Michael Masi

Michael Masi je ředitelem závodu formule 1. Funkce se ujal na začátku roku 2019 po náhlé smrti Charlieho Whitinga. Masi dříve působil například v australské sérii V8 Supercars.


Fanoušci se diví, jak mohl Hamilton beztrestně couvat po trati. Vysvětlení je jednoduché | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Fanoušci se diví, jak mohl Hamilton beztrestně couvat po trati. Vysvětlení je jednoduché

Lewis Hamilton dojel v Imole se štěstím na druhém místě. Po nehodě mu pomohla červená vlajka. Podle některých fanoušků ale unikl trestu. Jak je to doopravdy?

19.  4.  2021
FIAAston Martin
Řešili kávovar? Vettel se pustil do stewardů kvůli své penalizaci | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Řešili kávovar? Vettel se pustil do stewardů kvůli své penalizaci

Sebastian Vettel dostal v Imole penalizaci 10 sekund stop and go kvůli porušení předstartovních procedur.

19.  4.  2021
FIA
Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice | Zdroj:  Getty Images / Bryn Lennon

Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice

Čtvrtá zatáčka dělala jezdcům v Bahrajnu problémy. FIA v ní hlídala dodržování traťových limitů, ale jen po část víkendu. Max Verstappen pak musel Hamiltonovi vrátit pozici poté, co se v této zatáčce dostal mimo trať.

29.  3.  2021
FIA
Sportovní komisaři budou přísněji posuzovat incidenty v prvním kole

Sportovní komisaři budou přísněji posuzovat incidenty v prvním kole

Sportovní komisaři budou letos přísněji vyhodnocovat incidenty v úvodu závodu.

28.  3.  2021
FIAAlpha Tauri
AlphaTauri vyřešilo Kvjatův problém s pásem, FIA incident nechala bez trestu | Zdroj:  Getty Images / Rudy Carezzevoli

AlphaTauri vyřešilo Kvjatův problém s pásem, FIA incident nechala bez trestu

Tým AlphaTauri nebude žádným způsobem potrestán za problém s uvolněným bezpečnostním pásem Daniila Kvjata ve Velké ceně Portugalska formule 1.

22.  11.  2020
FIA
Jeřáb, mokro a jezdci na trati. Tohle jsme vidět nechtěli, připouští Masi  | Zdroj:  Getty Images / Clive Mason

Jeřáb, mokro a jezdci na trati. Tohle jsme vidět nechtěli, připouští Masi

Na startu druhé části kvalifikace se odehrál nepříjemný incident. Jezdci se vydali na trať v době, kdy byl ještě v únikové zóně jeřáb a traťoví maršálové.

15.  11.  2020
Ve skutečnosti nešlo o uvolněný kryt kanálu, vysvětlil Masi sobotní problémy  | Zdroj:  Getty Images

Ve skutečnosti nešlo o uvolněný kryt kanálu, vysvětlil Masi sobotní problémy

Start kvalifikace na Velkou cenu Portugalska musel být o 30 minut posunut kvůli problémům s odtokovým kanálem.

25.  10.  2020
FIA
125 smazaných časů vyděsilo i FIA. Masi upravil traťové limity | Zdroj:  Getty Images / Joe Portlock

125 smazaných časů vyděsilo i FIA. Masi upravil traťové limity

V průběhu pátečních tréninků FIA smazala 125 časů kvůli porušení traťových limitů.

24.  10.  2020
Jezdcům se nelíbí udělování trestných bodů za banální prohřešky | Zdroj:  Getty Images / Joe Portlock

Jezdcům se nelíbí udělování trestných bodů za banální prohřešky

Piloti formule 1 vyzvali ředitele závodu Michaela Masiho, aby zajistil, že trestné body budou udělovány pouze v reakci na potenciálně nebezpečné události.

