Formule 1 chce v roce 2021 zavést rozpočtový strop, kterým by se snížily výdaje týmů. Rozpočtový strop má umožnit menším týmům přežít a snížit rozdíly mezi týmy. Původně měl být ve výši 175 milionů dolarů, ale kvůli krizi po pandemii koronaviru se diskutuje o nižší úrovni rozpočtového stropu.
Formule 1 zavedla rozpočtový strop. Jan Monchaux ale dopad na rozložení sil neočekává.
Šéf továrního týmu Renault Cyril Abiteboul se domnívá, že s příchodem nových pravidel v roce 2022 z formule 1 zmizí rozdělení týmů na přední a ostatní podle jejich výkonnosti a změní se také vztahy mezi velkými týmy a menšími, se kterými nyní sdílí své technologie.
Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer řekl, že pro sezónu 2021, až se tým formule 1 přejmenuje na Aston Martin, stáj nehledá nového jezdce.
Od příštího roku začne ve formuli 1 platit rozpočtový strop, který omezí výdaje stájí. Nejvíce se škrty přitom dotknou těch nejsilnějších týmů. Ačkoliv mezi ně patří i Red Bull, šéf týmu Christian Horner věří, že se jeho stáj nemá čeho bát.
Formule 1 schválila zavedení rozpočtového stropu. Od příštího roku bude moci každý tým hospodařit s maximálně 145 miliony dolarů. V dalších letech se bude tato částka ještě snižovat. Nepochybně se to odrazí také v počtu zaměstnanců.
Sebastian Vettel by si měl po letošní sezóně na rok od formule 1 odpočinout a sledovat, jak se sport změní, než se rozhodne o své další budoucnosti, myslí si bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone.
Podle Abiteboula bude Renault v motorsportu ještě velmi dlouho.
Bez velkých fanfár byly v pátek schváleny poměrně radikální změny ve formuli 1.
Toto Wolff říká, že posledních šest měsíců bylo nejpolitičtějších za celou dobu, co je ve formuli 1.
Šéf týmu AlphaTauri má obavy u příštího roku. Formule 1 sice zavede rozpočtový strop, ale týmy čekají velké výdaje kvůli vývoji zcela nového vozu.
Po videokonferencích mezi F1, FIA a týmy byl revidován plán rozpočtového stropu. Existuje slušná šance, že projde.
Red Bull je jedním z týmů, který bojoval proti dalšímu snižování rozpočtového stropu. Ten nakonec zůstane na 145 milionech dolarů.
FIA a F1 dokončily práci na souboru opatření, která mají snížit rozdíly mezi týmy a zmírnit dopady současné krize na královnu motorsportu.
Podle Ralfa Schumachera se dá velké divadlo zahrát i s malým rozpočtem.
Diskuse okolo rozpočtového stropu mohou F1 a FIA pořádně vyhrotit.
Zak Brown kritizuje Ferrari, které nechce snížit rozpočtový strop hluboko pod 150 milionů dolarů.
Smír mezi týmy byl kratší než inkubační doba koronaviru. Bojuje se o peníze, i když jen virtuální.
V rámci nových pravidel od sezóny 2021 bude ve formuli 1 zaveden rozpočtový strop. Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna se na úroveň rozpočtového stropu dostane polovina týmů.
Ferrari dalo novým pravidlům opatrně zelenou. Podle CEO Ferrari je ale současný stav jen začátkem.
Šéf Ferrari není proti navyšování počtu závodů. Podle něj však budou muset týmy nasadit více zaměstnanců, což bude těžké s ohledem na plán zavést rozpočtový strop.
Renault podle Abiteboula nebude muset kvůli rozpočtovému stropu škrtat. Spíše naopak. Musí zvážit, zda má smysl prostředky navýšit.
Formule 1 zavede rozpočtový strop. Bude ale mnohem výše, než se původně očekávalo.
Jacques Villeneuve se opět pustil do svého bývalého týmu. Podle něj už to není závodní tým.
V roce 2021 má proběhnout největší revoluce v historii F1. Velikost této změny tkví zejména v rozsahu. Změní se příjmy, výdaje i technická pravidla.
Formule 1 i nadále diskutuje o změnách, které vstoupí v platnost v roce 2021. Kromě technických změn se čekají radikální úpravy také v komerční stránce formule 1.
Formule 1 chce zavést rozpočtový strop. Stane se tak postupně.
V pátek proběhlo setkání zástupců týmů a Liberty Media ohledně změn a pravidel, která vstoupí v platnost v roce 2021. Na rozdíl od předešlé schůzky, která se uskutečnila v Bahrajnu, byl tentokrát přítomen i Jean Todt.
Liberty chce od roku 2021 zavést rozpočtový strop. Williams patří mezi týmy, které ho jednoznačně podporují.
Vedení formule 1 představilo týmům v Bahrajnu vizi rozpočtového stropu, podle které by měla každá stáj na jednu sezónu 150 milionů dolarů. Šéf Mercedesu Toto Wolff je však toho názoru, že velké týmy tento limit nebudou schopny dodržet.
Liberty Media si dnes zavolala týmy, aby jim představila plány toho, jak bude v roce 2021 vypadat formule 1.
Pro přiměřené snížení nákladů se formule 1 nemůže spoléhat jen na rozpočtový strop, řekl prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt.
Mluví se o tom už léta. Někteří se za to modlí, jiní jsou spíše proti. Řeč je o rozpočtovém stropu. Zaveden by mohl být už za dva roky.
Zak Brown je velkým fanouškem rozpočtových stropů. McLaren je pod jeho vedením ochoten se vzdát i speciálního bonusu, který dostává z podílu na komerčních právech.
Existují dva postupy, jak snížit náklady ve formuli 1: úpravou technických pravidel (omezení testování, standardizované díly) nebo zavedením rozpočtového stropu. Podle Force Indie by 150 milionů dolarů ročně týmům mělo stačit.
Stáj Renault se domnívá, že by formule 1 měla zvážit zavedení omezení toho, kolik mohou výrobci investovat do vývoje svých motorů.
Nový vlastník formule 1, skupina Liberty Media, údajně zvažuje zavedení rozpočtového stropu pro týmy.
Šéfka týmu Sauber Monisha Kaltenborn znovu kriticky vystoupila proti rozhodnutí nezavést ve formuli 1 rozpočtový strop. Podle jejího tvrzení takový krok navzdory tvrzení mnoha konkurenčních týmů není složitý.
Prezident Mezinárodní automobilové federace absolvoval v bahrajnském paddocku několik důležitých schůzek týkajících se budoucnosti formule 1. Mezi jedním z témat, která se na nich probírala, bylo i zavedení plánovaného rozpočtového stropu počínaje příští sezonou.
Ačkoliv se formule 1 předběžně dohodla na zavedení rozpočtového stropu v příštím roce, Ron Dennis ho odmítá s tím, že je nereálný.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz vyjádřil obavy ohledně možných dopadů po zavedení plánovaného rozpočtového stropu ve formuli 1.
Podobná témata: Pravidla formule 1, Ron Dennis, Pohonné jednotky, Jacques Villeneuve, Rozhovor, Racing Point, Peníze a byznys, Bernie Ecclestone, Sezóna 2020, Pravidla F1 2022, Jean Todt, Cyril Abiteboul, Technika, Otmar Szafnauer, Claire Williamsová, Liberty Media, GP Monaka 2018, Zak Brown, Sebastian Vettel, Alfa Romeo