Romain Grosjean

Tým F1 Haas
Startovní číslo 8
Aktivní roky
Národnost francouzská
Datum narození 17.4.1986
Rodiště Ženeva, Švýcarsko
Výška 180
Váha 71
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 9
První GP Evropa 2009
První vítězství -
Titul mistra světa -

Romain Grosjean sbíral své juniorské závodní zkušenosti především ve formuli Renault, formuli 3 a GP2. Do formule 1 pronikl nečekaně v roce 2009, když se tým Renault rozhodl uprostřed sezóny zbavit Nelsona Piqueta.

Francouz ale nebyl podle svých slov na takový krok dobře připravený, svými výkony nezaujal a na konci sezóny musel formuli 1 opustit. I když v té době uvažoval o konci kariéry v motorsportu, nakonec se nevzdal a jeho snaha o návrat vyvrcholila titulem mistra GP2 v roce 2011.

Grosjean se v té době také vrátil k týmu Renault coby záložní jezdec a svým triumfem v nižší sérii přesvědčil majitele stáje, aby mu dali znovu příležitost v závodní sedačce. V roce 2012 se tedy do formule 1 vrátil jako závodní pilot se stejným týmem, který mu o dva roky dříve umožnil debut. A zažil velmi proměnlivou sezónu. Na jedné straně předváděl velmi dobrou rychlost, na straně druhé často kolidoval s ostatními jezdci hlavně v prvních kolech závodů, za což si dokonce vysloužil zákaz startu v Itálii.

Když neboural, měl dobré výsledky, dokonce se třikrát postavil na stupně vítězů, a tak se po dlouhých debatách vedení Lotusu rozhodlo s ním pokračovat i v další sezóně. Ani ta ale pro něj nebyla zpočátku snadná a zůstával ve stínu týmového kolegy Räikkönena. V druhé polovině sezóny se ale postupně začal zvedat, až se z něj stal pravidelný kandidát na stupně vítězů, který chybuje jen minimálně. Proto u Lotusu dostal další kontrakt.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

HISTORIE

2004 formule Renault 2.0
2005 formule Renault 2.0: mistr
2006 britská formule 3, evropská F3, F3 Masters
2007 evropská F3, F3 Masters, F3 Macau
2008 asijská GP2: mistr, GP2: 4. místo, 62 bodů
2009 GP2: 4. místo, 42 bodů
2010 GP2: 14. místo, 14 bodů
2011 GP: 1. místo, 89 bodů

Formule 1
2009 Renault: 23. místo, 0 bodů
2012 Lotus: 8. místo, 96 bodů
2013 Lotus: 7. místo, 132 bodů
2014 Lotus

Související články

Haas
Grosjeanovi pomohl safety car, Haas má další body

Grosjeanovi pomohl safety car, Haas má další body

Romain Grosjean získal sedmé místo a tým Haas tak po delší době bodoval.

4.  7.  2016
Grosjeanovi se nelíbí chování Hamiltona

Grosjeanovi se nelíbí chování Hamiltona

Romain Grosjean dnes několikrát na trati narazil na Lewise Hamiltona a jeho chováním není nadšený.

1.  7.  2016
Haas
Grosjean se zúčastní závodu NASCAR zřejmě až příští rok

Grosjean se zúčastní závodu NASCAR zřejmě až příští rok

Gene Haas je také spolumajitelem týmu v sérii NASCAR, ve které by rád viděl Romaina Grosjeana. Najít ale čas v tak nabitém programu F1 je těžké.

10.  6.  2016
Přítelkyně a manželky jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky jezdců formule 1

Někteří jezdci si své soukromí chrání, jiné méně. Některé přítelkyně či manželky jezdců vidíme občas i v garáži týmu.

