Technika

Vše o technice ve formuli 1. Od pohonných jednotek přes aerodynamiku až po informace o nových dílech, které týmy formule 1 v průběhu sezóny nasazují


TechnikaRenault
Technická analýza vozu Renault R.S.18

Technická analýza vozu Renault R.S.18

Renault má dlouhodobý plán, kterým se chce vrátit zpět na vrchol. R.S.18 je jeho dalším krokem.

3.  3.  2018
TechnikaMcLaren
První technická analýza vozu McLaren MCL33

První technická analýza vozu McLaren MCL33

Od nového vozu si McLaren hodně slibuje a to nejen díky přechodu na pohonné jednotky Renault.

27.  2.  2018
TechnikaFerrari
Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Jaká tajemství a novinky ukrývá nejnovější vůz z Maranella, od kterého má Ferrari jen ta největší očekávání?

23.  2.  2018
TechnikaMercedes
Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Při pohledu jen na samotné výsledky by se nezasvěcenému pozorovateli mohlo zdát, že poslední sezóna byla pro Mercedes procházkou růžovou zahradou. Opak je však pravdou, bylo to ve skutečnosti nefalšované drama.

23.  2.  2018
Technika
První technická analýza vozu Sauber C37

První technická analýza vozu Sauber C37

Sauber představil první vůz v barvách Alfy Romeo. Čím je C37 zajímavý po technické stránce?

21.  2.  2018
TechnikaRed Bull Racing
První technická analýza vozu Red Bull RB14

První technická analýza vozu Red Bull RB14

Red Bull představil svůj vůz mezi prvními a jako jediný už ukázal také fotografie nového vozu na trati. Podívejte se, jaká tajemství ukrývá vůz RB14 pro sezónu 2018.

20.  2.  2018
TechnikaWilliams
První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První technický pohled na nový vůz stáje Williams pro rok 2018.

17.  2.  2018
TechnikaHaas
První technická analýza vozu Haas VF-18

První technická analýza vozu Haas VF-18

Haas jako první představil vůz pro sezónou 2018. Čím zaujal a jak se liší od svého předchůdce?

15.  2.  2018
Technika
Technika F1 v roce 2018: lépe zajištěná kola

Technika F1 v roce 2018: lépe zajištěná kola

V posledním díle o technických novinkách ve F1 v roce 2018 se podíváme na lepší zajištění kol.

9.  2.  2018
Technika
Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

V roce 2018 dojde k několika změnám v oblasti pohonných jednotek. Tou největší je omezení počtu komponent.

7.  2.  2018
Technika
Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

V letošní sezóně formule 1 dojde k dalšímu zpřísnění spalování oleje.

5.  2.  2018
FIATechnikaRed Bull Racing
Dejte týmům ultimátum, vyzývá Horner

Dejte týmům ultimátum, vyzývá Horner

Některé týmy nejsou spokojeny s návrhy pravidel od FIA a Liberty Media na nové pohonné jednotky pro období po roce 2020. Šéf týmu Red Bull Christian Horner vyzývá k urychlenému definitivnímu rozhodnutí o nových pravidlech.

3.  2.  2018
Technika
Technika F1 v roce 2018: karosářské změny

Technika F1 v roce 2018: karosářské změny

Seriál o technických změnách pro sezónu 2018 pokračuje dílem o všech změnách v oblasti karosérie. Zmizí opravdu T-křídla?

2.  2.  2018
Technika
Technické změny ve F1 v roce 2018

Technické změny ve F1 v roce 2018

V letošním roce jsou sice technická pravidla formule 1 podstatně stabilnější než v roce 2017, ale přesto dochází k několika zajímavým a dokonce revolučním změnám. Na F1sport startuje krátký seriál, který vám všechny změny podrobně představí.

