Od roku 2014 je motor jen jednou částí pohonné jednotky, která obsahuje mimo jiné také systémy na rekuperaci energie. Dodavateli pohonných jednotek jsou Mercedes, Ferrari, Renault a Honda.
Vysvětlení dal samotný šéf oddělení motorsportu japonské značky Jusuke Hasegawa.
Zlepšení Renaultu potvrdili všichni jezdci, kteří s ním během testů jezdili ve voze Renault nebo Red Bull. Pro francouzského výrobce je ale klíčové, že zlepšení potvrzují také data.
Odstoupení Fernanda Alonsa v domácí Velké ceně Španělska zůstává záhadou.
Red Bull a Renault dnes během testů vyzkoušeli novou pohonnou jednotku, která má přinést více než 4 desetiny na kolo. Ricciardo byl spokojen.
Výrobci informovali FIA, komu budou příští rok dodávat pohonné jednotky.
Renault potvrdil, že Red Bullu nabídl prodloužení smlouvy na dodávání pohonných jednotek.
Ve Španělsku přišlo několik informaci z oblasti pohonných jednotek, které ale nejsou úplně nové.
Hamiltona v posledních dvou kvalifikacích potkal identický problém s MGU-H. Ve Španělsku dostane jako jediný vylepšenou verzi.
Honda je jediným výrobcem, který dosud v průběhu sezony nenasadil vylepšení. Několika a možná vůbec ne zanedbatelných koní se ale možná McLaren dočká od dodavatele paliva.
Toro Rosso se letos od Renaultu vrátilo k pohonným jednotkám Ferrari. Jako jediný tým ale jezdí s loňskou specifikací.
Vedení formule 1 tlačí ceny dolů a snaží se dostat motory na podobnou úroveň.
Nová pravidla mají nejen zlevnit pohonné jednotky, přinést lepší zvuk a sblížit pohonné jednotky výkonnostně ale také zajistit pohonné jednotky pro všechny.
Vloni se situace mezi Red Bullem a Renaultem pořádně vyhrotila. Red Bull ale nakonec náhradu nesehnal a musel zůstat u Renaultu, i když formálně jezdí s motory TAG Heuer. Partnerství by mohlo být prodlouženo.
Před pár dny byly schváleny změny pravidel v oblasti pohonných jednotek. V průběhu dalších let se mají snížit náklady, zlepšit zvuk a ideálně také srovnat rozdíly mezi pohonnými jednotkami výrobců.
Jezdci dostanou v příštím roce na závod 105 kg paliva. Velká změna to pro ně ale nebude.
Nejen Ferrari (spalování) a Mercedes (palivový systém) ale také Renault nepatrně vylepšil svou pohonnou jednotku.
Dnes vypršel termín, do kdy se musely týmy dohodnout. Potřebné změny nakonec byly schváleny.
Ferrari dnes nasadilo oběma jezdcům nové pohonné jednotky. Vývoj probíhá ale také u konkurence z Mercedesu.
Ferrari by mělo v Soči nasadit vylepšení v oblasti pohonné jednotky i vozu.
Kvůli dominanci Mercedesu je zde snaha postupně nějakým způsobem skrze pravidla sjednotit výkon pohonných jednotek. Technický šéf Mercedesu s tím ale nesouhlasí.
Lewise Hamiltona potkaly v kvalifikaci v Číně technické problémy. O pohonnou jednotku ale nepřišel.
Tři závody, možná slušná forma ale ne úplně nejlepší výsledky. Ferrari na to chce reagovat a možná už v Soči nasadí vylepšenou pohonnou jednotku.
Od roku 2018 by měl mít jezdec k dispozici jen tři pohonné jednotky na celou sezónu.
Christian Horner se obává, že se v oblasti pohonných jednotek nic nezmění. Týmy mají zadané, že do konce dubna musí přinést návrhy v různých oblastech.
Týmy mohou letos využít pět pohonných jednotek. S přídělem nepochybně někdo nevystačí, takže ke konci sezóny můžeme očekávat penalizace. Na druhou stranu chtějí ale někteří i šetřit.
Honda je spojená s úrovni s úrovni spolehlivosti. Nyní se chce zaměřit na výkon a to především na oblast spalování.
Kdo má nejslabší pohonnou jednotku na startovním roštu? Technický šéf Paddy Lowe to odhalil a trochu překvapil.
Sebastian Vettel si moc Velkou cenu Bahrajnu neužil. Vlastně vůbec. V zahřívacím kole se z jeho vozu zakouřilo a víkend pro něj skončil. Ferrari se snaží najít příčinu.
Ferrari chystá pro Velkou cenu Španělska první vylepšení své pohonné jednotky, ale nakonec jinde, než se čekalo.
Objevily se spekulace, že Ferrari má problém s turbem, díky kterému ztrácí až půl sekundy na kolo.
Renault by rád zrušil limit 100 kg paliva na závod. Mercedes je ale proti.
Daniel Ricciardo věří, že má nyní ve svém red bullu pohonnou jednotku, se kterou může ve formuli 1 znovu bojovat o vítězství.
Kimi Räikkönen musel odstoupit z Velké ceny Austrálie kvůli problémů s motorem. Jeho pohonná jednotka ale utrpěla spíše menší škody.
Helmut Marko přiznal, že Red Bull prověřoval možnost, že by si sám postavil pohonnou jednotku. Nakonec si to ale rozmyslel.
Nejvíce žetonů během zimy spotřebovalo Ferrari (23 z 32) a nejméně Renault, který využil jen sedm. Podle Francouzů to ale není důležité.
Žetonový systém by měl být od příštího roku možná zrušen. Letos ale ještě platí, takže výrobci mohou v průběhu sezóny vyvíjet jen v rámci toho, kolik jim zůstalo žetonů.
Bernie Ecclestone opět nadhodil téma alternativních motorů. To je nyní zmrazené poté, co se výrobci dohodli na snížení ceny pohonných jednotek. Podrobnosti mají dořešit do konce dubna.
Výrobci mohou být po testech v Katalánsku spokojení – alespoň pokud jde o spolehlivost.
Renault během zimy zapravoval nejen na spolehlivosti, ale také na výkonu. Podle odhadů zrychlil o půl sekundy.
Cena pohonných jednotek má klesnout pro zákazníky na 12 milionů euro. Jenomže za tuto cenu nakonec týmy dostanou nepoužitelný balíček.
Podobná témata: Bezpečnost F1, GP Itálie 2018, Bez záruky, Motorsport, Kimi Räikkönen, GP Velké Británie 2017, Toto Wolff, GP Itálie 2016, Sauber, GP Španělska 2017, Max Mosley, Red Bull Racing, Novinky, Mick Schumacher, Valtteri Bottas, Mark Webber, GP Japonska 2015, Charlie Whiting, Sergio Pérez, GP Číny 2018