Narajn Kartykejan

Tým F1 HRT F1
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost indická
Datum narození 14. 1. 1977
Rodiště Chennai, Indie
Výška 167
Váha 70
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 0
První GP Austrálie 2005
První vítězství -
Titul mistra světa -

Byl prvním závodníkem z Indie, který startoval do velké ceny formule 1. Po zisku nezbytné superlicence nastoupil za tým Jordan v sezoně 2005. Jeho týmovým kolegou byl Portugalec Tiago Monteiro. Oba získali body při Velké ceně USA, ale velký úspěch to nebyl. Stačilo dojet do cíle, neboť po odstoupení všech vozů s pneumatikami Michelin do závodu odstartovaly už jen monoposty Ferrari a Minardi.

Své krátké účinkování ve formuli 1 Kartykejan ukončil velmi ošklivou havárií při Velké ceně Číny, naštěstí ale z nehody vyvázl nezraněn.

Po převzetí Jordanu Midlandem přišel Ind o angažmá a stal se testovacím jezdcem Williamsu. Když se v roce 2007 tehdejší Jordan dostal do indických rukou Vidžaje Mallyi, předpokládalo se, že to bude právě Kartykejan, který získá místo v týmu, ale nakonec pro něj ani jednou netestoval.

V mezidobí závodil Kartykejan v dnes již zaniklém šampionátu A1GP národních formulí, přirozeně za Indii. Pro ni získal vítězství 16. prosince 2007 v čínské Žuhaji a v květnu 2008 na britském Brands Hatch.

V roce 2009 startoval v závodě 24 hodin Le Mans pro Colina Kollese, dnešního šéfa Hispanie Racing. V cíli byl sedmý s vozem Audi R10. Startoval také do závodů Le Mans série roku 2009 za stejný tým. V této sezoně se Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke stali šampiony soutěže.

Vloni si rodák z indické Čennaje (hlavní město indického státu Tamilnádu) vyzkoušel americkou oválovou sérii NASCAR. Podal slušný výkon a na krátkém oválu dojel do cíle ve stejném kole jako vítěz na třináctém místě. Fanoušci jej také zvolili nejpopulárnějším závodníkem ročníku.

Po silných formulích se ale Kartykejanovi nestýskalo. Vloni závodil v šampionátu Superleague s formulemi v barvách slavných fotbalových klubů. S monopostem Panoz DP09B vyhrál pro PSV Eindhoven druhý závod na Brands Hatch.

Kartykejan startoval v 19 velkých cenách formule 1, jeho nejlepším umístěním na startu bylo jedenáctého místo při Velké ceně Japonska a nejlepším umístěním v cíli byla čtvrtá příčka ve zmíněné Velké ceně USA. Za ni tenkrát získal pět mistrovských bodů.

Do formule 1 se Ind vrátil v roce 2011 s týmem HRT. Před závodem ve Velké Británii ale musel uvolnit místo Danielu Ricciardovi a do kokpitu se vrátil už jen na domácí Grand Prix. V roce 2012 však s HRT smlouvu obnovil a bude závodit dál.

HISTORIE

1994 britská formule Ford, 13. místo, 21 bodů
1995 formule Asia
1996 formule Asia, 1. místo
1997 formule Vauxhall, 8. místo, 43 bodů
1998 britská formule 3, 12. místo, 44 bodů
1999 britská formule 3, 6. místo, 104 bodů
2000 britská formule 3, 4. místo, 100 bodů
2001 formule Nippon, 15. místo, 2 body; testy F1 - Jaguar
2002 Světová série Nissan, 9. místo, 51 bodů
2003 Světová série Nissan, 4. místo, 121 bodů
2004 Světová série Nissan, 6. místo, 100 bodů; testy F1 - Minardi
2006 A1GP; záložní jezdec Williamsu
2007 A1GP; záložní jezdec Williamsu
2008 A1GP
2009 24 hodin Le Mans, 7. místo (LMP1); Le Mans Series
2010 formule Superleague, PSV Eindhoven; NASCAR

Formule 1
2005 Jordan, 18. místo, 5 bodů
2011 HRT, 26. místo, 0 bodů (8 závodů)
2012 HRT

Související články

HRT své vozy povolalo do boxů kvůli obavám o bezpečnost

HRT své vozy povolalo do boxů kvůli obavám o bezpečnost

Cíl tak neviděl ani Liuzzi, ani Kartykejan. Grand Prix Malajsie je na techniku velmi náročná, a tak není příliš divu, že z pilotů HRT, Virginu a Lotusu viděli cíl pouze dva.

10.  4.  2011
Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hrozba tak byla zažehnána. Do závodu se bez problémů podívají také všichni piloti týmů Marussia Virgin a Lotus. V dnešní kvalifikaci obsadili posledních šest pozic.

9.  4.  2011
HRT F1
Kartykejan: Nejsme kašpaři, jsme seriózní tým

Kartykejan: Nejsme kašpaři, jsme seriózní tým

Narajn Kartykejan se brání kritice šéfa španělské automobilové federace, Hispania Racing to podle indického pilota míní se svojí účastí v šampionátu vážně.

