Timo Glock

Tým F1 Manor
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 18. 03. 1982
Rodiště Lindenfels, Německo
Výška 169
Váha 64
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 3
První GP GP Austrálie 2008
První vítězství -
Titul mistra světa -

Timo Glock si Formuli 1 vyzkoušel poprvé v roce 2004, když s týmem Jordan podepsal jako třetí jezdec. V průběhu sezóny se Giorgio Pantano dostal do sporu se svým týmem kvůli smluvním záležitostem a jeho závodní místo dostal právě Glock. Svoji první Grand Prix jel ten rok v Kanadě a skončil sedmý. Tým ho nechal závodit až do konce roku.

Ve F1 se mu nepodařilo zůstat a v roce 2005 se přesunul do zámořské série Champ car. I když mohl v roce 2006 pokračovat v USA, rozhodl se pro návrat do Evropy a začal závodit v sérii GP2, v které o rok později získal mistrovský titul. I díky tomuto úspěchu se stal v roce 2008 závodním pilotem Toyoty, u které nahradil Ralfa Schumachera.

I když na svůj první bodový úspěch musel Glock čekat v sezóně 2008 až do sedmého závodu, ve své první celé sezóně ve formuli 1 nezklamal. V poháru jezdců skončil na desátém místě za týmovým kolegou Trullim, jeho výkony ozdobilo druhé místo z GP Maďarska.

Sezóna 2009 měla pro Glocka velmi podobný průběh, získal další umístění na stupních vítězů. Německý pilot si začal hledat místo jinde a nakonec se dohodl s novým týmem Virgin Racing. Poté Toyota oznámila, že z formule 1 odchází.

V roce 2010 Glock dostal jeden z nejhorších vozů startovního pole a mohl pomýšlet jen na souboje s ostatními novými týmy. Virginu ale přinesl zkušenosti, kterých si tým cenil a v závodní sedačce ho nechal i v roce 2011. Když tým Virgin koupila automobilka Marussia, na výkonnosti se to moc neprojevilo, a tak Glock odjel další sezónu na konci startovního pole. Ruskému týmu zůstal věrný i v sezóně 2012. Ta nepřinesla žádné větší změny ve výkonnosti vozu, a tak Němec prožil další šedou sezónu.

HISTORIE

1998 - 1999 Motokáry
2000 F.BMW ADAC Junior: 1. místo
2001 F.BMW ADAC: Team Mamerow, 1. místo
2002 F3 Germany: 3. místo, 52 bodů
2003 F3 Masters: 30. místo; F3 Euro: 5. místo
2005 Champ Cars: Rocketsports Racing, 8. místo, 202 bodů
2006 GP2: BCN Competicion, iSport International, 4th, 58 points
2007 GP2: iSport International, 1. místo, 88 bodů

 

Formule 1
2004
 Jordan Ford: 4 závody, 19. místo, 2 body
2007 BMW Sauber: testy
2008 Toyota F1: 10. místo, 25 bodů
2009 Toyota F1: 10. místo, 24 bodů
2010 Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2011 Marussia Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2012 Marussia: 20 místo, 0 bodů

Související články

Manor
Zánět slepého střeva zřejmě vyřadí Glocka z posledních testů

Zánět slepého střeva zřejmě vyřadí Glocka z posledních testů

Timo Glock podstoupil v pondělí operaci slepého střeva a není jisté, jestli bude zpět ve formě včas pro závěrečné testy v Barceloně.

1.  3.  2011
Manor
Glock věří, že letos získá pro Virgin první body

Glock věří, že letos získá pro Virgin první body

Timo Glock získal ve formuli 1 už 51 bodů, ale ani jeden v barvách týmu Virgin. Rád by to napravil letos a otevřel bodové skóre ruské stáje v historických tabulkách.

7.  2.  2011
Nováčci: Nejlépe v kvalifikaci dopadly lotusy v čele s Trullim

Nováčci: Nejlépe v kvalifikaci dopadly lotusy v čele s Trullim

Zástupci nových týmů se opět srovnali v posledních třech řadách. Vedle sebe by měly zítra na startovním roštu stát dva lotusy, dva virginy a dvě HRT.

13.  11.  2010
Heikki Kovalainen byl nejúspěšnějším z pilotů nových týmů

Heikki Kovalainen byl nejúspěšnějším z pilotů nových týmů

Vytoužené desáté místo pro Lotus je již velmi blízko. Zopakuje-li v Abú Zabí výkon z Brazílie, Richard Branson si může jít zkoušet letuškovský úbor.

