Technika

Vše o technice ve formuli 1. Od pohonných jednotek přes aerodynamiku až po informace o nových dílech, které týmy formule 1 v průběhu sezóny nasazují


TechnikaRed Bull Racing
Newey je novými pravidly frustrován: zpomalují vývoj

Newey je novými pravidly frustrován: zpomalují vývoj

Nová pravidla podle technického ředitele omezují a zpomalují vývoj v oblasti aerodynamiky.

5.  6.  2014
Technika
Coulthard: motory musí být jako ženy, bolí z nich uši, ale máte je rádi

Coulthard: motory musí být jako ženy, bolí z nich uši, ale máte je rádi

David Coulthard říká, že piloti nejsou v nových vozech šťastní, protože jim chybí zážitek z jízdy i zvuk motorů.

3.  6.  2014
Technika
Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Nové pohonné jednotky v sobě nesou také řadu omezení. Měření okamžitého průtoku paliva se ukázalo jako problematické. Na stole má být nyní nové řešení tak trochu ve starém obalu.

2.  6.  2014
TechnikaFerrari
Statistiky: Spolehlivost Alonsova Ferrari je neuvěřitelná

Statistiky: Spolehlivost Alonsova Ferrari je neuvěřitelná

Příliš se o tom nemluví, ale Ferrari minimálně v rukou Fernanda Alonsa je nejspolehlivějším vozem na startovním roštu.

27.  5.  2014
Technika
Exkluzivně: Jaké díly nasadily týmy v Monaku? Už známe tajemství Ferrari

Exkluzivně: Jaké díly nasadily týmy v Monaku? Už známe tajemství Ferrari

Jaké díly týmy přivezly na městský okruh v Monaku? A jak je to s tajemstvím motoru Ferrari?

26.  5.  2014
Technika
Souboj se přesouvá do oblasti paliva

Souboj se přesouvá do oblasti paliva

Na straně jedné máme letos nové pohonné jednotky, na straně druhé je ale jejich vývoj zmražený. Týmy proto hledají jiné cesty, mezi které patří vývoj software nebo také paliva.

16.  5.  2014
Technika
Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska? Druhý díl

Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska? Druhý díl

Druhým dílem pokračuje naše nová a pravidelná rubrika, ve které se během každého závodního víkendu podíváme na novinky, které týmy přivezly.

11.  5.  2014
SpeciálTechnika
Exkluzivně: Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska?

Exkluzivně: Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska?

Podívejte se na přehled novinek, které týmy nasadily nebo testovaly během Velké ceny Španělska. V prvním ze dvou dílů se podíváme na Mercedes, Ferrari, Red Bull a Lotus.

10.  5.  2014
Technika
Novější týmy: Potrápilo nás nejen počasí, ale i technika

Novější týmy: Potrápilo nás nejen počasí, ale i technika

Piloti novějších týmů se na mokré trati v Šanghaji trápili hlavně s technikou. Blokovala se jim kola a vozy nebyly ideálně vyvážené.

19.  4.  2014
SpeciálTechnika
Technika: McLaren MP4/2 - TAG Porsche dominoval tři roky

Technika: McLaren MP4/2 - TAG Porsche dominoval tři roky

Turbomotor TAG Porsche byl vozu McLaren MP4/2 vyvinut na míru. Výsledkem byly tři jezdecké tituly a dva Poháry konstruktérů. Roku 1984 se radoval Lauda, v následujících dvou letech Prost.

16.  2.  2014
SpeciálTechnika
Technika: Poslední mistrovské Brabhamy BT49 a BT52

Technika: Poslední mistrovské Brabhamy BT49 a BT52

Začátek osmdesátých let výborně vyšel týmu Brabham. Bernie Ecclestone zajistil peníze, Gordon Murray vnesl do návrhu vozů revoluční myšlenky a Nelson Piquet získal s vozy BT49 a BT52 dva tituly mistra světa.

18.  1.  2014
PneumatikyTechnikaMercedes
Brawn: Pneumatiky se příští rok starat o zábavu nemusí, zajistí ji technika

Brawn: Pneumatiky se příští rok starat o zábavu nemusí, zajistí ji technika

Pirelli může být v roce 2014 konzervativní, protože nová pravidla přinesou mnoho zajímavých momentů i bez pneumatik. Myslí si to šéf Mercedesu Ross Brawn.

