Nick Heidfeld

Tým F1 Renault
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 10. 05. 1977
Rodiště Mönchengladbach, Německo
Výška 165
Váha 61
Vítězství 0
Pole positions 1
Stupně vítězů 12
První GP GP Austrálie 2000
První vítězství -
Titul mistra světa -

Nick Heidfeld vstoupil do F1 s pověstí jezdce úrovně Michaela Schumachera. Svoji kariéru začal na motokárách, pokračoval přes Formuli Ford, F3 a F3000 až k vysněné F1 v roce 2000. Během této své kariéry často exceloval, získal si přízeň a podporu týmu McLaren-Mercedes a dostal přezdívku "Quick Nick".

Svůj debut v F1 si odbyl v týmu Prost, ale sezona byla neuvěřitelně obtížná. Vůz AP03 byl velmi nespolehlivý a navíc se Heidfeld trápil neshodami s týmovým kolegou Alesim.

V další sezóně tedy zakotvil v Sauberu. V malém soukromém týmu poznal, co znamená přísloví "fungovat jako švýcarské hodinky", vůz byl velmi spolehlivý. Nick získal své první pódium a mezi jezdci konečné sedmé místo. Dokázal získat více bodů než týmový kolega Kimi Räikkönen ve své první sezoně v F1.

Sauber poháněný motory Ferrari byl rychlý i na začátku roku 2002, ale nedostatek testování znamenal, že tým nestačil svým soupeřům ve vývoji v průběhu sezony. A navíc Heidfelda často porážel v kvalifikacích nováček Massa. Německý jezdec se nejlépe umístil čvrtý ve Španělsku, celkově pak na desátém místě v poháru jezdců.

V sezóně 2003 byl týmovým kolegou Heinz-Harald Frentzen. Sezona však byla noční můrou a Heidfeld skončil až čtrnáctý s pouhými šesti body.

Ročník 2004 byl ještě horší, Heidfeld z nouze podepsal u Jordanu, který se trápil nedostatkem financí a sezóna pro Heidfelda znamenala další špatný sen. Nejlepším výsledkem sezony bylo sedmé místo v Monaku, které alespoň ukázalo, že za výsledky je zodpovědný vůz, nikoli jezdec. Sezona 2004 nicméně téměř znamela konec Heidfeldovy kariéry v F1.

Nakonec však zahrála osudu náhoda, resp. Rozhodnutí CRB, že Button musí zůstat u BAR a náhle se uvolnilo místo ve Williamsu. Heidfeldovo angažmá, o které spolu s ním usiloval testovací jezdec Williamsu Antonio Pizzonia, bylo oznámeno až 20 minut před slavnostním představením vozu.

Ačkoli byl Williams v roce 2005 proti Jordanu pokrok, Heidfeld nemohl dosáhnout na výsledky, které by si předstoval. Na druhou stranu dokázal dosáhnout lepších výsledků než Mark Webber. V prvních sedmi závodech si dojel pro tři pódia.

Během testování před Velkou cenou Itálie se však Heidfeld zranil a zbytek sezóny se už v kokpitu neukázal. Jeho výkonost, kterou s Williamsem prokázal, mu umožnila přejít do nově zrozeného týmu BMW.

Tým BMW rozhodně překonal očekávaní a Heidfeld se dokonce mohl objevit v Maďarsku na pódiu.  V roce 2007 se tým BMW Sauber znovu zlepšil a byl třetí nejlepší ve startovním poli. Heidfeldovi to umožnilo stát se nejlepším pilotem mimo kvarteto jezdců Ferrari a McLarenu, kteří bojovali o titul.

V roce 2008 se Heidfeld uprostřed sezóny trápil v kvalifikacích, nedařilo se mu dostatečně rychle zahřívat pneumatiky. To znamenalo horší startovní pozice a omezené možnosti v závodech. Ve spolupráci s týmem své problémy nakonec vyřešil a v závěru sezóny podával lepší výkony než týmový kolega Kubica.

V sezóně 2009 se BMW přestalo dařit a poprvé od akvizice týmu Sauber šla jeho forma dolů. V kontextu světové finanční krize se pak mnichovská automobilka rozhodla formuli 1 opustit. Heidfeld ztratil místo a v roce 2010 nejdříve působil jako záložní pilot Mercedesu GP, poté jako testovací pilot Pirelli, než se vrátil do závodů se Sauberem v GP Singapuru. Pro rok 2011 si ale znovu nenašel závodní sedačku.

Když už se zdálo, že se Heidfeld vrátí k Mercedesu jako záložní jezdec, zranil se vážně Robert Kubica v rallye a tým Renault si vybral jako náhradníka právě Heidfelda, který tak uskutečnil nečekaný návrat na závodní tratě.

HISTORIE

od 9 let motokáry
1994 šampion německé Formule Ford 1600
1995 šampion německé Formule Ford 1800
1996 německé F3, 3. místo
1997 šampion německé F3
1998 F3000, 2. místo
1999 šampion F3000

 

Formule 1
1998 McLaren: testovací jezdec
1999 McLaren: testovací jezdec
2000 Prost: 0 bodů
2001 Sauber: 12 bodů, 8. místo
2002 Sauber: 7 bodů, 10. místo
2003 Sauber: 6 bodů, 14. místo
2004 Jordan: 3 body, 18. místo
2005 Williams: 28 bodů, 11. místo
2006 BMW Sauber: 23 bodů, 9. místo
2007 BMW Sauber: 61. bodů, 5. místo
2008 BMW Sauber: 60 bodů, 6. místo
2009 BMW Sauber: 19 bodů, 13. místo
2010 BMW Sauber: 6 bodů, 18. místo
2011 Lotus Renault GP

Související články

Mercedes
Třetím jezdcem Mercedesu GP bude Nick Heidfeld

Třetím jezdcem Mercedesu GP bude Nick Heidfeld

Tým Mercedes GP potvrdil, že se jeho třetím pilotem pro letošní sezónu stane Nick Heidfeld, který tak zkompletuje německé jezdecké složení.

4.  2.  2010
Mercedes
Heidfeld by se měl stát rezervním jezdcem Mercedesu

Heidfeld by se měl stát rezervním jezdcem Mercedesu

Jeden z nejzkušenějších jezdců současného pole F1 Nick Heidfeld možná přeruší závodní kariéru a stane se náhradním pilotem německé stáje.

23.  1.  2010
Renault
Renault jedná s Heidfeldem, Petrovem a dalšími dvěma jezdci

Renault jedná s Heidfeldem, Petrovem a dalšími dvěma jezdci

Tým Renault hledá týmového kolegu pro Roberta Kubicu a na seznamu má už jen čtyři jména. Patří mezi ně Nick Heidfeld a Vitalij Petrov, zbylé dva kandidáty šéf stáje Eric Bouiller nepotvrdil.

20.  1.  2010
Heidfeld je zatím bez místa, spojován je s Renaultem a Mercedesem

Heidfeld je zatím bez místa, spojován je s Renaultem a Mercedesem

V uplynulých týdnech se Nicku Heidfeldovi zavřely dveře několika týmů, ale pokračuje v jednání s dalšími. Novou smlouvu zatím nemá a přiznal, že se situace komplikuje.

5.  1.  2010
Heidfeld nemá obavy z budoucnosti, letos podával dobré výkony

Heidfeld nemá obavy z budoucnosti, letos podával dobré výkony

Zatím mu ale schází jistota závodní sedačky.

13.  11.  2009
Předjíždění bylo málo kvůli dvojitým difuzorům, domnívá se Heidfeld

Předjíždění bylo málo kvůli dvojitým difuzorům, domnívá se Heidfeld

Nová pravidla o aerodynamice byla dobrá.

6.  11.  2009
Výsledky
Heidfeld je zklamán, že neskončil čtvrtý

Heidfeld je zklamán, že neskončil čtvrtý

Kubica v zatáčkách rychlejší než Button, ztrácel na rovinkách.

4.  10.  2009
Výsledky
Sutil za kolizi s Heidfeldem dostal pokutu 20 00 eur

Sutil za kolizi s Heidfeldem dostal pokutu 20 00 eur

Sutil se omluvil, ale Heidfeldova rekordní šňůra skončila.

27.  9.  2009
Výsledky
Nejlehčí vozy mají Vettel a Heidfeld, nejtěžší Sutil

Nejlehčí vozy mají Vettel a Heidfeld, nejtěžší Sutil

[GP Singapuru - hmotnosti vozů na startu závodu]

26.  9.  2009
Výsledky
Heidfeld se v cíli radoval ze sedmého místa

Heidfeld se v cíli radoval ze sedmého místa

Kubica odstoupil kvůli úniku oleje z převodovky.

13.  9.  2009
Výsledky
Heidfeld věří, že by dnešek mohl pomoci při hledání kupce pro BMW

Heidfeld věří, že by dnešek mohl pomoci při hledání kupce pro BMW

Další výkonnostní postup by měl přijít v Singapuru.

29.  8.  2009
Výsledky
V posledním tréninku byl nejrychlejší Nick Heidfeld

V posledním tréninku byl nejrychlejší Nick Heidfeld

[GP Belgie - 3. volný trénink]

29.  8.  2009
Videa
Heidfeld o nehodě s Alonsem: To od něj bylo fakt hloupé

Heidfeld o nehodě s Alonsem: To od něj bylo fakt hloupé

Alonso: Byl to normální incident

21.  8.  2009
Heidfeld si hledá místo, výhodu má díky svým zkušenostem

Heidfeld si hledá místo, výhodu má díky svým zkušenostem

Porážel jezdce, jako jsou Räikkönen, Massa a Webber.

19.  8.  2009
Rozhodnutí BMW překvapilo Nicka Heidfelda i Petera Saubera

Rozhodnutí BMW překvapilo Nicka Heidfelda i Petera Saubera

Německý pilot chce ve formuli 1 pokračovat.

29.  7.  2009
Výsledky
Heidfeld uvázl v provozu

Heidfeld uvázl v provozu

Kubicu trápila nedotáčivost.

