Na F1Sport.cz se tématu Le Mans věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.
Je to oficiální! Italská značka z Maranella potvrdila, že v roce 2023 vstoupí s novým vozem do třídy Le Mans Hypercar vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. Díky tomu bude Ferrari opět bojovat o celkový triumf v Le Mans.
Ve druhé části rozhovoru s jediným českým pilotem formule 1 je pochopitelně věnována pozornost královně motorsportu, avšak i dalším odvětvím. S Tomášem Engem si povídáme o elektrice v osobní dopravě i na okruzích, o Le Mans i o jeho nejbližších plánech.
Tovární stáj Peugeot Sport s novým hypervozem už příští rok vstoupí do vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC, díky čemuž se francouzská značka po 11 letech opět postaví na start v Le Mans. Pro tovární program francouzský tým představil celkem sedm pilotů a v nové sestavě nechybí ani bývalí jezdci F1.
První odhalený závodní speciál postavený podle pravidel Le Mans Hypercar. To je nová Toyota GR010 Hybrid, kterou japonská tovární stáj představila světu 11. ledna. Nyní je známá i technická specifikace nového vozu, ale ani konkurence nespí. Americký Glickenhaus před svým debutem ve WEC cílí na účast v kompletní sezoně.
Dnes již bývalý pilot formule 1 Kevin Magnussen by rád jednoho dne závodil ve 24 hodinách Le Mans v týmu se svým otcem Janem. Situace se ale zkomplikovala.
Německá pilotka Sophia Flörschová v loňském roce kombinovala závodění ve formuli 3 a ve vytrvalostních závodech a doufá, že stejný program absolvuje i letos.
První velké potíže s odlivem továrních týmů zažívá elektrický šampionát formule E. Po nadcházející sezoně ze startovního roštu zmizí BMW i Audi.
Před pěti lety byl Daniel Ricciardo blízko startu v nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce na světě, ke startu na okruhu La Sarthe mu však nedal svolení jeho mateřský tým.
Konec slavné éry. Sobotní osmihodinový závod v Bahrajnu neuzavře jen sezonu vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC 2019/2020, ale také slavné období třídy LMP 1. Vrcholná kategorie sportovních prototypů závodila na světových okruzích od roku 2004. V této galerii je věnována pozornost především továrním vozům, které v rámci LMP 1 startovaly ve WEC od první sezony v roce 2012.
Romain Grosjean se zajímá o program hypervozu Peugeotu pro Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) a další start ve 24 hodinách Le Mans.
Šéf stáje Red Bull Christian Horner uvedl v rozhovoru pro web racefans.net, že by v „královně motorsportu“ rád viděl Portugalce Antonia Felixe da Costu.
Fernando Alonso se vrací do formule 1. Příští rok bude potřetí ve své kariéře jezdit za Renault, i když se tým přejmenuje na Alpine.
Mike Conway a jeho posádka prototypu #7 opět smolně přišla o vítězství v Le Mans. Tým Rebellion Racing naopak slaví, při své poslední účasti na trati La Sarthe získal druhé místo v absolutním pořadí.
Tovární tým Toyota Gazoo Racing potřetí v řadě vyhrál nejslavnější vytrvalostní závod světa 24 hodin Le Mans. Z vítězství se raduje posádka prototypu TS050 Hybrid #8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Brendon Hartley. Druhé místo obsadil privátní tým Rebellion Racing.
Pátek v Le Mans tradičně patřil tiskovým konferencím a velkým oznámením. Francouzský gigant Peugeot definitivně potvrdil, že se v roce 2022 vrátí na scénu vytrvalostních závodů s novým hypervozem.
Kamuj Kobajaši získal pro tovární stáj Toyota pole position pro víkendový 88. ročník 24 hodin Le Mans. Japonský tým bude první řadu na startovní roštu sdílet se švýcarskou privátní stájí Rebellion Racing.
Čekání bylo o tři měsíce delší než obvykle, ale dočkali jsem se. Už tuto sobotu odstartuje 88. ročník nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa 24 hodin Le Mans. Ročník, který bude vinou koronaviru v mnoha směrech unikátní.
I letošní 88. ročník 24 hodin Le Mans přilákal řadu bývalých pilotů formule 1. Ve startovní listině jich je celkem šestnáct. Ke druhému startu se chystá Juan Pablo Montoya a o třetí vítězství v řadě budou bojovat Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima.
Že Renault pro sezonu 2021 přejmenuje svoji stáj ve formuli 1 na Alpine F1 Team už není žádné tajemství, ambice malé francouzské značky však přesahují hranice „královny motorsportu“. Alpine příští rok nastoupí ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC s prototypem třídy LMP 1 s jasným cílem – ovládnout slavné Le Mans.
Francouzská značka Alpine je spjata s Renaultem už téměř padesát let a díky svým úspěchům se stala neodmyslitelnou součástí historie motorsportu. Nyní vstupuje do nové kapitoly své historie, ve které její jméno od příští sezony ponese tým formule 1.
Po sezoně 2020 Sebastian Vettel opustí Ferrari a jeho další budoucnost je zatím nejasná. O jeho služby směrem k Le Mans a WEC nedávno vyjádřil zájem americký miliardář a zakladatel značky sportovních vozů James Glickenhaus, Němec však formuli 1 prozatím opustit nechce.
Kolem budoucnosti Sebastiana Vettela je stále hodně živo. Mimo možnost Němcova setrvání ve formuli 1 se objevila ještě jedna varianta. Američan James Glickenhaus nabízí čtyřnásobnému mistrovi světa „královny motorsportu“ závodění pro jeho tým Scuderia Cameron Glickenhaus ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC.