18.  11.  2013
Technika
Technika Renaultu mohla v Indii vyřadit také Vettela a Grosjeana

Technika Renaultu mohla v Indii vyřadit také Vettela a Grosjeana

Renault po posledním závodě slaví, ale jeho týmy měly hodně starostí s technikou, aby se vůbec dostaly do cíle na okruhu Buddh.

28.  10.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Williams FW07 a FW08 - s přísavným efektem k úspěchu

Technika: Williams FW07 a FW08 - s přísavným efektem k úspěchu

Williams FW07 byl inspirován vozy lotus s přísavným efektem a v řadě aspektů svůj vzor předčil. Jones s ním roku 1980 získal pro tým první titul, o dva roky později se s navazujícím FW08 stal šampiónem Rosberg.

20.  10.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Lotus 78 a 79 - vozy s přísavným efektem

Technika: Lotus 78 a 79 - vozy s přísavným efektem

Colin Chapman byl při návrhu svých vozů většinou o krok napřed. V případě monopostů Lotus 78 a 79 využil principu přísavného efektu, což roku 1978 Mariovi Andrettimu pomohlo k titulu mistra světa.

15.  9.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Ferrari 312T - tituly s ním získali Lauda i Scheckter

Technika: Ferrari 312T - tituly s ním získali Lauda i Scheckter

Ferrari 312T závodilo v pěti verzích šest let. Vyhrálo téměř třetinu závodů, kterých se zúčastnilo. Lauda se s ním stal dvakrát mistrem světa, jeden titul přidal i Scheckter a tým získal čtyřikrát Pohár konstruktérů.

4.  8.  2013
SpeciálTechnika
Technika: McLaren M23 - vůz, který vycházel z šasi pro Indy 500

Technika: McLaren M23 - vůz, který vycházel z šasi pro Indy 500

McLaren M23 vycházel z modelu M16 pro 500 mil Indianapolis a byl inspirován Lotusem 72. Měl s nimi společný úspěch i dlouhou životnost. Titul mistra světa s ním získali Emerson Fittipaldi a James Hunt.

14.  7.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Tyrrell získal největší úspěchy s monoposty 001 až 006

Technika: Tyrrell získal největší úspěchy s monoposty 001 až 006

Éra prvních vozů Tyrrell byla nejúspěšnější v historii týmu. Každé nové šasi mělo vlastní typové označení. Stewart získal v letech 1971 a 1973 tituly mistra světa a Cevert pomohl roku 1971 k zisku Poháru konstruktérů.

16.  6.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Lotus 72 - vůz, který závodil šest sezon

Technika: Lotus 72 - vůz, který závodil šest sezon

Monopost Lotus 72 byl natolik nadčasový, že mohl závodit plných šest sezon. Získal dvacet výher a pomohl k titulům Jochenu Rindtovi a Emersonu Fittipaldimu a Lotus s ním třikrát získal Pohár konstruktérů.

2.  6.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Matra MS80, jediný šampión zkonstruovaný ve Francii

Technika: Matra MS80, jediný šampión zkonstruovaný ve Francii

V seriálu o vozech mistrů světa připomínáme monopost Matra MS80, se kterým Jackie Stewart v roce 1969 získal svůj první titul mistra světa. Jedná se o jediný vůz zkonstruovaný ve Francii, který vyhrál šampionát F1.

19.  5.  2013
SpeciálTechnikaPohonné jednotky
Technika: Lotus 49 - vůz navržený pro motor Cosworth

Technika: Lotus 49 - vůz navržený pro motor Cosworth

V seriálu o vozech mistrů světa tentokrát připomínáme Lotus 49 navržený pro motor Cosworth. Jako první nesl logo sponzora a dostal křídla. Roku 1968 s ním Graham Hill získal titul mistra světa.

28.  4.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Brabham BT19, BT20 a BT24 pomohly ke dvěma titulům

Technika: Brabham BT19, BT20 a BT24 pomohly ke dvěma titulům

Začátek třílitrové éry ve formuli 1 náramně vyšel vozům Brabham s lehkými a spolehlivými motory Repco. Modely BT19, BT20 a BT24 pomohly v letech 1966 a 1967 k titulům Brabhamovi, Hulmovi a dvakrát i týmu.

