrně v Enstonu a navázal užší spolupráci. Ruský pilot to udělal a tuto změnu vnímá velmi pozitivně.

22.  6.  2011
Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Vskutku nevyzpytatelný závod v Kanadě dal mnoha jezdcům příležitost získat lepší výsledek, než jaký je objektivní potenciál vozu. Hned pět pilotů ze středu pole dojelo na bodech.

13.  6.  2011
Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Mimo tradiční nejsilnější čtveřice týmů se do třetí části kvalifikace prokousala pouze francouzská stáj. Odstupy ve středu pole pak nejsou vůbec výrazné.

12.  6.  2011
FIA
Pérez dostal zelenou od FIA, v Montrealu může závodit

Pérez dostal zelenou od FIA, v Montrealu může závodit

Sergio Pérez, jenž měl v Monaku vážnou nehodu, prošel testem lékaře FIA a Grand Prix Kanady se na okruhu Gillesa Villeneuva zúčastní.

9.  6.  2011
FIA
Pérez a Petrov jsou připraveni závodit, konečné slovo bude mít FIA

Pérez a Petrov jsou připraveni závodit, konečné slovo bude mít FIA

Dva jezdci, kvůli kterým v Monaku vlály červené vlajky, se cítí připraveni nastoupit do Grand Prix Kanady. Sergio Pérez a Vitalij Petrov jsou v dobré formě.

6.  6.  2011
Pérez a Petrov jsou si jistí účastí v kanadské Grand Prix

Pérez a Petrov jsou si jistí účastí v kanadské Grand Prix

Dva zranění jezdci z Monaka se dávají dohromady a chtějí znovu nastoupit už v příštím závodě. Pérez je otřesený o trochu víc než Petrov.

30.  5.  2011
Renault
Petrov je po nehodě v pořádku, Heidfeld dojel osmý

Petrov je po nehodě v pořádku, Heidfeld dojel osmý

Vitalij Petrov sice bezprostředně po nehodě nemohl vylézt z vozu, ale naštěstí nemá žádné vážnější zranění. Nick Heidfeld si díky dobrému načasování zastávky připsal osmé místo.

29.  5.  2011
Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Williams splnil svůj slib, že Monako bude jeho vozům sedět, Pérez měl vážnou nehodu, Renault se poprvé nevešel do elitní desítky, Force India a Toro Rosso předvedly aktuální standard.

28.  5.  2011
Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.

22.  5.  2011
Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Do první desítky se kromě něho propracoval také Pastor Maldonado z Williamsu. Největším zklamáním byli jejich týmoví kolegové, Nick Heidfeld a Rubens Barrichello, kteří neprošli první částí.

21.  5.  2011
Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Renault už tradičně balancuje mezi nejlepšími týmy a druhou polovinou první desítky, kde se umístil v Turecku. Bodovali také Buemi a Kobajaši, který startoval z posledního místa, s prázdnou odjíždějí Force India a Williams.

8.  5.  2011
Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.

7.  5.  2011
Renault
Renault: Petrov a Heidfeld ještě nejsou na úrovni Kubici, ale budou

Renault: Petrov a Heidfeld ještě nejsou na úrovni Kubici, ale budou

Zraněného Roberta Kubicu se u Renaultu snaží zastoupit Vitalij Petrov a Nick Heidfeld, ale ještě na sobě musí pracovat, aby se jim to podařilo.

25.  4.  2011
Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Černozlaté vozy byly opět nejlepšími z nabitého středu pole, oproti prvním dvěma závodním víkendům ovšem zažily ústup ze slávy, Petrov dojel devátý, Heidfeld nebodoval vůbec.

17.  4.  2011
Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Renault přibrzdila Petrovova porucha, proto zůstal ve středu pole. Přerušení kvalifikace naopak nahrálo Toro Rosso. Dařilo se i Force Indii. Do třetí části se naopak nedostal Sauber ani Williams.

16.  4.  2011
Renault
V Číně můžeme znovu dojet na stupních vítězů, věří Renault

V Číně můžeme znovu dojet na stupních vítězů, věří Renault

Tým Renault byl v úvodu sezóny možná až překvapivě úspěšný, získal dvě třetí místa. Vůz R31 je silný v závodním režimu, a tým proto doufá, že v podobných výkonech bude pokračovat.

13.  4.  2011
Renault
Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Tým Lotus Renault pokračuje ve slibných výkonech, kdy dokáže pořádně zatopit i McLarenu a Ferrari. V Malajsii se na stupně vítězů postavil Nick Heidfeld - poprvé od stejné velké ceny před dvěma lety.

10.  4.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Z týmů středu pole dopadl nejlépe Renault, který se s oběma jezdci prosadil do první desítky. Tam se dostal i Kobajaši se sauberem. Toro Rosso a Force India si pochvalují snížení ztráty. Williamsu chyběla rychlost.

9.  4.  2011
Brilantní Vettel zařadil vyšší stupeň

Brilantní Vettel zařadil vyšší stupeň

Sebastian Vettel se na konci loňské sezony dostal na vyšší úroveň a od zisku svého prvního titulu dokázal udělat další krok kupředu.

30.  3.  2011
12345

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)