Mark Webber

Mark Webber
Tým F1 Red Bull Racing
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost australská
Datum narození 27. 08. 1976
Rodiště Queanbeyan (Austrálie)
První GP GP Austrálie 2002
První vítězství GP Německa 2009
Titul mistra světa -

Mark Webber se narodil jako syn prodejce motocyklů. Také kvůli tomu začal na dvou kolech s motokrossem. Nakonec ale převážil zájem o čtyři kola a Webber začal závodit na motokárách. V roce 1993 vyhrál motokárový šampionát státu New South Wales.

V následujícím roce přestoupil do Formule Ford, kde měl svůj vlastní tým. V roce 1995 si vyzkoušel Formula Ford Festival a Ralf Firman mu nabídl místo pro rok 1996. Titul sice nezískal, ale vyhrál tři důležitá klání. Poté závodil v Britské sérii F3, ale potýkal se s finačními problémy, které mu nakonec pomohla vyřešit australská rugbyová hvězda David Campese. Svými výkony upoutal pozornost Norberta Hauga z Mercedesu. V roce 1998 patřil do týmu Mercedes-Benz sportscar jako týmový kolega Bernda Schneidera. Po dvou nehodách v Le Mans se Webber rozhodl pokusit se o Formuli 1. Díky Paulu Stoddartovi se Webber dostal do Formule 3000, kde v roce 2000 skončil třetí.

Tyto výsledky mu přinesly testování pro Benetton F1 a místo u Super Nova Racing ve Formuli 3000. V boji o titul však podlehl Justinu Wilsonovi. V roce 2002 již závodil ve Formuli 1 za tým Minardi a bodoval ihned ve svém prvním závodě. V následujících dvou letech závodil Webber za Jaguar, ale jeho vůz nebyl nikdy konkurenceschopný. V roce 2005 přestoupil Australan do Williamsu, ale ten se vzpamatovával ze svého rozchodu s BMW a Webber tak opět neměl dobrý vůz. Sezóna 2006 byla u Williamsu ještě horší a Webber se rozhodl přestoupit do Red Bullu, ve kterém závodí od roku 2007.

První sezóna v rakouské stáji Webberovi příliš štěstí nepřinesla, kvůli nespolehlivosti svého monopostu několikrát musel vzdát závod z nadějné pozice. V roce 2008 to již byl Webber, kdo vedl tým Red Bull Racing na trati. Australan získal více než dvě třetiny bodů týmu, ale svoji sbírku pódií nerozšířil.

V roce 2009 dostal Webber nového týmového kolegu Sebastiana Vettela, ale především poprvé v kariéře také velmi rychlý vůz, který mu umožnil bojovat na špičce startovního pole. V Německu se dočkal prvního vítězství, ale v boji o titul nevydržel až do konce roku.

Ještě lépe vyšla Australanovi sezóna 2010, když polovinu roku vedl průběžnou klasifikaci jezdců. V posledních závodech ale neudržel krok se svými soupeři a nakonec mu patřilo třetí místo. Po sezóně prozradil, že od Japonska závodil se zlomeným ramenem. V roce 2011 Webberovi dlouho trvalo, než se naučil pracovat s novými pneumatikami Pirelli. Než se stihl rozkoukat, jeho týmový kolega Vettela si vybudoval velký bodový náskok. Na Australana tak znovu zbylo v šampionátu třetí místo. Smlouvu s Red Bullem prodloužil i na sezónu 2012.

Ta byla pro rakouskou stáj znovu mistrovská, ovšem Webber toho nedokázal využít. V boji o titul nevydržel až do konce a v poháru jezdců obsadil až šesté místo, i když jeho týmový kolega Vettel získal třetí titul v řadě. Přesto si od Red Bullu zasloužil další prodloužení kontraktu.

Články o jezdci

Články odjinud