Rubens Barrichello

Rubens Barrichello
Tým F1 Williams
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost brazilská
Datum narození 23. 05. 1972
Rodiště Sao Paulo, Brazílie
První GP GP JAR 1993
První vítězství GP Německa 2000
Titul mistra světa -

Rubens Barrichello měl obtížný vstup F1. Na svých bedrech musel nést tíhu očekávání celé Brazílie, která se těšila na další excelentní brazilské výsledky v F1 po smrti Ayrtona Senny v San Marinu 1994.

Rubens Barrichello však v F1 dosud nedokázal tato očekávání naplnit, částečně díky své zodpovědnosti a jeho neuvěřitelné loajality.

Do F1 vstoupil Barrichello v roce 1993 s Jordanem. Měl docela solidní první sezonu, ale na bodech skončil pouze jednou v Suzuce.

Následující rok začal stylově získal v Pacifické Velké ceně své první pódium, doma v Interlagosu byl pak čtvrtý.

V San Marinu však těžce havaroval. Neutrpěl žádná vážnější zranění, ale předznamenal jeden z nejtragičtější víkend F1, během kterého zahynul Roland Ratzenberge i Ayrton Senna. Barrichello nicméně bojoval dál. Získal pole postion ve Spa a v závodě pak skončil šestý.

V následujících sezonách zůstal  Jordan bez lesku, a ačkoli se stal Barrichello nejvěrnějším jezdcem týmu, na další sezonu přestoupil do Stewartu.

První sezona ve Stewartu však byla příšerná, vůz byl nespolehlivý a ze sedmácti závodů měl třináctkrát mechanické problémy. Navzdory tomu dokázal v  Monaku dokončit závod na druhém místě.

V dalších dvou letech se toho příliš nezměnilo, Stewart víceméně stagnoval. A když už se náhodou týmu vyvedl závod a dokázal zvítězit, podařilo se tak Herbertovi, nikoli Barrichellovi.

Koncem roku 1999 přestoupil Barrichello do týmu Ferrari a stal se týmovým kolegou Michaela Schumachera. Ačkoli se mu v italském týmu podařilo získat první vítězství a pozdějí mnoho dalších, status týmové jednotky měl přísně předepsaný Schumacher.

Barrichello setrval po boku Schumachera až do roku 2005. Během této doby získal svá nejlepší umístění v šampionátu: 2000 - 4. místo, 2001 - 3. místo, 2002 - 2. místo, 2004 - 2.místo, 2005 - 8. místo, nicméně vždy až ve stínu Michaela Schumachera, kterému musel i několikrát přepustit svou pozici.

Poslední sezona ve Ferrari navíc nebyla zcela úspěšná, tým se potýkal s problémy s pneumatikami a Barrichello usoudil, že je čas na odchod.

Ročník 2006 zasvětil Hondě, nicméně v začátku sezony se výrazně trápil, když si nemohl zvyknout na pneumatiky Michelin a jiné chování brzd a systému kontroly prokluzu u Hondy. V průběhu sezony se však lepšil a dosahoval srovnatelných výsledků s Jensonem Buttonem, zejména v kvalifikacích.

Rok 2007 byl pro Barrichella velmi špatný, kvůli tragickému monopostu RA107 nezískal poprvé ve své dlouhé kariéře ani jeden bod. V sezóně 2008 se Barrichello stal nejzkušenějším pilotem formule 1 v historii a přestože bodově vedl svůj tým, hrozil mu konec kariéry. Ross Brawn se však rozhodl si Brazilce ve svém novém týmu ponechat i v roce 2009. Barrichello tak překvapivě dostal šanci znovu bojovat o titul, protože monopost týmu Brawn GP byl velkou část sezóny bezkonkurenčně nejlepší. Do cesty za vysněným vítězstvím v šampionátě se mu ale postavil týmový kolega Jenson Button, na Barrichella nakonec zbylo třetí místo.

Následoval přestup do Williamsu a další prodlužování rekordní kariéry v počtu účastí v Grand Prix. Srdce týmu z Grove si Brazilec rychle získal svojí motivací a technickými dovednostmi, dokázal otočit vývoj monopostu správným směrem. I když nemohl v roce 2010 bojovat o příčky nejvyšší, předvedl solidní výkony a tým si jej nechal i pro sezónu 2011.

Články o jezdci

Články odjinud