Luca Badoer

Tým F1 Ferrari
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost italská
Datum narození 25. 01. 1971
Rodiště Montebelluna (Itálie)
Výška 0
Váha 0
Vítězství
Pole positions 0
Stupně vítězů 0
První GP 14.3.1993, GP Jižní Afriky
První vítězství -
Titul mistra světa -

Luca Badoer se narodil v italské Montebelluně 25. ledna 1971. Přirozeně začal závodit na motokárách, v Itálii získal titul. V roce 1990 závodil s Alexem Zanardim v italské formuli 3.

O rok později dokázal vyhrát čtyři závody, aby vzápětí povýšil do formule 3000, kde závodil za tým Crypton Engineering. S celkově 46 body porazil druhého Andreu Monterminiho a třetího Rubense Barrichella. Badoer v tom roce porazil také Allana McNishe, Oliviera Panise nebo Davida Coultharda.

To mu přineslo premiéru ve formuli 1 (stejně jako Barrichellovi). Badoer usedl do vozu Lola - Ferrari, formálně pod hlavičkou BMS Scuderia Italia. S velmi špatným autem toho ale moc nedokázal a na konci roku odešel bez bodu, ačkoli dokážel porážet svého týmového kolegu Michela Alboreta. Právě on ale dostal přednost, když se tým spojil s Minardi. Badoer se stal alespoň testovacím jezdcem týmu.

To trvalo ale jen rok. Pro sezonu 1995 Alboreto pověsil přilbu na hřebík a vystřídal jej Badoer. Obrat k lepšímu to ale rozhodně nepřineslo. Nejlepším výsledkem byla nebodovaná osmá místa v Kanadě a Maďarsku. O rok později přijal angažmá v týmu Forti Corse, se kterým se ale kvalifikoval pouze do šesti závodů. Na konci sezony Forti Corse z formule 1 odešlo.

Badoer pak na rok formuli 1 zcela opustil. Závodil pro tým GBF v šampionátu FIA GT. V roce 1998 ale začala jeho dlouhá kariéra testovacího pilota nejúspěšnějšího týmu formule 1, Ferrari.

V roce 1999 jej Ferrari půjčilo týmu Fondmetal Minardi Ford. Ve stejné sezoně si při havárii na Silverstonu zlomil Michael Schumacher nohu a Badoerovo povýšení bylo na řadě. Jaké bylo ale překvapení, když si Ferrari vybralo Fina Miku Sala. Salo závodil proti Miku Häkkinenovi ve formuli 3 v roce 1990, kdy jej také chytila londýnská policie, jak Salo řídil pod vlivem alkoholu. Salo odešel závodit do Japonska a do formule 1 vstoupil s Lotusem až v roce 1994

Salo přišel o angažmá právě pro rok 1999 po zkušenostech z týmů Tyrell Yamaha a Arrows. Ale zranění Ricarda Zonty jej dostalo zpátky do kokpitu pro závody v San Marinu, Monaku a Španělsku.

Jeho výkonů si všimlo Ferrari. Salo totiž dojel v San Marinu s vozem BAR sedmý a ve Španělsku osmý. V Monaku kvůli brzdám nedojel. Jeho týmový kolega, mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, nedojel ani jeden ze tří těchto závodů.

Když se Zonta pro Velkou cenu Kanady 1999 vrátil, stal se Salo opět volným pilotem. A právě jeho si Ferrari vybralo jako Schumacherova náhradníka. Salo odjel za Ferrari šest závodů a byl by býval vyhrál, nebýt marné snahy Ferrari všemi silami dotlačit Eddieho Irvina k titulu (a tím pádem nechvalně proslulé týmové režie). Eddie Irvine by ale v tom roce titul pravděpodobně nezískal, i kdyby v každém závodě dostal dvě kola náskok...

Luca Badoer je držitelem nelichotivého rekordu 48 startů bez jediného bodu. S Mikem Salou jako soupeřem k nim měl blízko při Velké ceně Evropy 1999, ale technika jej zradila a dohnala k slzám.

Jelikož nedokázal najít rozumné místo pro sezonu 2000, jeho jedinou prací se stalo testování pro Ferrari, a tak je tomu dodnes.

11. sprna 2009, tedy jedenáct let po jeho srdcervoucí zkušenosti na Nürburgringu, se Luca Badoer dozvěděl, že dostane šanci svůj chybějící bod získat. U Ferrari nahradil Felipeho Massu, který se zranil v kvalifikaci na GP Maďarska.

HISTORIE

1993 Lola BMS Scuderia Italia
1994 Minardi - testy
1995 Minardi Scuderia Italia
1996 Forti Grand Prix
1997 FIA GT
1999 Fondmetal Minardi Ford

1998 - 2009 Ferrari - testovací jezdec
2009 Ferrari

Související články

Navštěvuje Schumachera někdo z jezdců? Jeden tvrdí, že ano

Navštěvuje Schumachera někdo z jezdců? Jeden tvrdí, že ano

Pamatujete na Lucu Badoera? Ital, který na dva závody v roce 2009 zastoupil za Felipeho Massu, tvrdí, že navštěvuje Michaela Schumachera.

