Timo Glock

Tým F1 Manor
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 18. 03. 1982
Rodiště Lindenfels, Německo
Výška 169
Váha 64
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 3
První GP GP Austrálie 2008
První vítězství -
Titul mistra světa -

Timo Glock si Formuli 1 vyzkoušel poprvé v roce 2004, když s týmem Jordan podepsal jako třetí jezdec. V průběhu sezóny se Giorgio Pantano dostal do sporu se svým týmem kvůli smluvním záležitostem a jeho závodní místo dostal právě Glock. Svoji první Grand Prix jel ten rok v Kanadě a skončil sedmý. Tým ho nechal závodit až do konce roku.

Ve F1 se mu nepodařilo zůstat a v roce 2005 se přesunul do zámořské série Champ car. I když mohl v roce 2006 pokračovat v USA, rozhodl se pro návrat do Evropy a začal závodit v sérii GP2, v které o rok později získal mistrovský titul. I díky tomuto úspěchu se stal v roce 2008 závodním pilotem Toyoty, u které nahradil Ralfa Schumachera.

I když na svůj první bodový úspěch musel Glock čekat v sezóně 2008 až do sedmého závodu, ve své první celé sezóně ve formuli 1 nezklamal. V poháru jezdců skončil na desátém místě za týmovým kolegou Trullim, jeho výkony ozdobilo druhé místo z GP Maďarska.

Sezóna 2009 měla pro Glocka velmi podobný průběh, získal další umístění na stupních vítězů. Německý pilot si začal hledat místo jinde a nakonec se dohodl s novým týmem Virgin Racing. Poté Toyota oznámila, že z formule 1 odchází.

V roce 2010 Glock dostal jeden z nejhorších vozů startovního pole a mohl pomýšlet jen na souboje s ostatními novými týmy. Virginu ale přinesl zkušenosti, kterých si tým cenil a v závodní sedačce ho nechal i v roce 2011. Když tým Virgin koupila automobilka Marussia, na výkonnosti se to moc neprojevilo, a tak Glock odjel další sezónu na konci startovního pole. Ruskému týmu zůstal věrný i v sezóně 2012. Ta nepřinesla žádné větší změny ve výkonnosti vozu, a tak Němec prožil další šedou sezónu.

HISTORIE

1998 - 1999 Motokáry
2000 F.BMW ADAC Junior: 1. místo
2001 F.BMW ADAC: Team Mamerow, 1. místo
2002 F3 Germany: 3. místo, 52 bodů
2003 F3 Masters: 30. místo; F3 Euro: 5. místo
2005 Champ Cars: Rocketsports Racing, 8. místo, 202 bodů
2006 GP2: BCN Competicion, iSport International, 4th, 58 points
2007 GP2: iSport International, 1. místo, 88 bodů

 

Formule 1
2004
 Jordan Ford: 4 závody, 19. místo, 2 body
2007 BMW Sauber: testy
2008 Toyota F1: 10. místo, 25 bodů
2009 Toyota F1: 10. místo, 24 bodů
2010 Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2011 Marussia Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2012 Marussia: 20 místo, 0 bodů

Související články

Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Byly to opět zelené monoposty, které vyhrály souboj tří novějších týmů. Kovalainen se dokonce svým výsledkem zařadil do středu pole.

16.  10.  2011
Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Mezi novějšími týmy opět zvítězil jezdec Lotusu Heikki Kovalainen, který zhodnotil svoji dnešní kvalifikaci jako nejlepší v této sezoně. Jezdec HRT Daniel Ricciardo nezajel ani jedno měřené kolo.

15.  10.  2011
Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Nejen o titul se závodí. Těsné souboje byly k vidění i na konci pole. Na Kovalainena s Trullim se poprvé v sezoně nemuselo mávat modrou vlajkou, dojeli ve stejném kole jako vítěz. Klidné závody zažily Virgin a HRT.

9.  10.  2011
Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Nejsilnější mezi nimi byly opět monoposty Lotusu, těm k postupu do dalších bojů chybělo sedm, respektive osm desetin sekundy.

8.  10.  2011
Manor
Virgin nemá v plánu nasadit KERS ani v roce 2012

Virgin nemá v plánu nasadit KERS ani v roce 2012

Tým Virgin Racing se sice chce odlepit od konce výsledkových listin, a podnikl kvůli tomu několik důležitých kroků, ale nasazení KERS v příští sezóně mezi ně patřit nebude.