20.  10.  2020
Jezdci F1 vítají plány na štěrkové únikové zóny ve Spa-Francorchamps | Zdroj:  Getty Images / Dean Mouhtaropoulos

Jezdci F1 vítají plány na štěrkové únikové zóny ve Spa-Francorchamps

Pilotům formule 1 se zamlouvají plánované změny na okruhu Spa-Francorchamps, kde se od roku 2022 v několika zatáčkách do únikových zón místo asfaltu vrátí štěrk.

19.  10.  2020
Williams
Traťové limity budou v Portugalsku problém, předpovídá Russell | Zdroj:  Getty Images / Pool

Traťové limity budou v Portugalsku problém, předpovídá Russell

Už příští týden zavítá kolotoč mistrovství světa vozů formule 1 na portugalský okruh Algarve nedaleko Portimaa a Georgi Russellovi přidělává vrásky na tváři první zatáčka.

17.  10.  2020
Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu | Zdroj:  Getty Images / Lars Baron

Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu

V průběhu Grand Prix Eifelu musel na trať dvakrát safety car. Russellův vůz se podařilo odklidit s využitím virtuálního safety caru, kvůli Norrisově voze musel na trať ten skutečný.

13.  10.  2020
Mercedes
Penalizace, trestné body, žádné body a pokuta. Byla to vina Hamiltona, týmu, obou?  | Zdroj:  Getty Images / Dan Mullan

Penalizace, trestné body, žádné body a pokuta. Byla to vina Hamiltona, týmu, obou?

Kuriózní penalizace a ještě bizarnější dohra. Kdo mohl za penalizaci pro Lewise Hamiltona?

28.  9.  2020
Restart v Mugellu řešili jezdci přes WhatsApp. Pak poslali Masimu dopis  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Restart v Mugellu řešili jezdci přes WhatsApp. Pak poslali Masimu dopis

V Mugellu došlo k pevným restartům ale také ke klasickému restartu po zajetí safety caru do boxů. Při něm došlo k hromadné nehodě.

25.  9.  2020
Masi se rázně ohradil proti slovům jezdců Mercedesu  | Zdroj:  Getty Images / Rudy Carezzevoli

Masi se rázně ohradil proti slovům jezdců Mercedesu

Podle některých jezdců zhasla světla na safety caru pozdě, což je nebezpečné. Ředitel závodu Michael Masi kritiku odmítá.

14.  9.  2020
Přezutí pod červenou vlajkou? Hloupé pravidlo, říká Norris. Jeho šéf nesouhlasí  | Zdroj:  Getty Images / Peter Fox

Přezutí pod červenou vlajkou? Hloupé pravidlo, říká Norris. Jeho šéf nesouhlasí

Lando Norris byl po závodě frustrovaný pravidlem, které umožňuje jezdcům během červené vlajky a zastaveného závodu vyměnit pneumatiky.

8.  9.  2020
Potřebujeme více zastávek, aby závody nebyly nudné, říká Horner. FIA nesouhlasí  | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Potřebujeme více zastávek, aby závody nebyly nudné, říká Horner. FIA nesouhlasí

Závod ve Spa nepřinesl vzrušující podívanou. Podle Christiana Hornera potřebujeme závody s větším počtem zastávek v boxech.

2.  9.  2020
FIAAlfa Romeo
FIA vyšetřuje, proč Giovinazzimu při nehodě uletělo kolo  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

FIA vyšetřuje, proč Giovinazzimu při nehodě uletělo kolo

Antonio Giovinazzi se ve Spa roztočil a boural na výjezdu ze zatáčky Fagnes. Při nehodě se uvolnilo jeho levé zadní kolo, do kterého narazil George Russell.

1.  9.  2020
FIA
Kvjat a Pérez dostali neobvyklé penalizace. Jezdce jsme varovali, říká Masi  | Zdroj:  Getty Images / Rudy Carezzevoli

Kvjat a Pérez dostali neobvyklé penalizace. Jezdce jsme varovali, říká Masi

Daniil Kvjat a Sergio Pérez dostali v průběhu závodu pětisekundovou penalizaci za nerespektováni modrých vlajek.

