Safety car alias bezpečnostní vůz se používá pro neutralizaci závodu v případě špatných podmínek, nehody na trati, úlomků apod.
Ve formuli 1 řídí safety car Bernd Mayländer, kterého v roli spolujezdce doplňuje Richard Darker.
Kromě klasického safety caru používá F1 také virtuální safety car, kdy jezdci musí zpomalit podle pokynů na volantu. Virtuální safety car je nasazován i během tréninků.
Mercedes představil nový safety car, který je nejvýkonnějším safety carem v historii.
Od roku 1996 dodává safety car výhradně Mercedes. Od příštího roku se to má však změnit.
V průběhu Grand Prix Eifelu musel na trať dvakrát safety car. Russellův vůz se podařilo odklidit s využitím virtuálního safety caru, kvůli Norrisově voze musel na trať ten skutečný.
Podle některých jezdců zhasla světla na safety caru pozdě, což je nebezpečné. Ředitel závodu Michael Masi kritiku odmítá.
Safety car, který pro F1 dodává už léta Mercedes, bude mít v Grand Prix Toskánska červenou barvu. Jedná se o poctu Ferrari, které slaví 1000 závodů ve formuli 1.
Výběr fotografií z příprav na Velkou cenu Toskánska, která bude 1000. závodem Ferrari.
Safety cary značky Mercedes jsou tady už 432 grand prix, což je více než 42 % všech závodů formule 1. Poprvé byl safety car Mercedesu připraven vyjet na trať v Magny-Cours v roce 1996. První ostré akce se dočkal ve Spa v témže roce.
Také na safety caru budou výrazná loga iniciativy #WeRaceAsOne, která má bojovat proti rasismu a dopadům koronaviru.
V sedmdesátileté historii formule 1 došlo v oblasti bezpečnosti k obrovskému posunu. Podívejme se na hlavní bezpečnostní prvky, které stojí za neustále větší bezpečností při velkých cenách.
Jeho práci mu zřejmě velká část fanoušků formule 1 závidí. Bernd Mayländer je totiž řidičem safety caru. O své práci promluvil ve čtvrtém pokračování seriálu o povoláních ve F1, který přináší britský Autosport.
Na začátku Grand Prix Ruska byli jezdci Ferrari na prvních dvou místech. Pak se ale situace rychle otočila.
Lewis Hamilton si po závodě v Baku stěžoval, že za virtuálním safety carem ztratil čas na Bottase, který pak musel zase dohánět. V závěru závodu už tak na něj nestihl zaútočit.
Safety car se na trati objeví vždy, aby uklidnil situaci v závodě, pokud je velmi špatné počasí, dojde k nehodě či je potřeba vyčistit trať od nečistot. V tu chvíli se na scéně objevuje Mercedes AMG GT R.
Sebastian Vettel si po Španělsku stěžoval, že virtuální safety car lze vhodným stylem jízdy zneužit.
Romain Grosjean startoval z posledního místa a dostal se až na 6. příčku. Happy End z toho ale nakonec nebyl. Ve dvou ze čtyř závodů Haas nezískal žádný bod.
Sebastian Vettel není spokojený s tím, kdy vyjel safety car na trať.
Mexický pilot cítí, že v Singapuru mohl dojet mezi prvními třemi. O tuto možnost ho připravila fáze při výjezdu druhého safety caru.
Ve formuli 1 a v motorsportu obecně platí, že nevině vypadající incidenty mohou být někdy ve skutečnosti mnohem nebezpečnější, než se na první pohled zdálo.
V amerických sériích a to zejména v NASCAR se někdy neutralizuje závod, aby se trochu zdramatizoval. Nebo je z toho ředitelství závodu minimálně obviňováno. Podle Hamiltona se něco podobného stalo během GP Belgie.
Lewis Hamilton vyhrál Velkou cenu Belgie a snížil bodovou ztrátu na Vettela na rozdíl sedmi bodů. Za druhým Vettelem dojel třetí Ricciardo.
Automobilový průmysl zažívá několik revolucí a motorsport nestojí stranou. Máme zde nejen elektrickou formuli ale také závody autonomních vozů. Jak to ovlivní F1?
Vítěz Velké ceny Bahrajnu Sebastian Vettel přiznal, že měl obavy z toho, že safety car na začátku závodu ho připraví o jeho šance an vítězství. Nakonec se ale Němec raduje ze svého druhého triumfu v sezóně.
Sebastian Vettel z Ferrari má radost z druhého místa ve Velké ceně Číny. Němec se po dvou závodech letošní sezóny formule 1 dělí o první pozici v průběžném pořadí s dnešním vítězem Lewisem Hamiltonem.
Dnes jsou to dva roky od tragické nehody Julese Bianchiho v Japonsku. Hlavním opatřením, které na nehodu Bianchiho reagovalo, bylo zavedení tzv. virtuálního safety caru.
McLaren na Sepangu bodoval díky oběma svým vozům.
Pirelli pro Singapur nabídlo tři nejměkčí sady. Některé týmy byly ve výběru pneumatik velmi agresivní. Například Ferrari bude mít 9 sad ultraměkkých a jen po dvě sady superměkkých a měkkých.
Bernd Mayländer se už od roku 2000 dostává do čela celého jezdeckého pole formule 1 ve chvílích, kdy si situace na trati žádá výjezd zpomalovacího vozu.
V případě deště se v poslední době startují závody formule 1 za safety carem. Podle Felipeho Massy je to mimo bezpečnosti také kvůli mokrým pneumatikám Pirelli.
Lewis Hamilton vyhrál domácí závod před Rosbergem a Verstappenem.
Romain Grosjean získal sedmé místo a tým Haas tak po delší době bodoval.
Podívejte se na výběr z týmových rádií z Velké ceny Abú Dhabí 2015.
Sergio Pérez zpochybnil rozhodnutí svého týmu nepovolat jej do boxů v momentu, kdy Velkou cenu Mexika zpomalil výjezd safety caru.
Daniil Kvjat si podle svých slov ve Velké ceně Mexika zasloužil umístění na stupních vítězů, o které jej ale připravil výjezd safety caru.
GP USA ukázala jednu nedokonalost virtuálního safety caru. Někteří jezdci chtějí, aby to FIA nějakým způsobem vyřešila.
Lewis Hamilton po startu z pole position vyhrál po čtvrté ve své kariéře Velkou cenu Číny. Na druhém místě dojel Rosberg před Vettelem.
Formule 1 má od letošního roku nový safety a medical car.
Mercedes AMG nasadí od letošní sezóny ve formuli 1 nové modely safety caru a medical caru.
Od letošní sezóny bychom se měli dočkat virtuálního safety caru. Bude to něco mezi žlutou vlajkou a klasickým safety carem.
FIA i týmy souhlasí se zavedením virtuálního safety caru (VSC) od příští sezóny.
Dnešní test pomalé fáze FIA nepřesvědčil. Příští rok se tak bude nadále pracovat na virtuálním safety caru.
Podobná témata: Adrian Sutil, Renault, GP Velké Británie 2016, Sébastien Buemi, FIA, GP Belgie 2017, Felipe Nasr, Valtteri Bottas, Charlie Whiting, Ferrari, Force India, Pirelli, Felipe Massa, Nico Rosberg, Fotografie, Carlos Sainz, Kimi Räikkönen, svatozář, GP Singapuru 2016, GP Bahrajnu 2017