27.  4.  2018
FIAPneumatiky
Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Mezi týmy, FIA a Pirelli nejsou žádné konflikty. Naopak

Pirelli zveřejnilo výsledky svého šetření, které vysvětlilo důvody neobvyklého počtu selhání pneumatik v průběhu Velké ceny Velké Británie. A dostává se mu maximální podpory.

3.  7.  2013
Badoer uzavřel kariéru u Ferrari jízdou na ledě v F60

Badoer uzavřel kariéru u Ferrari jízdou na ledě v F60

Luca Badoer skončil v roli testovacího jezdce Ferrari, místo uvolnil mladému francouzskému pilotovi Julesovi Bianchimu. Ital udělal symbolickou tečku za svoji maranellskou kariérou jízdou na ledě.

15.  1.  2011
Badoer na konci kariéry lituje, že loni odjel pro Ferrari jen dva závody

Badoer na konci kariéry lituje, že loni odjel pro Ferrari jen dva závody

Luca Badoer se v Bologni ve voze F60 rozloučil s fanoušky, po třinácti letech končí v roli testovacího jezdce Ferrari. Scuderii je vděčný, i když ho trochu mrzí, že nemohl závodit víc.

9.  12.  2010
O závodní sedačku mě připravila média, tvrdí Badoer

O závodní sedačku mě připravila média, tvrdí Badoer

Splněný sen mu už ale nikdo nevezme.

7.  9.  2009
Badoer si je jistý, že v Monze může získat dobrý výsledek

Badoer si je jistý, že v Monze může získat dobrý výsledek

Trať zná nazpaměť.

31.  8.  2009
Ferrari rozhodne o Badoerovi tento týden

Ferrari rozhodne o Badoerovi tento týden

Důležité budou výsledky vyšetření Felipeho Massy.

31.  8.  2009
Kdybych tak tuhle možnost dostal před dvěma lety, říká Badoer

Kdybych tak tuhle možnost dostal před dvěma lety, říká Badoer

Massův náhradník přiznává, že Ferrari zavolalo v tu nejnevhodnější dobu.

30.  8.  2009
Komentář: Za Badoerův trapas nemůže Badoer, ale Ferrari

Komentář: Za Badoerův trapas nemůže Badoer, ale Ferrari

Poslední, co lze od Badoera čekat, je soudnost...

30.  8.  2009
Výsledky
Udělal jsem pokrok, ale pořád to nestačí, říká Badoer

Udělal jsem pokrok, ale pořád to nestačí, říká Badoer

Räikkönena chce Domenicali zase na stupních vítězů.

29.  8.  2009
Ve Spa budu mnohem lepší, slibuje Badoer

Ve Spa budu mnohem lepší, slibuje Badoer

Ital si užívá nejlepší chvíle svého života.

24.  8.  2009
Badoer své místo do návratu Massy jisté nemá, připouští Ferrari

Badoer své místo do návratu Massy jisté nemá, připouští Ferrari

Scuderia si nemůže dovolit dojíždět s jedním vozem na posledním místě.

24.  8.  2009
Výsledky
Beru to jako test, říká Badoer

Beru to jako test, říká Badoer

DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.

22.  8.  2009
Výsledky
Badoer se překonává: v boxech čtyřikrát překonal rychlostní limit

Badoer se překonává: v boxech čtyřikrát překonal rychlostní limit

Dostal za to napomenutí a pokutu 5400 €.

21.  8.  2009
Badoera vystřídá znovu až Massa, ne Schumacher

Badoera vystřídá znovu až Massa, ne Schumacher

Ital má jistou účast v několika závodech.

21.  8.  2009
Výsledky
Badoer bere GP Evropy jako třídenní test s Ferrari

Badoer bere GP Evropy jako třídenní test s Ferrari

Pro tým chce ale získat dobrý výsledek.

18.  8.  2009
Fotografie
Přípravy Lucy Badoera na návrat do formule 1 s Ferrari

Přípravy Lucy Badoera na návrat do formule 1 s Ferrari

18.  8.  2009
Badoer zítra ve Fioranu sedne do F60

Badoer zítra ve Fioranu sedne do F60

Bude natáčet propagační video.

16.  8.  2009
Speciál
Kdo je Luca Badoer?

Kdo je Luca Badoer?

Portrét Massova (a Schumacherova) náhradníka.

13.  8.  2009
Badoerovi se splní sen, bude závodit pro Ferrari

Badoerovi se splní sen, bude závodit pro Ferrari

I když ho mrzí, že nemůže nastoupit Schumacher.

12.  8.  2009
Felipeho Massu nahradí u Ferrari Luca Badoer

Felipeho Massu nahradí u Ferrari Luca Badoer

Testovací jezdec přišel na řadu po Michaelu Schumacherovi.

11.  8.  2009

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10