17.  8.  2020
Pneumatiky
V Portimão stihnou před závodem položit nový povrch  | Zdroj:  Getty Images / Ker Robertson

V Portimão stihnou před závodem položit nový povrch

Na okruhu Algarve kdysi formule 1 testovala. Letos se tam ale pojede poprvé i závod.

5.  8.  2020
Haas
Grosjean si zahrál na Verstappena. Ničeho nelituji, říká o své defenzívě  | Zdroj:  Getty Images / Rudy Carezzevoli

Grosjean si zahrál na Verstappena. Ničeho nelituji, říká o své defenzívě

Soupeři nebyli úplně nadšení z obrany, kterou ve Velké ceně Velké Británie předvedl Romain Grosjean.

3.  8.  2020
FIA nasadila senzory a bude mazat. Jezdci si musí na Hungaroringu dávat pozor  | Zdroj:  Pirelli

FIA nasadila senzory a bude mazat. Jezdci si musí na Hungaroringu dávat pozor

FIA bude také na Hungaroringu hlídat dodržování traťových limitů.

16.  7.  2020
Historie
Nezapomenutelné závody: Jak Velká cena Kanady 2010 změnila formuli 1

Nezapomenutelné závody: Jak Velká cena Kanady 2010 změnila formuli 1

Od vstupu Pirelli do formule 1 v roce 2011 probíhají diskuse o tom, jak by se měly pneumatiky správně chovat, prakticky pořád. Někdy jsou moc tvrdé, jindy zase moc měkké. Prvotní koncept svých pneumatik ale Pirelli vytvořilo na základě parádní Velké ceny Kanady před deseti lety.

13.  6.  2020
FIAMercedes
DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

Podle technického delegáta FIA Jo Bauera je systém DAS legální. Mercedes s tímto systémem rozhodně nepřišel přes zimu.

21.  2.  2020
Nuda ve Francii? Paul Ricard zvažuje změny  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Nuda ve Francii? Paul Ricard zvažuje změny

Grand Prix Francie na modročerveném okruhu Paula Ricarda nepřináší zrovna dramatické závody. Změnit by to mohly úpravy okruhu.

3.  12.  2019
Jezdci nemohli používat DRS. Spadl nám server, říká F1 | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Jezdci nemohli používat DRS. Spadl nám server, říká F1

Jezdci se museli v prvních 19 kolech závodu obejít bez DRS. F1 měla problémy se serverem.

1.  12.  2019
S DRS pod dvojitou žlutou. Několika jezdcům to v Brazílii prošlo  | Zdroj:  Getty Images / Robert Cianflone

S DRS pod dvojitou žlutou. Několika jezdcům to v Brazílii prošlo

Hned po konci závodu bylo jasné, že Lewis Hamilton s velkou pravděpodobností dostane penalizaci. Na stupně vítězů se měl dostat Sainz, kterého ale měli sportovní komisaři prověřovat kvůli použití DRS pod dvojitou žlutou vlajkou.

19.  11.  2019
Mercedes
Byl kvůli Bottasovi nutný výjezd safety caru? | Zdroj:  Getty Images / Robert Cianflone

Byl kvůli Bottasovi nutný výjezd safety caru?

Valtteri Bottas měl technické problémy a musel svůj vůz odstavit na trati. Ředitel závodu Michael Masi se po chvíli rozhodl poslat na trať safety car. Nebylo to zbytečné? Podle Masiho nikoliv.

18.  11.  2019
Red Bull Racing
Verstappen měl podle Masiho v Mexiku dostat dvě penalizace

Verstappen měl podle Masiho v Mexiku dostat dvě penalizace

Max Verstappen dostal v Mexiku penalizaci třech míst a přišel o pole position. V závodě měl ale dostat další trest.

2.  11.  2019
Red Bull Racing
Podle Masiho Verstappenova prostořekost v udělení penalizace roli nehrála

Podle Masiho Verstappenova prostořekost v udělení penalizace roli nehrála

Max Verstappen dostal po vítězství v kvalifikaci penalizaci za nezpomalení pod žlutými vlajkami. Ještě dlouho po kvalifikaci se zdálo, že Verstappen nebude vyšetřován. Situace se pak změnila.

