Vedle Brabhama a Marche o návrat do F1 usiluje také Lotus

Většinou jde ale o pouhá jména.

Tým britské formule 3 Litespeed, který se ve spolupráci s firmou MGI Mika Gascoyna hlásí do formule 1, vrátí v případě akceptované přihlášky do formule 1 jméno Lotus.

Lotus je britská společnost zabývající se výrobou sportovních a závodních vozů založená v roce 1952 Colinem Chapmanem. Je sedminásobným mistrem světa a pro tým závodil například Ayrton Senna.

Posledním ročníkem byla sezona 1994 s nepříliš rychlým vozem Lotus/Mugen-Honda.

Litespeed, který založili lidé, jež pro Lotus v minulosti pracovali, získali práva na použití jména Lotus, ačkoli dva týmy spolu kromě některých pracovníků nemají nic společného.

Pro projekt Lotus F1 kromě Mika Gasconya (pracoval pro Tyrell, Jordan, Renault, Toyotu a Force India) bude pracovat také Johny Herbert. Ten pro lotus v letech 1991 až 1994 závodil. Za Lotus startoval také například Mika Häkkinen nebo Alex Zanardi. Tituly pod značkou Lotus získali Jim Clark, Graham Hill, Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi a Mario Andretti.

Není to jediný případ uchazeče o účast ve formuli 1, který si chce ke zviditelnění půjčit slavné jméno.

Německý podnikatel Franz Hilmer, který odkoupil majetek Super Aguri, jež startoval naposled v loňské Velké ceně Španělska, vlastní práva na užívání jména Brabham. To z F1 zmizelo v roce 1992. Za své třicetileté působení získal dva tituly v Poháry konstruktérů, konkrétně v letech 1966 a 1967, a čtyři tituly mezi jezdci: 1966 (Jack Brabham), 1967 (Denny Hulme), 1981 a 1983 (Nelson Piquet).

Jenomže Brabhamova rodina se už bouří, je totiž přesvědčena, že do případného návratu slavné značky má co mluvit a celou situaci nyní konzultuje s právníky.

Nynější prezident FIA v roce 1969 spoluzaložil March Engineering, ve formuli 1 March závodil v sedmdesátých a osmdesátých letech. Firmu nyní vlastní britský podnikatel Andrew Fitton, který ji přihlásil do šampionátu F1.

Ačkoli jména March, Lotus či Brabham znamenají hodně, stojí za nimi lidé nebo firmy, jež mají po sérii složitých obchodních operací s původními týmy pramálo společného.

Diskuze (43) Další článek: GP Turecka 2009 - neděle
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.