Omezené foukání difuzorů nemusí mít největší dopady na nás, říká Renault

Omezené foukání difuzorů nemusí mít největší dopady na nás, říká Renault

Změny pravidel o motorech, jejichž cílem je omezit foukání difuzorů, ovlivní podle Renaultu všechny týmy, ale nejvíc zřejmě monoposty s výfuky vzadu, což R31 není.

Omezení foukání difuzorů, které bude platit od GP Velké Británie, vysvětlil technický ředitel týmu Renault James Allison: "Když jezdec úplně sundá nohu z plynového pedálu, tak musí být ECU (elektronická řídící jednotka) nastavena tak, že motor plyn uzavře. Předtím bylo možné motor nastavit tak, že nechal plyn otevřený a výkon snížil jinými prostředky."

"Navíc platí, že když jezdec sundá nohu z plynu, ECU musí zastavit přívod paliva do motoru. To má za cíl zabránit tak zvanému horkému foukání, kdy se energie výfukových plynů zvyšovala spalováním paliva."

K těmto změnám se už ve Valencii přidá zákaz měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem. Cílem je zamezit používání speciálních map motoru pro extrémní foukání difuzorů v kvalifikacích.

"Není snadné posoudit dopady těchto změn na naší konkurenceschopnost," přiznal Allison. "Ztráta každé foukané podlahy bude součtem dvou faktorů - kolik ztratíte přítlaku a jak tato ztráta rozhodí vyvážení vozu. Všechny vozy s foukanou podlahou ztratí přítlak při brzdění v důsledku těchto omezení. Některé týmy ztratí víc, některé méně. Je těžké přesně říct, jakou relativní ztrátu utrpí Renault."

"Ale je možné, že ztratíme méně na straně vyvážení, protože naše dopředu nasměrované výfuky vytvářejí svůj efekt blízko středu auta. To znamená, že když výfuky foukají, nemají moc velký vliv na aerodynamickou rovnováhu vozu. Když foukáte vzadu (přímo do difuzoru), přítlak od výfuků je celý generovaný na zadní nápravě. Jelikož nová pravidla snižují efekt foukání v nájezdu do zatáček mnohem víc než na výjezdu, je možné, že ti, kdo foukají vzadu, utrpí větší nervozitu vozu při brzdění a budou mít větší nedotáčivost na výjezdu v důsledku těchto omezení. Zjistíme to v Sivlerstonu!"

Allison dodal, že se Renaultu změny pravidel uprostřed sezóny nelíbí. FIA je podle něj měla zavést až na konci roku.

Doporučujeme

Články odjinud