29.  10.  2019
Toro Rosso
Proč FIA zakázala Kvjatovi nasadit speciální design helmy? Protože se zeptal | Zdroj:  Toro Rosso

Proč FIA zakázala Kvjatovi nasadit speciální design helmy? Protože se zeptal

Daniil Kvjat nezažil zrovna šťastnou domácí velkou cenu. Radost mu nezvedla ani FIA, která mu zakázala nasadit speciální design helmy.

1.  10.  2019
McLaren
Ředitel závodu Masi odvádí skvělou práci, říká Seidl

Ředitel závodu Masi odvádí skvělou práci, říká Seidl

Šéf McLarenu Andreas Seidl chválí nového ředitele Michaela Masiho.

17.  9.  2019
FIA
Týmy budou na schůzce v Singapuru řešit kvalifikační frašku z Monzy  | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Týmy budou na schůzce v Singapuru řešit kvalifikační frašku z Monzy

Týmy budou v Singapuru řešit, jak předejít opakováni situace, ke které došlo na konci kvalifikace v Monze.

13.  9.  2019
Ferrari
Proč dostal Vettel přísnější trest než Stroll? | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Proč dostal Vettel přísnější trest než Stroll?

Sebastian Vettel se roztočil na trati, při návratu zpět trefil Strolla, který se také roztočil. Ani on se na trať nevrátil předpisově. Pierre Gasly musel provést úhybný manévr, po kterém se dostal do kačírku. Vettel a Stroll dostali penalizace, ale oba odlišné.

9.  9.  2019
Bylo to asi za hranou, říká Wolff o počínání Leclerca. FIA vysvětlila, proč netrestala | Zdroj:  Getty Images / Dan Istitene

Bylo to asi za hranou, říká Wolff o počínání Leclerca. FIA vysvětlila, proč netrestala

Toto Wolff si myslí, že si Charles Leclerc počínal v Monze až příliš agresivně. Ředitel závodu Michael Masi uvedl, že stewardi dělají jen to, o co je šéfové týmů a jezdci požádali.

8.  9.  2019
FIA
FIA oprášila černo-bílou vlajku. Ve Spa ji použila poprvé po devíti letech

FIA oprášila černo-bílou vlajku. Ve Spa ji použila poprvé po devíti letech

FIA chce po delší přestávce opět využívat černo-bílou vlajku.

3.  9.  2019
FIAPravidla formule 1
Horner je rád, že nebyl Verstappen v Rakousku penalizován

Horner je rád, že nebyl Verstappen v Rakousku penalizován

Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že nepenalizovat tvrdý útok jeho pilota Maxe Verstappena na Charlese Leclerca v souboji o vítězství ve Velké ceně Rakouska vozů formule 1 se ukázalo být klíčovým rozhodnutím sportovních komisařů FIA.

17.  8.  2019
Bottas versus Leclerc: Kdo koho vlastně trefil?

Bottas versus Leclerc: Kdo koho vlastně trefil?

V úvodu závodu došlo ke kontaktu mezi Leclercem a Bottasem. Fin si při něm poškodil přední křídlo. Do boxů zamířil až na konci pátého kola a samozřejmě to ovlivnilo jeho závod. Sportovní komisaři nikoho nepotrestali.

5.  8.  2019
FIA
Za nebezpečné vypuštění budou i nadále časové tresty  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Za nebezpečné vypuštění budou i nadále časové tresty

Během prvních chaotických zastávek vyslalo Ferrari Leclerca do cesty Grosjeanovi. Místo časového trestu přišla pokuta.

1.  8.  2019
FIA
Komisaři na Silverstonu nebyli k pilotům mírnější

Komisaři na Silverstonu nebyli k pilotům mírnější

Ředitel závodu Michael Masi nesouhlasí s hlasy, podle kterých byli stewardi při GP Velké Británie na závodníky hodnější. Žádné příkazy komisaři nedostali.

18.  7.  2019
12

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen