Michael Schumacher

Tým F1 Mercedes
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 03. 01. 1969
Rodiště Hürth-Hermülheim
Výška 174
Váha 68
Vítězství 91
Pole positions 68
Stupně vítězů 154
První GP GP Belgie 1991
První vítězství GP Belgie 1992
Titul mistra světa 7

Michael Schumacher zahájil sportovní kariéru, tak jako většina jeho kolegů, na motokárách. Jeho otec Rolf, který motokáry stavěl, ho k tomuto sportu přivedl již ve 4 letech a protože v Kerpenu (Schumacherovo rodné město) byla motokárová dráha, bylo i kde trénovat. Michaelovi bylo 12 let, když chtěl poprvé startovat v oficiálním mistrovství Německa, ale protože německé předpisy dovolují start jezdcům starším 14 let, musel otec pro syna sehnat potřebná povolení.

Rokem 1988 začala pro Schumachera nová závodní kariéra ve formulových vozech, když zvítězil v 9 závodech Formule König a stal se německým šampiónem. Ten samý rok ještě stihl čtyři závody evropského mistrovství Formule Ford 1600 a po vítězství v Zandvoortu si zajistil druhé místo na Mistrovství Evropy a 6. místo na Mistrovství Německa Formule Ford 1600.

Pro rok 1989 podepsal Schumacher smlouvu s týmem WTS v německém Mistrovství Formule 3, aby byl k ruce Frentzenovi. Oba skončili druzí jeden bod za Wendlingerem. Schumacher byl nakonec klasifikován na třetím místě. V Macau zvítězil v první jízdě, ale protože ostatní nedokončil nebyl klasifikován. V roce 1990 zůstal ve stejném týmu a to se mu vyplatilo, protože se stal mistrem. Dokonce zvítězil i v prestižním závodě Grand Prix Macau. S vozem Mercedes startoval ve závodech sportovních vozů ve skupině C a zvítězil v Mexiku spolu s Massem byl druhý v Dijonu a Nürburgringu a v celkovém mistrovství byl pátý s 21 body.

1991: Jordan

Rok 1991 začal s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech byl druhý v Silverstone, pátý v Le Mans a vítěz v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan mu nabídl místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher všechny překvapil, protože se kvalifikoval na 7. místě, ale samotný závod nedokončil.

1991-1995: Benetton

1991 - Pro posledních pět závodů sezóny přestoupil do týmu Benetton a také v německém DTM s Mercedesem. S vozem Benettonu se nejlépe umístil v Monze na 5.místě.

1992 - Nová sezóna začala pro Schumachera pátým místem v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů. Zatímco před rokem v Belgii začínal, tak letos tu slavil své první vítězství a výrazně tak posilnil svou třetí pozici v šampionátu.

1993 - Benetton znovu potvrdil, že jeho vozy se lepší od jedné velké ceny ke druhé. Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.

1994 - Rozporuplný pohled na Schumachera přinesl nový ročník formule 1. Vítěz šesti Grand Prix z úvodních sedmi, Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP dostala Scumachera pod tlak a musel tak v závěru sezóny bojovat o body, o které přišel. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Boj o titul však trval jen 35 kol, kdy oba jmenovaní skončili po vzájemné kolizi mimo trať [1] a tak se mistrem světa stal Schumacher.

1995 - Sezónu zahájil vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva, které nebylo povoleno novými předpisy. Vítězem byl tedy vyhlášen třetí v cíli Berger, ale po několika měsících byl uznán původní výsledek s tím, že body byly přiznány jen jezdcům. Po velké ceně San Marina se do čela dostal Damon Hill. Michael Schumacher zmobilizoval všechny síly a závod ve Španělsku a Monaku vyhrál, čímž se vrátil do čela mistrovství světa a vedení už si nenechal vzít. Schumacher se tak stal podruhé mistrem světa.

