Nick Heidfeld

Tým F1 Renault
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 10. 05. 1977
Rodiště Mönchengladbach, Německo
Výška 165
Váha 61
Vítězství 0
Pole positions 1
Stupně vítězů 12
První GP GP Austrálie 2000
První vítězství -
Titul mistra světa -

Nick Heidfeld vstoupil do F1 s pověstí jezdce úrovně Michaela Schumachera. Svoji kariéru začal na motokárách, pokračoval přes Formuli Ford, F3 a F3000 až k vysněné F1 v roce 2000. Během této své kariéry často exceloval, získal si přízeň a podporu týmu McLaren-Mercedes a dostal přezdívku "Quick Nick".

Svůj debut v F1 si odbyl v týmu Prost, ale sezona byla neuvěřitelně obtížná. Vůz AP03 byl velmi nespolehlivý a navíc se Heidfeld trápil neshodami s týmovým kolegou Alesim.

V další sezóně tedy zakotvil v Sauberu. V malém soukromém týmu poznal, co znamená přísloví "fungovat jako švýcarské hodinky", vůz byl velmi spolehlivý. Nick získal své první pódium a mezi jezdci konečné sedmé místo. Dokázal získat více bodů než týmový kolega Kimi Räikkönen ve své první sezoně v F1.

Sauber poháněný motory Ferrari byl rychlý i na začátku roku 2002, ale nedostatek testování znamenal, že tým nestačil svým soupeřům ve vývoji v průběhu sezony. A navíc Heidfelda často porážel v kvalifikacích nováček Massa. Německý jezdec se nejlépe umístil čvrtý ve Španělsku, celkově pak na desátém místě v poháru jezdců.

V sezóně 2003 byl týmovým kolegou Heinz-Harald Frentzen. Sezona však byla noční můrou a Heidfeld skončil až čtrnáctý s pouhými šesti body.

Ročník 2004 byl ještě horší, Heidfeld z nouze podepsal u Jordanu, který se trápil nedostatkem financí a sezóna pro Heidfelda znamenala další špatný sen. Nejlepším výsledkem sezony bylo sedmé místo v Monaku, které alespoň ukázalo, že za výsledky je zodpovědný vůz, nikoli jezdec. Sezona 2004 nicméně téměř znamela konec Heidfeldovy kariéry v F1.

Nakonec však zahrála osudu náhoda, resp. Rozhodnutí CRB, že Button musí zůstat u BAR a náhle se uvolnilo místo ve Williamsu. Heidfeldovo angažmá, o které spolu s ním usiloval testovací jezdec Williamsu Antonio Pizzonia, bylo oznámeno až 20 minut před slavnostním představením vozu.

Ačkoli byl Williams v roce 2005 proti Jordanu pokrok, Heidfeld nemohl dosáhnout na výsledky, které by si předstoval. Na druhou stranu dokázal dosáhnout lepších výsledků než Mark Webber. V prvních sedmi závodech si dojel pro tři pódia.

Během testování před Velkou cenou Itálie se však Heidfeld zranil a zbytek sezóny se už v kokpitu neukázal. Jeho výkonost, kterou s Williamsem prokázal, mu umožnila přejít do nově zrozeného týmu BMW.

Tým BMW rozhodně překonal očekávaní a Heidfeld se dokonce mohl objevit v Maďarsku na pódiu.  V roce 2007 se tým BMW Sauber znovu zlepšil a byl třetí nejlepší ve startovním poli. Heidfeldovi to umožnilo stát se nejlepším pilotem mimo kvarteto jezdců Ferrari a McLarenu, kteří bojovali o titul.

V roce 2008 se Heidfeld uprostřed sezóny trápil v kvalifikacích, nedařilo se mu dostatečně rychle zahřívat pneumatiky. To znamenalo horší startovní pozice a omezené možnosti v závodech. Ve spolupráci s týmem své problémy nakonec vyřešil a v závěru sezóny podával lepší výkony než týmový kolega Kubica.

