Timo Glock

Tým F1 Manor
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 18. 03. 1982
Rodiště Lindenfels, Německo
Výška 169
Váha 64
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 3
První GP GP Austrálie 2008
První vítězství -
Titul mistra světa -

Timo Glock si Formuli 1 vyzkoušel poprvé v roce 2004, když s týmem Jordan podepsal jako třetí jezdec. V průběhu sezóny se Giorgio Pantano dostal do sporu se svým týmem kvůli smluvním záležitostem a jeho závodní místo dostal právě Glock. Svoji první Grand Prix jel ten rok v Kanadě a skončil sedmý. Tým ho nechal závodit až do konce roku.

Ve F1 se mu nepodařilo zůstat a v roce 2005 se přesunul do zámořské série Champ car. I když mohl v roce 2006 pokračovat v USA, rozhodl se pro návrat do Evropy a začal závodit v sérii GP2, v které o rok později získal mistrovský titul. I díky tomuto úspěchu se stal v roce 2008 závodním pilotem Toyoty, u které nahradil Ralfa Schumachera.

I když na svůj první bodový úspěch musel Glock čekat v sezóně 2008 až do sedmého závodu, ve své první celé sezóně ve formuli 1 nezklamal. V poháru jezdců skončil na desátém místě za týmovým kolegou Trullim, jeho výkony ozdobilo druhé místo z GP Maďarska.

Sezóna 2009 měla pro Glocka velmi podobný průběh, získal další umístění na stupních vítězů. Německý pilot si začal hledat místo jinde a nakonec se dohodl s novým týmem Virgin Racing. Poté Toyota oznámila, že z formule 1 odchází.

V roce 2010 Glock dostal jeden z nejhorších vozů startovního pole a mohl pomýšlet jen na souboje s ostatními novými týmy. Virginu ale přinesl zkušenosti, kterých si tým cenil a v závodní sedačce ho nechal i v roce 2011. Když tým Virgin koupila automobilka Marussia, na výkonnosti se to moc neprojevilo, a tak Glock odjel další sezónu na konci startovního pole. Ruskému týmu zůstal věrný i v sezóně 2012. Ta nepřinesla žádné větší změny ve výkonnosti vozu, a tak Němec prožil další šedou sezónu.

HISTORIE

1998 - 1999 Motokáry
2000 F.BMW ADAC Junior: 1. místo
2001 F.BMW ADAC: Team Mamerow, 1. místo
2002 F3 Germany: 3. místo, 52 bodů
2003 F3 Masters: 30. místo; F3 Euro: 5. místo
2005 Champ Cars: Rocketsports Racing, 8. místo, 202 bodů
2006 GP2: BCN Competicion, iSport International, 4th, 58 points
2007 GP2: iSport International, 1. místo, 88 bodů

 

Formule 1
2004
 Jordan Ford: 4 závody, 19. místo, 2 body
2007 BMW Sauber: testy
2008 Toyota F1: 10. místo, 25 bodů
2009 Toyota F1: 10. místo, 24 bodů
2010 Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2011 Marussia Virgin Racing: 25. místo, 0 bodů
2012 Marussia: 20 místo, 0 bodů

Související články

Mick Schumacher může zvednout zájem o F1 v Německu, říká Glock

Mick Schumacher může zvednout zájem o F1 v Německu, říká Glock

Ve formuli 1 jsou nyní dva Němci: Sebastian Vettel a Nico Hülkenberg. V minulosti jich ale bylo i o dost více. Letos se opět jelo v Německu a sledovanost je dobrá. Ne však taková, jako za dob Michaela Schumachera. Může zájem zvýšit jeho syn?

24.  9.  2018
Rosberg řekl, jak podle něj dopadne letošní sezóna

Rosberg řekl, jak podle něj dopadne letošní sezóna

Nico Rosberg bude letos působit jako expert televize RTL. Do jisté míry v této roli nahradil Nikiho Laudu.

16.  2.  2018
Manor
Marussia dluží dokonce i Glockovi

Marussia dluží dokonce i Glockovi

Na internetu se objevil seznam věřitelů Marussie. Dluhy činí v souhrnu asi 50 milionů dolarů. Tým je už nějaký čas v konkurzu, a přestože se podařilo nějaké prostředky získat v dražbě, věřitelé plně uspokojení nebudou.

31.  12.  2014
DTM
Timo Glock se do F1 vrátit nechystá

Timo Glock se do F1 vrátit nechystá

Timo Glock odešel z formule 1 po sezóně 2012. Poté, co nesehnal závodní sedačku v F1, zamířil do DTM, kde se mu docela daří.

