Odešel jsem čistě kvůli penězům, vysvětluje Räikkönen

Kimi Räikkönen se rozhodl odejít z Lotusu, protože tým dlouhodobě nebyl schopný dostát svým finančním závazkům.
Odešel jsem čistě kvůli penězům, vysvětluje Räikkönen

Problémy s placením Räikkönenovy mzdy měl Lotus už loni, zaskočila ho totiž výše bonusů odvíjející se od počtu získaných bodů. Letos znovu Lotus neplatí finskému jezdci domluvenou mzdu a jemu došla trpělivost. Nedostatek financí totiž nevěstí nic dobrého ani z hlediska vývoje vozu a konkurenceschopnosti týmu.

"Důvody, proč jsem odešel z týmu, jsou čistě finanční, a kvůli věcem, které jsem nedostal, svůj plat. Je to nešťastné," řekl.

Räikkönen nemá ve zvyku litovat věcí, které už se staly, a to platí i pro rozhodnutí přestoupit k Ferrari. Lotus prostě nesplnil, co po něm chtěl.

"Bylo to hodně věcí, jsem si jistý, že vědí co. Těžko říct, jak by se to vyvinulo, kdyby k tomu došlo, ale já jsem velmi spokojený."

Od oznámení jezdecké sestavy Ferrari pro 2014 se objevuje mnoho komentářů o tom, jak Alonso a Räikkönen spolu budou či nebudou vycházet.

"Nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat," komentoval pilot Lotusu. "Jsme dost staří na to, abychom věděli, co děláme, a tým pracuje na tom, abychom to mohli probrat, pokud by k něčemu došlo."

"Už to není jako když nám bylo 20 let. Možná se mýlím, ale čas ukáže. Jsem si celkem jistý, že to bude dobré. Na okruhu budeme určitě tvrdě bojovat a někdy se věci pokazí, ale jsem si celkem jistý, že to bude OK."

Některé komentáře přisuzovaly Ferrari potíže kvůli tomu, že Fin nebude chtít tolik pracovat na vývoji vozu. Ví se o něm, že odmítá jezdit v simulátoru.

"Říká se hodně věcí, ale myslím, že se nám s tímhle týmem (Lotus) celkem daří vzhledem k tomu, kde jsme začali, a nevidím důvod, proč bychom neměli příští rok vyrobit velmi dobré auto a dál ho zlepšovat. Je to nová výzva pro všechny týmy, ale mně tyhle věci starost nedělají."

Navíc nepůjde do neznámého prostředí, v Maranellu strávil už tři roky. "Tým znám, znám lidi, i když tam samozřejmě jsou někteří noví. Od doby, kdy jsem tam byl, jich víc odešlo."

"Nemyslím, že bude moc těžké tam jít a podávat dobré výkony. Auto je jiné a nejtěžší je, že auta (příští sezóny) budou jiná. Kdo udělá nejlepší auto, dostane z něj nejvíc."

Další článek: Rozhovor s Jamesem Huntem... Tedy, jeho filmovým představitelem

12:59 | Robert Kubica by mohl zamířit do Haasu. Tým s ním už jedná. Kubica by pracoval na simulátoru.
10:36 | Mělo Ferrari po zastávkách v boxech prohodit jezdce a vrátit vedení Leclercovi?
22. září | Haas prozradil, že se Grosjean před kvalifikací v Singapuru opět vrátil ke specifikaci z Melbourne. Tým se snaží pochopit své současné problémy s korelací dat mezi tunelem a tratí.
22. září | Ricciardo využije vyloučení z kvalifikace a start z posledního místa a nasadí nové komponenty, zřejmě i převodovku. Čeká ho zřejmě start z boxů.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod Vettel