Toro Rosso



Pilot #1 Alexander Albon
Pilot #2 Daniil Kvjat
Motor Honda
Vítězství 1
Pole positions 1
První GP GP Bahrajnu 2006
První vítězství GP Itálie 2008
Individuální titul -
Konstruktérský titul -
Stránky týmu www.scuderiatororosso.com

Stáj Toro Rosso vznikla odkoupením týmu Minardi, který existoval od roku 1985. Toro Rosso je sesterská stáj Red Bullu, který jí vlastní. Tým se účastnil svého prvního závodu v roce 2006 a jezdeckou dvojici tvořili nezkušení Vitantonio Liuzzi a Scott Speed.

Ve své úvodní sezóně nevybočilo STR (Scuderia Toro Rosso) z řady předchozích výkonů Minardi a podařilo se mu získat jediný bod do poháru konstruktérů. Za normálních okolností by byly body dva. Další totiž získal Scott Speed v Austrálii. Nicméně, tento bod byl stáji posléze odebrán, protože Speed předjel Davida Coultharda pod žlutou vlajkou.

Sesterskému Red Bullu se v sezóně 2006 příliš nedařilo a tak se několikrát stalo, že jezdci těchto dvou stájí spolu sváděli souboje na trati. Jediný uznaný bod získal pro STR Vitantonio Liuzzi ve VC USA.

Rok 2007 byl u Toro Rosso bouřlivý zejména pro jezdce. Scott Speed z týmu odešel ještě v průběhu sezóny po neshodách s vedením týmu, nahradil ho Sebastian Vettel. Vitantonio Liuzzi vydržel až do posledního závodu, ale pak na jeho místo nastoupil Sébastien Bourdais. Týmu se za celou sezónu podařilo získat osm bodů, všechny v mokré Grand Prix Číny.

Do sezóny 2008 vstoupil tým Toro Rosso s dvojící přezdívanou "Seb a Seb" (Vettel a Bourdais). Forma týmu rostla s každým závodem a vše vyvrcholilo vítězstvím Sebastiana Vettela v mokré GP Itálie. V konečném účtování poháru konstruktérů předčilo Toro Rosso dokonce i svoji sesterskou stáj Red Bull Racing.

Toro Rosso tak vytěžilo maximum z vozu, který v podstatě přebíralo z dílny Adriana Neweyho u Red Bullu. Od roku 2009 si ale musí tým z Faenzy stavět auto sám, což se pochopitelně projevilo na výsledcích.

Tým se jednoznačně vyprofiloval jako juniorka Red Bullu Racing, která nemá ambice na čelo startovního pole. Jejím cílem je vychovávat mladé talenty, což také plní. V roce 2009 vyhodil tým Sébastiena Bourdaisho a v Maďarsku jej nahradil Alguersuarim. Ten od té doby hájí barvy Toro Rosso se Sébastienem Buemim. Na konci roku 2011 museli Alguersuari a Buemi složit účty, a i když se během roku zlepšili a týmu pomohli ke 41 bodům a 8. místu v šampionátu, vedení Red Bullu se rozhodlo pro radikální krok a oba je propustilo. Jejich místa zaujali Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.

V sezóně 2012 měla italská stáj jeden z nejpomalejších vozů, takže Vergne a Ricciardo měli jen málo přiležitostí vyniknout. Mezi etablovanými týmy skončilo Toro Rosso poslední. Špatná výkonnost stála místo technického ředitele Giorgia Ascanelliho, jehož místo zaujal James Key. Týmu se v sezóně 2013 podařilo menší zlepšení a dosáhl na vyšší počet bodů, což znamenalo posun o jednu příčku výš v konečném pořadí šampionátu. Navíc splnil svůj úkol vychovatele talentů pro Red Bull Racing, když Daniel Ricciardo získal místo odcházejícího Marka Webbera.

Související články

Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Williamsu, Sauberu ani Force Indii se na body dosáhnout nepodařilo. Nejsilnější týmy tak trochu překvapivě doplnil mladík Alguersuari.

15.  11.  2010
Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Nico Hülkenberg udržel za sebou Roberta Kubicu a v závodě se stal nejlepším jezdcem pomyslného středu pole. Bodovali ještě Robert Kubica a Kamuj Kobajaši, spokojeni byli nebodující Toro Rosso a Adrian Sutil.

