Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner už má dost obviňování z nelegálních technických řešení, proto v Malajsii vysvětlil, proč je křídlo RB7 tak blízko zemi.

Lewis Hamilton řekl po GP Malajsie, že McLaren buď musí zkopírovat ´ohebné´ přední přítlačné křídlo Red Bullu, nebo zajistit uzavření příslušné mezery v pravidlech, která ho umožňuje. Jenson Button pak dnes v Malajsii potvrdil, že se podle několika lidí přední křídlo RB7 ohýbá víc, než by odpovídalo pravidlům.

Christian Horner ale nese takovou kritiku nelibě, a proto se v Sepangu snažil vysvětlit, proč se na záběrech z jízd zdá, že je přední křídlo Red Bullu povrchu tratě blíž, než by mělo. Lze ovšem pochybovat o tom, že toto vysvětlení soupeře uspokojí a ukončí veškerou polemiku.

"Dobře, pokusím se vám jednoduše vysvětlit, jak to funguje... McLaren vyvinul auto, které má velmi malou světlou výšku vzadu, a proto jim nízké přední křídlo nefunguje," cituje Hornera Autosport. "Naše auto má poměrně velký náklon dopředu, takže jeho zadní část je nevyhnutelně výš a přední část níž, blíž zemi. Je to naprosto zřejmá věc, a proto naše křídlo vyhovuje pravidlům. Je blíž k zemi, protože náklon našeho vozu je větší. Je to elementární matematika."

Podle Hornera sice bere Red Bull obvinění z nelegálních řešení spíš jako kompliment, ale na druhé straně nelze pochybovat, že je nejen přední část jeho vozu zcela v pořádku.

"Myslím, že naše přední křídlo bylo testováno častěji než jakékoliv jiné v pit lane a vyhovuje pravidlům. To je naší povinností. Nemusíme projít testem McLarenu, musíme projít testem FIA. A tomu plně vyhovuje," připomněl. "Oni vyvinuli auto, které má jinou filozofii než to naše, takže naše křídlo má jiné přínosy než to jejich. To je podstata této věci."

Polemika o ohebném křídle unavuje také Sebastiana Vettela. "Abych byl upřímný, moc jsem toho o něm v posledním týdnu a půl nepřečetl, ale když jsem se to doslechl, nejdřív jsem zkontroloval datum, jestli hovoříme o roce 2010 nebo 2011," řekl s úsměvem. "Byl jsem trochu zmatený, protože jsem si myslel, že už to máme za sebou. Takže se těším, až v kvalifikaci použiji systém pro změnu světlé výšky! Co chcete, abych řekl? Abych byl upřímný, nemám k tomu co říct. S autem jezdíme, jak s ním jezdíme, v Melbourne jsme měli dobrý víkend a jsme soustředění na současné dění."

Doporučujeme

Články odjinud