McLaren testoval v Mugellu vyšší nos a možná i speciální chlazení brzd

McLaren testoval v Mugellu vyšší nos a možná i speciální chlazení brzd

Inženýři McLarenu si byli na začátku roku jistí, že se s nižším nosem vozu vydali správným směrem. Teď už si zřejmě tak jistí nejsou, protože vyvinuli jinou verzi.

McLaren a Marussia jsou jediné dva týmy, jejichž vozy nemají schod na nose. McLaren dlouhodobě preferuje nižší nos, protože zapadá do koncepce celého monopostu, ale v testech minulý týden si v tichosti vyzkoušel vyšší nos, i když pořád bez viditelného schodu.

Na tento počin upozornil Auto Motor und Sport. S novým nosem jezdil Oliver Turvey, foto zde. Na srovnání s dosavadní verzí se můžete podívat zde. Tým tuto změnu nijak nekomentoval, takže není zřejmé, v jaké vývojové fázi se novinka nachází.

Německý list si v Mugellu také všiml, že se v dlouhých jízdách Turvey i Paffett vraceli na krátkou chvíli do boxů, přičemž mechanici zapracovali na zádi vozu a pak vůz vyslali zpět na trať.

Spekuluje se, že McLaren vyvinul systém chlazení brzd, který umožňuje regulovat množství tepla, které jde ke kolům, potažmo pneumatikám. Cílem je samozřejmě ovlivňovat teplotu pneumatik. Jestli ho tým dokáže ovládat jen při zastávkách v boxech pomocí mechaniků, nebo přišel i na jiné způsoby, není jasné. Toto řešení ale údajně funguje na obou nápravách.

Doporučujeme

Články odjinud