8.  11.  2010
Bitva nováčků dopadla nejlépe pro Tima Glocka z Virginu

Bitva nováčků dopadla nejlépe pro Tima Glocka z Virginu

Se zrádnými podmínkami mokré trati se potýkali i piloti nových týmů. K žádným velkým překvapením mezi nimi ovšem nedošlo.

7.  11.  2010
Z pilotů nových týmů se s nástrahami nové tratě nejlépe popral Trulli

Z pilotů nových týmů se s nástrahami nové tratě nejlépe popral Trulli

Lotus, Virgin a HRT mnoho překvapení pro své fanoušky nepřipravily a i v Koreji si tradičně rozdělily posledních šest míst.

23.  10.  2010
Manor
Glock zůstane u Virginu, tvrdí britský tým

Glock zůstane u Virginu, tvrdí britský tým

Timo Glock má dlouhodobou smlouvu s Virginem Racing a i když by na základě výkonnostní klauzule mohl odejít, představitelé týmu říkají, že to neudělá.

15.  10.  2010
Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Čekání na konečné rozhodnutí o odložení kvalifikace trávili jezdci různými způsoby. Všichni se ale shodli, že ředitelství závodu se zachovalo správně.

9.  10.  2010
Výsledky
Suzuka byla v třetím tréninku pod vodou, snažili se jen Alguersuari a Glock

Suzuka byla v třetím tréninku pod vodou, snažili se jen Alguersuari a Glock

Nepříznivé počasí výrazně ovlivnilo třetí trénink před GP Japonska, silný déšť znemožnil smysluplné testování. Měřená kola zajeli jen dva jezdci.

9.  10.  2010
Singapur byl pro nové týmy decimující

Singapur byl pro nové týmy decimující

Nejklidnější spaní bude mít po dnešku zřejmě Lucas di Grassi. Jako jediný pilot z trojice nových týmů projel pod šachovnicovou vlajkou. O největší pozornost se ale zasloužil požárník Heikki Kovalainen.

26.  9.  2010
Nováčci: Na Marina Bay nejrychlejší Glock s virginem

Nováčci: Na Marina Bay nejrychlejší Glock s virginem

Díky problémům Felipeho Massy obsadili zástupci nových týmů v kvalifikaci osmnácté až třiadvacáté místo. Nejrychlejší byl Timo Glock s virginem. Navrátilec Christian Klien dokázal porazit svého týmového kolegu.

25.  9.  2010
Nováčci: Jamamoto srazil mechanika, tým HRT dostal pokutu

Nováčci: Jamamoto srazil mechanika, tým HRT dostal pokutu

Nejlepším z jezdců nových týmů byl Timo Glock s virginem, domácího Jarna Trulliho s lotusem zradila převodovka. Sakon Jamamoto z HRT dostal v boxech příkaz k odjezdu příliš brzy a zranil jednoho ze svých mechaniků.

12.  9.  2010
V souboji nových týmů vyhrál kvalifikační specialista Trulli

V souboji nových týmů vyhrál kvalifikační specialista Trulli

Žádný trojlístku nováčků neměl své zastoupení ve druhé části kvalifikace, jezdci Lotusu se ovšem mohli zaradovat ze skalpu Vitantonia Liuzziho.

11.  9.  2010
V souboji nových týmů triumfoval Heikki Kovalainen

V souboji nových týmů triumfoval Heikki Kovalainen

Jezdci nových týmů měli v Belgii jedinečnou možnost vylepšit nejlepší výsledky v sezoně, nakonec však byli posledními klasifikovanými.

29.  8.  2010
Nevyzpytatelné počasí hrálo nováčkům do karet

Nevyzpytatelné počasí hrálo nováčkům do karet

V garážích nových týmů po kvalifikaci zavládla neafalšovaná radost, když se jim podařilo získat skalpy Sauberu a také Vitalije Petrova.

28.  8.  2010
Manor
Stojím za Virginem Racing, uklidňuje svůj tým Glock

Stojím za Virginem Racing, uklidňuje svůj tým Glock

Timo Glock se rozhodl vyvrátit pochybnosti o setrvání u týmu Virgin Racing, které sám vyvolal svým vyjádřením. Působiště měnit nehodlá.

12.  8.  2010
Manor
Přestupu by se nebránil ani Timo Glock

Přestupu by se nebránil ani Timo Glock

Po Adrianu Sutilovi dal najevo ochotu změnit působiště také Timo Glock, který hájí barvy Virginu Racing. Německý pilot si mapuje trh a poohlíží se mimo jiné po Renaultu.

7.  8.  2010
Příznivý den pro nové týmy, všichni jezdci viděli cíl

Příznivý den pro nové týmy, všichni jezdci viděli cíl

Timo Glock nedokázal využít svého devatenáctého místa v kvalifikaci. Nejlepším z trojice nováčků byl opět zástupce Lotusu, tentokrát Heikki Kovalainen.

1.  8.  2010
Nováčci: Nejlepší tentokrát Glock a Virgin

Nováčci: Nejlepší tentokrát Glock a Virgin

Timo Glock byl tentokrát nejrychlejším ze zástupců nových týmů. K postupu do druhé části kvalifikace mu scházelo 2,03 sekundy. Za ním se umístili jezdci Lotusu a Lucas di Grassi. Poslední řadu okupují jezdci týmu Hispania Racing.

31.  7.  2010
Úmrtnost mezi novými týmy byla na Hockenheimringu vysoká

Úmrtnost mezi novými týmy byla na Hockenheimringu vysoká

Závod na Hockenheimringu nebyl k novým týmům milosrdný. Klasifikováni nakonec byli jen dva piloti, konkrétně Timo Glock a Bruno Senna.

25.  7.  2010
Nové týmy se nevyhly problémům, nejlépe si s nimi poradil Lotus

Nové týmy se nevyhly problémům, nejlépe si s nimi poradil Lotus

Kvalifikační výsledky nových týmů nepřekvapily. Ani jednomu z jejich pilotů se nepodařilo probojovat do druhé části. Osmnáctému Trullimu k tomu scházela vteřina a půl.

24.  7.  2010
Z nových týmů byl v Silverstonu nejsilnější Lotus

Z nových týmů byl v Silverstonu nejsilnější Lotus

Nové týmy měly v závodě klasické cíle - dostat oba vozy přes cílovou čáru. Téměř se to podařilo, šachovnicovou vlajku neviděl jen Lucas di Grassi z Virginu.

11.  7.  2010
Z nováčků nejrychlejší Lotus, Virgin si to nechce nechat líbit

Z nováčků nejrychlejší Lotus, Virgin si to nechce nechat líbit

V klání nováčků opět přilákával pozornost hlavně souboj mezi Lotusem a Virginem. Spokojenější tentokrát byl prvně jmenovaný tým.

10.  7.  2010
Nováčci: Nejlepší tentokrát Virgin

Nováčci: Nejlepší tentokrát Virgin

Lotusu se oslavy příliš nevydařily. Dojel akorát poslední Trulli. Nejvíc se tentokrát dařilo di Grassimu s virginem, Glock si po průjezdu cílem připsal penalizaci, šachovnice se při domácím závodě dočkaly také oba vozy HRT.

27.  6.  2010
Nováčci: Lotus opět překonal vozy Virgin a HRT

Nováčci: Lotus opět překonal vozy Virgin a HRT

Nové týmy pokračovaly ve Valencii podle dosavadního trendu. Nejlepší byly lotusy před virginy a vozy HRT. Nejspokojenější byl asi Jarno Trulli, jehož nové šasi funguje zatím bez větších problémů.

26.  6.  2010
Manor
Glock: Vůz Virginu je moc těžký a zaostává ve všech oblastech

Glock: Vůz Virginu je moc těžký a zaostává ve všech oblastech

Timo Glock vystavil nelichotivé vysvědčení monopostu VR-01 ze stáje Virgin. Na konkurenci ztrácí ve všem. Zlepšení by mělo přijít v Silverstonu.

22.  6.  2010
Nováčci: Kovalainen porazil Petrova

Nováčci: Kovalainen porazil Petrova

Nejúspěšnější z nových týmů byl opět Lotus. Kovalainen dokázal porazit Petrova, který absolvoval dvě penalizace. Čandhok s HRT dojel do cíle před virginem di Grassiho. Ten měl potíže s tlakem v hydraulice.

14.  6.  2010
Nováčci: Lotus zle dotírá na Sauber

Nováčci: Lotus zle dotírá na Sauber

Pro nové týmy je okruh v Montrealu těžkou zkouškou. Přesto si troufají na další přiblížení se zbytku pole. Nejvíce se to dařilo Lotusu.

13.  6.  2010
Z nováčků cíl viděli jen piloti Virginu

Z nováčků cíl viděli jen piloti Virginu

V sobotu byli po kvalifikaci nejspokojenější u Lotusu. Dnes tomu bylo jinak, jako nejspolehlivější se ukázal být tým Virgin Richarda Bransona.