Poslední sportovní prototyp Ferrari s označením 333 SP debutoval v závodě na americkém okruhu Road Atlanta v roce 1994. Od přelomu devadesátých let a nového milénia však italská značka na scéně sportovních vozů působí jen s vozy gran turismo, které třeba v Le Mans nemohou bojovat o celkové vítězství. Tato situace by se nicméně mohla změnit.
První ročník virtuálního závodu 24 hodin Le Mans vynesl pro nadaci monacké kněžny Charlene 21 500 eur (573 tisíc korun), které budou využity na výzkum vakcíny proti nemoci COVID-19.
Vůbec první ročník virtuální čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans vyhrál švýcarský tým Rebellion Racing. Ve třídě GTE dominovalo tovární Porsche.
O tomto víkendu měl původně svět motorsportu sledovat 88. ročník 24 hodin Le Mans, jenomže kvůli koronaviru musel být slavný závod přeložen na konec září. Místo se toho se však pojede virtuální varianta slavného maratonu na okruhu La Sarthe a ve startovní listině nechybějí ani piloti formule 1.
Juan Pablo Montoya je v současnosti druhým pilotem, který je jen krůček od zisku trojkoruny motorsportu. Zatímco Fernandu Alonsovi chybí vítězství v Indianapolis, Kolumbijec potřebuje triumfovat v Le Mans.
Americký výrobce sportovních vozů Scuderia Cameron Glickenhaus v tiskovém prohlášení oficiálně potvrdil vstup do FIA WEC a účast v Le Mans 2021 s novým vozem SCG 007, který bude postaven podle nových technických pravidel Le Mans Hypercar.
Historicky první virtuální ročník závodu 24 hodin Le Mans se uskuteční v původním termínu reálné verze, tedy o víkendu 13. a 14. června. Ve startovní listině kromě osobností scény sportscar najdeme i celou řadu hvězd formule 1.
24 hodin Le Mans se pojede až 19. a 20. září. V původním termínu (13. a 14. června) se má ale konat virtuální závod. Nastoupí do něj i dva současní jezdci formule 1.
Letošní ročník 24 hodin Le Mans byl kvůli pandemii nového typu koronaviru poprvé od roku 1968 odložen z poloviny června až na konec září, pořádající autoklub ACO však na původní termín připravil pro fanoušky zajímavou novinku – Le Mans v kompletní čtyřiadvacetihodinové délce, ale ve virtuální podobě.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že se britská značka zajímá o vstup na scénu sportovních vozů s novým prototypem. McLaren lákají připravovaná technická pravidla LMDh, která týmům a automobilkám umožní startovat s totožným vozem v nejvyšších třídách šampionátů FIA WEC a IMSA WSC.
Tovární tým Toyota Gazoo Racing reaguje na prodloužení současné sezóny světového vytrvalostního šampionátu WEC až do listopadu odložením premiéry nového závodního speciálu, který nahradí současný prototyp třídy LMP 1 TS050 Hybrid. Vůz postavený podle nastupujících technických regulí Le Mans Hypercar spatří světlo světa až v říjnu.
Fernando Alonso vyhlásil nedávno anketu. Drtivá většina fanoušků ho posílá zpět do F1. Španěl už má jasno, co bude dělat.
První český pilot formule 1 Tomáš Enge se po dlouhé spolupráci s týmem Reiter Engineering vrací na závodní okruhy v roli jezdce. Liberecký závodník navázal tříletou spolupráci se stájí Buggyra Racing, která rozšiřuje své závodní aktivity na scénu vozů GT. Cílem pro Engeho a spol je start ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Letošní 88. ročník 24 hodin Le Mans se kvůli epidemii nového typu koronaviru nepojede v tradičním červnovém termínu. Závod musel být přesunut až na víkend 19.-20. září. Konání Le Mans není ohroženo poprvé, v minulosti se muselo odkládat třeba kvůli studentským nepokojům.
Do 15. dubna se mělo rozhodnout o letošním Le Mans. Nakonec přišlo rozhodnutí mnohem dříve.
Začátkem února proběhl v Maranellu slavností galavečer značky Ferrari, na kterém byly oceněny ty nejlepší týmy působící na scéně vozů GT a vytrvalostních závodů. Mezi oceněnými nechyběl ani český tým Scuderia Praha, který loni ovládl evropskou část šampionátu 24H Series.
Ke kompletní změně strategie a zaměření závodních programů dochází v těchto dnech uvnitř Aston Martin Racing. Britská značka loni v červnu na tiskové konferenci v Le Mans oznámila vstup do nové nejvyšší třídy světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC „Le Mans Hypercar“ s vozem Valkyrie, se kterým chtěl Aston vyhrát nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku na světě v absolutním pořadí. Po přelomu roku se ale situace otočila o sto osmdesát stupňů a projekt Valkyrie je najednou zastaven.
Šéf světového vytrvalostního šampionátu sportovních vozů FIA WEC Gerard Neveu si v rozhovoru na akci Autosport International pochvaloval vliv Fernanda Alonsa na „jeho“ sérii. Španěl přivedl k vytrvalostnímu seriálu nové fanoušky v době, kdy se WEC potýkalo s odchodem Porsche z královské třídy LMP 1.
Podobná témata: Peugeot, ACO, McLaren, Aston Martin, Nico Hülkenberg, GP Abú Dhabí 2016, Juniorský program Red Bullu, Racing Point, Ženy v motorsportu, Christian Horner, Charles Leclerc, Romain Grosjean, WEC, Pastor Maldonado, Daniil Kvjat, formule 3, Daniel Ricciardo, Monte Carlo, Pascal Wehrlein, Toyota