Nick Heidfeld

Tým F1 Renault
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 10. 05. 1977
Rodiště Mönchengladbach, Německo
Výška 165
Váha 61
Vítězství 0
Pole positions 1
Stupně vítězů 12
První GP GP Austrálie 2000
První vítězství -
Titul mistra světa -

Nick Heidfeld vstoupil do F1 s pověstí jezdce úrovně Michaela Schumachera. Svoji kariéru začal na motokárách, pokračoval přes Formuli Ford, F3 a F3000 až k vysněné F1 v roce 2000. Během této své kariéry často exceloval, získal si přízeň a podporu týmu McLaren-Mercedes a dostal přezdívku "Quick Nick".

Svůj debut v F1 si odbyl v týmu Prost, ale sezona byla neuvěřitelně obtížná. Vůz AP03 byl velmi nespolehlivý a navíc se Heidfeld trápil neshodami s týmovým kolegou Alesim.

V další sezóně tedy zakotvil v Sauberu. V malém soukromém týmu poznal, co znamená přísloví "fungovat jako švýcarské hodinky", vůz byl velmi spolehlivý. Nick získal své první pódium a mezi jezdci konečné sedmé místo. Dokázal získat více bodů než týmový kolega Kimi Räikkönen ve své první sezoně v F1.

Sauber poháněný motory Ferrari byl rychlý i na začátku roku 2002, ale nedostatek testování znamenal, že tým nestačil svým soupeřům ve vývoji v průběhu sezony. A navíc Heidfelda často porážel v kvalifikacích nováček Massa. Německý jezdec se nejlépe umístil čvrtý ve Španělsku, celkově pak na desátém místě v poháru jezdců.

V sezóně 2003 byl týmovým kolegou Heinz-Harald Frentzen. Sezona však byla noční můrou a Heidfeld skončil až čtrnáctý s pouhými šesti body.

Ročník 2004 byl ještě horší, Heidfeld z nouze podepsal u Jordanu, který se trápil nedostatkem financí a sezóna pro Heidfelda znamenala další špatný sen. Nejlepším výsledkem sezony bylo sedmé místo v Monaku, které alespoň ukázalo, že za výsledky je zodpovědný vůz, nikoli jezdec. Sezona 2004 nicméně téměř znamela konec Heidfeldovy kariéry v F1.

Nakonec však zahrála osudu náhoda, resp. Rozhodnutí CRB, že Button musí zůstat u BAR a náhle se uvolnilo místo ve Williamsu. Heidfeldovo angažmá, o které spolu s ním usiloval testovací jezdec Williamsu Antonio Pizzonia, bylo oznámeno až 20 minut před slavnostním představením vozu.

Ačkoli byl Williams v roce 2005 proti Jordanu pokrok, Heidfeld nemohl dosáhnout na výsledky, které by si předstoval. Na druhou stranu dokázal dosáhnout lepších výsledků než Mark Webber. V prvních sedmi závodech si dojel pro tři pódia.

Během testování před Velkou cenou Itálie se však Heidfeld zranil a zbytek sezóny se už v kokpitu neukázal. Jeho výkonost, kterou s Williamsem prokázal, mu umožnila přejít do nově zrozeného týmu BMW.

Tým BMW rozhodně překonal očekávaní a Heidfeld se dokonce mohl objevit v Maďarsku na pódiu.  V roce 2007 se tým BMW Sauber znovu zlepšil a byl třetí nejlepší ve startovním poli. Heidfeldovi to umožnilo stát se nejlepším pilotem mimo kvarteto jezdců Ferrari a McLarenu, kteří bojovali o titul.

V roce 2008 se Heidfeld uprostřed sezóny trápil v kvalifikacích, nedařilo se mu dostatečně rychle zahřívat pneumatiky. To znamenalo horší startovní pozice a omezené možnosti v závodech. Ve spolupráci s týmem své problémy nakonec vyřešil a v závěru sezóny podával lepší výkony než týmový kolega Kubica.

V sezóně 2009 se BMW přestalo dařit a poprvé od akvizice týmu Sauber šla jeho forma dolů. V kontextu světové finanční krize se pak mnichovská automobilka rozhodla formuli 1 opustit. Heidfeld ztratil místo a v roce 2010 nejdříve působil jako záložní pilot Mercedesu GP, poté jako testovací pilot Pirelli, než se vrátil do závodů se Sauberem v GP Singapuru. Pro rok 2011 si ale znovu nenašel závodní sedačku.

Když už se zdálo, že se Heidfeld vrátí k Mercedesu jako záložní jezdec, zranil se vážně Robert Kubica v rallye a tým Renault si vybral jako náhradníka právě Heidfelda, který tak uskutečnil nečekaný návrat na závodní tratě.

HISTORIE

od 9 let motokáry
1994 šampion německé Formule Ford 1600
1995 šampion německé Formule Ford 1800
1996 německé F3, 3. místo
1997 šampion německé F3
1998 F3000, 2. místo
1999 šampion F3000

 

Formule 1
1998 McLaren: testovací jezdec
1999 McLaren: testovací jezdec
2000 Prost: 0 bodů
2001 Sauber: 12 bodů, 8. místo
2002 Sauber: 7 bodů, 10. místo
2003 Sauber: 6 bodů, 14. místo
2004 Jordan: 3 body, 18. místo
2005 Williams: 28 bodů, 11. místo
2006 BMW Sauber: 23 bodů, 9. místo
2007 BMW Sauber: 61. bodů, 5. místo
2008 BMW Sauber: 60 bodů, 6. místo
2009 BMW Sauber: 19 bodů, 13. místo
2010 BMW Sauber: 6 bodů, 18. místo
2011 Lotus Renault GP

Související články

Heidfelda překvapilo, že Vettel získal tolik titulů

Heidfelda překvapilo, že Vettel získal tolik titulů

Nick Heidfeld a Sebastian Vettel se potkali v letech 2006 a 2007 u týmu BMW Sauber, za který Heidfeld závodil a Vettel pro něj testoval. V roce 2007 odjel Vettel za tento tým také svůj první závod ve F1.

4.  4.  2019
F1 není tak špatná, jak lidé tvrdí, říká Heidfeld

F1 není tak špatná, jak lidé tvrdí, říká Heidfeld

Klíčové podle něj je, aby se sport dostal ze spirály negativní nálady.

13.  2.  2016
Red Bull to zkusí na sněhu, není to poprvé

Red Bull to zkusí na sněhu, není to poprvé

Formule 1 se opět projede po sněhu. Do kokpitu Red Bullu usedne Max Verstappen.

13.  1.  2016
FIAPneumatiky
Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Pirelli zveřejnilo výsledky svého šetření, které vysvětlilo důvody neobvyklého počtu selhání pneumatik v průběhu Velké ceny Velké Británie. A dostává se mu maximální podpory.

3.  7.  2013
Heidfeld usiluje o závodní sedačku v příštím roce, sponzory má

Heidfeld usiluje o závodní sedačku v příštím roce, sponzory má

Nick Heidfeld nechce, aby jeho předčasný vyhazov z Renaultu znamenal konec jeho kariéry ve formuli 1, takže si shání místo pro příští sezónu.

15.  9.  2011
Bez zárukyDTM
Nick Heidfeld pokukuje po DTM

Nick Heidfeld pokukuje po DTM

Ačkoli po svém odchodu vzkázal, že hledá možnosti, jak se udržet na nejvyšší úrovni motorsportu, místo formule 1 by to mohlo být spíše DTM.

4.  9.  2011
Renault
Heidfeld a Renault se dohodli na ukončení spolupráce

Heidfeld a Renault se dohodli na ukončení spolupráce

Nick Heidfeld v Renaultu definitivně skončil. Německého pilota nahradí do konce letošní sezony Bruno Senna.

3.  9.  2011
Heidfeld nebyl dost rychlý, vysvětluje výměnu jezdců Renault

Heidfeld nebyl dost rychlý, vysvětluje výměnu jezdců Renault

Renault tvrdí, že Nicka Heidfelda nahradil Brunem Sennou, protože německý pilot nenaplnil očekávání, nebyl dostatečně rychlý.

26.  8.  2011
Renault
Heidfeld se chce s pomocí soudu vrátit do vozu v Singapuru

Heidfeld se chce s pomocí soudu vrátit do vozu v Singapuru

Nick Heidfeld se nehodlá smířit se svým vyhazovem ze závodní sedačky a prostřednictvím soudu chce Renault přinutit, aby mu vůz vrátil.

26.  8.  2011
Renault
Heidfeld přišel o závodní sedačku, nahradil ho Senna

Heidfeld přišel o závodní sedačku, nahradil ho Senna

Tým Renault potvrdil zprávu o výměně jezdců, která se na veřejnost dostala již před několika dny. Bruno Senna nahradil s okamžitou platností Nicka Heidfelda.

24.  8.  2011
Bez zárukyRenault
Senna má počínaje Velkou cenou Belgie nahradit Heidfelda

Senna má počínaje Velkou cenou Belgie nahradit Heidfelda

Podle informací britské BBC by jezdecká sestava Renaultu do konce sezony měla mít podobu Vitalij Petrov - Bruno Senna. Tým Lotus Renault se k Heidfeldovi v poslední době stavěl velmi kriticky.

