V roce 2022 vstoupí v platnost nová pravidla formule 1. Změny se budou týkat technických, sportovních i finančních pravidel. Cílem změn technických pravidel je především zlepšit předjíždění, aby vůz za jiným vozem ztratil méně přítlaku.
Podrobněji o:
Formule 1 musela popřít, že se zavedení velkých změn opět odloží.
Jedna ze změn v technických pravidlech formule 1 pro sezónu 2021 se týká oblasti podlahy vozu. Williams, který v posledních letech patří k nejpomalejším týmům, věří, že by mu právě tato omezení mohla pomoci posunout se pořadím vpřed.
Šéf továrního týmu Renault Cyril Abiteboul se domnívá, že s příchodem nových pravidel v roce 2022 z formule 1 zmizí rozdělení týmů na přední a ostatní podle jejich výkonnosti a změní se také vztahy mezi velkými týmy a menšími, se kterými nyní sdílí své technologie.
Od příštího roku začne ve formuli 1 platit rozpočtový strop, který omezí výdaje stájí. Nejvíce se škrty přitom dotknou těch nejsilnějších týmů. Ačkoliv mezi ně patří i Red Bull, šéf týmu Christian Horner věří, že se jeho stáj nemá čeho bát.
Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto si nemyslí, že všechny týmy formule 1 by měly mít stejnou výši rozpočtového stropu, který by měl být zaveden od roku 2021.
Celý svět řeší budoucí ekonomické dopady probíhající koronavirové epidemie, někteří jedinci však neztrácejí optimismus. Šéf týmu AlphaTauri Franz Tost je přesvědčen o tom, že stáje formule 1 díky novému typu koronaviru ušetří spoustu peněz.
Formule 1 se zastavila a to nejméně do léta. Koronavirus ovlivnil nejen letošní sezónu ale i budoucí rok.
Motory formule 1 sice utichly, ale v zákulisí se intenzivně vyjednává o novém kalendáři i všech důsledcích.
V rámci nových pravidel od sezóny 2021 bude ve formuli 1 zaveden rozpočtový strop. Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna se na úroveň rozpočtového stropu dostane polovina týmů.
Formule 1 potřebuje plán, aby zamezila týmům využít mezery v pravidlech, říká šéf týmu Red Bull Christian Horner.
Zasedla Světová rada motorsportu. Na přetřes přišla i aktuální témata.
Adrian Newey z Red Bullu nemá radost z pravidel formule 1 pro sezónu 2021. Podle konstruktéra, který stojí za designem monopostů týmu z Milton Keynes, mají „omezující“ charakter.
FIA umožní týmům formule 1 provozovat systém DAS až do konce roku 2020. Od příští sezóny bude systém nelegální.
Ředitel formule 1 pro oblast motorsportu Ross Brawn chápe rozhodnutí McLarenu rozvázat spolupráci s Hondou na konci roku 2017. Podle něj to bylo potřeba pro to, aby tým objevil své vlastní nedostatky.
Formule 1 bude mít od příštího roku nová technická pravidla. Vedení seriálu chce změnami ve struktuře správy rychle vyřešit všechny nedostatky v nových pravidlech, které by mohl některý z týmů využít a díky tomu dominovat.
V nových pravidlech pro rok 2021 a nové Konkordské dohodě vidí šéf Renaultu ve formuli 1 Cyril Abiteboul šanci přiblížit se předním týmům.
Formule 1 si současné hybridní pohonné jednotky ponechá přibližně do roku 2025. Zelenat má postupným zvyšováním biosložky. Poté by měly přijít i nové motory.
Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer má obavy, že v roce 2021 budou vozy F1 pomalejší než F2. Pirelli si to nemyslí.
Tým McLaren se podle jeho šéfa Andrease Seidla bude od sezóny 2021 chtít vyrovnat nejlepším třem týmům formule 1 tím, že se bude držet na hranici rozpočtového stropu.
Jean Todt a Andy Cowell se shodují v tom, že formule E v nejbližších desetiletích nenahradí formuli 1. Cesta k zelenějšímu závodění vede jinudy.
Světová rada motorsportu schválila některé menší změny pravidel.
Proč je předčasné otevírat šampaňské? Bude z ground effectu nejvíce profitovat Sebastian Vettel? Jaké výhody a rizika přinesou 18palcové pneumatiky?Mělo by smysl zrušit telemetrii? Proč by Pepa vrátil dotankovávaní? Jaké největší bizarnosti v pravidlech jsme zažili v minulosti?
Ferrari dalo novým pravidlům opatrně zelenou. Podle CEO Ferrari je ale současný stav jen začátkem.
Cílem tohoto článku není vyčerpávající analýza technických pravidel pro sezónu 2021. Na to bude dost prostoru, až FIA vydá definitivní verzi těchto pravidel. Pravidla jsou stále živá a práce na nich ani zdaleka neskončily.
V roce 2021 bude zaveden rozpočtový strop. Spousta věcí se do něj ale nepočítá. Mezi výjimky patří platy jezdců.
Formule 1 představila nová technická, finanční a sportovní pravidla. Ty posledně jmenované se měnily nejméně, ale některé novinky jsou zajímavé.
Jedním z velkých témat při diskusích okolo nových pravidel, bylo to, zda nebudou vypadat nová auta všechna úplně stejně.
Nová pravidla přináší pět skupin dílů, které nahrazují současné dvě.
Pravidla pro rok 2021 jsou na světě. Mezi důsledky bude vyšší hmotnost a také nižší rychlost.
Formule 1 představila změny pro rok 2021 v oblasti technických i finančních pravidel.
Od roku 2021 se má kromě sportovních, technických a finančních pravidel změnit také rozhodovací proces.
Velké týmy navrhovaly odklad velkých změn technických pravidel na rok 2022. Zřejmě to ale neprojde.
Blíží se konec října, do kdy měly být hotová nová pravidla pro rok 2021. Zatím to ale vypadá, že z revolučních změn nic nebude.
Spolu s novými pravidly budou vozy formule 1 od roku 2021 obuty nově do 18palcových pneumatik, které nahradí současné 13palcové. Podle původních návrhů mělo také dojít k zákazu používání předehřívacích deček na tyto větší pneumatiky. Nyní byl však tento zákaz zrušen.
Formule 1 stále diskutuje o nových pravidlech pro sezónu 2021. Toto Wolff je pro zachování současných pravidel.
Podle aktuálního plánu má Velká Británie opustit Evropskou unii 31. října. Bude to mít vliv také na týmy F1, protože většina z nich má na britských ostrovech továrnu. Ve stejný den se ale stane ještě něco důležitějšího. Mají být hotová pravidla pro rok 2021.
Jean Todt navrhoval, aby se do formule 1 vrátilo tankování. Týmy to však zamítly.
Pirelli v Monze představilo 18palcové pneumatiky. Ve voze formule 2 je vyzkoušel bývalý pilot formule 1 Jean Alesi.
V roce 2021 by měly vozy formule 1 disponovat šesti LED panely, které fanouškům nabídnou podrobnější informace.
Už velmi dlouho se diskutuje o změně závodního formátu. Na stole je nový návrh. V některých víkendech by se startovní rošt poskládal podle kvalifikačního závodu.
Podobná témata: paliva F1, Fernando Alonso, DAS, Honda, ACO, EisKing, Ferrari, Hungaroring, Williams, Renault, GPDA, Cyril Abiteboul, Red Bull Racing, Technika, WEC, Videa, McLaren, Zak Brown, FIA, Christian Horner