1996-2006: Ferrari

1996 - První sezóna u Ferrari byla do určité míry rozčarováním. Schumacherovo Ferrari nestačilo na konkurenční Williams a bojuje s Benettonem, od kterého odešel. První vítězství přišlo až v sedmém závodě, v deštivé Grand Prix Španělska. V dalších závodech se Schumacher trápil a další triumfy si připsal až v Belgii a Itálii a zajistil si třetí místo v šampionátu.

1997 - V sezóně znovu dominuje Williams a Michael dokázal kontrovat až v mokré Grand Prix Monaka a dokazoval, že na vodě opravdu umí. Další vítězství přišlo v Kanadě, kde byl závod ukončen po havárii Panise a ve Francii, znovu za deště. Neuvěřitelnou šňůrou vítězství potvrdil v Belgii, kde zvítězil již po čtvrté. Schumacher se střídal ve vedení s Villeneuvem a před poslední velkou cenou Evropy vedl o pouhý bod. V posledním závodě Michael úmyslně narazil do Villeneuva, aby ho vyřadil ze závodu. Toto nesportovní chování mu vyneslo diskvalifikaci z celého šampionátu.

1998 - Prvního vítězství v roce dosáhl Schumacher ve třetím podniku v Argentině a snížil tak náskok Häkkinena z prvních dvou závodů. Schumacher musel čelit i dvojce McLarenu Coulthardovi, a tak po šesti závodech okupuval pouze třetí příčku. Ferrari znovu dolaďovalo nedostatky nového vozu a v následných třech GP nejenže Schumacher zvítězil, ale na stupně vítězů ho vždy doprovodil jeho týmový kolega Irvine. Schumacher tak snížil náskok Häkkinena na pouhé dva body. Posléze finský pilot znovu Němci poodskočil, ale v Maďarsku a Itálii kraloval opět Schumacher a skóre bylo 80:80. O mistru světa se rozhodlo až v posledním závodě, který hostila japonská Suzuka, kde německého závodníka zradila technika.

1999 - Sezóna 1999 byla pro rudé vozy dobře rozjetá i díky Eddiemu Irvinovi, který až do nešťastné Velké ceny Británie měl stejně bodů jako Schumacher. Michael Schumacher v již zmiňované Grand Prix Velké Británie havaroval a utrpěl zlomeniny nohou. I přesto, že v šesti Velkých cenách nestartoval, dokázal získat v šampionátu 5. místo.

2000 - Rok 2000 začal pro Michaela více než dobře, nový vůz, nový týmový kolega (Rubens Barrichello) a maximální podpora týmu, to vše znamenalo vítězství v prvních třech Grand Prix. Zatímco Michael nezaváhal ostatní, jen paběrkovali a tak stav po třech závodech byl 1. Michael Schumacher 30 bodů 2. Rubens Barrichello 9 bodů. Posléze musel čelit znovuzrození týmu McLaren a po haváriích v Německu a Rakousku přišel o vedení, které znovu nabyl až vítězstvím v posledních čtyřech GP a stal se tak potřetí mistrem světa.

2001 - Obhajoba titulu vyšla v prvních dvou závodech na 100% a o vedení se během sezóny již nenechal připravit. Vítězstvím v 9 Grand Prix si zajistil čtvrtý titul.

2002 - Sezóna měla od samého začátku jednoznačný, průběh Schumacher zvítězil v 11 Grand Prix a navíc bodoval ve všech závodech. Nelibost si vysloužil především v Rakousku, kde ho před sebe v posledním kole pustil Barrichello a demonstrativním průjezdem cílem Grand Prix USA.

2003 - Zisk šestého titulu byl do značné míry zkomplikován změnou systému bodování a především opožděnou premiérou nového Ferrari. O novém mistru světa se tak rozhodlo až v poslední Grand Prix.

2004 - Rok 2004 lze označit za rok absolutní nadvlády vozu Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil v 13 velkých cenách.

