Michael Schumacher

Tým F1 Mercedes
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 03. 01. 1969
Rodiště Hürth-Hermülheim
Výška 174
Váha 68
Vítězství 91
Pole positions 68
Stupně vítězů 154
První GP GP Belgie 1991
První vítězství GP Belgie 1992
Titul mistra světa 7

Michael Schumacher zahájil sportovní kariéru, tak jako většina jeho kolegů, na motokárách. Jeho otec Rolf, který motokáry stavěl, ho k tomuto sportu přivedl již ve 4 letech a protože v Kerpenu (Schumacherovo rodné město) byla motokárová dráha, bylo i kde trénovat. Michaelovi bylo 12 let, když chtěl poprvé startovat v oficiálním mistrovství Německa, ale protože německé předpisy dovolují start jezdcům starším 14 let, musel otec pro syna sehnat potřebná povolení.

Rokem 1988 začala pro Schumachera nová závodní kariéra ve formulových vozech, když zvítězil v 9 závodech Formule König a stal se německým šampiónem. Ten samý rok ještě stihl čtyři závody evropského mistrovství Formule Ford 1600 a po vítězství v Zandvoortu si zajistil druhé místo na Mistrovství Evropy a 6. místo na Mistrovství Německa Formule Ford 1600.

Pro rok 1989 podepsal Schumacher smlouvu s týmem WTS v německém Mistrovství Formule 3, aby byl k ruce Frentzenovi. Oba skončili druzí jeden bod za Wendlingerem. Schumacher byl nakonec klasifikován na třetím místě. V Macau zvítězil v první jízdě, ale protože ostatní nedokončil nebyl klasifikován. V roce 1990 zůstal ve stejném týmu a to se mu vyplatilo, protože se stal mistrem. Dokonce zvítězil i v prestižním závodě Grand Prix Macau. S vozem Mercedes startoval ve závodech sportovních vozů ve skupině C a zvítězil v Mexiku spolu s Massem byl druhý v Dijonu a Nürburgringu a v celkovém mistrovství byl pátý s 21 body.

1991: Jordan

Rok 1991 začal s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech byl druhý v Silverstone, pátý v Le Mans a vítěz v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan mu nabídl místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher všechny překvapil, protože se kvalifikoval na 7. místě, ale samotný závod nedokončil.

1991-1995: Benetton

1991 - Pro posledních pět závodů sezóny přestoupil do týmu Benetton a také v německém DTM s Mercedesem. S vozem Benettonu se nejlépe umístil v Monze na 5.místě.

1992 - Nová sezóna začala pro Schumachera pátým místem v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů. Zatímco před rokem v Belgii začínal, tak letos tu slavil své první vítězství a výrazně tak posilnil svou třetí pozici v šampionátu.

1993 - Benetton znovu potvrdil, že jeho vozy se lepší od jedné velké ceny ke druhé. Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.

1994 - Rozporuplný pohled na Schumachera přinesl nový ročník formule 1. Vítěz šesti Grand Prix z úvodních sedmi, Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP dostala Scumachera pod tlak a musel tak v závěru sezóny bojovat o body, o které přišel. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Boj o titul však trval jen 35 kol, kdy oba jmenovaní skončili po vzájemné kolizi mimo trať [1] a tak se mistrem světa stal Schumacher.

1995 - Sezónu zahájil vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva, které nebylo povoleno novými předpisy. Vítězem byl tedy vyhlášen třetí v cíli Berger, ale po několika měsících byl uznán původní výsledek s tím, že body byly přiznány jen jezdcům. Po velké ceně San Marina se do čela dostal Damon Hill. Michael Schumacher zmobilizoval všechny síly a závod ve Španělsku a Monaku vyhrál, čímž se vrátil do čela mistrovství světa a vedení už si nenechal vzít. Schumacher se tak stal podruhé mistrem světa.

1996-2006: Ferrari

1996 - První sezóna u Ferrari byla do určité míry rozčarováním. Schumacherovo Ferrari nestačilo na konkurenční Williams a bojuje s Benettonem, od kterého odešel. První vítězství přišlo až v sedmém závodě, v deštivé Grand Prix Španělska. V dalších závodech se Schumacher trápil a další triumfy si připsal až v Belgii a Itálii a zajistil si třetí místo v šampionátu.

1997 - V sezóně znovu dominuje Williams a Michael dokázal kontrovat až v mokré Grand Prix Monaka a dokazoval, že na vodě opravdu umí. Další vítězství přišlo v Kanadě, kde byl závod ukončen po havárii Panise a ve Francii, znovu za deště. Neuvěřitelnou šňůrou vítězství potvrdil v Belgii, kde zvítězil již po čtvrté. Schumacher se střídal ve vedení s Villeneuvem a před poslední velkou cenou Evropy vedl o pouhý bod. V posledním závodě Michael úmyslně narazil do Villeneuva, aby ho vyřadil ze závodu. Toto nesportovní chování mu vyneslo diskvalifikaci z celého šampionátu.

1998 - Prvního vítězství v roce dosáhl Schumacher ve třetím podniku v Argentině a snížil tak náskok Häkkinena z prvních dvou závodů. Schumacher musel čelit i dvojce McLarenu Coulthardovi, a tak po šesti závodech okupuval pouze třetí příčku. Ferrari znovu dolaďovalo nedostatky nového vozu a v následných třech GP nejenže Schumacher zvítězil, ale na stupně vítězů ho vždy doprovodil jeho týmový kolega Irvine. Schumacher tak snížil náskok Häkkinena na pouhé dva body. Posléze finský pilot znovu Němci poodskočil, ale v Maďarsku a Itálii kraloval opět Schumacher a skóre bylo 80:80. O mistru světa se rozhodlo až v posledním závodě, který hostila japonská Suzuka, kde německého závodníka zradila technika.

1999 - Sezóna 1999 byla pro rudé vozy dobře rozjetá i díky Eddiemu Irvinovi, který až do nešťastné Velké ceny Británie měl stejně bodů jako Schumacher. Michael Schumacher v již zmiňované Grand Prix Velké Británie havaroval a utrpěl zlomeniny nohou. I přesto, že v šesti Velkých cenách nestartoval, dokázal získat v šampionátu 5. místo.

2000 - Rok 2000 začal pro Michaela více než dobře, nový vůz, nový týmový kolega (Rubens Barrichello) a maximální podpora týmu, to vše znamenalo vítězství v prvních třech Grand Prix. Zatímco Michael nezaváhal ostatní, jen paběrkovali a tak stav po třech závodech byl 1. Michael Schumacher 30 bodů 2. Rubens Barrichello 9 bodů. Posléze musel čelit znovuzrození týmu McLaren a po haváriích v Německu a Rakousku přišel o vedení, které znovu nabyl až vítězstvím v posledních čtyřech GP a stal se tak potřetí mistrem světa.

2001 - Obhajoba titulu vyšla v prvních dvou závodech na 100% a o vedení se během sezóny již nenechal připravit. Vítězstvím v 9 Grand Prix si zajistil čtvrtý titul.

2002 - Sezóna měla od samého začátku jednoznačný, průběh Schumacher zvítězil v 11 Grand Prix a navíc bodoval ve všech závodech. Nelibost si vysloužil především v Rakousku, kde ho před sebe v posledním kole pustil Barrichello a demonstrativním průjezdem cílem Grand Prix USA.

2003 - Zisk šestého titulu byl do značné míry zkomplikován změnou systému bodování a především opožděnou premiérou nového Ferrari. O novém mistru světa se tak rozhodlo až v poslední Grand Prix.

2004 - Rok 2004 lze označit za rok absolutní nadvlády vozu Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil v 13 velkých cenách.

2005 - Rok 2005 nebyl pro Michaela Schumachera příliš úspěšný. Vyhrál pouze v Grand Prix USA, do které startovalo pouze 6 pilotů. A v šampionátu se umístil na třetím místě, za Alonsem a Kimi Räikkönenem.

2006 - Poslední sezona legendárního jezdce se povedla. Přestože nevyhrál titul mistra světa (ten připadl opět Alonsovi), dokázal Schumacher vyhrát v sedmi závodech a o vítězi se rozhodovalo až v posledním závodě v Brazílii.

2009 - Tým Ferrari 29. července oznámil, že se do Formule 1 dočasně vrací Michael Schumacher, aby zastoupil zraněného Felipeho Massu, který měl nehodu ve druhé části kvalifikace GP Maďarska. Schumacher 10. srpna informoval prezidenta Ferrari Luku di Montezemola, že kvůli přetrvávajícím problémům s krkem, který si poranil při únorových motocyklových závodech, se do formule 1 nevrátí. Ferrari poté nominovalo svého testovacího pilota Luku Badoera, aby nahradil zraněného Felipeho Massu.

2010 - Až napodruhé uskutečnil Schumacher svůj návrat do formule 1 a nevyhnul se přitom jistému zklamání. Ačkoliv jeho tým Mercedes GP vstoupil do sezóny jako obhájce titulu, jeho vůz nestačil na boj s nejlepšími. Navíc se bývalý mistr světa nevrátil ve vrcholové formě a podléhal týmovému kolegovi Nicu Rosbergovi. Až v závěru sezóny začal předvádět slibné výkony. Svůj návrat naplánoval na tři sezóny.

2011 - Ani v druhé návratové sezóně nemohl Schumacher naplnit své ambice, ale jeho výkony se konečně začaly znatelně zlepšovat. V druhé polovině roku pak podával velmi dobré výkony s plným využitím možností vozu a zdálo se, že se vrátil do formy, kterou měl před dočasným důchodem. Sice znovu podlehl Rosbergovi, rozdíl byl ale mnohem menší.

2012 - Mercedes AMG

Související články

Video: Schumacher a Rosberg jezdili na Nordschleife

Video: Schumacher a Rosberg jezdili na Nordschleife

21.  5.  2013 Jan Pastorek
VideaMercedesNico RosbergMichael Schumacher
Michael Schumacher na Nürburgringu

Michael Schumacher na Nürburgringu

20.  5.  2013 Jan Pastorek
FotografieMichael Schumacher
Schumacher se sveze v F1 na Nordschleife

Schumacher se sveze v F1 na Nordschleife

25.  4.  2013 Jan Pastorek
MercedesMichael Schumacher
Ralf Schumacher končí se závoděním

Ralf Schumacher končí se závoděním

16.  3.  2013 Michal Mikoláš
Michael Schumacher
Schumacher byl na trati jako osina v zadku, utrousil Di Resta

Schumacher byl na trati jako osina v zadku, utrousil Di Resta

14.  1.  2013 Jan Pastorek
Michael SchumacherPaul di Resta
Mercedes čekají v příštích sezonách lepší časy, slibuje Schumacher

Mercedes čekají v příštích sezonách lepší časy, slibuje Schumacher

6.  1.  2013 Tomáš Bohuslav
MercedesMichael Schumacher
V neúspěchu Mercedesu sehrály roli i peníze, říká Schumacher

V neúspěchu Mercedesu sehrály roli i peníze, říká Schumacher

3.  1.  2013 Jan Pastorek
Peníze a byznysMercedesMichael Schumacher
Schumacher nebyl nejrychlejším jezdcem, říká jeho inženýr

Schumacher nebyl nejrychlejším jezdcem, říká jeho inženýr

27.  12.  2012 Jan Pastorek
Michael Schumacher
S dobrým vozem by Schumacher bojoval o přední místa, věří Haug

S dobrým vozem by Schumacher bojoval o přední místa, věří Haug

24.  12.  2012 Jan Pastorek
Michael Schumacher
Úderná dvojka Schumacher - Vettel opět vyhrála Závod šampionů

Úderná dvojka Schumacher - Vettel opět vyhrála Závod šampionů

15.  12.  2012 Michal Mikoláš
MotorsportMichael SchumacherSebastian Vettel
Haug bude motorsportu scházet, shodují se Schumacher a McLaren

Haug bude motorsportu scházet, shodují se Schumacher a McLaren

14.  12.  2012 Jan Pastorek
McLarenMichael Schumacher
Schumacherův návrat prospěl ostatním jezdcům, říká Wolff

Schumacherův návrat prospěl ostatním jezdcům, říká Wolff

12.  12.  2012 Jan Pastorek
Toto WolffMichael Schumacher
Schumacher se neměl vracet, říká Ecclestone

Schumacher se neměl vracet, říká Ecclestone

7.  12.  2012 Jan Pastorek
Bernie EcclestoneMichael Schumacher
Schumacher: Druhá kariéra mi hodně pomohla po lidské stránce

Schumacher: Druhá kariéra mi hodně pomohla po lidské stránce

6.  12.  2012 Jan Pastorek
MercedesMichael Schumacher
Svým posledním závodem Schumacher zklamal Ferrari

Svým posledním závodem Schumacher zklamal Ferrari

4.  12.  2012 Jan Pastorek
FerrariMichael Schumacher
Schumacher nevyloučil, že bude dál pracovat pro Mercedes

Schumacher nevyloučil, že bude dál pracovat pro Mercedes

27.  11.  2012 Jan Pastorek
MercedesMichael Schumacher
Schumacher se loučí s hlavou vztyčenou

Schumacher se loučí s hlavou vztyčenou

25.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherInterlagos
Schumacher ve své poslední kvalifikaci ve formuli 1 skončil čtrnáctý

Schumacher ve své poslední kvalifikaci ve formuli 1 skončil čtrnáctý

24.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherInterlagos
Schumacher: Druhé loučení s formulí 1 bude méně emotivní

Schumacher: Druhé loučení s formulí 1 bude méně emotivní

20.  11.  2012 Jan Pastorek
MercedesMichael Schumacher
Seriál s názvem Noční můra Mercedesu pokračoval i v Austinu

Seriál s názvem Noční můra Mercedesu pokračoval i v Austinu

18.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherOkruh Amerik
Schumacherovo umístění je nad očekávání dobré, penalizaci unikl

Schumacherovo umístění je nad očekávání dobré, penalizaci unikl

18.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherOkruh Amerik
Schumacher odejde z formule 1 přeci jen jako nejzkušenější v historii

Schumacher odejde z formule 1 přeci jen jako nejzkušenější v historii

16.  11.  2012 Jan Pastorek
Michael Schumacher
Schumacher se závoděním neskončí úplně

Schumacher se závoděním neskončí úplně

12.  11.  2012 Jan Pastorek
Michael Schumacher
Rosberg si cení Schumacherova skalpu a těší se na novou výzvu

Rosberg si cení Schumacherova skalpu a těší se na novou výzvu

11.  11.  2012 Tomáš Bohuslav
MercedesLewis HamiltonNico RosbergMichael Schumacher
A opět bez bodu. Mercedes odváží nulu i z Abú Zabí

A opět bez bodu. Mercedes odváží nulu i z Abú Zabí

4.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesMichael SchumacherNico RosbergYas Marina
Schumachera smolný konec kariéry nedeprimuje

Schumachera smolný konec kariéry nedeprimuje

4.  11.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherYas Marina
Rosberg tentokrát ve třetí části vyjel, Schumacher chyboval s KERS

Rosberg tentokrát ve třetí části vyjel, Schumacher chyboval s KERS

3.  11.  2012 Filip Fikejz
MercedesNico RosbergMichael SchumacherYas Marina
Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

28.  10.  2012 Michal Mikoláš
MercedesNico RosbergMichael SchumacherBuddh
Rosberg postoupil do třetí části, v ní takticky nevyjel

Rosberg postoupil do třetí části, v ní takticky nevyjel

27.  10.  2012 Filip Fikejz
MercedesNico RosbergMichael SchumacherBuddh
Špatné výsledky jsou mojí chybou, říká Schumacher

Špatné výsledky jsou mojí chybou, říká Schumacher

20.  10.  2012 Michal Mikoláš
MercedesMichael Schumacher
Vettel do Ferrari? Každý jezdec potřebuje nové výzvy, říká Schumacher

Vettel do Ferrari? Každý jezdec potřebuje nové výzvy, říká Schumacher

18.  10.  2012 Jan Pastorek
FerrariSebastian VettelMichael Schumacher
Mercedes opět nedostal pneumatiky do správné teploty

Mercedes opět nedostal pneumatiky do správné teploty

14.  10.  2012 Filip Fikejz
PneumatikyMercedesMichael SchumacherNico RosbergJeongam
Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

13.  10.  2012 Tomáš Bohuslav
MercedesNico RosbergMichael SchumacherJeongam
Michael poslední závody své kariéry neodflákne

Michael poslední závody své kariéry neodflákne

12.  10.  2012 David Coulthard
DoporučujemeFernando AlonsoRomain GrosjeanMichael Schumacher
Schumacher doplatil na svou penalizaci, Rosberg na kolizi z prvního kola

Schumacher doplatil na svou penalizaci, Rosberg na kolizi z prvního kola

7.  10.  2012 Tomáš Bohuslav
MercedesNico RosbergMichael SchumacherSuzuka
Schumacher byl prý pozdržen Hamiltonem, mohl se dostat do první desítky

Schumacher byl prý pozdržen Hamiltonem, mohl se dostat do první desítky

6.  10.  2012 Michal Mikoláš
MercedesLewis HamiltonNico RosbergMichael SchumacherSuzuka
Pirelli: Kdyby se Schumacher nudil, může pro nás testovat

Pirelli: Kdyby se Schumacher nudil, může pro nás testovat

5.  10.  2012 Jan Pastorek
PneumatikyMercedesMichael Schumacher
Nehádejme se. Tleskejme

Nehádejme se. Tleskejme

4.  10.  2012 Tomáš Richtr
DoporučujemeMichael Schumacher
Schumacher mohl zůstat jako jezdec, ale nezůstal. Manažerskou roli zváží

Schumacher mohl zůstat jako jezdec, ale nezůstal. Manažerskou roli zváží

4.  10.  2012 Jan Pastorek
MercedesMichael Schumacher