8.  11.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Jezdci Renaultu sice nenavázali na své ranní výkony, přesto se prosadili do první desítky. K té měl blízko i Kobajaši a relativně spokojeni byli i u Toro Rosso. Nedařilo se Heidfeldovi a týmu Force India.

6.  11.  2010
Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Vitantonio Liuzzi z týmu Force India dojel v GP Koreje na šestém místě. Ještě o příčku lepší byl Robert Kubica s renaultem. Bodovaly také oba williamsy a oba saubery, Jaimemu Alguersuarimu unikl bod v posledním kole.

24.  10.  2010
Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Robert Kubica nenavázal na výkon z ranního tréninku a v kvalifikaci skončil osmý. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Piloti na jedenáctém až šestnáctém místě se srovnali do 250 tisícin sekundy.

23.  10.  2010
Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

U Sauberu se mohou radovat. Kobajaši bavil diváky pěknými předjížděcími manévry a dojel sedmý, bodoval i Heidfeld. Drobné úspěchy si připsali i Barrichello s Buemim. Naprázdno naopak vyšly Force India i Renault.

10.  10.  2010
Toro Rosso zaplatilo za loňský vůz Red Bullu deset miliónů liber

Toro Rosso zaplatilo za loňský vůz Red Bullu deset miliónů liber

V sezóně 2009 si Toro Rosso mohlo naposledy koupit monopost od Red Bullu a účetní výkazy odhalily, že zaplatilo méně než o rok dříve.

5.  10.  2010
Toro Rosso
Toro Rosso je údajně na prodej za třicet milionů dolarů

Toro Rosso je údajně na prodej za třicet milionů dolarů

Přestože Dietrich Mateschitz zopakoval, že italskou stáj zatím prodávat nechce, spekuluje se, že by ji mohl převzít mexický podnikatel Carlos Slim nebo Jacques Villeneuve.

2.  10.  2010
Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Nejlepším jezdcem "středu pole" byl šestý Rubens Barrichello. Sedmý Robert Kubica si v závěru hezky zapředjížděl. Za nimi se penalizovalo a protestovalo.

26.  9.  2010
Střed pole: Nejspokojenější jsou Barrichello, Kobajaši a Alguersuari

Střed pole: Nejspokojenější jsou Barrichello, Kobajaši a Alguersuari

Nejlépe ze středu pole dopadl v dnešní kvalifikaci Rubens Barrichello. Blýskl se šestým místem a chválil především nové díly. Nico Hülkenberg si toho od kvalifikace také hodně sliboval, ale nakonec nepostoupil ani do finále a skončil dvanáctý.

25.  9.  2010
Střed pole: Tým Hülkenberga chválí, ale Webbera štval

Střed pole: Tým Hülkenberga chválí, ale Webbera štval

Nico Hülkenberg dotáhl v neděli na Monze svůj skvělý víkend. Technický ředitel Williamsu Sam Michael ho za sedmé místo velebil, ale Mark Webber od Red Bullu ho nepochválil vůbec.

12.  9.  2010
Střed pole v kvalifikaci: Nejlepší byl tentokrát Hülkenberg

Střed pole v kvalifikaci: Nejlepší byl tentokrát Hülkenberg

Nico Hülkenberg si za sobotní kvalifikaci v Monze vysloužil ze středu pole asi největší pochvalu. „Odvedl vynikající práci,“ řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael.

11.  9.  2010
Toro Rosso
Buemi chce vystřídat Marka Webbera u Red Bullu v roce 2012

Buemi chce vystřídat Marka Webbera u Red Bullu v roce 2012

Sébastien Buemi otevřeně přiznal, že by rád po příští sezóně postoupil z týmu Toro Roso do Red Bullu Racing. Místo by se mohlo uvolnit po Marku Webberovi.

8.  9.  2010
Toro Rosso
Toro Rosso testuje zadní křídlo s průduchem

Toro Rosso testuje zadní křídlo s průduchem

Tým Toro Rosso se navzdory dřívějším výhradám pustil do vývoje tak zvaného F-potrubí a dnes jej poprvé testuje na svém voze.

6.  9.  2010
Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Bodovaly oba vozy Force India i Kamuj Kobajaši. Jaime Alguersuari přišel o desáté místo penalizací, Pedro de la Rosa chybou. Pro Rubense Barrichella skončil třístý závod už v prvním kole.

29.  8.  2010
Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Do první desítky se prosadily oba williamsy i Adrian Sutil. Liuzzi i oba jezdci Toro Rosso odstartují ze středu pole, nedařilo se Sauberu, oba jeho jezdci skončili mimo trať už v první části kvalifikace.

28.  8.  2010
Ve středu pole bylo živo, Petrov dotáhl do konce svůj velký víkend

Ve středu pole bylo živo, Petrov dotáhl do konce svůj velký víkend

Problémy Rosberga, Hamiltona či Kubici uvolnily v první desítce pro piloty ze středu pole spoustu místa. Nejlépe toho využil Petrov a jezdci Williamsu a Sauberu.

1.  8.  2010
Střed pole: Petrov budil pozornost

Střed pole: Petrov budil pozornost

Středu pole kraloval v maďarské kvalifikaci Vitalij Petrov. Týmového kolegu Roberta Kubicu porazil o desetinu sekundy. Kamuje Kobajašiho naopak srazila chyba týmu.

31.  7.  2010
Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Robert Kubica dojel sedmý, bodoval i desátý Vitalij Petrov. Těsně za desítkou zůstali jezdci Williamsu a Sauberu. Piloti Toro Rosso a Force Indie předvedli vzájemné kolize. U Indů svým jezdcům navíc prohodili pneumatiky.

25.  7.  2010
Střed pole: Kubica a Barrichello pokořili Mercedes

Střed pole: Kubica a Barrichello pokořili Mercedes

Hned tři jezdci ze středu pole se na Hockenheimringu dostali do nejlepší desítky. Zatímco Kubica, Barrichello a Hülkenberg bojovali ve finále, Liuzzi skončil kvůli nehodě už po pěti minutách.

24.  7.  2010
Toro Rosso
Buemi potvrdil, že příští rok zůstane u Toro Rosso

Buemi potvrdil, že příští rok zůstane u Toro Rosso

Sébastien Buemi vyvrátil veškeré pochybnosti o své budoucnosti ve formuli 1. Šéf Toro Rosso Franz Tost mluvil pravdu, když říkal, že Švýcar u týmu zůstane i v sezóně 2011.

19.  7.  2010
Toro Rosso
Toro Rosso bude příští rok pokračovat s Alguersuarim a Buemim

Toro Rosso bude příští rok pokračovat s Alguersuarim a Buemim

Jaime Alguersuari a Sébastien Buemi se nemusí bát o svá místa ve formuli 1, tým Toro Rosso s nimi počítá i pro příští sezónu.

16.  7.  2010
Nejúspěšnější ze středu pole byl tentokrát Barrichello

Nejúspěšnější ze středu pole byl tentokrát Barrichello

Tradiční lídr ze středu pole, Renault, vyšel v Británii bodově naprázdno. Kubica odstoupil kvůli technické poruše, Petrov v klíčovém okamžiku píchl.

12.  7.  2010
Ze středu pole uspěli v kvalifikaci Kubica, Barrichello a de la Rosa

Ze středu pole uspěli v kvalifikaci Kubica, Barrichello a de la Rosa

Střed pole měl dnes díky výpadku Jensona Buttona o jedno místo v nejlepší desítce víc. Čtyři přední týmy doplnili ve finále kvalifikace tradičně Kubica, pak Barrichello a de la Rosa.

10.  7.  2010
Střed pole: Kobajaši zapůsobil trpělivostí uprostřed a odvahou na konci

Střed pole: Kobajaši zapůsobil trpělivostí uprostřed a odvahou na konci

Ze středu pole dnes bodovaly všechny týmy. Závodem zamíchala nehoda Marka Webbera a výjezd safety caru, které mnoho jezdců zastihly blízko boxů.

28.  6.  2010
Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Šestý Kubica měl stejně jako někteří jeho kolegové problémy s měkčí směsí pneumatik. Do první desítky se prosadil i Petrov a oba williamsy. Těsně za ní skončil Buemi, nedařilo se Force Indii, Sauberu a Alguersuarimu.

26.  6.  2010
Toro Rosso
Toro Rosso se posunulo před Williams, teď se zaměří na Force Indii

Toro Rosso se posunulo před Williams, teď se zaměří na Force Indii

Sébastien Buemi získal v Kanadě čtyři body za osmé místo. Díky tomu si Toro Rosso polepšilo v tabulce šampionátu o jednu příčku. Podle Buemiho by se teď italská stáj měla zaměřit na další postup.

17.  6.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Nejlepším zástupcem středu pole byl opět sedmý Robert Kubica. Skvělého osmého místa dosáhl Sébastien Buemi a první desítku uzavřeli piloti Force India. Nebodoval Williams a nedojel ani jeden z vozů Sauber.

14.  6.  2010
Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Do třetí části kvalifikace se probojovali oba jezdci stáje Force India a tradičně také Robert Kubica. Blízko postupu byly také williamsy. Spokojeni byli i u Toro Rosso. Sauber měl naopak problémy s vyvážením.

12.  6.  2010
Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Kubica dojel šestý a podle svých slov byl rychlejší než mercedesy před ním. Petrov přišel o body až díky kolizi s Alonsem. Do první desítky se však posunuli Sutil a poprvé v sezoně také Kobajaši. Nebodovaly Williams a Toro Rosso.

30.  5.  2010
Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Do třetí části kvalifikace se tentokrát probojovaly oba vozy Renault, které ze zástupců středu pole doplnil ještě Kobajaši na sauberu. Těsně za branami první desítky skončil Sutil. Nedařilo se Toro Rosso a Williamsu.

29.  5.  2010
Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

V dnešní Velké ceně Monaka si připsaly body oba vozy Force India. Díky penalizaci si bod připsalo i Toro Rosso, oba williamsy díky technickým problémům havarovaly, poruchy ukončily závod také oběma sauberům.

16.  5.  2010
Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Rubens Barrichello potvrdil svou zkušenost a v ulicích Monte Carla se k radosti týmu Williams kvalifikoval na devátém místě. Spokojeni jsou i u Force Indie, naopak Toro Rosso a Sauber jistě mířily výš.

15.  5.  2010
Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

První desítka dnes do svých řad přijala hned čtyři týmy ze středu pole. Černý petr tak zbyl jen na jezdce týmu Sauber, kteří doplatili na kolize z úvodu závodu.

9.  5.  2010
Střed pole: V první desítce jsou Kubica a Kobajaši

Střed pole: V první desítce jsou Kubica a Kobajaši

Nejúspěšnější ze středu pole byl v sobotu ve Španělsku opět Robert Kubica s renaultem. Povzbudivý výsledek zaznamenal po delší době i Sauber.

8.  5.  2010
Toro Rosso
Toro Rosso má šesté nejrychlejší auto, věří Buemi

Toro Rosso má šesté nejrychlejší auto, věří Buemi

Italské stáji Toro Rosso patří v šampionátu osmá příčka, ale podle Sébastiena Buemiho má větší potenciál. Jen dva body získala vinou často nezaviněných problémů.

3.  5.  2010
Střed pole v Číně: Bodoval jen Renault

Střed pole v Číně: Bodoval jen Renault

Ze středu pole bodovali v Číně jen jezdci Renaultu. Tonio Liuzzi, Sébastien Buemi a Kamuj Kobajaši neviděli ani konec prvního kola.

18.  4.  2010
Střed pole v kvalifikaci: Kubica osmý, Sutil desátý

Střed pole v kvalifikaci: Kubica osmý, Sutil desátý

Na jezdce ze středu pole zbyla v Číně tentokrát jen dvě místa mezi první desítkou. Robert Kubica se protlačil na osmou příčku, Adrian Sutil na desátou.

17.  4.  2010
Toro Rosso
Buemiho nehodu zavinilo selhání vzpěry pravého předního kola

Buemiho nehodu zavinilo selhání vzpěry pravého předního kola

Krátce po prvním tréninku tým Toro Rosso oznámil, že dramatickou nehodu Sébastiena Buemiho zavilo selhání vzpěry pravého předního kola. Zavěšení levého předního kola pak zátěž při brzdění neuneslo a selhalo také.

16.  4.  2010
Střed pole: Alguersuariho první body těší, Hülkenberga moc ne

Střed pole: Alguersuariho první body těší, Hülkenberga moc ne

Do bodované desítky se dnes ze středu pole dostali hned čtyři jezdci. Robert Kubica, Adrian Sutil, Jaime Alguersuari a Nico Hülkenberg. Největší zklamání naopak zažil Sauber.

4.  4.  2010
1...20212223242526

2. srpna | Renault potřetí podal protest proti Racing Pointu.
2. srpna | Louis Delétraz z týmu Charouz získal třetí místo v zavodě F2. Vyhrál poprvé Dan Ticktum

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10