2005 - Rok 2005 nebyl pro Michaela Schumachera příliš úspěšný. Vyhrál pouze v Grand Prix USA, do které startovalo pouze 6 pilotů. A v šampionátu se umístil na třetím místě, za Alonsem a Kimi Räikkönenem.

2006 - Poslední sezona legendárního jezdce se povedla. Přestože nevyhrál titul mistra světa (ten připadl opět Alonsovi), dokázal Schumacher vyhrát v sedmi závodech a o vítězi se rozhodovalo až v posledním závodě v Brazílii.

2009 - Tým Ferrari 29. července oznámil, že se do Formule 1 dočasně vrací Michael Schumacher, aby zastoupil zraněného Felipeho Massu, který měl nehodu ve druhé části kvalifikace GP Maďarska. Schumacher 10. srpna informoval prezidenta Ferrari Luku di Montezemola, že kvůli přetrvávajícím problémům s krkem, který si poranil při únorových motocyklových závodech, se do formule 1 nevrátí. Ferrari poté nominovalo svého testovacího pilota Luku Badoera, aby nahradil zraněného Felipeho Massu.

2010 - Až napodruhé uskutečnil Schumacher svůj návrat do formule 1 a nevyhnul se přitom jistému zklamání. Ačkoliv jeho tým Mercedes GP vstoupil do sezóny jako obhájce titulu, jeho vůz nestačil na boj s nejlepšími. Navíc se bývalý mistr světa nevrátil ve vrcholové formě a podléhal týmovému kolegovi Nicu Rosbergovi. Až v závěru sezóny začal předvádět slibné výkony. Svůj návrat naplánoval na tři sezóny.

2011 - Ani v druhé návratové sezóně nemohl Schumacher naplnit své ambice, ale jeho výkony se konečně začaly znatelně zlepšovat. V druhé polovině roku pak podával velmi dobré výkony s plným využitím možností vozu a zdálo se, že se vrátil do formy, kterou měl před dočasným důchodem. Sice znovu podlehl Rosbergovi, rozdíl byl ale mnohem menší.

2012 - Mercedes AMG

Související články

Videa
Kolo ve formuli 1 s Michaelem Schumacherem na Nordschleife

Kolo ve formuli 1 s Michaelem Schumacherem na Nordschleife

28.  5.  2013
Videa
Video: Kolo ve formuli 1 s Michaelem Schumacherem na Nordschleife

Video: Kolo ve formuli 1 s Michaelem Schumacherem na Nordschleife

Svezte se na předním křídle Mercedesu W02 Michaela Schumachera na legendární Severní smyčce Nürburgringu.

28.  5.  2013
Pneumatiky
Schumacher: Pirelli reaguje na kritiku, kterou jsem vyslovil už před časem

Schumacher: Pirelli reaguje na kritiku, kterou jsem vyslovil už před časem

Michael Schumacher využil návratu do vozu formule 1, aby připomněl, že s přístupem Pirelli k pneumatikám nesouhlasil už v minulosti.

21.  5.  2013
Videa
Schumacher a Rosberg na Nordschleife

Schumacher a Rosberg na Nordschleife

21.  5.  2013
VideaMercedes
Video: Schumacher a Rosberg jezdili na Nordschleife

Video: Schumacher a Rosberg jezdili na Nordschleife

Podívejte se na video z akce Mercedesu na Nürburgringu. Michael Schumacher prohnal svůj monopost z roku 2011 po Severní smyčce.

21.  5.  2013
Fotografie
Michael Schumacher na Nürburgringu

Michael Schumacher na Nürburgringu

20.  5.  2013
Mercedes
Schumacher se sveze v F1 na Nordschleife

Schumacher se sveze v F1 na Nordschleife

Před čtyřiadvacetihodinovkou na Nürburgringu se spojí dvě legendy. Michael Schumacher se projede s formulí 1 na Nordschleife.

25.  4.  2013
Mercedes
Schumacher zůstává u Mercedesu, bude pracovat na bezpečnosti silničních aut

Schumacher zůstává u Mercedesu, bude pracovat na bezpečnosti silničních aut

Michael Schumacher se nakonec s Mercedesem nerozešel, i když závodit pro něj už nebude. Své zkušenosti chce věnovat zlepšování bezpečnosti na silnicích.