8.  6.  2016
Haas
Haas zatím nevyužil potenciál svého vozu, říká jeho šéfinženýr

Haas zatím nevyužil potenciál svého vozu, říká jeho šéfinženýr

Šéfinženýr Ajao Komatsu si myslí, že Haas ještě nevyužil plný potenciál svého vozu.

25.  5.  2016
Haas
Grosjean v Monaku připomene speciální helmou Julese Bianchiho

Grosjean v Monaku připomene speciální helmou Julese Bianchiho

Romain Grosjean bude mít v Monaku speciálně upravenou helmu. Připomene památku Julese Bianchiho.

24.  5.  2016
Haas
Nespokojený Grosjean si během testů vyzkouší nové šasi

Nespokojený Grosjean si během testů vyzkouší nové šasi

Po dvou téměř euforických závodech přišly u Haasu trochu horší časy. Grosjean si stěžoval na vyvážení vozu VF-16. Během testů si vyzkouší nové šasi.

17.  5.  2016
 Asi budeme vozit ve voze koš, říkají jezdci k zákazu odhazování fólií

Asi budeme vozit ve voze koš, říkají jezdci k zákazu odhazování fólií

Od Monaka má platit zákaz odhazování fólií z hledí helem. Původně měl zákaz platit už od Španělska, ale FIA zákaz posunula. Podle jezdců řešení na stole není.

12.  5.  2016
Haas
Grosjean si možná už letos zazávodí v NASCAR

Grosjean si možná už letos zazávodí v NASCAR

Haas přišel do formule 1 z americké série NASCAR. Tam by se mohl možná už letos objevit také Romain Grosjen.

9.  5.  2016
Nebylo hezké označit Ericssona za idiota, říká Grosjean

Nebylo hezké označit Ericssona za idiota, říká Grosjean

Romain Grosjean změnil názor na incident z úvodu Velké ceny Číny. Po kolizi s Ericssonem označil pilota Sauberu za idiota

28.  4.  2016
Haas
Haas by Grosjeanovi v odchodu do lepšího týmu nebránil

Haas by Grosjeanovi v odchodu do lepšího týmu nebránil

Romain Grosjean zažil dva velmi dobré závody a jeden spíše dosti špatný. Zatím je na tom ale lépe, než kdyby zůstal u Renaultu. Přestoupí jednou do lepšího týmu?

27.  4.  2016
PneumatikyHaas
Proč měly některé týmy v Číně problémy s tlaky pneumatik?

Proč měly některé týmy v Číně problémy s tlaky pneumatik?

Někteří jezdci si po pátečních trénincích v Šanghaji stěžovali na příliš vysoké tlaky pneumatik. Pirelli to vysvětlilo.

21.  4.  2016
Idiotský Ericsson mi pokazil narozeniny, zuřil po závodě Grosjean

Idiotský Ericsson mi pokazil narozeniny, zuřil po závodě Grosjean

Romain Grosjean zažil po dvou vydařených závodech doslova volný pád. V Číně se mu nedařilo. Na startu kolidoval s Ericssonem a nebyl spokojen ani s vozem.

18.  4.  2016
Haas
Někteří nám prostě jen závidí, říká Grosjean

Někteří nám prostě jen závidí, říká Grosjean

Haas vzbudil po dvou závodech pořádný rozruch. Podle některých názorů je pouze přebarveným Ferrari, což pro konstruktérskou F1 není dobré.

14.  4.  2016
Haas
Grosjean: Umlčel jsem ty, kteří říkali, že u Haase pohřbím svou kariéru

Grosjean: Umlčel jsem ty, kteří říkali, že u Haase pohřbím svou kariéru

Francouz si z prvních dvou závodů sezóny odvezl šesté a páté místo.

9.  4.  2016
Haas
Jezdcem dne opět Grosjean

Jezdcem dne opět Grosjean

Romain Grosjean se stal jezdcem dne také v Bahrajnu.

4.  4.  2016
Haas
Úspěch Haasu? Může za něj i jedna žena v zákulisí

Úspěch Haasu? Může za něj i jedna žena v zákulisí

Haas je nyní trnem v oku mnoha soupeřů. Zelenáči na startovním roštu bodovali v obou závodech a porážejí zavedené týmy. Američani těží z partnerství s Ferrari, ale Grosjean prozradil ještě jednu příčinu úspěchu.

4.  4.  2016
Haas
Grosjean v Bahrajnu vylepšil svůj výsledek z Austrálie

Grosjean v Bahrajnu vylepšil svůj výsledek z Austrálie

Nový tým Haas díky francouzskému jezdci bodoval v obou svých dosavadních závodech formule 1.

3.  4.  2016
Haas
Za problémy Grosjeana mohly vibrace

Za problémy Grosjeana mohly vibrace

Romain Grosjean si ve druhém tréninku poškodil přední křídlo. Byl to ale prý jiný problém než při testech.

1.  4.  2016
Haas
Grosjean by si rád vyzkoušel závod NASCAR

Grosjean by si rád vyzkoušel závod NASCAR

Pilot týmu Haas by však chtěl závodit jen na klasickém okruhu, jízda na oválu jej neláká.

28.  3.  2016
Haas
Jezdcem dne se v Austrálii stal Grosjean

Jezdcem dne se v Austrálii stal Grosjean

Romain Grosjean stal vítězem prvního kola ankety Jezdec dne.

21.  3.  2016
Haas
Body jsou pro Haas jako vítězství, raduje se Grosjean

Body jsou pro Haas jako vítězství, raduje se Grosjean

Francouz při debutu amerického týmu dosáhl na šesté místo.

20.  3.  2016
Grosjean: F1 je z pohledu sociálních sítí úzkoprsá

Grosjean: F1 je z pohledu sociálních sítí úzkoprsá

Přístup formule 1 k využívání sociálních médií je až příliš omezený a zabraňuje získání nových fanoušků, myslí si Romain Grosjean.

28.  2.  2016
Haas
Haas měl dopoledne problém s předním křídlem

Haas měl dopoledne problém s předním křídlem

První oficiální testovací jízdu vozu nového týmu Haas dopoledne v Barceloně přerušilo selhání předního křídla.

22.  2.  2016
Nepracuje se jen na nových vozech ale i helmách (aktualizace)

Nepracuje se jen na nových vozech ale i helmách (aktualizace)

V nejbližších dnech nás čeká představení nových vozů ale fanoušci mohou obdivovat také nové helmy.

17.  2.  2016
Haas
Grosjean se projel ve voze týmu Haas, zatím jen virtuálně

Grosjean se projel ve voze týmu Haas, zatím jen virtuálně

Těsné partnerství mezi Ferrari a Haasem umožňuje novému americkému týmu využívat i simulátor v Maranellu. Romain Grosjean si na něm vyzkoušel nový vůz.

9.  2.  2016
Haas
S výběrem Gutiérreze pomáhal i Grosjean

S výběrem Gutiérreze pomáhal i Grosjean

Romain Grosjean byl představen jako první z jezdců týmu Haas. Vedení týmu s ním pak konzultovalo výběr Estebana Gutiérreze.

13.  1.  2016
 V roce 2009 jsem na F1 nebyl připraven, říká Grosjean

V roce 2009 jsem na F1 nebyl připraven, říká Grosjean

Romain Grosjean vstoupil do formule 1 uprostřed sezóny 2009. Poté ale královnu motorsportu opustil a vrátil se až v roce 2012.

11.  1.  2016
Renault
Grosjean doufá v eventuální návrat do Renaultu

Grosjean doufá v eventuální návrat do Renaultu

Romain Grosjean přiznal, že by se v budoucnu rád vrátil do továrního týmu Renault.

2.  1.  2016
Grosjean ví, že s Haasem riskuje, na Ferrari nemyslí

Grosjean ví, že s Haasem riskuje, na Ferrari nemyslí

Romain Grosjean si uvědomuje, že přestoupení do Haasu je krok do neznáma. Má k tomu ale své důvody.

17.  12.  2015
Renault
Grosjean: Rok 2015 byla má nejlepší sezóna

Grosjean: Rok 2015 byla má nejlepší sezóna

Romain Grosjean se rozloučil s Lotusem a od příštího roku bude závodit za tým Haas. Letošní rok hodnotí jako nejlepší sezónu ve své kariéře, ačkoliv statistiky tomu příliš nenasvědčují.

3.  12.  2015
Renault
Grosjean napravil smolnou kvalifikaci a završil působení u Lotusu body

Grosjean napravil smolnou kvalifikaci a završil působení u Lotusu body

Francouz se napřesrok stěhuje k novému týmu Haas.

29.  11.  2015
Renault
Grosjean mění převodovku a bude penalizován

Grosjean mění převodovku a bude penalizován

Pro Romaina Grosjeana se poslední víkend s Lotusem nevyvíjí úplně nejlépe.

29.  11.  2015
Renault
Grosjean chce Lotusu zajistit šestou pozici v Poháru konstruktérů

Grosjean chce Lotusu zajistit šestou pozici v Poháru konstruktérů

I přesto, že na konci sezóny tým opouští, chce Romain Grosjean Lotusu vybojovat co nejlepší pozici v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů.

7.  11.  2015
Kdyby to nevyšlo s Grosjeanem, šel by do Haasu Magnussen

Kdyby to nevyšlo s Grosjeanem, šel by do Haasu Magnussen

Pokud by jednání mezi Haasem a Grosjeanem nedopadla dobře a Francouz by se například rozhodl zůstat v Lotusu kvůli příchodu Renaultu, sáhl by Haas po Magnussenovi.

5.  11.  2015
Grosjean má velká očekávání, s Haasem chce hned bodovat

Grosjean má velká očekávání, s Haasem chce hned bodovat

Romain Grosjean má se svým novým týmem velké plány. Podle něj by mohl hned bodovat.

23.  10.  2015
Renault
Grosjeanovu nehodu v Soči nevydržela ani jeho sedačka

Grosjeanovu nehodu v Soči nevydržela ani jeho sedačka

Romain Grosjean prozradil, že síla, kterou narazil do zdi během Velké ceny Ruska, byla tak velká, že dokonce praskla i sedačka v jeho voze.

17.  10.  2015
Renault
Grosjean se omluvil týmu za svou chybu

Grosjean se omluvil týmu za svou chybu

Pro Francouze skončila Velká cena Ruska silným nárazem do zdi.

11.  10.  2015
Haas
Grosjean nebyl pro Haas nejlepší volbou, naznačuje Villeneuve

Grosjean nebyl pro Haas nejlepší volbou, naznačuje Villeneuve

Jacques Villeneuve si myslí, že Romain Grosjean nebyl pro nový americký tým ideální volbou

7.  10.  2015
Grosjean chtěl zůstat u Lotusu. Proč to nevyšlo?

Grosjean chtěl zůstat u Lotusu. Proč to nevyšlo?

Romain Grosjean na konci sezóny odejde z Lotusu a zamíří do nového týmu Haas. Sám však připouští, že původně chtěl v Lotusu zůstat.

2.  10.  2015
1...56789...16

21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.
19:23 | Pamatujete na Vitalije Petrova? Vrací se do formule 1... jako steward pro GP Portugalska.
18:44 | Podle BBC měl koronavirus také otec Lance Strolla Lawrence. Už je ale v pořádku a negativní.
17:12 | Szafnauer uvedl, že tým na Nürburgringu konzultoval situaci s lékařem, podle kterého test na koronavirus nebyl nutný, protože příznaky tomu nenasvědčovaly. Pár hodin po příletu domů měl Stroll test pozitivní.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10