Lotus představil letošní monopost E20

Tým z Enstone v neděli odpoledne představil svůj monopost Lotus E20. Za jeho volant usednou už při prvních testech v Jerezu Kimi Räikkönen a Romain Grosjean.
Lotus představil letošní monopost E20

Tým z Enstone vstupuje do sezony 2012 s novým název Lotus F1. Dnes v 17:00 představil černozlatý monopost E20, se kterým by po nevydařené loňské sezoně rád uspěl.

"Loňský rok byl hektický, nyní máme jasný cíl. Víme, že naši vlastníci nás podporují. Chceme být znovu elitním týmem. V roce 2012 očekáváme, že budeme bojovat o čtvrté místo v šampionátu, abychom mohli o rok později naplnit své ambice," uvedl šéf týmu Eric Boullier.

Stáj pro nadcházející sezonu angažovala nové jezdce. Kimi Räikkönen je mistrem světa z roku 2007, ale poslední dvě sezony strávil v rallye. Romain Grosjean se po krátkém intermezzu z roku 2009 vrací jako úřadující šampión GP2. "Myslím, že naše jezdecká sestava odráží naše ambice. Je jasné, že mít zpátky Kmiho je dobré i z hlediska PR, ale potřebujeme ho hlavně jako jezdce schopného bojovat o čelní místa. Romain rovněž během posledních osmnácti měsíců ukázal své schopnosti, talent a rychlost. Je naší budoucností," věří Boullier.

Lotus E20 byl vyvíjen v novém aerodynamickém tunelu pro modely šedesátiprocentní velikosti zprovozněném loni, na duben chystá stáj nový simulátor.

Technický ředitel James Allison upozornil, že největší změny museli inženýři udělat v oblasti výfuků, které ale přímo souvisí i se samotným umístěním motoru. "Problémy s výfuky, které začaly v Silverstone, se vyvíjely až do listopadu, snažili jsme se z každé verze vytěžit maximum a snažili se předvídat, jak to nakonec dopadne. To se určitě týkalo i dalších týmů," vysvětlil.

Některé komponenty na E20 byly oproti loňskému R30 zcela přepracovány, jiné pouze optimalizovány. Díky novým pravidlům se musel tým zcela rozloučit s originální koncepcí výfuků směřujících dopředu. "Přední a zadní zavěšení bylo podstatně změněno, abychom dosáhli lepších aerodynamických vlastností," upřesnil Allison. Přední křídlo se kontinuálně vyvíjí od roku 2009, kdy byla zveřejněna pravidla o jeho aktuální podobě. "Dosáhli jsme uspokojivé úrovně zadní přítlačné síly při maximálním využití potenciálu DRS."

Tým si hodně slibuje od návratu Räikkönena. Tomu se v novém angažmá zatím líbí. "Myslím, že si užijeme spoustu zábavy a doufejme, že získáme dobré výsledky," těší se bývalý mistr světa, který by se v budoucnu rád vrátil k rallye. Při závodech NASCAR si údajně uvědomil, že mu schází F1. "V roce 2010 jsem formuli jedna nesledoval, ale loni jsem pár závodů viděl. Nevypadá nijak zvlášť odlišně."

Fin se také hned vyjádřil k DRS. "Dá se na různých místech předjíždět tak, že otevřete zadní křídlo a jezdec před vámi se nemůže bránit. Je to opravdu předjíždění? Nemyslím. Ale podívaná je to určitě lepší," hodnotil. "Také pneumatiky jsou jiné. Je velký rozdíl, když máte obuty nové, nebo opotřebované. Ve staré formuli jedna jste musel být o dost rychlejší, abyste měl šanci předjet jezdce před sebou, ale teď s pneumatikami a DRS je to jiné."

Na svůj návrat do F1 se těší také Grosjean, který považuje stálé místo v F1 po boku Räikkönena za splnění snu. Věří, že se mu budou hodit zkušenosti, který získal roku 2009 po boku Fernanda Alonsa. Třetím jezdcem je loňský jezdec Virginu Jérôme d’Ambrosio.

FOTOGALERIE

Video z představení Lotusu E20 (vůz je vidět v čase od 3. minuty)

Diskuze (268) Další článek: Whiting se zúčastní testů v Jerezu
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.