30.  5.  2010
Lotus z nováčků nejrychlejší, Kovalainen s Trullim si za odměnu pochutnají na kebabu

Lotus z nováčků nejrychlejší, Kovalainen s Trullim si za odměnu pochutnají na kebabu

Nováčci v Turecku naplňují očekávání. Obsadili poslední místa, ovšem pokračují ve snižování ztráty na zbytek závodního pole. Cíle pro zítřek jsou taktéž jasné - dokončit závod.

29.  5.  2010
Kovalainen je i přes odstoupení spokojen, mohl soupeřit s Petrovem

Kovalainen je i přes odstoupení spokojen, mohl soupeřit s Petrovem

Monako je pro jezdce i vozy vždy těžkou zkouškou. Nové týmy ji nezvládly zrovna nejlépe. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl.

16.  5.  2010
Nováčci: Kovalainen atakoval postup do druhé části kvalifikace

Nováčci: Kovalainen atakoval postup do druhé části kvalifikace

V pořadí nováčků nedošlo v Monaku k zásadním změnám. Lotus se příblížil zaběhnutým týmům, s mírným odstupem následovali jezdci Virginu a pole uzavírali zástupci HRT.

15.  5.  2010
Z nováčků dnes opět nejlepší Lotus

Z nováčků dnes opět nejlepší Lotus

Jarno Trulli dokončil GP Španělska na sedmnáctém místě. Spokojeni byli i u Virginu, protože závod dokončili oba jeho jezdci. Naopak šachovnicový praporek neviděl ani jeden z vozů HRT.

9.  5.  2010
Lotus si vylepšení pochvaluje, ztráta na zbytek pole se zmenšila

Lotus si vylepšení pochvaluje, ztráta na zbytek pole se zmenšila

Tým Lotus byl z nových týmů jediným, který v kvalifikaci nepotkaly žádné problémy. Projevilo se to také na výsledcích. Upravený monopost Virginu k porážce zelených vozů nestačil.

8.  5.  2010
Kvůli islandské sopce dostane vylepšený Virgin VR-01 jen Timo Glock

Kvůli islandské sopce dostane vylepšený Virgin VR-01 jen Timo Glock

Virgin Racing je zatím jediný z týmů, který přiznal závažnější potíže kvůli neplánovanému zdržení v Číně. Nestihl vyrobit všechny díly podle harmonogramu, takže upravený vůz bude mít v Barceloně jen Glock.

3.  5.  2010
U Lotusu se radují ze skalpu Williamsu

U Lotusu se radují ze skalpu Williamsu

Čínský liják byl zátěžovou zkouškou pro všechny. Každý, kdo dojel do cíle, zaslouží uznání. Z jezdců nových týmů šachovnicovou vlajku viděla polovina.

18.  4.  2010
HRT se přibližuje soupeřům

HRT se přibližuje soupeřům

Cíle nových týmů se v Šanghaji nemění. Úspěchem pro každý tým bude, když doveze do cíle oba vozy. Pozitivně naladěni jsou u HRT, Virgin a Lotus již jsou na dohled.

17.  4.  2010
Nováčci Grand Prix Malajsie vnímají pozitivně

Nováčci Grand Prix Malajsie vnímají pozitivně

GP Malajsie je na techniku velmi náročná, přesto z pilotů nových týmů hned pět dojelo do cíle. Za závodu vypadl pouze Timo Glock.

4.  4.  2010
Lotus a Virgin poprvé postoupily do druhé části kvalifikace

Lotus a Virgin poprvé postoupily do druhé části kvalifikace

Nováčci v kvalifikacích tradičně vyjíždí na trať co nejdříve. Díky zhoršujícímu se počasí jim to dnes vyneslo postup do druhé části.

3.  4.  2010
HRT může slavit, Čandhok dojel do cíle

HRT může slavit, Čandhok dojel do cíle

Udělat chybu nebo dostat se do kolize je v Melbourne ještě snadnější než v Bahrajnu. Přesto se dvěma pilotům nových týmů podařilo projet pod šachovnicovou vlajkou.

28.  3.  2010
12345

14:14 | Potvrzeno. Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. V neděli odstartuje z konce pole.
13:06 | F1 zvažuje, že se kvalifikace pojede v neděli. Zítra má hodně pršet. Jedna změna už přišla. Závod F3 se místo zítřejšího rána pojede dnes v v 16:25.
18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00