7.  8.  2014
DTM
DTM: První závod ovládlo BMW, Mercedes bez bodu

DTM: První závod ovládlo BMW, Mercedes bez bodu

Závodem na Hockenheimringu začala letošní sezóna šampionátu německých cestovních vozů DTM, ve které působí i tři bývali piloti formule 1. Z vítězství se radoval Marco Wittman (BMW).

4.  5.  2014
DTM
Začíná sezóna DTM, za volant usednou tři bývalí piloti formule 1

Začíná sezóna DTM, za volant usednou tři bývalí piloti formule 1

Prvním z deseti závodů začíná tento víkend na Hockenheimringu sezóna šampionátu německých cestovních vozů. Za volant se posadí také Vitalij Petrov, Timo Glock a Paul di Resta.

2.  5.  2014
FIAPneumatiky
Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Pirelli zveřejnilo výsledky svého šetření, které vysvětlilo důvody neobvyklého počtu selhání pneumatik v průběhu Velké ceny Velké Británie. A dostává se mu maximální podpory.

3.  7.  2013
Dva nováčci v týmu nejsou ideální, říká Chilton. Glock souhlasí

Dva nováčci v týmu nejsou ideální, říká Chilton. Glock souhlasí

Marussia do letošní sezóny nasadí dva jezdce, kteří ve formuli 1 ještě nezávodili. Chilton a Glock si myslí, že to není nejlepší řešení.

13.  2.  2013
Bernie EcclestoneManor
Za problémy Marussie může i Ecclestone, říká Glock

Za problémy Marussie může i Ecclestone, říká Glock

Timo Glock považuje za neudržitelný současný model přerozdělování peněz mezi týmy. Ztratil kvůli němu místo u Marussie.

30.  1.  2013
Manor
Kdyby Marussia neztratila desáté místo, Glock by zřejmě zůstal

Kdyby Marussia neztratila desáté místo, Glock by zřejmě zůstal

Timo Glock přiznal, že pro jeho kariéru ve formuli 1 byl do značné míry rozhodující loňský poslední závod v Brazílii.

28.  1.  2013
Manor
Navzdory nucenému uvolnění Glocka je Marussia pozitivní

Navzdory nucenému uvolnění Glocka je Marussia pozitivní

Sportovní ředitel ruského týmu Lowden věří, že uvolnění Glocka pomůže zajistit budoucnost týmu, a od nového vozu i letošní sezony si hodně slibuje.

26.  1.  2013
DTM
Po úspěšných testech se Glock dohodl s BMW na závodní sedačce v DTM

Po úspěšných testech se Glock dohodl s BMW na závodní sedačce v DTM

Timo Glock s definitivní platností opustil formuli 1. Po odchodu z Marussie šel okamžitě testovat do DTM, což nakonec vedlo k závodnímu angažmá.

25.  1.  2013
DTM
Formule 1 už není sport, říká Glock a míří do DTM

Formule 1 už není sport, říká Glock a míří do DTM

Po rozchodu s Marussií si Timo Glock rychle našel nové uplatnění, čekají ho testy a zřejmě i závody v DTM. Poměry ve formuli 1 kritizuje.

22.  1.  2013
Bez záruky
Glock je zřejmě na odchodu z Marussie

Glock je zřejmě na odchodu z Marussie

Překvapivý konec německého závodníka v týmu by měl být oficiálně oznámen v průběhu zítřka. Na vině jsou podle všeho finance.

20.  1.  2013
Manor
Glock si hodně slibuje od aerodynamického tunelu McLarenu

Glock si hodně slibuje od aerodynamického tunelu McLarenu

Německý pilot věří, že Marussia v roce 2013 dokáže konečně pořádně těžit z technické spolupráce se stájí z Wokingu.

31.  12.  2012
Manor
Vedle Glocka bude u Marussie závodit Chilton, potvrdil Fomenko

Vedle Glocka bude u Marussie závodit Chilton, potvrdil Fomenko

Prezident týmu Marussia Nikolaj Fomenko prozradil ještě před oficiální tiskovou zprávou, že se nástupcem Charlesa Pica stane Max Chilton.

17.  12.  2012
Peníze a byznys
Glock: Marussii brzdí malý rozpočet

Glock: Marussii brzdí malý rozpočet

Timo Glock je přesvědčený, že Marussia je schopná se posunout ve startovním poli nahoru, jen potřebuje peníze, aby zaplatila vývoj.

