Odešel jsem čistě kvůli penězům, vysvětluje Räikkönen

Kimi Räikkönen se rozhodl odejít z Lotusu, protože tým dlouhodobě nebyl schopný dostát svým finančním závazkům.
Odešel jsem čistě kvůli penězům, vysvětluje Räikkönen

Problémy s placením Räikkönenovy mzdy měl Lotus už loni, zaskočila ho totiž výše bonusů odvíjející se od počtu získaných bodů. Letos znovu Lotus neplatí finskému jezdci domluvenou mzdu a jemu došla trpělivost. Nedostatek financí totiž nevěstí nic dobrého ani z hlediska vývoje vozu a konkurenceschopnosti týmu.

"Důvody, proč jsem odešel z týmu, jsou čistě finanční, a kvůli věcem, které jsem nedostal, svůj plat. Je to nešťastné," řekl.

Räikkönen nemá ve zvyku litovat věcí, které už se staly, a to platí i pro rozhodnutí přestoupit k Ferrari. Lotus prostě nesplnil, co po něm chtěl.

"Bylo to hodně věcí, jsem si jistý, že vědí co. Těžko říct, jak by se to vyvinulo, kdyby k tomu došlo, ale já jsem velmi spokojený."

Od oznámení jezdecké sestavy Ferrari pro 2014 se objevuje mnoho komentářů o tom, jak Alonso a Räikkönen spolu budou či nebudou vycházet.

"Nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat," komentoval pilot Lotusu. "Jsme dost staří na to, abychom věděli, co děláme, a tým pracuje na tom, abychom to mohli probrat, pokud by k něčemu došlo."

"Už to není jako když nám bylo 20 let. Možná se mýlím, ale čas ukáže. Jsem si celkem jistý, že to bude dobré. Na okruhu budeme určitě tvrdě bojovat a někdy se věci pokazí, ale jsem si celkem jistý, že to bude OK."

Některé komentáře přisuzovaly Ferrari potíže kvůli tomu, že Fin nebude chtít tolik pracovat na vývoji vozu. Ví se o něm, že odmítá jezdit v simulátoru.

"Říká se hodně věcí, ale myslím, že se nám s tímhle týmem (Lotus) celkem daří vzhledem k tomu, kde jsme začali, a nevidím důvod, proč bychom neměli příští rok vyrobit velmi dobré auto a dál ho zlepšovat. Je to nová výzva pro všechny týmy, ale mně tyhle věci starost nedělají."

Navíc nepůjde do neznámého prostředí, v Maranellu strávil už tři roky. "Tým znám, znám lidi, i když tam samozřejmě jsou někteří noví. Od doby, kdy jsem tam byl, jich víc odešlo."

"Nemyslím, že bude moc těžké tam jít a podávat dobré výkony. Auto je jiné a nejtěžší je, že auta (příští sezóny) budou jiná. Kdo udělá nejlepší auto, dostane z něj nejvíc."

Diskuze (144) Další článek: Rozhovor s Jamesem Huntem... Tedy, jeho filmovým představitelem
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.