Historie týmu BMW F1 začala s Peterem Sauberem, který v roce 1993 založil tým ve Formuli 1. Malý soukromý tým, který až do roku 2005 dokázal čelit přílivu velkých automobilek.
Všechno se ale změnilo v roce 2005, kdy Sauber, kuřák doutníků souhlasil s prodejem týmu automobilce BMW.
V sezoně 2005 hájily barvy týmu Sauber Jacques Villeneuve a Felipe Massa a Sauber doufal v zopakování výkonosti z roku 2004. To se ale nestalo.
S angažováním Villeneuva přišly i starosti. Po ročním výpadku se totiž Villeneuve objevil na poslední tři závody sezóny 2004 v Renaultu a nepředvedl žádné oslnivé výkony.
Villeneuvovo čtvrté místo při Velké ceně San Marina však alespoň dočasně kritiky umlčelo. Po nadějném začátku sezony však přišlo mnoho zklamání a průměrných výsledků. Sauber se nakonec v sezoně 2005 umístil na osmém místě v poháru konstruktérů, když jej předstihly týmy Toyota a Red Bull.
1. ledna 2006 pak tým oficiálně převzalo BMW. Massa odešel do Ferrari a byl agažován Nick Heidfeld. O Villeneuvovi se dlouho spekulovalo, ale nakonec se tým rozhodl jeho dvouletou smlouvu dodržet.
Tým měl všechny ingredience k tomu, aby uspěl. Heidfeld jakoby v kokpitu BMW ožil a za týmem stála pevná finanční podpora velké automobilky, příliv nových pracovaních sil a lepší technologie.
Týmu BMW-Sauber se začátek sezony uplně nevydařil. Villeneuve se trápil s poruchou motoru a Heidfeld skončil na nelichotivém dvanáctém místě. Nicméně už v následujícím závodu to bylo lepší. Villeneuve skončil sedmý a získal první dva body pro německý tým.
Heidfeld zabodoval hned následující závod v Austrálii, kde skončil čtvrtý, jeho kanadský týmový kolega pak šestý. Osm bodů pro tým z jediného závodu.
V dalších devíti závodech však konkurence nechala BMW-Sauber za sebou a tým dokázal získat pouze 10 bodů. V Německu pak spolu oba jezdci kolidovali během prvního kola. Villeneuve dokázal pokračovat, ale jeho jízda pro body skončila. Kanadského jezdce pak nahradil Polák Robert Kubica.
Mokrý závod v Maďarsku znamel opět úspěch. Heidfeld získal pódium a Kubica dokončil svůj první závod v F1 na osmém místě. O body ale přišel, když byl jeho vůz převážen a pár kilo k limitu chybělo.
V Itálii pak předvedl Kubica velmi dobrý výkon, když si teprve ve svém třetím závodě dojel pro bronz. Ve své první sezoně získal tým BMW-Sauber páté místo v poháru konstruktérů.
Rok 2007 znamenal pro stáj z Hinwilu další velký krok vpřed. Piloti BMW Sauberu jezdili vlastní ligu, protože na top duo Ferrari - McLaren nestačili, na druhé straně nebyli ohrožováni nikým ze zbytku startovního pole. BMW Sauber byl třetím nejsilnějším týmem sezóny 2007, po diskvalifikaci McLarenu obsadil druhé místo v poháru konstruktérů.
V sezóně 2008 se situace opakovala, BMW Sauber byl třetím nejlepším týmem a své soupeře měl od sebe relativně daleko. V závěru roku se sice výrazně zlepšil Renault, ale bodově na BMW Sauber již nestačil. Tým z Hinwilu opět splnil své cíle a v GP Kanady získal své historicky první vítězství v závodě.
Sezóna 2009 se ukázala být v historii hinwilské stáje zlomovou. Výkony se poprvé od příchodu mnichovské automobilky zhoršily, což v kombinaci se světovou finanční krizí přimělo BMW k odchodu z formule 1. Týmu hrozil zánik, ale nakonec ho koupil zpět Peter Sauber.
Začátek roku 2010 byl po odchodu automobilky pochopitelně těžký a výsledky špatné. Nový technický ředitel James Key, jenž k Sauberu přestoupil z Force Indie, ale dokázal tým znovu pozvednout na bodované pozice. Kamuj Kobajaši měl díky svým výkonům sedačku jistou, ale Pedro de la Rosa byl v průběhu sezóny nahrazen Nickem Heidfeldem. V následující sezóně závodil vedle Kobajašiho nováček Sergio Pérez, a to už bez BMW v názvu stáje. Kombinace dvou mladých jezdců se osvědčila a tým si v šampionátu polepšil o jedno místo. Peter Sauber proto brzy s oběma jezdci prodloužil smlouvy.
A ti se mu v roce 2012 odvděčili mimo jiné čtyřmi pódii a šestým místem v poháru konstruktérů. Sauber prožil svůj nejlepší rok po rozchodu s BMW. Peter Sauber toho využil k předání vedení Monishe Kaltenbornové, která dokázala tým udržet na vzestupné křivce navzdory dřívějšímu odchodu technického ředitele Jamese Keyho.
V sezóně 2013 byl pro Sauber klíčový nedostatek financí. Tým nemohl vyvíjet auto a výkonnostně se propadl. Teprve až v závěru sezóny se podařil menší posun vpřed díky příchodu nových sponzorů, přesto si hinwilská stáj prožila jedno z nejtěžších období bez výrazných výsledků.