31.  3.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Lotus 33 - když se inovuje povedené

Technika: Lotus 33 - když se inovuje povedené

Chapman se snažil být vždycky o krok napřed, proto se rozhodl inovovat model 25, i když Clark vedl šampionát. Risk ho zřejmě roku 1964 stál titul, ale vše si vynahradil o rok později.

2.  3.  2013
TechnikaRenault
Räikkönen si během testů zdřímnul, technika ho netrápí

Räikkönen si během testů zdřímnul, technika ho netrápí

Kimi Räikkönen si nedělá těžkou hlavu z technických problémů, které poznamenaly jeho první dva dny testování v Barceloně.

21.  2.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Ferrari 158 - vůz, se kterým uspěl motocyklový mistr

Technika: Ferrari 158 - vůz, se kterým uspěl motocyklový mistr

V našem seriálu o vozech mistrů světa se tentokrát věnujeme Ferrari 158, se kterým se John Surtees zapsal do historie jako jediný mistr světa silničních motocyklů i F1. Ferrari paralelně nasazovalo i model 1512.

17.  2.  2013
SpeciálTechnika
Technika: Lotus 25 - první monokokové šasi ve formuli 1

Technika: Lotus 25 - první monokokové šasi ve formuli 1

V našem seriálu o vozech mistrů světa se tentokrát věnujeme Lotusu 25, prvnímu monopostu formule 1 s monokokovým šasi. Roku 1963 přinesl Jimu Clarkovi titul mistra světa a podílel se i na triumfu v roce 1965.

26.  1.  2013
SpeciálTechnika
Technika: BRM P57 - triumf anglického vozu, motoru i jezdce

Technika: BRM P57 - triumf anglického vozu, motoru i jezdce

V dalším pokračování našeho seriálu o technice mistrů světa si připomeneme monopost BRM P57, který jako jediný přivedl tradiční anglický tým s vlastním vozem i motorem na samotný vrchol.

12.  12.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Ferrari Dino 156 F1 - vůz se žraločí přídí

Technika: Ferrari Dino 156 F1 - vůz se žraločí přídí

V dnešním dílu našeho seriálu o vozech mistrů světa si připomeneme monopost Ferrari Dino 156, první maranellský vůz F1 s motorem za jezdcem. Týmu přinesl triumf i tragédii.

2.  12.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Cooper T51 - první šampión s motorem vzadu

Technika: Cooper T51 - první šampión s motorem vzadu

Malý britský tým dokázal jako první uspět s koncepcí motoru vzadu a dvěma tituly mistra světa dal formuli 1 nový směr konstrukce monopostů. Vozu Cooper T51 se věnujeme v dalším dílu našeho seriálu.

20.  10.  2012
Technika
Slušnou výkonnost vozů Force Indie poznamenala nespolehlivá technika

Slušnou výkonnost vozů Force Indie poznamenala nespolehlivá technika

Ta zapříčinila odstoupení Nika Hülkenberga v samotném úvodu kvalifikace a znamenala penalizaci pro Paula di Restu. I tak ale Skot skončil společně s Kamujem Kobajašim v první desítce.

8.  9.  2012
TechnikaFerrari
Massa se letos poprvé kvalifikoval před Alonsem, toho zradila technika

Massa se letos poprvé kvalifikoval před Alonsem, toho zradila technika

Felipe Massa se po bezchybném výkonu postaví na startu zítřejšího závodu na třetí pozici. Fernanda Alonsa znovu postihly technické problémy, po kterých do VC Itálie odstartuje až ze samotného konce první desítky.

8.  9.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Brzdy monopostu F1

Technika: Brzdy monopostu F1

Všichni ti, kdo měli šanci svézt se ve voze formule 1, se v jednom shodují. Během jízdy je neuchvátilo nejvíce zrychlení, kterého tyto monoposty dosahují, nýbrž jejich decelerace, tedy brzdění.