V sezóně 2009 se BMW přestalo dařit a poprvé od akvizice týmu Sauber šla jeho forma dolů. V kontextu světové finanční krize se pak mnichovská automobilka rozhodla formuli 1 opustit. Heidfeld ztratil místo a v roce 2010 nejdříve působil jako záložní pilot Mercedesu GP, poté jako testovací pilot Pirelli, než se vrátil do závodů se Sauberem v GP Singapuru. Pro rok 2011 si ale znovu nenašel závodní sedačku.

Když už se zdálo, že se Heidfeld vrátí k Mercedesu jako záložní jezdec, zranil se vážně Robert Kubica v rallye a tým Renault si vybral jako náhradníka právě Heidfelda, který tak uskutečnil nečekaný návrat na závodní tratě.

HISTORIE

od 9 let motokáry
1994 šampion německé Formule Ford 1600
1995 šampion německé Formule Ford 1800
1996 německé F3, 3. místo
1997 šampion německé F3
1998 F3000, 2. místo
1999 šampion F3000

 

Formule 1
1998 McLaren: testovací jezdec
1999 McLaren: testovací jezdec
2000 Prost: 0 bodů
2001 Sauber: 12 bodů, 8. místo
2002 Sauber: 7 bodů, 10. místo
2003 Sauber: 6 bodů, 14. místo
2004 Jordan: 3 body, 18. místo
2005 Williams: 28 bodů, 11. místo
2006 BMW Sauber: 23 bodů, 9. místo
2007 BMW Sauber: 61. bodů, 5. místo
2008 BMW Sauber: 60 bodů, 6. místo
2009 BMW Sauber: 19 bodů, 13. místo
2010 BMW Sauber: 6 bodů, 18. místo
2011 Lotus Renault GP

Související články

Renault
Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Tým Lotus Renault pokračuje ve slibných výkonech, kdy dokáže pořádně zatopit i McLarenu a Ferrari. V Malajsii se na stupně vítězů postavil Nick Heidfeld - poprvé od stejné velké ceny před dvěma lety.

10.  4.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Z týmů středu pole dopadl nejlépe Renault, který se s oběma jezdci prosadil do první desítky. Tam se dostal i Kobajaši se sauberem. Toro Rosso a Force India si pochvalují snížení ztráty. Williamsu chyběla rychlost.

9.  4.  2011
Renault
Lídrem Renaultu můžu být místo Kubici já, věří Petrov

Lídrem Renaultu můžu být místo Kubici já, věří Petrov

Vitalij Petrov si v Austrálii dojel pro první umístění na stupních vítězů v kariéře, a zastínil tak Nicka Heidfelda, který nahradil zraněného Roberta Kubicu.

28.  3.  2011
Renault
Petrov se raduje z prvních stupňů vítězů, Lotus-Renault má potenciál

Petrov se raduje z prvních stupňů vítězů, Lotus-Renault má potenciál

Ruský pilot se kvalifikoval na solidním šestém místě, které pak v závodě ještě vylepšil a poprvé v kariéře měl možnost podívat se na pódium. Sám si před závodem nebyl kvalitou vozu jist.

27.  3.  2011
Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Petrov potěšil své šéfy u Renaultu šestým místem, Heidfeld po problémech skončil už v úvodu. Spokojeni jsou u Sauberu a Toro Rosso. Ze zadních pozic bude útočit Force India a Williams.

26.  3.  2011
Renault
Heidfeld věří, že by mohl od začátku sezóny bojovat o stupně vítězů

Heidfeld věří, že by mohl od začátku sezóny bojovat o stupně vítězů

Nick Heidfeld se dočkal nečekaného pokračování kariéry u týmu Renault a věří, že má jednu z nejlepších šancí své kariéry na dobré výsledky.