30.  1.  2018
TechnikaMercedes
Mercedes letos postavil devadesátiprocentní vůz

Mercedes letos postavil devadesátiprocentní vůz

V roce 2017 začaly ve formuli 1 platit nová technická pravidla a týmy tak po stránce aerodynamiky začínaly prakticky od nuly. Stáj Mercedes si proto za svůj cíl stanovila postavit devadesátiprocentní auto.

26.  12.  2017
TechnikaFIAPravidla formule 1
Týmy našly fígl, jak snížit výšku přední části vozu. FIA jim to zatrhne

Týmy našly fígl, jak snížit výšku přední části vozu. FIA jim to zatrhne

FIA vydala technickou směrnici, která by mohla některým týmům zkomplikovat vývoj vozu pro příští rok.

22.  12.  2017
TechnikaRenault
Renault pracuje na kompletně novém voze pro sezónu 2018

Renault pracuje na kompletně novém voze pro sezónu 2018

Tovární stáj Renault přepracovala koncept vozu a pro nadcházející sezónu staví kompletně nový monopost, a to relativní stálosti technických předpisů navzdory.

4.  11.  2017
TechnikaMcLaren
Lepší, než jsme čekali, říká McLaren o vylepšeních

Lepší, než jsme čekali, říká McLaren o vylepšeních

McLaren je spokojený s balíčkem, který nasadil v Austinu. Jedná se primárně o nové přední křídlo, které už tým chystá pro svůj příští vůz.

2.  11.  2017
Technika
Sauber cestou Haasu zatím nepůjde

Sauber cestou Haasu zatím nepůjde

Sauber reálně zvažoval, že prohloubí technickou spolupráci s Ferrari. Nakonec se tak ale nestane.

27.  10.  2017
TechnikaMercedes
Mercedes bude možná muset měnit koncept svého vozu

Mercedes bude možná muset měnit koncept svého vozu

Mercedes letos získá zřejmě opět oba tituly, ale sezóna to rozhodně nebyla tak přesvědčivá, jako byly ty předešlé.

18.  10.  2017
VideaTechnikaMcLaren
K čemu slouží tlačítka na volantu? Odpovídá Alonsův inženýr

K čemu slouží tlačítka na volantu? Odpovídá Alonsův inženýr

Inženýr Mark Temple se ve videu pro oficiální Youtube kanál McLarenu rozpovídal o volantu monopostu formule 1.

16.  10.  2017
Technika
Vedení F1 se vrací k nápadu výfukových mikrofonů

Vedení F1 se vrací k nápadu výfukových mikrofonů

V roce 2014 se po přechodu z osmiválců na hybridní šestiválce snesla na formuli 1 vlna kritiky ze strany jezdců, fanoušků i týmů kvůli velmi neatraktivnímu zvuku nových motorů. Situaci tehdy měly zachránit mikrofony, které měly v blízkosti výfuku zesilovat zvuk. F1 se k tomuto nápadu nyní vrací.

23.  9.  2017
Pravidla formule 1Technika
Ploutve příští rok v F1 zřejmě zůstanou

Ploutve příští rok v F1 zřejmě zůstanou

Vypadá to tak, že ploutve zůstanu na vozech i v příštím roce.

15.  9.  2017
TechnikaForce India
Force India v Singapuru překvapila ploutví s 30 křidélky

Force India v Singapuru překvapila ploutví s 30 křidélky

Force India má na Williams náskok 58 bodů, což je více, než Williams zatím získal v letošní sezóně. Přesto pokračuje ve vývoji a v Singapuru na sebe ztrhla zatím největší pozornost.

14.  9.  2017
Technika
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017
Technika
Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje, že v rámci úspor nákladů zavede standardizované komponenty.

11.  8.  2017
TechnikaFerrari
Ferrari objevilo zajímavý trik, FIA to ale zatrhla

Ferrari objevilo zajímavý trik, FIA to ale zatrhla

Po delší době letos bojují o titul opět dva týmy a někdy je to zejména v kvalifikacích mezi Mercedesem a Ferrari velmi těsné. Není divu, že inženýři obou týmů operují v šedých zónách a snaží se najít každou setinku.

30.  7.  2017
Technika
Jak se změnily vozy v průběhu první poloviny sezóny 2017?

Jak se změnily vozy v průběhu první poloviny sezóny 2017?

Analýza vývoje vozů Force Indie, Sauberu, Renaultu, Toro Rosso, Haasu a Williamsu.

25.  7.  2017
TechnikaMcLaren
Vývoj McLarenu MCL32 v první polovině sezóny 2017

Vývoj McLarenu MCL32 v první polovině sezóny 2017

McLaren letos zatím bodoval jen jednou. Velkým handicapem je stále pohonná jednotka od Hondy. Jak se měnilo v první polovině sezóny šasi McLarenu?

24.  7.  2017
TechnikaRed Bull Racing
Technika: Vývoj Red Bullu RB13 v průběhu první poloviny sezóny 2017

Technika: Vývoj Red Bullu RB13 v průběhu první poloviny sezóny 2017

Red Bull měl být černým koněm letošní sezóny, ale nakonec se tak nestalo. Přesto bojuje o pódia a jednou vyhrál. Jak se vyvíjel jeho vůz v první polovině sezóny?

23.  7.  2017
TechnikaFerrari
Technika: Vývoj Ferrari SF70H v průběhu první poloviny sezóny 2017

Technika: Vývoj Ferrari SF70H v průběhu první poloviny sezóny 2017

Ferrari v letošní sezóně bojuje o titul. Podívejte se, jak se měnil vůz Scuderie v první polovině sezóny po Velkou cenu Ázerbájdžánu.

22.  7.  2017
TechnikaMercedes
Technika: Vývoj Mercedesu W08 v průběhu první poloviny sezóny 2017

Technika: Vývoj Mercedesu W08 v průběhu první poloviny sezóny 2017

Jak se měnil vůz Mercedesu v průběhu první poloviny letošní sezóny ?

21.  7.  2017
TechnikaMercedes
Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff je toho názoru, že by nové motory postavené podle pravidel platných od roku 2021 měly být hlasitější než ty současné.

3.  6.  2017
FotografieTechnika
FOTO: T-křídla už mají všichni. Podívejte se, jak vypadají

FOTO: T-křídla už mají všichni. Podívejte se, jak vypadají

Red Bull v Monaku jako poslední nasadil T-křídlo. Od příštího roku bude tento prvek zakázán.

27.  5.  2017
TechnikaRed Bull Racing
Podlehl už i Red Bull. V Monaku má T-křídlo

Podlehl už i Red Bull. V Monaku má T-křídlo

Red Bull je poslední tým, který nasadil T-křídlo.

25.  5.  2017
Technika
Force India a Sauber nasadí v Monaku složitější T-křídla

Force India a Sauber nasadí v Monaku složitější T-křídla

Na dvojité T-křídlo jsme si už zvykli. Sauber a Toro Rosso je ale posouvají na další úroveň.

24.  5.  2017
Technika
Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

Před Monakem se diskutuje o délce rozvoru a to zejména u Mercedesu.

23.  5.  2017
TechnikaMercedes
Mercedes přivezl do Španělska nový nos, Ferrari ukázalo větší číslo

Mercedes přivezl do Španělska nový nos, Ferrari ukázalo větší číslo

Velká část týmů přivezla do Španělska nové díly. Už ve čtvrtek se objevily fotografie nového nosu Mercedesu.

11.  5.  2017
Technika
Sauber v Soči zkouší T-křídlo. Podobá se McLarenu

Sauber v Soči zkouší T-křídlo. Podobá se McLarenu

T-křídla mají být příští rok zakázané. Sauber je přesto dalším z týmů, který ho má.

29.  4.  2017
Technika
Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Sportovní manažer formule 1 Ross Brawn si myslí, že využití systému aktivního zavěšení by mohlo jezdcům usnadnit předjíždění.

14.  4.  2017
12345678

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10