Pneumatiky hrají v dnešní formuli 1 důležitou roli. Vše o pneumatikách, které aktuálně dodává italská firma Pirelli.
Mexiko je profilem i nadmořskou výškou velmi rychlý okruh. Pirelli očekává, že se letos podaří překonat rychlost 366 km/h.
Fernando Alonso se těší na příští rok, kdy mají být vozy rychlejší o několik sekund. Doufá ale, že nové pneumatiky nedodají vyšší rychlost jen v prvním kole.
Pirelli, Mercedes a některé další týmy neuspěly se snahou přesunout předsezónní testy v příštím roce to „teplejších krajin“.
Superměkkou směs čeká v Austinu premiéra. Týmy navíc nemají z loňska příliš mnoho dat. Víkend tehdy ovlivnil hurikán.
Pro Mexiko vybralo Pirelli stejné směsi jako pro Austin – tedy super měkkou, měkkou a střední směs. V závodě budou mít jezdci k dispozici měkkou a střední.
Jen tři týmy testují širší pneumatiky pro příští rok – Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Pirelli o víkendu pokračovalo v testování širších pneumatik.
Mercedes ve středu a ve čtvrtek testoval v Barceloně širší pneumatiky. Nyní se už testy přesouvají do Abú Dhabí.
Pokračují testy širších pneumatik, do kterých jsou zapojeny tři týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull. Včera a dnes testuje v Barceloně Mercedes.
Týmy se zatím stále nedohodly na místu konání předsezónních testů. Část týmů v čele s Mercedesem a také Pirelli prosazují teplejší Bahrajn kvůli novým pneumatikám. Zbytek v čele s Red Bullem chce testovat v Barceloně.
Jezdci Mercedesu si tento týden vůbec poprvé vyzkoušení širší pneumatiky.
Pro Okruh Amerik v Austinu si mohli jezdci vybírat ze superměkké, měkké a střední směsi.
Týmy se budou o víkendu v Japonsku snažit dohodnout na umístění předsezónních testů. Nebude to zrovna jednoduchá diskuse.
V Japonsku uvidíme stejný výběr pneumatik jako v Malajsii. Dokonce i pro závod mají jezdci dvě sady tvrdých pneumatik. Ta měkká bude mít v Suzuce premiéru, takže časy půjdou dolů.
Pirelli nominovalo pro Suzuku nejtvrdší směsi. Pro závod dostanou jezdci povinně dvě sady tvrdých pneumatik, pro poslední část kvalifikace měkkou.
Minimální tlaky byly v předešlých měsících velkým předmětem diskusí a také stížností. Mnoho jezdců si stěžovalo, že jsou velmi vysoké. Nyní ale jejich hodnoty začalo Pirelli snižovat.
Pro Grand Prix Malajsie si jezdci mohli vybírat ze tří nejtvrdších směsí: měkké, střední a tvrdé. Pro závod Pirelli nominovalo dvě tvrdě směsi, ve třeti části kvalifikace dostanou jezdci měkkou
Pirelli si stěžuje, že data z dosavadních testů širších pneumatik nejsou dostatečně kvalitní.
Pirelli plánovalo, že ještě v letošním roce zavede upravenou specifikaci pneumatik. Nakonec se tak ale nestane.
Pirelli pro Singapur nabídlo tři nejměkčí sady. Některé týmy byly ve výběru pneumatik velmi agresivní. Například Ferrari bude mít 9 sad ultraměkkých a jen po dvě sady superměkkých a měkkých.
Tento týden pokračovaly testy nových a širších pneumatik pro příští sezónu.
Mercedes jezdí od úterý do čtvrtku na okruhu Paula Ricarda. Ferrari dnes ukončilo dvoudenní testování v Barceloně.
Pokračují testy nových širších pneumatik. Kimi Räikkönen jezdí dnes a zítra v Barceloně. Současně dnes poprvé zasáhl do testů Mercedes, který jezdí tři dny na okruhu Paula Ricarda (za volantem Wehrlein).
Pro Singapur se nám poprvé od Rakouska vrací tři nejměkčí směsi a to včetně ultraměkké.
V průběhu GP Itálie bychom měli vidět jednu až dvě zastávky v boxech.
Mnoho jezdců si ve Spa stěžovalo na příliš vysoké minimální tlaky. Nebylo to poprvé a zřejmě ani naposledy. Podle Pirelli by to ovšem chtělo více pragmatického přístupu.
Pirelli připravilo odolnější pneumatiky. Podle některých týmů ale výrobce pneumatik neodvedl tak dobrou práci, o jaké mluví.
Pirelli veze do Monzy stejné pneumatiky, jaké jsme viděli ve Spa – superměkkou, měkkou a střední.
Někteří jezdci z první desítky odstartují do závodu na měkké směsi.
Řada jezdců po pátku kritizovala Pirelli za příliš vysoké minimální tlaky. Pirelli ale změnu neplánuje.
Pirelli v pátek testovalo nové pneumatiky. Jejich ostrý start je naplánován na Velkou cenu Malajsie, která nás čeká na přelomu září a října.
Ferrari, Haas a Sauber byli velmi agresivní při výběru pneumatik pro Spa. V ardenských lesích se ale očekávají vysoké teploty.
Pirelli do Spa přivezlo superměkkou, měkkou a střední směs.
Pirelli v pátečních trénincích vyzkouší nové pneumatiky.
Pirelli nyní usilovně pracuje na nových a širších pneumatikách, které mají v kombinaci s novými pravidly dodat vozům nejen „retro“ a „cool“ vzhled ale také poskytnout větší mechanickou přilnavosti.
Pro Monzu nominovalo Pirelli letošní standard v podobě superměkké, měkké a střední směsi.
V případě deště se v poslední době startují závody formule 1 za safety carem. Podle Felipeho Massy je to mimo bezpečnosti také kvůli mokrým pneumatikám Pirelli.
Tým z Wokingu chce své prostředky investovat spíše do vývoje svého vozu.
Pirelli přidělilo jezdcům pro závod měkkou a střední směs. Minimálně jednu střední tak dostal každý jezdec. Například Ferrari si už k této povinné sadě nezvolilo žádnou další a využije více superměkkou.
Pirelli má za sebou čtyři dny testů v Itálii. Ve Fioranu testovali pneumatiky do mokra a přechodných podmínek Vettel a Gutiérrez, v Mugellu pak slicky Buemi s Red Bullem.
Podobná témata: Renault, Buddh, Rio Haryanto, Sebastian Vettel, Kamuj Kobajaši, Sezóna 2017, Monako 2014, Robert Kubica, Historie, GP Evropy 2016, Novinky, GP Monaka 2015, GP Rakouska 2017, GP Monaka 2016, Lewis Hamilton, Racing Point, Technika, Yas Marina, Felipe Nasr, Sergio Pérez