18.  8.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Ferrari 246 F1 - mistrovský vůz ve stínu tragédií

Technika: Ferrari 246 F1 - mistrovský vůz ve stínu tragédií

V rámci našeho seriálu si připomeneme Ferrari 246 F1 ověnčené radostí z Hawthornova titulu i tragédiemi - smrtelně s ním havarovali Musso a Collins, motor začal vyvíjet vážně nemocný Dino Ferrari krátce před smrtí.

4.  8.  2012
Technika
Technika v Montrealu: Větší změny ukázaly Ferrari, McLaren a Williams

Technika v Montrealu: Větší změny ukázaly Ferrari, McLaren a Williams

Již před začátkem prvního kanadského tréninku byly na několika vozech vidět zajímavé úpravy. Změn si všímal německý Auto Motor und Sport.

8.  6.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Maserati 250F - Fangiův poslední mistrovský vůz

Technika: Maserati 250F - Fangiův poslední mistrovský vůz

V tomto vydání našeho seriálu o vozech mistrů světa si přiblížíme monopost Maserati 250F z dílny Gioacchina Colomba, který se dočkal titulu až ve čtvrté sezoně.

2.  6.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Lancia Ferrari D50 - vůz s originálními postranními nádržemi

Technika: Lancia Ferrari D50 - vůz s originálními postranními nádržemi

Dalším monopostem, který si přiblížíme v rámci našeho seriálu o vozech mistrů světa, je Lancia Ferrari D50. Navrhla ji Lancia, ale o úpravy, které vedly k titulu mistra světa, se už postaralo Ferrari.

5.  5.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Mercedes W196 - i formule mohla mít krytá kola

Technika: Mercedes W196 - i formule mohla mít krytá kola

V našem seriálu o vozech mistrů světa si tentokrát připomínáme Mercedes W196. Závodil dva roky a Juanu Manuelu Fangiovi pomohl k titulům mistra světa v letech 1954 a 1955.

2.  4.  2012
SpeciálTechnika
Technika: Ferrari 500 - první maranellský vůz ověnčený tituly

Technika: Ferrari 500 - první maranellský vůz ověnčený tituly

V dalším dílu našeho nového seriálu o významných vozech historie formule 1 si představíme Ferrari 500, se kterým Alberto Ascari ovládl sezony 1952 a 1953.

18.  2.  2012
SpeciálTechnikaAlfa Romeo
Technika: Alfa Romeo 158 - vůz prvního mistra světa

Technika: Alfa Romeo 158 - vůz prvního mistra světa

Alfa Romeo 158 z dílny Gioacchina Colomba vznikla ještě před válkou na popud Enza Ferrariho. V úvodních dvou sezonách dominovala formuli 1, ale právě tito dva muži ji svými novými vozy poslali do muzea.

9.  2.  2012
TechnikaMcLaren
Technika McLarenu MP4-27 - rozhovor s Paddym Lowem a Timem Gossem

Technika McLarenu MP4-27 - rozhovor s Paddym Lowem a Timem Gossem

Technický ředitel Paddy Lowe a šéfinženýr Tim Goss vysvětlili, jakým výzvám čelili při vývoji letošního monopostu McLarenu.

1.  2.  2012
12345678

14. června | Rozpočtový strop by mohl být zavedený už příští rok. Nebude se nikdo trestat za nedodržení, jen se budou ladit postupy.
13. června | Ferrari potvrdilo, že se neodvolá proti penalizaci Vettela. Možnost žádosti o přezkum je stále ve hře.
11. června | Už zítra proběhne v Le Mans trénink a kvalifikace. Letos bude jedním z komentátorů závodu i náš redakční kolega Jiří Šlégl.... odkaz
11. června | Binotto přiznal, že Ferrari Leclercovi neřeklo o penalizaci pro Vettela. Prý měli hodně práce a zapomněli na to.... není to překvapením. Ferrari často zapomíná, že má na trati dvě auta.

24h Le Mans

Středa 12. června 2019
Trénink 16.00–20.00
Kvalifikace 22.00–00.00
Čtvrtek 13. června 2019
Kvalifikace19.00–21.00
Kvalifikace 22.00–00.00
Sobota 15. června 2019
Warm-up09.00-09:45
Závod 15.00