29.  9.  2011
Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Heikki Kovalainen v dnešním závodě dokázal úspěšně bojovat s Vitalijem Petrovem na voze Lotus a ukázal tak, že jeho tým jde neustále vpřed. Jarno Trulli a Timo Glock závod nedokončili.

25.  9.  2011
Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Mezi jezdci novějších týmů opět zvítězil Heikki Kovalainen na voze Lotus, za ním se postupně seřadily i ostatní týmy v pořadí Virgin, HRT. Daniel Ricciardo znovu dokázal porazit svého týmového parťáka.

24.  9.  2011
Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Oba lotusy udržely vysoké pozice, za nimi dojel Glock. HRT způsobily vzrušení už na startu. Ricciardo odstartoval až po 15 minutách v boxech a Liuzzi způsobil hromadnou havárii.

11.  9.  2011
 Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy při kvalifikaci na Velkou cenu Itálie nijak nepřekvapily. Nejlepší byl jako vždy Lotus, následoval Virgin a HRT. Timo Glock měl záhadný problém se zadním křídlem.

10.  9.  2011
Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Závody ve Spa jsou nevyzpytatelné, nebezpečí číhá všude. Novější týmy se však s nástrahami belgické tratě vypořádaly celkem statečně, pěti jejich jezdcům se podařilo dokončit závod.

28.  8.  2011
Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Zatímco u Lotusu slavili postup, Virgin i HRT měly problémy se splněním kvalifikačního limitu. Díky výjimečným podmínkám ale do závodu mohou odstartovat všichni.

27.  8.  2011
Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Nejsilnější z novějších týmů, Lotus, nedojel do cíle ani s jedním vozem. Naproti tomu oba slabší soupeři dnes neměli žádnou technickou závadu ani vážný incident na trati.

31.  7.  2011
Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Z jezdců novějších týmů si opět nejlépe vedl Kovalainen, poslední místo tentokrát získal D´Ambrosio. Piloti HRT budou na zítřejším startovním roštu z obou stran obklíčeni Virginem.

30.  7.  2011
Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Finský pilot ujel virginům, ale na ostatní ztrácel, Glock s d´Ambrosiem dokončili za sebou, Čandhok a Ricciardo se hlavně učili, Liuzziho zradila elektronika.

24.  7.  2011
Timo Glock zůstane s týmem Virgin Racing až do konce roku 2014

Timo Glock zůstane s týmem Virgin Racing až do konce roku 2014

Marussia Virgin Racing tým oznámil během dopoledne před domácí Velkou cenou Německa, že Timo Glock zůstane s týmem až do konce sezony 2014.

24.  7.  2011
Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Nováčci měli dnes velké problémy s povětrnostními podmínkami na Nürburgringu. Nejlépe se s tím popasoval Heikki Kovalainen na lotusu. Kvůli Liuzziho penalizaci nebude nováček Ricciardo startovat z posledního místa.

23.  7.  2011
Manor
Virgin chce příští rok pokračovat s Glockem a D´Ambrosiem

Virgin chce příští rok pokračovat s Glockem a D´Ambrosiem

Marussia Virgin Racing rozšířil řadu stájí, které nechtějí na konci sezóny změnit jezdecké složení. Se svými současnými piloty je spokojený.

15.  7.  2011
Mezi piloty novějších týmů byl po závodě nejspokojenější Glock

Mezi piloty novějších týmů byl po závodě nejspokojenější Glock

Naopak pro Lotus byla Británie velkým zklamáním. Daniel Ricciardo se může radovat, že dokázal ve svém premiérovém závodě dojet až do cíle.

10.  7.  2011
Z pilotů mladších týmů se nejlépe předvedl Kovalainen

Z pilotů mladších týmů se nejlépe předvedl Kovalainen

Překvapením dnešní kvalifikace byl Fin Kovalainen, který se bez problémů dostal do Q2, týmový kolega Trulli už takové štěstí neměl. HRT a Virgin předvedlo své průměrné výkony, Ricciardo Liuzziho neporazil.