11.  12.  2012
Novější týmy: Caterham ubránil desáté místo v šampionátu

Novější týmy: Caterham ubránil desáté místo v šampionátu

Dobojováno je už i mezi novějšími týmy. Caterham dokázal před Marussií ubránit desátou pozici v šampionátu týmů, z jezdců byl celkově nejúspěšnější Vitalij Petrov.

25.  11.  2012
Novější týmy: Byl to nebezpečný manévr, říká de la Rosa

Novější týmy: Byl to nebezpečný manévr, říká de la Rosa

Piloti novějších týmů jako vždy obsadí posledních šest míst na startovním roštu. Stáje se tentokrát seřadily v pořadí Caterham, Marussia, Hispania Racing Team.

24.  11.  2012
Novější týmy: Kartykejan hájí své počínání před Vettelem

Novější týmy: Kartykejan hájí své počínání před Vettelem

Piloti Caterhamu vrátili Marussii porážku z kvalifikace a vyhráli klání slabších týmů. Spokojeni ale nakonec byli všichni, včetně jezdců HRT.

19.  11.  2012
Novější týmy: HRT se kvalifikovalo do závodu, Marussia porazila Caterham

Novější týmy: HRT se kvalifikovalo do závodu, Marussia porazila Caterham

Vozy týmu Hispania Racing Team se i přes obavy po volných trénincích dokázaly kvalifikovat do GP USA. Z novějších týmů se v kvalifikaci nejlépe dařilo Marussii, která porazila Caterham.

18.  11.  2012
Mladší týmy: Za kolizí Kartykejana stojí porucha hydrauliky

Mladší týmy: Za kolizí Kartykejana stojí porucha hydrauliky

Kartykejan po poruše hydrauliky sundal nohu z plynu a najel na něj Rosberg. Kovalainen dojel třináctý před Glockem. Petrov byl po potížích s přilnavostí šestnáctý před de la Rosou.

4.  11.  2012
Klání novějších týmů vyhrál Kovalainen, těsně následovaný Picem

Klání novějších týmů vyhrál Kovalainen, těsně následovaný Picem

Piloti Caterhamu použili i střední směs pneumatik, závodníci HRT a Marussie se uchýlili pouze ke žlutým, tedy měkkým pneumatikám.

3.  11.  2012
Mladší týmy: HRT mělo potíže s brzdami, domácí Kartykejan ale dojel

Mladší týmy: HRT mělo potíže s brzdami, domácí Kartykejan ale dojel

V mladších týmech se dařilo týmovým dvojkám. Petrov porazil Kovalainena, Pic Glocka. HRT trápilo přehřívání brzd. Kartykejan cílem projel, de la Rosa lehce havaroval.

28.  10.  2012
Novější týmy se shodují: V Q1 nás bylo na trati moc najednou

Novější týmy se shodují: V Q1 nás bylo na trati moc najednou

Piloti novějších týmů se shodují, že největšími problémy v dnešní kvalifikaci byly kolona vozů během Q1 a odštěpky gumy na trati. Důsledně teď všichni plánují správnou strategii pro zítřejší závod.

27.  10.  2012
Výsledky klání mladších týmů kopírují kvalifikaci

Výsledky klání mladších týmů kopírují kvalifikaci

Nejvýše se umístil Vitalij Petrov ze stáje Caterham před kolegou Kovalainenem. Všichni piloti, kteří viděli cíl, ztratili jedno a více kol.

14.  10.  2012
Klání mladších týmů vyhrál Petrov, Kartykejana zradily brzdy

Klání mladších týmů vyhrál Petrov, Kartykejana zradily brzdy

Piloti Caterhamu, Marussie a HRT si v kvalifikaci vyjeli posledních šest pozic, Pic se po penalizaci propadne na samotný chvost.

13.  10.  2012
Jezdci mladších týmů se vyhnuli kolizím z úvodu

Jezdci mladších týmů se vyhnuli kolizím z úvodu

Heikki Kovalainen byl opět nejlepší ze zástupců mladších týmů, krátce si dokonce spolu s Timem Glockem zazávodili o jedenácté místo. Bezproblémový závod měl i Pedro de la Rosa, ostatní měli technické potíže.

