Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

PneumatikyFerrari
Binotto není spokojený se současnou situací okolo pneumatik

Binotto není spokojený se současnou situací okolo pneumatik

Ferrari patří v sezóně 2019 k týmům, které se trápí na aktuální specifikaci pneumatik Pirelli. Italská stáj proto doufala, že by se jí mohlo podařit prosadit návrat k loňské specifikaci, což se ovšem Scuderii koncem června nepodařilo.

Včera
Ferrari
Ferrari se nelíbí standardizované části ani ground effect

Ferrari se nelíbí standardizované části ani ground effect

V zákulisí stále probíhají diskuse o pravidlech pro rok 2021. Všechny strany mají ještě dva měsíce. Ferrari poprvé otevřeně návrh pravidel kritizuje.

21.  8.  2019
Ferrari
Pro větší počet závodů potřebujete více lidí. S rozpočtovým stropem to bude těžké, říká Binotto

Pro větší počet závodů potřebujete více lidí. S rozpočtovým stropem to bude těžké, říká Binotto

Šéf Ferrari není proti navyšování počtu závodů. Podle něj však budou muset týmy nasadit více zaměstnanců, což bude těžké s ohledem na plán zavést rozpočtový strop.

20.  8.  2019
Ferrari
Tvrdá sebekritika je lepší než výmluvy, říká Leclerc | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Tvrdá sebekritika je lepší než výmluvy, říká Leclerc

Pokud Charles Leclerc udělá chybu, nebo nepodá optimální výkon, tak to vždy doprovodí tvrdou sebekritikou v rádiu i v následných prohlášeních. Na rozdíl od jiných jezdců nehledá chyby všude jinde kromě sebe.

19.  8.  2019
Ferrari
Vettelův cíl se nezměnil, chce se stát mistrem světa s Ferrari, říká Binotto  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Vettelův cíl se nezměnil, chce se stát mistrem světa s Ferrari, říká Binotto

Sebastian Vettel má i nadále stejný cíl, se kterým před pěti lety přišel do Maranella. Chce se stát mistrem světa s Ferrari.

16.  8.  2019
Ferrari
Byli jsme překvapení naším špatným výkonem v úvodu sezóny, říká Binotto | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Byli jsme překvapení naším špatným výkonem v úvodu sezóny, říká Binotto

Ferrari je silné na rovinkách, ale ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Mattia Binotto přiznal, že tým udělal při návrhu auta chyby.

15.  8.  2019
Ferrari
Ricciardo vidí ve Ferrari podobnosti s rokem 2014 v Red Bullu | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Ricciardo vidí ve Ferrari podobnosti s rokem 2014 v Red Bullu

Podle Daniela Ricciarda je situace u Ferrari v ledasčem podobná situaci u Red Bullu před pěti lety.

14.  8.  2019
Red Bull už je před Ferrari, myslí si Häkkinen  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Red Bull už je před Ferrari, myslí si Häkkinen

Podle finského jezdce bude druhá polovina sezóny jiná než ta první.

13.  8.  2019
Jsem týmový hráč, říká Alonso. Vettel podle něj nemluví pravdu  | Zdroj:  Toyota Gazoo Racing

Jsem týmový hráč, říká Alonso. Vettel podle něj nemluví pravdu

Fernando Alonso odpovídal na Instagramu na dotazy svých fanoušků.

9.  8.  2019
Ve Spa bude vše jinak. Wolff favorizuje Ferrari  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Ve Spa bude vše jinak. Wolff favorizuje Ferrari

Mercedes letos vyhrál 10 z 12 úvodních závodů. V Maďarsku bojoval s Verstappenem, zatímco jezdci Ferrari ztratili minutu. Podle Wolffa to bude ve Spa a v Monze jinak.

9.  8.  2019
Ferrari
Ferrari chce po letní přestávce udeřit. Testovalo v Monze  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Ferrari chce po letní přestávce udeřit. Testovalo v Monze

První dva závody po letní přestávce by měly Ferrari vyhovovat. Ve Spa a v Monze bude důležitý výkon motoru.

8.  8.  2019
Ferrari
Leclerc se trápí s degradací pneumatik. Možná jezdím příliš agresivně, připouští

Leclerc se trápí s degradací pneumatik. Možná jezdím příliš agresivně, připouští

Leclercovi se daří v kvalifikacích ale v závodech se trápí s větší degradací pneumatik.

7.  8.  2019
Ferrari
Ferrari strašně moc potřebuje vyhrát, říká Brawn | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Ferrari strašně moc potřebuje vyhrát, říká Brawn

Dočká se Ferrari ve druhé polovině sezóny konečně vítězství? První dva okruhy po letní přestávce by mohly vozům z Maranella vyhovovat.

6.  8.  2019
Bottas versus Leclerc: Kdo koho vlastně trefil?

Bottas versus Leclerc: Kdo koho vlastně trefil?

V úvodu závodu došlo ke kontaktu mezi Leclercem a Bottasem. Fin si při něm poškodil přední křídlo. Do boxů zamířil až na konci pátého kola a samozřejmě to ovlivnilo jeho závod. Sportovní komisaři nikoho nepotrestali.

5.  8.  2019
Ferrari
Nedostatek přítlaku nás trestá více v závodě než v kvalifikaci, říká Binotto

Nedostatek přítlaku nás trestá více v závodě než v kvalifikaci, říká Binotto

Ferrari sice v Maďarsku masivně ztrácelo, ale na rozdíl od Mercedesu a Red Bullu, dojeli vysoko oba jezdci italské stáje. Všechny tři velké týmy odjely z Maďarska zhruba se stejným počtem bodů.

5.  8.  2019
Ferrari
Ferrari v Maďarsku na vítěze ztratilo více než minutu

Ferrari v Maďarsku na vítěze ztratilo více než minutu

Ferrari ve Velké ceně Maďarska formule 1 obsadilo třetí a čtvrté místo. Sebastian Vettel a Charles Leclerc ale dojeli do cíle s více než minutovou ztrátou na vítězného Lewise Hamiltona.

4.  8.  2019
Ferrari
Měl jsem štěstí, přiznal po nehodě v Q1 Leclerc

Měl jsem štěstí, přiznal po nehodě v Q1 Leclerc

Charles Leclerc se do Velké ceny Maďarska vozů formule 1 kvalifikoval na čtvrté pozici i přesto, že v první části kvalifikace narazil v poslední zatáčce do bariéry.

3.  8.  2019
Ferrari
Vettel zatím neví, jak si Ferrari stojí. Leclerc doufá v déšť

Vettel zatím neví, jak si Ferrari stojí. Leclerc doufá v déšť

Pro Sebastiana Vettela je po pátečních trénincích na Velkou cenu Maďarska formule 1 obtížné říct, jak si jeho Ferrari vede v porovnání s Mercedesem a Red Bullem.

2.  8.  2019
Ferrari
Leclerc Vasseura překvapil. Tlak podle něj zvládá lépe než Vettel

Leclerc Vasseura překvapil. Tlak podle něj zvládá lépe než Vettel

Charles Leclerc začal kariéru ve formuli 1 vloni u Sauberu. Svého bývalého šéfa překvapil.

1.  8.  2019
Ferrari
Zlepšilo se Ferrari? Hungaroring napoví, myslí si Binotto

Zlepšilo se Ferrari? Hungaroring napoví, myslí si Binotto

Ferrari má problémy s pomalými a středně rychlými zatáčkami. Na vůz nasadilo několik novinek a Maďarsko by mělo být testem, zda fungují.

31.  7.  2019
Ferrari
Italský tisk oslavuje comeback Vettela  | Zdroj:  Getty Images / Lars Baron

Italský tisk oslavuje comeback Vettela

V posledních závodech byl Charles Leclerc za hrdinu a oporu týmu. A Vettel... Vettel o něco méně. Nyní se situace otočila.

30.  7.  2019
Šance na titul? Německo nic nezměnilo, říká Verstappen  | Zdroj:  Getty Images / Alexander Hassenstein

Šance na titul? Německo nic nezměnilo, říká Verstappen

Max Verstappen si nemyslí, že jeho druhé vítězství ho nějak dostává do boje o titul.

30.  7.  2019
Ferrari
Galerie: Rekordní horka, extrémní déšť a jedno pražské Ferrari v Belgii

Galerie: Rekordní horka, extrémní déšť a jedno pražské Ferrari v Belgii

Uplynulý víkend nabídl vedle německé grand prix ještě jeden prestižní závod. Svět sportovních vozů upínal své zraky do belgického Spa, kde byl na programu 71. ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky. Mezi dvaasedmdesáti vozy GT3 ve startovním poli bylo i Ferrari českého týmu Scuderia Praha, které muselo kromě soupeřů bojovat i s rozmary počasí.

29.  7.  2019
Ferrari
Vettel po startu z posledního místa na stupních vítězů | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Vettel po startu z posledního místa na stupních vítězů

V sobotní kvalifikaci nedovolil problém s turbem domácímu Sebastianu Vettelovi zajet v kvalifikaci měřený čas. V divoké nedělní Velké ceně Německa čtyřnásobný mistr světa formule 1 ale využil zaváhání soupeřů a na mokré trati dojel po stíhací jízdě na druhé pozici.

28.  7.  2019
VideaFerrari
Video: Mick Schumacher ve voze Ferrari F2004 | Zdroj:  Getty Images / Alexander Hassenstein

Video: Mick Schumacher ve voze Ferrari F2004

Mick Schumacher se v sobotu svezl ve voze Ferrari F2004, se kterým jeho otec před 15 lety získal sedmý titul mistra světa. Ve voze byla dokonce originální sedačka.

28.  7.  2019
Ferrari je nemocné, říká Wolff po německé kvalifikaci

Ferrari je nemocné, říká Wolff po německé kvalifikaci

Ferrari už poněkolikáté v letošní sezóně darovalo výsledek Mercedesu. V kvalifikaci postupně odstoupily kvůli technickým problémům oba rudé vozy.

28.  7.  2019
Ferrari
Byly to dva rozdílné problémy. Žádný z nich se nám předtím nestal, říká šéf Ferrari

Byly to dva rozdílné problémy. Žádný z nich se nám předtím nestal, říká šéf Ferrari

Dva různé technické problémy dnes v kvalifikaci na Velkou cenu Německa postihly monoposty Ferrari formule 1.

27.  7.  2019
Ferrari
Nejrychlejší v trénincích, v kvalifikaci ale piloty Ferrari zastavily technické potíže

Nejrychlejší v trénincích, v kvalifikaci ale piloty Ferrari zastavily technické potíže

V noční můru se změnila kvalifikace na Velkou cenu Německa vozů formule 1 pro tým Ferrari. Sebastian Vettel kvůli problému s turbem odstartuje do závodu z poslední pozice, jeho týmového kolegu Charlese Leclerca nepustil problém s palivovým systémem ve třetí části kvalifikace vůbec na trať.

27.  7.  2019
FotografieFerrari
Mick Schumacher se svezl ve voze F2004 a to dokonce i v sedačce svého otce  | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Mick Schumacher se svezl ve voze F2004 a to dokonce i v sedačce svého otce

Mick Schumacher se mezi posledním tréninkem a kvalifikací formule 1 svezl ve voze F2004, se kterým Michael Schumacher před 15 lety získal poslední titul.

27.  7.  2019
VideaFerrari
Vettel potkal na trati ptáka [video]

Vettel potkal na trati ptáka [video]

Sebastian Vettel potkal na trati ptáka. Blízké setkání dopadlo pro opeřence zdá se dobře.

27.  7.  2019
Ferrari
Živě: Scuderia Praha bojuje v rekordním ročníku 24 hodin ve Spa

Živě: Scuderia Praha bojuje v rekordním ročníku 24 hodin ve Spa

Na český tým Scuderia Praha, který v roce 2019 dominuje vytrvalostnímu šampionátu 24H Series, čeká o tomto víkendu velká výzva v podobě účasti v největším závodě na světě pro vozy GT3. Tím je slavná čtyřiadvacetihodinovka ve Spa, kterou letos čeká rekordní ročník.

26.  7.  2019
Ferrari
Slunce a horko Ferrari svědčí

Slunce a horko Ferrari svědčí

Scuderia byla v pátek v Německu suverénní. V sobotu a neděli by se však počasí mělo změnit. Leclerc varuje, že nižší teploty budou vodou na mlýn Mercedesu a Red Bullu.

26.  7.  2019
Ferrari
Byl jsem zakřiknutý. Přizpůsoboval jsem se autu, nyní je to opačně, říká Leclerc

Byl jsem zakřiknutý. Přizpůsoboval jsem se autu, nyní je to opačně, říká Leclerc

Charles Leclerc přiznal, že byl trochu zakřiknutý, když letos po roce ve F1 přišel do tak velkého týmu, jakým je Ferrari.

26.  7.  2019
Ferrari
Mick Schumacher se v Německu projede ve voze Ferrari F2004. Podívejte se na něj | Zdroj:  Getty Images / Christian Fischer

Mick Schumacher se v Německu projede ve voze Ferrari F2004. Podívejte se na něj

Mick Schumacher se v Německu projede ve voze, se kterým jeho otec v roce 2004 získal poslední titul mistra světa.

25.  7.  2019
Ferrari
Berger, R. Schumacher a Glock nepochybují o talentu Vettela | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Berger, R. Schumacher a Glock nepochybují o talentu Vettela

Sebastian Vettel neprochází zrovna snadným obdobím. Podle tří osobností formule 1 ale není důvod zpochybnit jeho talent.

25.  7.  2019
Ferrari
Silná zbraň Leclerca: roky trénovaná mentální síla  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Silná zbraň Leclerca: roky trénovaná mentální síla

Charles Leclerc je ve formuli 1 teprve druhou sezónu, jezdí za Ferrari a vedle sebe má zkušeného čtyřnásobného mistra světa. To nejsou úplně nejlepší podmínky. Monačanovi pomáhá jeho mentální síla, na které pracuje od začátku své kariéry.

24.  7.  2019
Alonso zaklepal na dveře třech nejlepších týmů. Nikdo nebyl doma

Alonso zaklepal na dveře třech nejlepších týmů. Nikdo nebyl doma

Chce se Fernando Alonso vrátit do formule 1? Sám to popírá, ale spekulace říkají něco jiného.

24.  7.  2019
Raději sleduji květinu růst než F1, říká Jeremy Clarkson | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Raději sleduji květinu růst než F1, říká Jeremy Clarkson

Britský novinář a moderátor, který se proslavil díky Top Gearu, nepatří mezi fanoušky současné formule 1.

23.  7.  2019
Ferrari
Záhada Ferrari: V kvalifikaci dokáže dostat z pohonné jednotky o 40 koní více

Záhada Ferrari: V kvalifikaci dokáže dostat z pohonné jednotky o 40 koní více

Ferrari má už delší dobu velmi silnou pohonnou jednotku, což se promítá také do velmi dobrých výkonů na rovinkách. Platí to však jen o kvalifikaci.

22.  7.  2019
Jak aktuálně vypadá složení týmů pro rok 2020? | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Jak aktuálně vypadá složení týmů pro rok 2020?

Léto je obvykle obdobím, ve kterém se začínají objevovat spekulace ohledně jezdeckých sestav. Jaká je aktuální situace? Spousta klíčových jezdců má smlouvu do konce příštího roku.

19.  7.  2019
1234567...21...

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10