6.  4.  2011
HRT F1
HRT: V Malajsii bychom s kvalifikací neměli mít problém

HRT: V Malajsii bychom s kvalifikací neměli mít problém

Hispania Racing je přesvědčená, že díky potenciálu vozu F111 a novým dílům by se měla za normálních okolností bez větších potíží kvalifikovat do Grand Prix Malajsie.

5.  4.  2011
HRT F1
HRT ještě překvapí, věří Kartykejan

HRT ještě překvapí, věří Kartykejan

Pro Hispanii Racing skončil první závodní víkend už v sobotu, ale nejen nové díly mají týmu pomoci už v Sepangu, aby se bez problémů kvalifikoval.

30.  3.  2011
Překvapení se nekonalo, na zavedené týmy Lotus s Virginem zatím nemají

Překvapení se nekonalo, na zavedené týmy Lotus s Virginem zatím nemají

Zatímco si u Hispanie balili zavazadla a myšlenkami už byli v Malajsii, Lotus s Virginem mohly soupeřit se zbytkem pole. Nejlépe dopadl Jarno Trulli, který dojel na patnáctém místě.

27.  3.  2011
Lonští outsideři zůstávají outsidery, ve stejném pořadí

Lonští outsideři zůstávají outsidery, ve stejném pořadí

Lotus, Virgin i Hispania před sezonou avizovaly mohutné dotahování zavedených týmů. Sobota v Austrálii ovšem podobnému trendu nenapovídá, HRT se vůbec nekvalifikovalo.

26.  3.  2011
HRT F1
Jezdci Hispanie výjimku nedostali, víkend pro ně skončil

Jezdci Hispanie výjimku nedostali, víkend pro ně skončil

Sportovní komisaři Velké ceny Austrálie odmítli udělit výjimku jezdcům HRT, aby jim navzdory nesplnění kvalifikačního limitu 107 % umožnili start. Víkend pro HRT skončil.

26.  3.  2011
HRT F1
U HRT stále panují nejistoty ohledně splnění kvalifikačního limitu

U HRT stále panují nejistoty ohledně splnění kvalifikačního limitu

Hispania Racing nakonec dorazila do Austrálie, aniž by absolvovala jediný den testů s letošním monopostem F111. Nemůže si být proto jistá, že se kvalifikuje do závodu.

24.  3.  2011
HRT F1
Kartykejan se neobává nesplnění kvalifikačního limitu v Melbourne

Kartykejan se neobává nesplnění kvalifikačního limitu v Melbourne

I když letošní monopost týmu HRT ještě ani nevyjel na trať, je Narajn Kartykejan přesvědčený, že nebude mít problém se kvalifikovat do první Grand Prix.

16.  3.  2011
HRT F1
HRT bude mít nové auto až v Bahrajnu

HRT bude mít nové auto až v Bahrajnu

Narajn Kartykejan prozradil, že tým HRT nestihne dokončit letošní monopost včas pro evropskou část předsezónních testů.

25.  1.  2011
Dvě místa je potřeba rozdělit třem jezdcům

Dvě místa je potřeba rozdělit třem jezdcům

S potvrzením Inda Narajna Kartykejana zůstává ve formuli 1 v podstatě už jen jedno volné místo. A i to jen stěží. Force India totiž musí někde uplatnit tři jezdce.

9.  1.  2011
SpeciálHRT F1
Kdo je Narajn Kartykejan

Kdo je Narajn Kartykejan

Návrat indického závodníka Kumary Ramy Narajna Kartykejana je sice překvapivou, ale nikoli nepotěšující zprávou. Je to pro něj navíc prima dárek k 34. narozeninám, které Kartykejan oslaví příští týden v pátek.

7.  1.  2011
HRT F1
HRT potvrdil smlouvu s Kartykejanem

HRT potvrdil smlouvu s Kartykejanem

Narajn Kartykejan zaskočil svým čtvrtečním oznámením o smlouvě na závodní sedačku ve formuli 1 celý svět a nepřipravený byl zřejmě i jeho tým HRT, protože ten poskytl potvrzení až dnes.

7.  1.  2011
HRT F1
Narajn Kartykejan bude letos závodit pro tým HRT

Narajn Kartykejan bude letos závodit pro tým HRT

Indický závodník Narajn Kartykejan se po pěti letech vrátí do formule 1. Smlouvu na závodní sedačku podepsal s týmem HRT.

6.  1.  2011
123

18:19 | Trochu kuriózní situace. Pérez dostal tento víkend dvě napomenutí. Za blokování Gaslyho v kvalifikaci a za souboj s Gaslym v závodě. Při třetím napomenutí v sezóně ho čeká penalizace 10 míst.
18:08 | Sergio Pérez dostal za souboj s Gaslym napomenutí.
16:28 | Stroll dostal za limity a kolizi tři trestné body. Do závodu měl na kontě 0, takže žádný problém.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton