Pravidla se ve formuli 1 velmi často mění. Podívejte se na schválené nebo jen připravované změny sportovních a technických pravidel F1. Iniciátorem změn pravidel je obvykle Strategická skupina, ve které jsou zastoupeny především velké týmy. Následně návrh schvaluje Komise formule 1 a konečné slovo má Světová rada motorsportu.
Paddy Lowe poskytl krátký rozhovor pro stránky Adama Coopera. Technický ředitel Mercedesu jen nevěřícně kroutí hlavou nad nápady a požadavky Red Bullu.
Už pár hodin po nehodě Julese Bianchiho se začala probírat dvě témata: nedostatek informací a čí je to chyba, respektive: co se po této nehodě změní.
Světová rada motorsportu FIA změnila na svém zasedání v Mnichově řadu pravidel.
Neustále sílící kritiku ze strany fanoušků nelze podle šéfa formule 1 dále ignorovat. Nechtějí – li být týmy samy proti sobě, musejí se všechny do jednoho domluvit na úpravě technických regulí.
Technický delegát FIA a ředitel závodů Charlie Whiting nepochybuje o tom, že se Red Bull Racing v Austrálii provinil proti pravidlům, a proto byla diskvalifikace zasloužená.
Christian Horner pevně věří, že jeho tým Red Bull Racing vyhraje odvolání proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z domácího závodu v Melbourne.
Podívejte se na animované vysvětlení nejdůležitějších změn v pravidlech, podají vám ho Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel.
FIA se rozhodla zakotvit do pravidel podmínky, za jakých může vítězný jezdec oslavovat po závodě. Ale situace se zdá horší, než byla.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz vyjádřil obavy ohledně možných dopadů po zavedení plánovaného rozpočtového stropu ve formuli 1.
Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey se domnívá, že by i formule 1 měla myslet na estetiku. A to by se mělo odrazit už ve formulaci pravidel.
V Abú Zabí si Williams potvrdil, že nezvládl využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely tak dobře jako soupeři. Nevýhoda to ale bude už jen dva závody.
Týmy zareagovaly na výzvu Pirelli a říkají, že jsou ochotné pomoci při vývoji pneumatik 2014. Otázkou je, co se bude dít v lednu.
Red Bull umí stavět rychlé monoposty formule 1 a podle jeho rivalů na tom nezmění nic ani velké změny pravidel, proto bude třeba s rakouskou stájí počítat i příští rok.
Federace v Indii zavedla poněkud benevolentnější přístup, co se týče trestání jezdců za občasné vyjetí mimo trať. V kvalifikaci tyto prohřešky tolerovala a bude tak činit i v závodě, ovšem jen za určitých podmínek.
Mark Webber v konečném důsledku za svezení se na Alonsově voze obdržel penalizaci a v Koreji bude na startu odsunut o deset míst.
Podívejte se na přehled hlavních změn, kterým bude formule 1 čelit v příští sezóně. Netýkají se jen motorů, ale třeba také převodovek.
Poradce Red Bullu Helmut Marko odmítl, že by rakouský tým vážně měl v plánu porušit pravidla a uskutečnit soukromý test se závodními jezdci.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo vyjádřil spokojenost s dosavadním postupem FIA v kauze mimořádného testu Mercedesu a Pirelli.
V Maranellu jsou přesvědčeni, že regule týkající se zákazu testování hovoří zcela jasně. Použije-li tým dva roky starý monopost, ničím se neprovinil, vše ostatní je jen ‘irelevantní detail‘.
FIA objasnila pravidla ohledně limitu zaměstnanců v jednotlivých týmech. Fyzioterapeuti se do tohoto omezení nepočítají, takže Force India teď může zaměstnat další dva lidi.
Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey se pozastavil nad tím, jak jeho protějšci z ostatních týmů dobrovolně hlasují pro čím dál restriktivnější technická pravidla.
Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul je přesvědčený, že by týmy formule 1 mohly sdílet určitá technická data, aby se lepé vyrovnaly s příchodem nových pohonných jednotek.
Pro týmy z konce startovního pole se neblýská na lepší časy. Konkurenceschopnost bude i nadále diktována penězi, bez kterých nebude možné využít příležitosti nových pravidel.
Šéfdesignér Red Bullu Racing Adrian Newey považuje kontroverze kolem interpretace regulí za normální, protože nikdy není možné odstranit úplně všechny šedé zóny.
McLaren se zájmem sleduje kauzu nastavení motoru ve vozech týmu Red Bull, ale obává se, aby neskončila podobnou kontroverzí jako foukané difuzory loni.
Návrh Bernieho Ecclestona na vyřazení FIA z psaní pravidel formule 1 se u týmů nesetkal s jednoznačnou podporou. McLaren chce, aby automobilová federace zůstala ve hře.
Budoucnost formule 1 od příštího roku bude brzy stvrzena podpisy všech důležitých hráčů. Ecclestone jim navíc nabídl nové pravomoci.
Mezinárodní automobilová federace by tím chtěla regule ujasnit a definitivně zabránit využívání výfukových plynů za účelem získání aerodynamické výhody.
Navzdory všem snahám FIA se v pravidlech o motorech objevila mezera, která umožňuje foukání výfukových plynů ve větší míře, i když není sešlápnutý plynový pedál.
Estetické cítění fanoušků formule 1 bude letos trpět zřejmě ještě víc než na začátku roku 2009. Technický šéf Caterhamu Mike Gascoyne připomněl, že za to opět můžou pravidla.
Kompletní znění Technických pravidel 2012 obsahuje několik změn, o kterých se doposud nehovořilo. Větší změny se týkají převodovek a motorů.
FIA zveřejnila plné znění pravidel pro letošní sezónu. V těch sportovních se největší změny týkají bránění pozic a safety caru.
Vedení Ferrari potvrdilo, že navzdory odchodu z Asociace týmů F1 i nadále podporuje omezování nákladů. Tým je ochoten hledat řešení.
Světová rada motorsportu schválila na svém letošním posledním zasedání několik změn ve Sportovních a Technických pravidlech 2012.
Ve snaze eliminovat šedé zóny technický pravidel pro rok 2012 nastavila FIA další omezení pro motory. Cílem je zabránit využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely.
Od Grand Prix Koreje budou jezdci nuceni při bránění se soupeřům dodržovat pravidla, která byla doposud jen nepsaná.
Michael Schumacher je podle vlastních slov na kritiku své osoby již zvyklý. K incidentům z Velké ceny Itálie pouze řekl, že využívá možností pravidel až na limit.
Rubens Barrichello použil v pátek jiné pneumatiky než měl, za což byl tým Williams potrestán pokutou od Mezinárodí automobilové federace.
Jediný tým bojující na špici šampionátu, který dostal jisté úlevy od nové změny pravidel, je McLaren. Přesto zatím britský tým zaznamenal největší ztrátu výkonnosti.
Tým Williams měl vliv na krátkodobý zákaz foukaných difuzorů. Ten byl ale vzápětí zrušen. Diskutovat se o něm bude znovu v příštím měsíci.
Podobná témata: Rozhovor, Pohonné jednotky, Safety car, Bahrajn, Nico Rosberg, Ferrari, Rubens Barrichello, FIA, W série, James Allison, GP Austrálie 2019, Pneumatiky, Paul Ricard, Jolyon Palmer, Frédéric Vasseur , Peníze a byznys, Videa, Maurizio Arrivabene, GP Bahrajnu 2016, Bernie Ecclestone