7.  10.  2012
Za Kovalainenem se tentokrát seřadili Glock a de la Rosa

Za Kovalainenem se tentokrát seřadili Glock a de la Rosa

V souboji mladších týmů se za sebou srovnaly týmové "jedničky" v pořadí Kovalainen, Glock, de la Rosa, nejrychlejší "dvojkou" byl Pic, Petrov chyboval a Kartykejan dopoledne poničil novou podlahu.

6.  10.  2012
Marussia si dojela pro nejlepší výsledek v historii týmu

Marussia si dojela pro nejlepší výsledek v historii týmu

Timo Glock projel cílem GP Singapuru dvanáctý, postaral se tak o nejlepší výsledek v historii svého týmu. Jediným, kdo neviděl cíl dnešního závodu, byl Narajn Kartykejan, který havaroval.

23.  9.  2012
Pic vyfasoval penalizaci 20 sekund do zítřejšího závodu

Pic vyfasoval penalizaci 20 sekund do zítřejšího závodu

Charles Pic byl stewardy potrestán za předjíždění během červených vlajek ve třetím volném tréninku. Trestem mu bude přičtení dvaceti sekund k jeho času po zítřejším závodě a veřejně prospěšné práce pro FIA.

22.  9.  2012
Mark Webber byl napomenut za chování ve třetí části kvalifikace

Mark Webber byl napomenut za chování ve třetí části kvalifikace

Australský pilot byl vyšetřován i v případě možného zdržení Tima Glocka, komisaři se však rozhodli žádný trest neudělit.

22.  9.  2012
Caterham, Marussia a HRT se v cíli srovnaly v očekávaném pořadí

Caterham, Marussia a HRT se v cíli srovnaly v očekávaném pořadí

Nejméně spokojeni byli paradoxně u Caterhamu, u Marussie naopak čekali větší ztrátu, HRT si libuje ve spolehlivosti a faktu, že zafungovala strategie.

9.  9.  2012
Vozy Caterham, Marussia a HRT posunula dopředu Hülkenbergova porucha

Vozy Caterham, Marussia a HRT posunula dopředu Hülkenbergova porucha

Interní souboj tří nejmladších týmů formule 1 dopadl podle očekávání, jen de la Rosu předjel Kartykejan. Všech šest pilotů se ale posunulo před Hülkenberga, kterého hned v úvodu kvalifikace potkala porucha.

8.  9.  2012
Caterham selhal při zastávkách v boxech, Kovalainen penalizován nebude

Caterham selhal při zastávkách v boxech, Kovalainen penalizován nebude

V souboji novějších týmů v Belgii zvítězil Vitalij Petrov, závod nedokončil jen Narajn Kartykejan. Caterham si ale sype popel na hlavu, neboť oběma pilotům pokazil pitstop.

2.  9.  2012
HRT je nadšeno z nových vylepšení

HRT je nadšeno z nových vylepšení

Piloti novějších týmů si po kvalifikaci na GP Belgie hojně stěžovali na velké množství soupeřů na trati. Nejlépe si již tradičně vedl Kovalainen, nejpomalejší byl Kartykejan.

1.  9.  2012
Manor
Glock potvrdil, že bude pro Marussii závodit i příští rok

Glock potvrdil, že bude pro Marussii závodit i příští rok

I když se forma Marussie nezlepšuje tak, jak doufal, hodlá Timo Glock dodržet svoji dlouhodobou smlouvu a svůj tým příští rok neopustí.

9.  8.  2012
Manor
Glock se trápí s vozem a neví proč

Glock se trápí s vozem a neví proč

Timo Glock se dostal do nezvyklé situace. Se svým monopostem si vůbec nerozumí a začal ho porážet týmový kolega Charles Pic.

1.  8.  2012
Kartykejan závod nedokončil, rozbilo se mu řízení

Kartykejan závod nedokončil, rozbilo se mu řízení

Ve skupině novějších týmů se tradičně nejvíce dařilo Heikkimu Kovalainenovi. Jediným, kdo Velkou cenu Maďarska nedokončil, byl Narajn Kartykejan, kterému selhalo řízení.

29.  7.  2012
McLaren
Novější týmy: Nejvýraznější byl opět Kovalainen

Novější týmy: Nejvýraznější byl opět Kovalainen

Mezi piloty novějších týmů opět zvítězil Caterham v čele s Heikkim Kovalainenem. Za ním se seřadili jezdci Marussii a HRT. Všichni se shodují, že závodění v Maďarsku významně ztěžuje horko.

28.  7.  2012
12345

24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.
23. června | Ricciardo vyšetřován za souboj s Norrisem v posledním kole

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10