26.  7.  2009
Výsledky
Heidfelda stála postup chyba v jedenácté zatáčce

Heidfelda stála postup chyba v jedenácté zatáčce

Kubica nikdy neměl volnou trať.

25.  7.  2009
Pneumatiky
Heidfeld: Potíže s pneumatikami máme letos všichni

Heidfeld: Potíže s pneumatikami máme letos všichni

Klíčový faktor výkonnosti zůstává zahalen tajemstvím.

23.  7.  2009
Heidfeld vyměnil s Corserem na Nürburgringu formuli 1 za motorku

Heidfeld vyměnil s Corserem na Nürburgringu formuli 1 za motorku

Pilot BMW Sauberu osedlal superbike.

21.  7.  2009
Fotografie
Výměna závodních strojů mezi Nickem Heidfeldem a Troyem Corserem

Výměna závodních strojů mezi Nickem Heidfeldem a Troyem Corserem

21.  7.  2009
Výsledky
Heidfeld musel čekat na Piqueta, a přišel o body

Heidfeld musel čekat na Piqueta, a přišel o body

Jinak si BMW odjelo poklidný závod.

12.  7.  2009
VýsledkyPneumatiky
Heidfeld na závěr nezvolil správné pneumatiky

Heidfeld na závěr nezvolil správné pneumatiky

Kubica se opět trápil.

11.  7.  2009
Heidfeld chce zůstat u BMW Sauberu, ale jedná i s ostatními týmy

Heidfeld chce zůstat u BMW Sauberu, ale jedná i s ostatními týmy

Nechce utíkat kvůli letošním neúspěchům.

2.  7.  2009
Soutěž o podepsanou čepici Nicka Heidfelda má svého vítěze

Soutěž o podepsanou čepici Nicka Heidfelda má svého vítěze

Nyní můžete soutěžit o čepici Felipeho Massy!

23.  5.  2009
Výsledky
Heidfeld dostal body k narozeninám

Heidfeld dostal body k narozeninám

Změny aerodynamiky zafungovaly.

10.  5.  2009
BMW Sauber v úvodu sezóny málo vyvíjel vůz, říká Heidfeld

BMW Sauber v úvodu sezóny málo vyvíjel vůz, říká Heidfeld

Soupeři se proto trochu vzdálili.

23.  4.  2009
Výsledky
Heidfeld očekává v Číně nižší teploty

Heidfeld očekává v Číně nižší teploty

Kubica upozorňuje na riziko deště.

12.  4.  2009
Výsledky
Heidfeld odmítl na poslední chvíli zastávku a je druhý

Heidfeld odmítl na poslední chvíli zastávku a je druhý

DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.

5.  4.  2009
Výsledky
S nejtěžším vozem pojede Heidfeld, s nejlehčím Vettel

S nejtěžším vozem pojede Heidfeld, s nejlehčím Vettel

[GP Malajsie - hmotnost vozů po kvalifikaci]

4.  4.  2009
Heidfeld: KERS nám v Malajsii moc nepomůže

Heidfeld: KERS nám v Malajsii moc nepomůže

Rozdíly ve srovnání s Austrálií budou minimální.

2.  4.  2009
U BMW Sauberu použije KERS pouze Nick Heidfeld

U BMW Sauberu použije KERS pouze Nick Heidfeld

Za jistou výhodu to však nepovažuje.

26.  3.  2009
Pravidla formule 1
Heidfeld změnil názor na nová pravidla

Heidfeld změnil názor na nová pravidla

Rozdíly mezi týmy nebudou tak velké a předjíždění bude snazší.

11.  3.  2009
Výsledky
Barcelonské testy zahájil nejlepším časem Nick Heidfeld

Barcelonské testy zahájil nejlepším časem Nick Heidfeld

[Testy - Barcelona, pondělí]

9.  3.  2009
Heidfeld: F1.09 se dobře řídí, ale spolehlivost není ideální

Heidfeld: F1.09 se dobře řídí, ale spolehlivost není ideální

Vůz by měl BMW Sauberu letos umožnit boj o titul.

6.  3.  2009
Výsledky
Testy v Jerezu uzavřel nejlepším časem Nick Heidfeld

Testy v Jerezu uzavřel nejlepším časem Nick Heidfeld

[Testy - Jerez, čtvrtek]

5.  3.  2009
Letos by mohlo být předjíždění snazší, říká Heidfeld

Letos by mohlo být předjíždění snazší, říká Heidfeld

Své poznatky z testů si však musí nejdříve ověřit.

24.  2.  2009
Heidfeld: Pokud na to budu mít vůz, dokážu vyhrát titul

Heidfeld: Pokud na to budu mít vůz, dokážu vyhrát titul

Zatím však čeká na první vítězství v závodě.

4.  2.  2009
Výsledky
Nick Heidfeld si poprvé vyzkoušel BMW Sauber F1.09

Nick Heidfeld si poprvé vyzkoušel BMW Sauber F1.09

Vůz reaguje na změny v nastavení podle očekávání.

23.  1.  2009
Videa
Nick Heidfeld driving the F1.08 inside the BMW Welt

Nick Heidfeld driving the F1.08 inside the BMW Welt

1.  1.  1970
123

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.