23.  3.  2011
Renault
Vývoj zdravotního stavu Roberta Kubici překonává očekávání

Vývoj zdravotního stavu Roberta Kubici překonává očekávání

Šéf týmu Renault Eric Boullier je potěšen pokrokem Roberta Kubici, i když je pořád brzy na ujištění, že se polský závodník vrátí do formule 1.

18.  3.  2011
Heidfeld: Red Bull je nejrychlejší a svůj potenciál skrývá

Heidfeld: Red Bull je nejrychlejší a svůj potenciál skrývá

Nick Heidfeld se domnívá, že má Red Bull v současnosti nejlepší vůz ve startovním poli. Otázkou jen je, jakým náskokem disponuje.

8.  3.  2011
Renault
Heidfeld je jasnou jedničkou týmu Renault

Heidfeld je jasnou jedničkou týmu Renault

Německý jezdec se k týmu Lotus Renault přidal teprve nedávno, záhy se ale stal plnohodnotnou náhradou za zraněného Roberta Kubicu.

27.  2.  2011
Renault
Heidfeld fanouškům: Musím vás zklamat, Renault není nejrychlejší

Heidfeld fanouškům: Musím vás zklamat, Renault není nejrychlejší

Nick Heidfeld upozornil příznivce týmu Renault, že nejrychlejší časy z testů nic neznamenají. Za nejlepší tým považuje Red Bull.

23.  2.  2011
Renault
Místo Kubici bude závodit Nick Heidfeld

Místo Kubici bude závodit Nick Heidfeld

Tým Renault nominoval na místo zraněného Roberta Kubici jeho bývalého kolegu Nicka Heidfelda. Německý pilot se své nové role ujme už tento týden v Barceloně.

17.  2.  2011
Heidfeld udělal na Renault dobrý dojem

Heidfeld udělal na Renault dobrý dojem

Nick Heidfeld dnes značně zvýšil své šance na sedačku u Renaultu. Při testech v Jerezu si se zlatočerným monopostem připsal nejrychlejší čas dne. Zapojil se do týmové rutiny a dodal první nápady.

12.  2.  2011
Výsledky
Třetí den testů byl v Jerezu nejrychlejší Heidfeld

Třetí den testů byl v Jerezu nejrychlejší Heidfeld

Nejrychlejší čas sobotního kola testování ve španělském Jerezu si připsal Nick Heidfeld s renaultem. Německý veterán byl o desetinu rychlejší než druhý Fernando Alonso a o sedm desetin než třetí Michael Schumacher.

12.  2.  2011
PneumatikyRenault
Heidfeld doufá, že mu k sedačce u Renaultu pomůžou pneumatiky Pirelli

Heidfeld doufá, že mu k sedačce u Renaultu pomůžou pneumatiky Pirelli

Nicku Heidfeldovi se naskytla nečekaná příležitost zůstat ve formuli 1, a to dokonce s pravděpodobně velmi konkurenceschopným vozem. Přesvědčit Renault o své ceně by mohl díky podílení se na vývoji obutí Pirelli.

11.  2.  2011
Renault se přiklání k Heidfeldovi, Räikkönen nepřipadá v úvahu

Renault se přiklání k Heidfeldovi, Räikkönen nepřipadá v úvahu

Šéf týmu Renault Eric Boullier během testů v Jerezu prohlásil, že nejlepší šance na získání Kubicovy sedačky má Nick Heidfeld. Stačí, aby se osvědčil za volantem.

10.  2.  2011
Renault
Renault si v Jerezu vyzkouší Sennu a Heidfelda

Renault si v Jerezu vyzkouší Sennu a Heidfelda

Při hledání náhrady za zraněného Roberta Kubicu se tým Renault rozhodl vyzkoušet v testech Bruna Sennu a Nicka Heidfelda.

10.  2.  2011
Mercedes
Heidfeld se k Mercedesu nejspíš nevrátí

Heidfeld se k Mercedesu nejspíš nevrátí

Loni Nick Heidfeld opustil post rezervního pilota stáje Mercedes, nyní už o něj tento tým zájem nemá. Chce spíše zahraničního jezdce.

30.  1.  2011
Sauber
Sauber: Potřebovali jsme srovnání s loňským vozem, proto přišel Heidfeld

Sauber: Potřebovali jsme srovnání s loňským vozem, proto přišel Heidfeld

Peter Sauber nelituje jezdecké výměny, kterou uskutečnil před GP Singapuru. Nicka Heidfelda potřeboval zejména kvůli technické zpětné vazbě.

1.  12.  2010
Renault
Renault s Petrovem stále váhá, nabízí se totiž Heidfeld

Renault s Petrovem stále váhá, nabízí se totiž Heidfeld

Vitalij Petrov stále nemá jistotu závodní sedačky u Renaultu, protože jeho přínosy nejsou ve srovnání s jeho chybami v jasné převaze. A na trhu jsou i jiná jména.

24.  11.  2010
Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Williamsu, Sauberu ani Force Indii se na body dosáhnout nepodařilo. Nejsilnější týmy tak trochu překvapivě doplnil mladík Alguersuari.

15.  11.  2010
Renault
Heidfeld narazil na finanční požadavky i u Renaultu

Heidfeld narazil na finanční požadavky i u Renaultu

Nick Heidfeld pojede v Abú Zabí poslední závod pro Sauber a pro příští sezónu si musí hledat nové místo. Problém má pořád stejný, nemá peníze, a o ty se zajímá i Renault.

11.  11.  2010
Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Nico Hülkenberg udržel za sebou Roberta Kubicu a v závodě se stal nejlepším jezdcem pomyslného středu pole. Bodovali ještě Robert Kubica a Kamuj Kobajaši, spokojeni byli nebodující Toro Rosso a Adrian Sutil.

8.  11.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Jezdci Renaultu sice nenavázali na své ranní výkony, přesto se prosadili do první desítky. K té měl blízko i Kobajaši a relativně spokojeni byli i u Toro Rosso. Nedařilo se Heidfeldovi a týmu Force India.

6.  11.  2010
Sauber
Heidfeld je na rovinkách pomalejší kvůli motorovému dědictví po de la Rosovi

Heidfeld je na rovinkách pomalejší kvůli motorovému dědictví po de la Rosovi

Nedostatek motorů ztěžuje Nicku Heidfeldovi život. Aby se vyhnul penalizacím, musí protahovat plánované použití agregátů Ferrari, což znamená méně výkonu.

1.  11.  2010
Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Vitantonio Liuzzi z týmu Force India dojel v GP Koreje na šestém místě. Ještě o příčku lepší byl Robert Kubica s renaultem. Bodovaly také oba williamsy a oba saubery, Jaimemu Alguersuarimu unikl bod v posledním kole.

24.  10.  2010
Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Robert Kubica nenavázal na výkon z ranního tréninku a v kvalifikaci skončil osmý. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Piloti na jedenáctém až šestnáctém místě se srovnali do 250 tisícin sekundy.

23.  10.  2010
Peníze a byznysSauber
Heidfeld: Týmy chtějí po jezdcích peníze, ale stejně je často nedostanou

Heidfeld: Týmy chtějí po jezdcích peníze, ale stejně je často nedostanou

Nick Heidfeld si shání závodní sedačku pro příští rok, ale naráží na stále stejný problém. Týmy požadují od jezdců peníze, kterými nedisponuje.

21.  10.  2010
Největší obavy mají jezdci před Koreou z povrchu trati

Největší obavy mají jezdci před Koreou z povrchu trati

Okruh Jeongam je dokončován na poslední chvíli před závodem v Koreji, což vede k jistým obavám ze strany jezdců. I když se zařazením nové trati do kalendáře panuje mezi týmy spokojenost.

15.  10.  2010
Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

U Sauberu se mohou radovat. Kobajaši bavil diváky pěknými předjížděcími manévry a dojel sedmý, bodoval i Heidfeld. Drobné úspěchy si připsali i Barrichello s Buemim. Naprázdno naopak vyšly Force India i Renault.

10.  10.  2010
Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Čekání na konečné rozhodnutí o odložení kvalifikace trávili jezdci různými způsoby. Všichni se ale shodli, že ředitelství závodu se zachovalo správně.

9.  10.  2010
Sauber
Heidfeld konec u Sauberu předpokládal

Heidfeld konec u Sauberu předpokládal

Nick Heidfeld si už hledá nového zaměstnavatele, o příchodu Sergia Péreze do týmu Sauber věděl předem.

5.  10.  2010
Sauber
Kobajaši pojede doma v Japonsku po sedmi letech

Kobajaši pojede doma v Japonsku po sedmi letech

Kamuj Kobajaši bude v Japonsku závodit po sedmi letech, Nick Heidfeld věří, že mu pomůžou zkušenosti s vozem získané v Singapuru. Technický ředitel James Key doufá, že se v pátek podaří najít správné vyvážení.

3.  10.  2010
Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Nejlepším jezdcem "středu pole" byl šestý Rubens Barrichello. Sedmý Robert Kubica si v závěru hezky zapředjížděl. Za nimi se penalizovalo a protestovalo.

26.  9.  2010
Heidfeld se upsal Sauberu jen do konce roku

Heidfeld se upsal Sauberu jen do konce roku

Nick Heidfeld nahradil Pedra de la Rosu u týmu Sauber, ale smlouvu podepsal jen na zbývajících pět závodů. O angažmá pro příští sezónu jedná i s ostatními stájemi.

23.  9.  2010
Pneumatiky
Heidfeld testovacím jezdcem Pirelli nezůstane

Heidfeld testovacím jezdcem Pirelli nezůstane

Italský výrobce pneumatik Pirelli dospěl k závěru, že role závodního pilota a testovacího jezdce nového obutí nejsou slučitelné, proto Nicka Heidfelda uvolní ze svých služeb.

15.  9.  2010
Nick Heidfeld s okamžitou platností nahradil Pedra de la Rosu

Nick Heidfeld s okamžitou platností nahradil Pedra de la Rosu

Tým Sauber potvrdil změnu na místě závodního pilota, testovací jezdec Pirelli Nick Heidfeld se vrací do formule 1 na úkor Pedra de la Rosy.

14.  9.  2010
Pneumatiky
Heidfeld věří, že se také díky Pirelli vrátí příští rok do závodů

Heidfeld věří, že se také díky Pirelli vrátí příští rok do závodů

Role testovacího jezdce Pirelli pomáhá Nicku Heidfeldovi při vyjednávání o závodní sedačce pro sezónu 2011. Německý pilot je přesvědčený, že se příští rok znovu postaví na startovní rošt.

13.  9.  2010
Sauber
Heidfeld by údajně již letos mohl nahradit de la Rosu

Heidfeld by údajně již letos mohl nahradit de la Rosu

Německý pilot by se od Singapuru mohl vrátit do služeb svého bývalého zaměstnavatele, za kterého pod různými názvy závodil sedm let.

12.  9.  2010
PneumatikyMcLaren
Heidfeld se stal oficiálním testovačem Pirelli

Heidfeld se stal oficiálním testovačem Pirelli

Není to tak dávno, co Nick Heidfeld naznačoval, že opustí tým Mercedes. To se skutečně naplnilo, Němec ovšem nepřešel k jinému týmu, nýbrž k novému dodavateli pneumatik.

17.  8.  2010
Mercedes
Heidfeld věří, že příští rok bude závodit

Heidfeld věří, že příští rok bude závodit

Práce testovacího jezdce týmu Mercedes sice není špatná, hlavním cílem pro každého pilota formule 1 je ale účast v závodech.

28.  7.  2010
123

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.