11.  4.  2013
Ralf Schumacher končí se závoděním

Ralf Schumacher končí se závoděním

Mladší bratr sedminásobného mistra světa se nedlouho před zahájením nové sezony DTM rozhodl pověsit volant na hřebík a overal vyměnit za sako.

16.  3.  2013
Schumacher byl na trati jako osina v zadku, utrousil Di Resta

Schumacher byl na trati jako osina v zadku, utrousil Di Resta

Paul Di Resta je tak trochu rád, že Michael Schumacher odešel do důchodu, protože se s ním na okruzích velmi těžko závodilo.

14.  1.  2013
Mercedes
Mercedes čekají v příštích sezonách lepší časy, slibuje Schumacher

Mercedes čekají v příštích sezonách lepší časy, slibuje Schumacher

Díky změnám ve struktuře týmu, na kterých Němci pracovali v uplynulých letech, by se měl Mercedes podle sedminásobného šampióna brzy dotáhnout na ostatní z předních stájí.

6.  1.  2013
Peníze a byznysMercedes
V neúspěchu Mercedesu sehrály roli i peníze, říká Schumacher

V neúspěchu Mercedesu sehrály roli i peníze, říká Schumacher

Michael Schumacher je přesvědčený, že během jeho druhé kariéry u Mercedesu byl limitujícím faktorem rozpočet, kterým tým disponoval.

3.  1.  2013
Schumacher nebyl nejrychlejším jezdcem, říká jeho inženýr

Schumacher nebyl nejrychlejším jezdcem, říká jeho inženýr

Jock Clear nabyl při práci pro Michaela Schumachera dojmu, že síla sedminásobného mistra světa nespočívá v čisté rychlosti.

27.  12.  2012
S dobrým vozem by Schumacher bojoval o přední místa, věří Haug

S dobrým vozem by Schumacher bojoval o přední místa, věří Haug

Odcházející sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug si je jistý, že Schumacher byl i ve svém posledním roce ve formuli 1 ve vrcholové formě, jen neměl potřebnou techniku.

24.  12.  2012
Úderná dvojka Schumacher - Vettel opět vyhrála Závod šampionů

Úderná dvojka Schumacher - Vettel opět vyhrála Závod šampionů

Německý dream team ovládl Pohár národů již pošesté za sebou. Ve finále piloti s celkem deseti tituly mistra světa na kontě porazili reprezentaci Francie.

15.  12.  2012
McLaren
Haug bude motorsportu scházet, shodují se Schumacher a McLaren

Haug bude motorsportu scházet, shodují se Schumacher a McLaren

Odchod Norberta Hauga z čela sportovní divize Mercedesu nenechává formuli 1 chladnou, ozývají se různí aktéři s děkováním.

14.  12.  2012
Schumacherův návrat prospěl ostatním jezdcům, říká Wolff

Schumacherův návrat prospěl ostatním jezdcům, říká Wolff

Podle ředitele Williamsu Tota Wolffa vydělali na Schumacherově návratu ostatní jezdci, protože mohli obstát ve srovnání generací.

12.  12.  2012
Bernie Ecclestone
Schumacher se neměl vracet, říká Ecclestone

Schumacher se neměl vracet, říká Ecclestone

Podle Bernieho Ecclestona by bývalo bylo lepší, kdyby Schumacher odešel z formule 1 definitivně v roce 2006, všichni by si ho pak pamatovali jako legendu. ANKETA

7.  12.  2012
Mercedes
Schumacher: Druhá kariéra mi hodně pomohla po lidské stránce

Schumacher: Druhá kariéra mi hodně pomohla po lidské stránce

Michael Schumacher sice s Mercedesem nezískal mnoho dobrých výsledků, ale nabyl cenné zkušnosti, které mu pomůžou i mimo závodní tratě.