9.  7.  2011
Ze soubojů jezdců mladších týmů vítězně vyšel Kovalainen

Ze soubojů jezdců mladších týmů vítězně vyšel Kovalainen

Ovšem vzhledem k tomu, že šachovnicovou vlajku viděli všichni piloti, dojel na devatenáctém místě, které samo o sobě není ničím, z čeho by se dalo skákat radostí.

26.  6.  2011
Mladší týmy měly problémy s provozem

Mladší týmy měly problémy s provozem

Nejrychlejší ze zástupců loňských nováčků byl Kovalainen. Na jezdce v závodní stopě doplatili Trulli i Glock HRT má potíže se zadními pneumatikami, Glocka zradilo zavěšení.

25.  6.  2011
Liuzzi vyjel pro HRT nejlepší výsledek

Liuzzi vyjel pro HRT nejlepší výsledek

Vitantonio Liuzzi dokázal ve Velké ceně Kanady porazit vozy Virgin a Lotus. Věří, že tento výsledek bude pro HRT odrazovým můstkem. D´Ambrosio porazil Glocka. Trulliho v závěru v kokpitu rušila uvolněná součástka.

13.  6.  2011
Lotusy opět před HRT i Virginem, d´Ambrosio dostal povolení startovat

Lotusy opět před HRT i Virginem, d´Ambrosio dostal povolení startovat

Jezdci Lotusu se stále blíží zaběhnutým týmům. Liuzzi s HRT dokázal porazit Glocka s virginem. Poslední d´Ambrosio dostal výjimku a v závodě může startovat, i když se nekvalifikoval.

12.  6.  2011
Soutěž o podepsané rukavice Tima Glocka má svého vítěze

Soutěž o podepsané rukavice Tima Glocka má svého vítěze

O vítězi závodních rukavic Tima Glocka rozhodl svým kvalifikačním vítězstvím v Kanadě Sebastian Vettel. Nyní můžete s F1sport hrát o podepsané rukavice Fernanda Alonsa.

11.  6.  2011
Lotus zajel zatím nejlepší výsledek

Lotus zajel zatím nejlepší výsledek

Třinácté a čtrnácté místo pro Lotus jsou zatím nejlepšími výsledky tohoto anglicko-malajského týmu. Virgin dokončil závod v Monaku s jediným vozem, HRT i přes potíže s oběma.

30.  5.  2011
Piloti Hispanie budou moci v neděli odstartovat

Piloti Hispanie budou moci v neděli odstartovat

Vzhledem k tomu, že Liuzzi i Kartykejan v trénincích zajížděli časy lepší než 107% nejlepšího kola první části kvalifikace, mohou se oba dva postavit do poslední řady na roštu.

28.  5.  2011
Radost u Lotusu, Kovalainen regulerně porazil vozy ze středu pole

Radost u Lotusu, Kovalainen regulerně porazil vozy ze středu pole

Patnácté místo znamená také získané skalpy Force Indie, Barrichella a Heidfelda. U Lotusu mohou slavit. Pozitivně kvalifikace dopadla také pro Hispanii Racing.

22.  5.  2011
Manor
Glock se obává, že by Virgin mohl mít potíže s kvalifikačním limitem

Glock se obává, že by Virgin mohl mít potíže s kvalifikačním limitem

Timo Glock odjel z Turecka zklamaný nejen kvůli tomu, že nemohl nastoupit do závodu. Problém vidí především ve špatném voze.

11.  5.  2011
Lotus splnil cíl, Virgin startoval s jedním vozem, HRT si pohoršil

Lotus splnil cíl, Virgin startoval s jedním vozem, HRT si pohoršil

Trullimu odcházely gumy, Kovalainenovi hydraulika, d´Ambrosio si hezky zazávodil, Glock vůbec neodstartoval, Kartykejan se cítí čím dál pohodlněji, Liuzzi měl problémy s předními pneumatikami.

9.  5.  2011
Lotus se blíží druhé části kvalifikace, HRT se dostal před Virgin

Lotus se blíží druhé části kvalifikace, HRT se dostal před Virgin

Piloti Lotusu se dál tlačí na střed pole. Vitantonio Liuzzi dokázal porazit Tima Glocka a díky penalizaci Jérômeho d’Ambrosia se dostal dokonce na dvacáté místo. Glockův vůz čekají úpravy.

8.  5.  2011
Manor
Virgin nasadí v Turecku přepracovaný vůz, dostane ho jen Glock

Virgin nasadí v Turecku přepracovaný vůz, dostane ho jen Glock

V Istanbulu vyvrcholí snaha Virginu zvrátit nepříznivou situaci ve výkonnosti týmu. Na trať se dostane více než dva měsíce připravovaný balík úprav.

4.  5.  2011
U Lotusu slaví, porazil jezdce ze středu pole

U Lotusu slaví, porazil jezdce ze středu pole

Velká cena Číny byla pozitivním závodem i pro týmy Virgin a Hispania Racing. Všichni piloti viděli šachovnicovou vlajku a nasbírali velké množství cenných dat.

17.  4.  2011
HRT se přibližuje Virginu, Lotus stále před nimi

HRT se přibližuje Virginu, Lotus stále před nimi

Na konci pole se rozložení sil nezměnilo. Nejlepší je stále Lotus. Rozdíl mezi Virginem a HRT se ztenčuje. Španělský tým ukázal, že kvalifikační limit by už pro něj neměl být hrozbou.

16.  4.  2011
HRT své vozy povolalo do boxů kvůli obavám o bezpečnost

HRT své vozy povolalo do boxů kvůli obavám o bezpečnost

Cíl tak neviděl ani Liuzzi, ani Kartykejan. Grand Prix Malajsie je na techniku velmi náročná, a tak není příliš divu, že z pilotů HRT, Virginu a Lotusu viděli cíl pouze dva.

10.  4.  2011
Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hrozba tak byla zažehnána. Do závodu se bez problémů podívají také všichni piloti týmů Marussia Virgin a Lotus. V dnešní kvalifikaci obsadili posledních šest pozic.

9.  4.  2011
Manor
Virgin se vylepšení dočká nejdříve v Turecku

Virgin se vylepšení dočká nejdříve v Turecku

Tým zažil obtížný vstup do sezony, kdy panovaly obavy, zda se vůbec dokáže kvalifikovat do závodu. V Malajsii a v Číně podle všeho bude v podobné situaci.

3.  4.  2011
Manor
Virgin by měl začít uvažovat o aerodynamickém tunelu, říká Glock

Virgin by měl začít uvažovat o aerodynamickém tunelu, říká Glock

Tým Virgin Racing se jako jediný ve startovním poli zřekl aerodynamického tunelu a při vývoji používá jen počítačové simulace. Podle Tima Glocka nastal čas tento přístup přehodnotit.

30.  3.  2011
Překvapení se nekonalo, na zavedené týmy Lotus s Virginem zatím nemají

Překvapení se nekonalo, na zavedené týmy Lotus s Virginem zatím nemají

Zatímco si u Hispanie balili zavazadla a myšlenkami už byli v Malajsii, Lotus s Virginem mohly soupeřit se zbytkem pole. Nejlépe dopadl Jarno Trulli, který dojel na patnáctém místě.

27.  3.  2011
Lonští outsideři zůstávají outsidery, ve stejném pořadí

Lonští outsideři zůstávají outsidery, ve stejném pořadí

Lotus, Virgin i Hispania před sezonou avizovaly mohutné dotahování zavedených týmů. Sobota v Austrálii ovšem podobnému trendu nenapovídá, HRT se vůbec nekvalifikovalo.

26.  3.  2011
Manor
Nad Virginem visí Damoklův meč, sobota by mohla znamenat konec víkendu

Nad Virginem visí Damoklův meč, sobota by mohla znamenat konec víkendu

Kvalifikační pravidlo 107 procent by mohlo mít v Austrálii hned několik obětí. Ohroženi jsou dva nové týmy loňské sezóny, i když se to nepředpokládalo.

25.  3.  2011
12345

10:30 | 24. narozeniny dnes slaví Charles Leclerc.
18:25 | Své kalendáře uveřejnily také F2 (celkem 14 víkendů) a F3 (celkem 9 víkendů). Termíny jsme doplnili do článku na webu.
15. října | Dnes zasedá Světová rada motorsportu. Mimo jiné bude schvalovat kalendář F1 pro rok 2022. Pokud to bude jako obvykle, bude zveřejněn pozdě odpoledne / večer.
14. října | Podle Racingnews365 nahradí loga Hondy na overalech jezdců a zadních křídlech vozů Red Bullu pro GP USA značka Acura, což je luxusní divize společnosti Honda.