Nico Hülkenberg

Tým F1 Renault
Startovní číslo 27
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 19. 8. 1987
Rodiště Emmerich
Výška 178 cm
Váha 70 kg
Vítězství 0
Pole positions 1
Stupně vítězů 0
První GP Bahrajn 2010
První vítězství -
Titul mistra světa -

Kariéra Nica Hülkenberga vedla do formule 1 přes formuli BMW, A1 GP, formuli 3 a GP2. Zisku titulu v GP2 v roce 2009 zajistil německému závodníkovi místo u týmu Williams, v jehož barvách v roce 2010 ve formuli 1 debutoval.

Williams v té době už nepatřil mezi nejlepší týmy, přesto Hülkenberg předváděl solidní výkony, které vyvrcholily ziskem pole position v mokré kvalifikaci na GP Brazílie. Williams ale potřeboval peníze, a tak musel Hűlkenberg na konci své první sezóny tým opustit.

Místo závodního pilota pro rok 2011 si nenašel a musel se spokojit s pozicí záložníka Force Indie. Indická stáj ho nechala jezdit v pátečních trénincích a v roce 2012 ho znovu posadila do závodní sedačky. Hülkenberg se znovu osvědčil a podával stabilní výkony, takže se brzy stal kandidátem na postup do top týmu. Ten se mu nakonec nevydařil, přesto se rozhodl změnit působiště a na konci roku zamířil do Sauberu. U Švýcarů měl mít otevřené dveře k Ferrari, Italové si ho ale nakonec jako nástupce Felipeho Massy nevybrali.

Navíc Sauber byl na tom v roce 2013 výkonnostně špatně, a tak se Hülkenberg rozhodl na konci roku vrátit k Force Indii.

Foto: Getty Images / Quinn Rooney

HISTORIE

2005 formule BMW
2006 A1GP
2007 formule 3, vítězství v F3 Masters
2008 asijská GP2, formule 3, mistr evrospké F3
2009 GP2, 1. místo, 100 bodů

Formule 1
2010
Williams: 14. místo, 22 bodů
2011 testovací jezdec Force Indie
2012 Force India: 11. místo, 63 bodů
2013 Sauber: 10. místo, 51 bodů
2014 Force India

Související články

Williams
Při návrhu letošního vozu začal Williams s čistým listem papíru

Při návrhu letošního vozu začal Williams s čistým listem papíru

Ačkoliv nedošlo před letošní sezónou k tak velkým změnám v pravidlech jako loni, rozhodl se Williams navrhnout zcela nový vůz, z FW31 nevycházel.

21.  1.  2010
Hülkenberg přiznal, že jednal s Ferrari

Hülkenberg přiznal, že jednal s Ferrari

Uvažovalo se o něm jako o náhradníkovi za Massu.

2.  12.  2009
Hülkenberg usedne do vozu již během prosincových testů

Hülkenberg usedne do vozu již během prosincových testů

Čeká ho intenzivní příprava na vstup do formule 1.

5.  11.  2009
Hülkenberg se má učit od Barrichella a stát se mistrem světa

Hülkenberg se má učit od Barrichella a stát se mistrem světa

Williams svému nováčkovi věří.

3.  11.  2009
Barvy Williamsu budou v roce 2010 hájit Barrichello a Hülkenberg

Barvy Williamsu budou v roce 2010 hájit Barrichello a Hülkenberg

Tým potvrdil své jezdecké složení.

2.  11.  2009
Williams hodlá vedle Hülkenberga angažovat zkušeného jezdce

Williams hodlá vedle Hülkenberga angažovat zkušeného jezdce

Za hlavní kandidáty jsou považováni Kovalainen, Glock, Heidfeld a Barrichello.

29.  9.  2009
Nico Hülkenberg bude příští rok závodit za Williams

Nico Hülkenberg bude příští rok závodit za Williams

Němec je šampionem formule BMW, EuroF3 a GP2.

19.  9.  2009
Hülkenberg věří, že má reálnou šanci příští rok závodit ve formuli 1

Hülkenberg věří, že má reálnou šanci příští rok závodit ve formuli 1

Manažer Willi Weber jedná s několika týmy.

7.  9.  2009
Williams zvažuje, že nechá příští rok závodit Nica Hülkenberga

Williams zvažuje, že nechá příští rok závodit Nica Hülkenberga

Německý pilot je u týmu dlouho.

2.  9.  2009
Hülkenberg: V roce 2010 chci závodní sedačku u Williamsu

Hülkenberg: V roce 2010 chci závodní sedačku u Williamsu

Testovací jezdci však budou mít letos těžký život.

26.  2.  2009
1...6789101112

11:41 | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10