Nico Rosberg má závodní původ a talent něco dokázat v F1, ale stejně jako ostatní jezdci předvedl, že život v F1 není jednoduchý, když začné srovnávání.
Nico, syn mistra světa z roku 1982 Kekeho, začal svou kariéru v motokárách, kde zvítězil v roce 1996 v Regional Côte d'Azur mini-kart Championship a přesunul se do francouzského a severoamerického šampionátu v roce 1997, resp. 1998.
V následujícím roce vstoupil do juniorského evropského šampionátu, kde skončil čtvrtý.
V dalších dvou letech získal druhé místo v evropském motokárovém šampionátu Formula A a v roce 2001 se pak stal vítězem světového šampionátu Super A.
Přestoupil do Formule BMW ADAC, kde ihned zvítězil, předtím než se v roce 2003 přesunul do Eurosérie F3. Během dalších dvou let nastřádal čtyři vítězství.
V roce 2005 vstoupil do GP2 a s týmem ART získal hned v první sezóně titul. Zároveň se stal testovacím jezdcem týmy BMW-Williams.
V roce 2006 pak vstoupil do F1, kde se stal druhým jezdcem po boku Marka Webbera. Hned v první GP se mu podařilo zajet nejrychlejší kolo závodu. Jeho první sezóna však příliš úspěšná nebyla, dokázal získat už pouze jeden další bod, navíc se potýkal s velkou nespolehlivostí vozu.
V roce 2007 zůstal Rosberg s Williamsem, kterému se podařilo překonat neúspěchy z předchozí sezóny a zlepšit se. Samotný Rosberg také viditelně dospěl jako jezdec a v paddocku si vytvořil takové jméno, že po něm na konci roku toužil McLaren. Němec však zůstal věrný Williamsu.
Rok 2008 začal pro Rosberga nadějně pódiovým umístěním v prvním závodě v Austrálii, forma vozu Williams však velmi kolísala a i když další stupně vítězů přišly v Singapuru, celkově se sezónou německý jezdec spokojen nebyl. Svému týmu zůstal věrný i pro rok 2009, ale přiznal, že v případě špatných výsledků zváží přestup do jiné stáje.
Williams se v roce 2009 sice zlepšil, ale stále nedokázal bojovat o vítězství v závodech. Rosberg se proto rozhodl přestoupit do týmu Mercedes GP, který vznikl na základech mistrovského Brawnu GP. V sezóně 2010 měl za týmového kolegu Michaela Schumachera a jednoznačně ho porazil. Forma německé stáje se v roce 2011 téměř nezměnila, navíc Rosberg si bodově výrazně pohoršil. Třetí rok v řadě skončil v šampionátu sedmý, což znamenalo jasnou stagnaci.
Rok 2012 Rosbergovi nepřinesl lepší výsledky, v šampionátu si pohoršil o dvě místa, přesto měl jeden velký důvod k radosti. V Číně totiž dokázal získat své první vítězství kariéry. S nadějí na lepší vyhlídky zůstal u Mercedesu i v roce 2013. A nemusel litovat. Německý tým se výrazně zlepšil, čehož Rosberg využil pro další dvě výhry a pódiová umístění. S očekáváním dalšího zlepšení zůstal u Mercedesu i v roce 2014.
Rok 2014 přinesl éru hybridních pohonných jednotek. Mercedes postavil nejlepší balík, takže to byli jeho jezdci, kdo se popral o titul. Rosberg byl lepším jezdcem v sobotu, zatímco Hamilton míval navrch spíše v neděli. Celkem vyhrál Rosberg pět závodů. Na titul to ale nestačilo.
Rok 2015 pro Rosberga nezačal tak dobře. Hamilton měl jednoznačně navrch. Rosberg se zlepšil až ke konci sezóny, kdy už bylo o titulu rozhodnuto. Vyhrál poslední tři závody a celkově 6 velkých cen.
V sezóně 2016 Rosberg začal tam, kde na konci sezóny 2015 skončil. Vyhrál první čtyři závody a ujal se vedení v šampionátu. Mercedes v roce 2016 dominoval stejně, jako v uplynulých letech a tak začalo být postupně jasné, že si to o titul rozdají opět jen Rosberg a Hamilton. Došlo i na kontroverzní momenty — kolizi obou jezdců ve Španělsku i závěru GP Rakouska. Období před letní přestávkou bylo ve prospěch Hamiltona. Po letní přestávce ale dokázal Rosberg získat další vítězství. Zlom přišel v Malajsii, kde Hamiltona zradil motor. V Japonsku pak Rosberg vyhrál. Ve zbývajících závodech mu už stačily jen druhá místa. Rosberg nakonec získal titul mistra světa. Pár dní poté, předtím než ve Vídni převzal trofej, oznámil konec kariéry ve formuli 1.
Foto: Getty Images / Mark Thompson