Od roku 2014 je motor jen jednou částí pohonné jednotky, která obsahuje mimo jiné také systémy na rekuperaci energie. Dodavateli pohonných jednotek jsou Mercedes, Ferrari, Renault a Honda.
Ferrari během testů potkalo několik problémů a objevily se spekulace o spolehlivosti pohonné jednotky. Šéf Scuderie to rázně popřel.
Od příštího roku mají být vozy opět o něco těžší. Debatuje se proto o navýšení palivového limitu.
Kromě nového formátu kvalifikace se týmy včera předběžně dohodly také na změnách pravidel pro rok 2017.
Mercedes podle všeho opět zlepšil výkon svého motoru. Nová pravidla v oblasti výfuků také trochu zlepšila hlasitost.
Šéf oddělení pohonných jednotek Mercedesu Andy Cowell ujistil, že zákaznické týmy dostanou stejnou specifikaci pohonné jednotky jako tovární tým.
V letošním roce mohou výrobci pracovat na libovolné části pohonné jednotky. Je ovšem otázkou, zda to soupeřům Mercedesu pomůže.
Základem pro atraktivní závodění jsou podle něj malé rozdíly ve startovním poli.
Andy Cowell tvrdí, že pro výrobce pohonných jednotek je dnes vstup do F1 paradoxně jednodušší než před pár lety.
Ferrari pro letošní rok přestavělo svou pohonnou jednotku. Podle bývalého sportovního ředitele Scuderie je už na úrovni té od Mercedesu.
V oblasti motorů nás čekají určité změny, které ještě nebyly dořešeny. Zatímco na koncepci současných hybridů se nic měnit nemá, v pravidlech okolo nich ano.
Mercedes má při vývoji pohonné jednotky zcela odlišný přístup od Hondy a zatím slaví větší úspěch. Výrobci zároveň dosahují stále vyšší efektivity.
Adrian Newey není zrovna nadšen z toho, že se od příštího roku zruší žetonový systém.
Od příštího roku má být zrušen žetonový systém. Vývoj pohonných jednotek tak nebude omezen.
Výrobci pohonných jednotek budou moci od příštího roku vyvíjet jak se jim zlíbí.
Monisha Kaltenbornová se nechala slyšet, že nepochybuje o tom, jak velkého zlepšení dosáhlo Ferrari na své pohonné jednotce pro nadcházející ročník.
V italských médiích se objevily spekulace, že by Toro Rosso mohlo v průběhu letošní sezóny dostat nový motor Ferrari. Je to ovšem spíše nepravděpodobné.
Pro letošní rok se Ferrari nehodlá spokojit jen s evolucí své pohonné jednotky, ale chce nasadit poměrně radikální změny.
Výrobci jsou na dobré cestě k finální dohodě, která má mimo jiné snížit ceny současných pohonných jednotek.
Na konci loňského roku se Shell pochlubil, že je podepsán pod čtvrtinou zrychlení Ferrari. Má to být asi půl sekundy na kolo. Mercedes má ale pochybnosti.
Podle Damona Hilla by měl Williams přejít na pohonné jednotky Honda, pokud chce v boji o mistrovské tituly porazit Mercedes.
Bernie Ecclestone si myslí, že zákaznici Ferrari a Mercedesu nedostávají stejné pohonné jednotky. Podobně nedávno mluvil třeba i Adrian Newey.
V roce 2017 mají vstoupit v platnost dlouho očekávané velké změny v oblasti aerodynamiky. Změny ale kvůli Pirelli nakonec nebudou tak velké.
Adrian Newey si myslí, že formuli 1 hrozí stav, kdy pouze dva týmy – Ferrari a Mercedes budou schopné vyhrávat.
Před několika lety dal Renault jasně najevo, že zůstane v F1 pouze tehdy, pokud bude královna motorsportu směřovat vstříc hybridům. Francouzi nyní připouští, že současné pohonné jednotky nejsou pro sport ideální.
V zákulisí nyní probíhají jednání o budoucnosti pohonných jednotek. Bývalý šéf FIA Max Mosley navrhuje radikální řešení.
Mario Illien a jeho firma Ilmor budou spolupracovat na vývoji pohonné jednotky Renault.
Technická pravidla se pro letošní rok příliš nemění. Největší změnu najdeme v oblasti výfuků.
Sergio Marchionne otevřeně přiznal, že Ferrari odmítlo dodávat pohonné jednotky Red Bullu, protože by to znamenalo pro Ferrari problém.
Šéf týmu z Milton Keynesu vkládá velké naděje do nových pravidel pro přespříští rok.
Šéfovi Mercedesu Totu Wolffovi se příliš nezamlouvá myšlenka nezávislých motorů ve formuli 1, kterou podle něj dělá sport krok zpět.
Jasuhisa Arai, šéf oddělení motorsportu Hondy, si myslí, že roční odklad návratu japonské značky do formule 1 by nepřinesl velkou změnu.
Jezdec dostane na sezónu 4 pohonné jednotky. Pokud chce nasadit pátou část pohonné jednotky, dostane penalizaci. Jak si týmy v této oblasti letos vedly?
Výrobci hledají způsoby, jak snížit cenu současných pohonných jednotek. Jedním z nápadů je i snížení jejich počtu na sezónu – na tři. Diskuse navíc ovlivňuje právě skončená pařížská konference o klimatických změnách.
V roce 2014 přišla revoluce v oblasti motorů – ty „klasické“ spalovací s KERSem nahradily složité pohonné jednotky a přinesly řadu problémů. Blíží se změna?
Bernie Ecclestone nedávno řekl, že trvá na zavedení alternativního motoru a to přesto, že ho týmy zamítly a připravují vlastní řešení vysokých cen pohonných jednotek i dalších problémů.
Todt a Ecclestone přišli s nápadem na zavedení alternativního motoru. Ten ale Komise F1 zamítla. Ecclestone se ovšem nápadu nevzdává.
Ron Dennis nedávno vetoval (nebo přijal rozhodnutí) spolupráci mezi Hondou a Red Bullem a to prý zjednodušeně řečeno z kapacitních důvodů japonského výrobce. Honda by ale mohla v budoucnu přece jen dalšímu týmu dodávat.
Shell, který je dlouhodobě partnerem Ferrari, tvrdí, že letos pomohl zrychlit rudé vozy o 0,5 sekundy na kolo.
Red Bull se dohodl s některým z dodavatelů pohonných jednotek. Oficiální potvrzení má přijít během příštích dní.
Mezinárodní automobilová federace po konci sezóny v prosinci rozmontuje motory Mercedesu a Ferrari a bude zkoumat jejich legálnost.
Podobná témata: del_Renault, Brendon Hartley, GP USA 2017, Aston Martin, GP Monaka 2018, DAS, Zak Brown, GP Brazílie 2019, GP Rakouska 2020, GP Austrálie 2016, GP Španělska 2018, Romain Grosjean, GP Abú Dhabí 2019, GP Francie 2019, GP Japonska 2019, Chase Carey, GP Rakouska 2017, Technika, DRS, GP Itálie 2020