6.  12.  2012
Ferrari
Svým posledním závodem Schumacher zklamal Ferrari

Svým posledním závodem Schumacher zklamal Ferrari

Prezidentu Ferrari Lucovi di Montezemolovi se nelíbí, jak snadno se Sebastianu Vettelovi podařilo v Interlagosu předjet některé jezdce.

4.  12.  2012
Mercedes
Schumacher nevyloučil, že bude dál pracovat pro Mercedes

Schumacher nevyloučil, že bude dál pracovat pro Mercedes

Michael Schumacher sice ukončil kariéru závodního jezdce formule 1, ale stejně jako při prvním odchodu do důchodu by mohl dál pracovat pro svůj tým.

27.  11.  2012
Mercedes
Schumacher se loučí s hlavou vztyčenou

Schumacher se loučí s hlavou vztyčenou

Labutí píseň sedminásobného mistra světa byla zakončena bodovaným umístěním. Schumi po závodě nezapomněl poblahopřát svému nástupci Sebastianu Vettelovi. AKTUALIZOVÁNO

25.  11.  2012
Mercedes
Schumacher ve své poslední kvalifikaci ve formuli 1 skončil čtrnáctý

Schumacher ve své poslední kvalifikaci ve formuli 1 skončil čtrnáctý

Vinu na nepříliš uspokojivém umístění má nastavení vozu. Mercedes se soustředí na závod, ve kterém by podle aktuálních předpovědí počasí mělo pršet.

24.  11.  2012
Mercedes
Schumacher: Druhé loučení s formulí 1 bude méně emotivní

Schumacher: Druhé loučení s formulí 1 bude méně emotivní

Michael Schumacher je připraven na svůj poslední závod ve formuli 1. A protože loučení bude klidnější, dokáže si ho lépe vychutnat.

20.  11.  2012
Mercedes
Seriál s názvem Noční můra Mercedesu pokračoval i v Austinu

Seriál s názvem Noční můra Mercedesu pokračoval i v Austinu

Stříbrné vozy odjíždí už z páté velké ceny za sebou s nulou, Schumacherovi se nepodařilo využít pěkného umístění v kvalifikaci.

18.  11.  2012
Mercedes
Schumacherovo umístění je nad očekávání dobré, penalizaci unikl

Schumacherovo umístění je nad očekávání dobré, penalizaci unikl

Incident s Fernandem Alonsem z druhé části kvalifikace zůstane bez trestů, a tak se pilot Mercedesu může těšit na start z pátého místa.

18.  11.  2012
Schumacher odejde z formule 1 přeci jen jako nejzkušenější v historii

Schumacher odejde z formule 1 přeci jen jako nejzkušenější v historii

Michael Schumacher sice ve zbytku kariéry nepokoří rekord Rubense Barrichella v počtu odjetých Grand Prix, přesto jeho zkušenosti v jistém ohledu překoná.

16.  11.  2012
Schumacher se závoděním neskončí úplně

Schumacher se závoděním neskončí úplně

Michael Schumacher prozradil, že závodní helmu na hřebík na konci letošní sezóny nepověsí, nechá si ji připravenou alespoň na jedno další sportovní klání.

12.  11.  2012
Mercedes
Rosberg si cení Schumacherova skalpu a těší se na novou výzvu

Rosberg si cení Schumacherova skalpu a těší se na novou výzvu

Německý pilot se vypořádal se sedminásobným šampiónem a věří, že se mu to samé povede i v případě Lewise Hamiltona.

11.  11.  2012
Mercedes
A opět bez bodu. Mercedes odváží nulu i z Abú Zabí

A opět bez bodu. Mercedes odváží nulu i z Abú Zabí

Mercedes nepřestává trápit smůla a nedostatečná rychlost vozů a už počtvrté v řadě za sebou se mu nepodařilo skórovat.