22.  8.  2011
Renault
Zklamání z Heidfelda vyjádřil také majitel týmu Renault

Zklamání z Heidfelda vyjádřil také majitel týmu Renault

Nick Heidfeld se u týmu Renault netěší moc velké podpoře, po kritice ze strany šéfa Erica Boulliera si nyní vyslechl slova o zklamání ze strany majitele Gérarda Lopeze.

16.  8.  2011
Renault
Renault odhalil příčiny exploze Heidfeldova vozu

Renault odhalil příčiny exploze Heidfeldova vozu

Grand Prix Maďarska skončila pro Nicka Heidfelda hořícím vozem a menší explozí, která zasáhla jednoho z traťových komisařů. Renault už ví, proč k tomuto dramatu došlo.

4.  8.  2011
Renault
Renault nasadí v Belgii velké úpravy. Ty už musí fungovat, říká Heidfeld

Renault nasadí v Belgii velké úpravy. Ty už musí fungovat, říká Heidfeld

Tým Renault několik týdnů říká, že ví, proč se jeho výkonnost relativně zhoršuje. Podle Nicka Heidfelda musí toto své tvrzení dokázat zlepšením prostřednictvím velkého balíku úprav v Belgii.

1.  8.  2011
Peníze a byznys
Střed pole: počasí udělalo řadě jezdců čáru přes rozpočet

Střed pole: počasí udělalo řadě jezdců čáru přes rozpočet

Velká cena Maďarska se pro týmy ze středu pole nesla převážně ve znamení zklamání. Spokojeni mohou být pouze di Resta, Buemi a Alguersuari.

31.  7.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Týmy středu pole se svorně rozhodly šetřit superměkké pneumatiky a v určité fázi kvalifikace je vůbec nenasadily. Do elitní desítky se prosadili Adrian Sutil a Sergio Pérez,.

30.  7.  2011
Heidfeld věří, že si díky svým výkonům může řícit o sedačku pro příší rok

Heidfeld věří, že si díky svým výkonům může řícit o sedačku pro příší rok

Navzdory kritice od šéfa týmu Renault je Nick Heidfeld přesvědčený, že by mohl zůstat ve formuli 1 další sezónu.

28.  7.  2011
Renault
Heidfeld zklamal, říká šéf týmu Renault

Heidfeld zklamal, říká šéf týmu Renault

Pod novými majiteli se nezměnila tradice týmu Renault z posledních let veřejně kritizovat vlastní jezdce. Pod velký tlakem se ocitl Nick Heidfeld, jenž zastupuje zraněného Roberta Kubicu.

26.  7.  2011
Střed pole: Sutil, Kobajaši a Petrov na bodech, Buemi penalizován

Střed pole: Sutil, Kobajaši a Petrov na bodech, Buemi penalizován

Sutil se před domácím publikem blýskl šestým místem, Kobajaši těžil z dobré strategie, Petrov vybojoval pro svůj tým bod. Buemi dostal penalizaci pěti míst na startu Velké ceny Maďarska za způsobení kolize.

24.  7.  2011
Střed pole: V desítce Sutil a Petrov

Střed pole: V desítce Sutil a Petrov

Do třetí části kvalifikace postoupili Adrian Sutil a Vitalij Petrov, účast ve finále kvalifikace těsně unikla NIcku Heidfeldovi. Nedařilo se Sauberu, Williamsu ani Toro Rosso.

23.  7.  2011
Střed pole: Di Resta na domácí půdě září

Střed pole: Di Resta na domácí půdě září

Proměnlivé podmínky na Silverstonu umožnily i jezdcům se slabšími vozy prokousat se výsledkovou listinou nezvykle vysoko. Největší dojem ze středu pole udělali di Resta, Maldonado a Kobajaši.

9.  7.  2011
Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Jaime Alguersuari se na domácí španělské půdě ukázal v dobrém světle. Ve vyrovnaném středu pole bodovaly vozy Toro Rosso, Force India a Renault, nedostalo se na Sauber a Williams.

26.  6.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Kvalifikace ve Valencii příliš překvapivé výsledky nepřinesla. Z pilotů ze středu pole do první desítky postoupil jeden pilot Renaultu a jeden hájící barvy Force Indie.

25.  6.  2011
Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Vskutku nevyzpytatelný závod v Kanadě dal mnoha jezdcům příležitost získat lepší výsledek, než jaký je objektivní potenciál vozu. Hned pět pilotů ze středu pole dojelo na bodech.

13.  6.  2011
Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Mimo tradiční nejsilnější čtveřice týmů se do třetí části kvalifikace prokousala pouze francouzská stáj. Odstupy ve středu pole pak nejsou vůbec výrazné.

12.  6.  2011
Renault
Renault požaduje po Heidfeldovi zlepšení, především v kvalifikacích

Renault požaduje po Heidfeldovi zlepšení, především v kvalifikacích

Šéf týmu Renault Eric Boullier není spokojený s výkony Nicka Heidfelda, jenž letos zastoupil zraněného Roberta Kubicu.

31.  5.  2011
Renault
Petrov je po nehodě v pořádku, Heidfeld dojel osmý

Petrov je po nehodě v pořádku, Heidfeld dojel osmý

Vitalij Petrov sice bezprostředně po nehodě nemohl vylézt z vozu, ale naštěstí nemá žádné vážnější zranění. Nick Heidfeld si díky dobrému načasování zastávky připsal osmé místo.

29.  5.  2011
Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Williams splnil svůj slib, že Monako bude jeho vozům sedět, Pérez měl vážnou nehodu, Renault se poprvé nevešel do elitní desítky, Force India a Toro Rosso předvedly aktuální standard.

28.  5.  2011
Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.

22.  5.  2011
Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Do první desítky se kromě něho propracoval také Pastor Maldonado z Williamsu. Největším zklamáním byli jejich týmoví kolegové, Nick Heidfeld a Rubens Barrichello, kteří neprošli první částí.

21.  5.  2011
Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Renault už tradičně balancuje mezi nejlepšími týmy a druhou polovinou první desítky, kde se umístil v Turecku. Bodovali také Buemi a Kobajaši, který startoval z posledního místa, s prázdnou odjíždějí Force India a Williams.

8.  5.  2011
Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.

7.  5.  2011
Renault
Renault: Jezdci i vůz mají rezervy

Renault: Jezdci i vůz mají rezervy

Navzdory dobrým výsledkům z úvodu sezóny Renault přiznává, že mohl být ještě lepší. Potenciál monopostu R31 jezdci plně nevyužili.

29.  4.  2011
Renault
Renault: Petrov a Heidfeld ještě nejsou na úrovni Kubici, ale budou

Renault: Petrov a Heidfeld ještě nejsou na úrovni Kubici, ale budou

Zraněného Roberta Kubicu se u Renaultu snaží zastoupit Vitalij Petrov a Nick Heidfeld, ale ještě na sobě musí pracovat, aby se jim to podařilo.

25.  4.  2011
Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Černozlaté vozy byly opět nejlepšími z nabitého středu pole, oproti prvním dvěma závodním víkendům ovšem zažily ústup ze slávy, Petrov dojel devátý, Heidfeld nebodoval vůbec.

17.  4.  2011
Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Renault přibrzdila Petrovova porucha, proto zůstal ve středu pole. Přerušení kvalifikace naopak nahrálo Toro Rosso. Dařilo se i Force Indii. Do třetí části se naopak nedostal Sauber ani Williams.

16.  4.  2011
Hamilton: Nebýt Heidfelda, mohl jsem v Sepangu bojovat o vítězství

Hamilton: Nebýt Heidfelda, mohl jsem v Sepangu bojovat o vítězství

Lewis Hamilton ztratil po startu do závodu v Malajsii druhé místo ve prospěch Nicka Heidfelda. Je přesvědčen, že se mu tím také uzavřela možnost bojovat o vítězství.

14.  4.  2011
Renault
V Číně můžeme znovu dojet na stupních vítězů, věří Renault

V Číně můžeme znovu dojet na stupních vítězů, věří Renault

Tým Renault byl v úvodu sezóny možná až překvapivě úspěšný, získal dvě třetí místa. Vůz R31 je silný v závodním režimu, a tým proto doufá, že v podobných výkonech bude pokračovat.

13.  4.  2011
Renault
Heidfeld věnoval své třetí místo Robertu Kubicovi

Heidfeld věnoval své třetí místo Robertu Kubicovi

Nick Heidfeld jezdí u Renaultu místo zraněného Roberta Kubici a na svého bývalého týmového kolegu myslel při úspěšné jízdě v Malajsii.

12.  4.  2011
Renault
Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

Tým Lotus Renault pokračuje ve slibných výkonech, kdy dokáže pořádně zatopit i McLarenu a Ferrari. V Malajsii se na stupně vítězů postavil Nick Heidfeld - poprvé od stejné velké ceny před dvěma lety.

10.  4.  2011
123

19:37 | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
19:36 | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz
17. července | Porsche potvrdilo jezdeckou sestavu pro první sezónu formule E: André Lotterer, Neel Jan.