4.  11.  2012
Mercedes
Schumachera smolný konec kariéry nedeprimuje

Schumachera smolný konec kariéry nedeprimuje

Závěr sezony 2012 je v podání Mercedesu vskutku mizerný, sedminásobný mistr světa naposledy bodoval ve Velké ceně Itálie.

4.  11.  2012
Mercedes
Rosberg tentokrát ve třetí části vyjel, Schumacher chyboval s KERS

Rosberg tentokrát ve třetí části vyjel, Schumacher chyboval s KERS

Nico Rosberg tentokrát ve třetí části kvalifikace absolvoval jedno měřené kolo a zajel osmý nejrychlejší čas, Michael Schumacher skončil po drobné chybě čtrnáctý. AKTUALIZOVÁNO.

3.  11.  2012
Mercedes
Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

V Poháru konstruktérů tak zůstává pátý s dvacetibodovým náskokem na Sauber, jehož piloti po kolizích rovněž na body nedosáhli.

28.  10.  2012
Mercedes
Rosberg postoupil do třetí části, v ní takticky nevyjel

Rosberg postoupil do třetí části, v ní takticky nevyjel

Mercedes zvolil strategii nevyslání svého jezdce na trať ve třetí části. Nico Rosberg tak odstartuje do závodu z desáté příčky a ušetřil čerstvou sadu gum. Michael Schumacher je po problémech s vyvážením čtrnáctý.

27.  10.  2012
Mercedes
Špatné výsledky jsou mojí chybou, říká Schumacher

Špatné výsledky jsou mojí chybou, říká Schumacher

Německá hvězda odmítá, že by neuspokojivá sezona tkvěla ve vozech Mercedesu. Na vině prý není ani práce samotného týmu.

20.  10.  2012
Ferrari
Vettel do Ferrari? Každý jezdec potřebuje nové výzvy, říká Schumacher

Vettel do Ferrari? Každý jezdec potřebuje nové výzvy, říká Schumacher

Michael Schumacher by našel pochopení pro případný přestup Sebastiana Vettela do Ferrari. Jezdci potřebují překonávat nové hranice.

18.  10.  2012
PneumatikyMercedes
Mercedes opět nedostal pneumatiky do správné teploty

Mercedes opět nedostal pneumatiky do správné teploty

Michael Schumacher bojoval na přelomu první a druhé desítky, ale po celý závod měl problém s teplotou pneumatik a nebodoval. Nico Rosberg se stal podruhé za sebou v úvodu obětí kolize.

14.  10.  2012
Mercedes
Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

Oba piloti německé stáje se v Koreji probojovali do závěrečné části kvalifikace a do zítřejšího závodu vyjedou z páté řady. Jejich ztráta na pole position však činí více než jednu vteřinu. AKTUALIZOVÁNO

13.  10.  2012
Michael poslední závody své kariéry neodflákne

Michael poslední závody své kariéry neodflákne

Schumi udělal správné rozhodnutí a znovu ukončí kariéru. Ve zbytku sezony se ovšem nevzdá bez boje a jeho odkaz zůstane nedotčený.

12.  10.  2012
Mercedes
Schumacher doplatil na svou penalizaci, Rosberg na kolizi z prvního kola

Schumacher doplatil na svou penalizaci, Rosberg na kolizi z prvního kola

Německá stáj odjíždí z Japonska s prázdnou. Poté, co Nico Rosberg odstoupil ze závodu již v úvodním kole, byl jediným želízkem v ohni německé stáje Michael Schumacher. Jeho úsilí ale na body jen těsně nestačilo.

7.  10.  2012
1234567...17

10:23 | Testy F3: Roman Staněk zatím potvrzen pro test za tým ART (první ze dvou dnů).
10:14 | Christian Horner připustil, že strategie pro kvalifikaci a závod byla chybná. Red Bull měl startovat na střední jako jezdci Mercedesu a Leclerc.
9:20 | Ve středu a čtvrtek proběhnou další testy formule 3. Za tým Campos bude jezdit i Petr Ptáček.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton