Kimi Räikkönen

Tým F1 Alfa Romeo
Startovní číslo 7
Aktivní roky
Národnost finská
Datum narození 17. 10. 1979
Rodiště Espoo - Finsko
Výška 175
Váha 62
Vítězství 19
Pole positions 16
Stupně vítězů 69
První GP GP Austrálie 2001
První vítězství GP Malajsie 2003
Titul mistra světa 2007

Kimi Räikkönen začal se závoděním na motokárách když mu bylo 12 let. V roce 1999 se zúčastnil čtyř závodů v britské Formuli Renault. Několikrát si také vyzkoušel Formuli Ford, ale nakonec se soutředil na Formuli Renault a závodil v britské zimní sérii s týmem Manor Motorsport. Vyhrál všechny čtyři závody. V roce 2000 setrval se stejným týmem a vyhrál sedm závodů z deseti, přičemž ve zvbývajících třech dosáhl na pódiová umístění. Ve stejném roce také odjel 3 závody v evropské sérii Formule Renault a vyhrál dvakrát.

Svými úspěchy na sebe upozornil natolik, že byl pozván na testování s týmem F1 Sauber v září 2000 v Mugellu. Na Petera Saubera udělal takový dojem, že s ním okamžitě byla uzavřena smlouva na rok 2001 a stal se tak týmovým kolegou Nicka Heidfelda. Vé svém premiérovém závodě ve Formuli 1 skončil šestý a připsal si svůj první bod. Během zbývajících závodů sezóny bodoval ještě třikrát.

V srpnu 2001 se o Fina začal zajímat McLaren, výsledkem bylo podepsání pětileté smlouvy o měsíc později. Räikkönen tak u McLarenu nahradil svého krajana Miku Häkkinena. V roce 2002 trpěly vozy McLaren častými poruchami a svůj první závod vyhrál Fin až v Malajsii 2003. Tentýž rok bojoval do posledního závodu o titul mistra světa s Michaelem Schumacherem, nakonec skončil druhý. V roce 2004 se trápil s příliš nepovedeným McLarenem MP 4-19 a vyhrál za celou sezónu jediný závod v Belgii s upraveným MP 4-19B. Rok 2005 byl ve znamení rychlosti nového McLarenu, nedobrá spolehlivost však vedla Fina pouze k druhému titulu vicemistra světa. 2006 byl posledním rokem Räikkönena u McLarenu, kterému se znovu nepodařilo postavit vůz schopný dosáhnout mistrovského titulu.

V roce 2007 začal Kimi Räikkönen psát novou kapitolu svého působení ve F1 u Ferrari, ihned ve svém prvním roce v italských barvách dokázal získat titul mistra světa. Začátek sezóny se Finovi příliš nevydařil, potřeboval se přizpůsobit novému vozu, ale v druhé její polovině neměl soupeře a v posledním závodě oslavil titul mistra světa.

Vstup do sezóny 2008 se Räikkönenovi povedl a vše nasvědčovalo tomu, že bude znovu jedním z hlavních kandidátů na titul. Slabé výsledky z druhé poloviny roku však znamenaly konec nadějí již dva závody před koncem sezóny. V roce 2009 postavilo Ferrari nekonkurenceschopné auto a Fin na další úspěchy pomýšlet nemohl. Čest Maranella zachránil jediným vítězstvím sezóny v Belgii. Na konci roku pak musel navzdory platné smlouvě uvolnit místo Fernandu Alonsovi, jehož do Ferrari protlačil jeho sponzor Santander.

Räikkönen poté na formuli 1 zanevřel a odešel závodit do rallye. Kromě WRC si vyzkoušel také NASCAR, ale po dvou letch dospěl k závěru, že jeho parketou zůstává královna motorsportu, a tak se s týmem Lotus domluvil na návratu v sezóně 2012. Mnozí pochybovali o Räikkönenově motivaci, ale brzy všechny obavy zmizely. Fin se sice trochu trápil s kvalifikační rychlostí, ale v závodech vše doháněl. Sedmkrát se postavil na stupně vítězů a v Abú Zabí získal Lotusu vysněné vítězství v Grand Prix. Byl nejspolehlivějším jezdcem sezóny, kromě jednoho brazilského kola odjel všechny ve všech závodech, vždy viděl cíl. V šampionátu skončil třetí a stal se jedním z překvapení sezóny. Pokračování v roce 2013 bylo proto logickým důsledkem.

Ve své druhé sezóně po návratu pokračoval Fin ve velmi dobrých výkonech, vyhrál hned první závod v Austrálii a k tomu později přidal dalších sedm pódiových umístění. V závěru sezóny se ale zhoršil jeho vztah s Lotusem, protože nedostával plat, což byl jeden z důvodů, proč vynechal poslední dva závody a nechal si operovat záda. Mezitím se už dohodl na přestupu k Ferrari, které ho v roce 2009 vyplatilo ze smlouvy, aby pro něj už dál nezávodil.

Foto: Getty Images / Quinn Rooney

HISTORIE

Formule 1
2000
Sauber: testy
2001 Sauber: 10. místo, 9 bodů
2002 McLaren-Mercedes: 6. místo, 24 bodů
2003 McLaren-Mercedes: 2. místo, 91 bodů
2004 McLaren-Mercedes: 7. místo, 45 bodů
2005 McLaren-Mercedes: 2. místo, 112 bodů
2006 McLaren-Mercedes: 5. místo, 65 bodů
2007 Ferrari: 1. místo, 110 bodů
2008 Ferrari: 3. místo, 75 bodů
2009 Ferrari: 6. místo, 48 bodů
2012 Lotus: 3. místo, 207 bodů
2013 Lotus: 5. místo, 183 bodů
2014 Ferrari

Související články

Ferrari
Dělali z toho velký příběh, říká Räikkönen o loňské ztrátě monackého vítězství

Dělali z toho velký příběh, říká Räikkönen o loňské ztrátě monackého vítězství

Ferrari vloni v Monaku vyhrálo poprvé od roku 2001. Vítězem se mohl stát Kimi Räikkönen, který vyhrál kvalifikaci a 33 kol vedl. Nakonec ale bylo vše jinak.

24.  5.  2018
Pohonné jednotkyFerrari
Räikkönenův motor je v pořádku. Vylepšení ale dostane později než Vettel

Räikkönenův motor je v pořádku. Vylepšení ale dostane později než Vettel

Kimi Räikkönen nedokončil Velkou cenu Španělska. Technické problémy se ale nejspíše nepromítnou do další části sezóny.

15.  5.  2018
Ferrari
Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním, lituje Vettel

Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním, lituje Vettel

Ferrari nemělo letos poprvé svého zástupce na stupních vítězů, když ve Velké ceně Španělska vozů formule 1 skončil Sebastian Vettel čtvrtý a Kimi Räikkönen cíl závodu kvůli technickému problému neviděl.

13.  5.  2018
Ferrari
Třetí místo není pro start špatné, hodnotí Vettel

Třetí místo není pro start špatné, hodnotí Vettel

Jezdci Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen odstartují do Velké ceny Španělska vozů formule 1 ze druhé řady, když v dnešní kvalifikaci na Katalánském okruhu zajeli třetí a čtvrtý nejrychlejší čas.

12.  5.  2018
Ferrari
Ferrari vyměnilo motor v Räikkönenově voze

Ferrari vyměnilo motor v Räikkönenově voze

Kimi Räikkönen měl ve druhém tréninku technické problémy. Ferrari musí před sobotou v jeho voze vyměnit některé komponenty.

11.  5.  2018
Ferrari
Vettela překvapily odlišné pneumatiky

Vettela překvapily odlišné pneumatiky

Pilot Ferrari se podivuje nad směsmi, které do Španělska přivezlo Pirelli. Chovají se o poznání jinak než pneumatiky použité v předešlých závodech.

11.  5.  2018
Ferrari
Räikkönen: Ne vždy vyhrává ten nejsilnější tým

Räikkönen: Ne vždy vyhrává ten nejsilnější tým

Kimi Räikkönen si nemyslí, že by bylo Ferrari v současné době nejsilnějším týmem ve formuli 1. Titul mezi jezdci i týmy podle něj získá ten, kdo se dopustí nejmenšího množství chyb.

11.  5.  2018
Ferrari
Marchionne: SF71-H je naším nejslibnějším vozem z hybridní éry

Marchionne: SF71-H je naším nejslibnějším vozem z hybridní éry

Prezident Ferrari Sergio Marchionne sice čas od času hrozí odchodem italské značky z formule 1, ve svých vyjádřeních si však udělá místo i pro pochvalu. Pro Sky Sports F1 označil současný monopost SF71-H za „nejslibnější v hybridní éře“.

5.  5.  2018
Ferrari
Rozdíl mezi mnou a Kimim? Celou dobu je těsnější, než se zdá, říká Vettel

Rozdíl mezi mnou a Kimim? Celou dobu je těsnější, než se zdá, říká Vettel

Sebastian Vettel vyhrál od roku 2015 s Ferrari 10 závodů. Kimi Räikkönen se vrátil do maranellské stáje o rok dříve, ale na své vítězství stále čeká. Podle Vettela je rozdíl mezi oběma mistry světa menší, než dokládají výsledky.

4.  5.  2018
Ferrari
Räikkönen i přes kontakt se zdí skončil druhý

Räikkönen i přes kontakt se zdí skončil druhý

Druhý v cíli Kimi Räikkönen z Ferrari měl podle svých slov štěstí, že Velkou cenu Ázerbájdžánu vůbec dokončil, když v závěru závodu "v plné rychlosti" narazil do zdi. Jeho týmovému kolegovi Sebastianu Vettelovi nevyšel útok na první místo a skončil až čtvrtý.

29.  4.  2018
Ferrari
Vettel je za pole position rád, i když se mu Q3 nepovedla

Vettel je za pole position rád, i když se mu Q3 nepovedla

Sebastian Vettel potřetí v řadě v letošní sezóně formule 1 odstartuje z pole position, když vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu.

28.  4.  2018
Ferrari
Vettel si z pomalých časů těžkou hlavu nedělá

Vettel si z pomalých časů těžkou hlavu nedělá

Pátek nebyl v podání lídra šampionátu žádná sláva. Své fanoušky ale uklidňuje, nemělo jít o předzvěst problémů v sobotu a neděli.

27.  4.  2018
Ferrari
Je Räikkönen skutečnou referencí zlepšení Ferrari?

Je Räikkönen skutečnou referencí zlepšení Ferrari?

Sebastian Vettel vyhrál dva ze tří prvních závodů letošní sezóny a je lídrem šampionátu. Je to ale možná Kimi Räikkönen, kdo ukazuje skutečný pokrok Ferrari.

24.  4.  2018
Ferrari
Vettel: Čekal jsem, že Verstappen zaútočí dříve

Vettel: Čekal jsem, že Verstappen zaútočí dříve

Ze slibné pozice po kvalifikaci si z Velké ceny Číny Ferrari odváží jen třetí místo Kimiho Räikkönena. Sebastian Vettel po kolizi s Maxem Verstappenem skončil osmý.

15.  4.  2018
Ferrari
Räikkönen nechápe, jak jej Vettel porazil

Räikkönen nechápe, jak jej Vettel porazil

Sebastian Vettel posledním pokusem získal pole position pro Velkou cenu Číny vozů formule 1, když překonal svého týmového kolegu z Ferrari Kimiho Räikkönena, který odstartuje druhý.

14.  4.  2018
Ferrari
Arrivabene vysvětlil okolnosti nepovedené zastávky v boxech

Arrivabene vysvětlil okolnosti nepovedené zastávky v boxech

Maurizio Arrivabene vysvětloval na tiskové konferenci okolnosti nepovedené zastávky v boxech, při které se v Bahrajnu zranil mechanik Scuderie a pro Räikkönena skončil předčasně závod.

13.  4.  2018
Ferrari
Räikkönen je po pátku v Číně spokojený, Vettel potřebuje doladit nastavení

Räikkönen je po pátku v Číně spokojený, Vettel potřebuje doladit nastavení

Kimi Räikkönen byl v pátek opět rychlejším z jezdců Ferrari. Na Hamiltona ztratil ve druhém tréninku jen sedm tisícin sekundy.

13.  4.  2018
Ferrari
Mechanik Ferrari má zlomeniny, tým zaplatí pokutu

Mechanik Ferrari má zlomeniny, tým zaplatí pokutu

Drama se odehrálo v boxech Ferrari, kde Kimi Räikkönen při své druhé zastávce přejel nohu jednomu z mechaniků.

8.  4.  2018
Ferrari
Vettel se obával šachmatu ze strany Mercedesu

Vettel se obával šachmatu ze strany Mercedesu

Pilot Ferrari Sebastian Vettel ubránil první příčku až do cíle Velké ceny Bahrajnu a svůj 200. závod ve formuli 1 oslavil vítězstvím. Kimi Räikkönen po chybě v boxech závod nedokončil.

8.  4.  2018
Ferrari
Vettel v Bahrajnu získal 51. pole position, Räikkönen není spokojen

Vettel v Bahrajnu získal 51. pole position, Räikkönen není spokojen

Sebastian Vettel zítra ve Velké ceně Bahrajnu odstartuje do svého 200. závodu ve formuli 1. V dnešní kvalifikaci si přitom vyjel svou 51. pole position. V první řadě jej doplní Kimi Räikkönen, který podtrhl úspěšnou kvalifikaci týmu Ferrari.

7.  4.  2018
Ferrari
Ferrari se může ještě zrychlit

Ferrari se může ještě zrychlit

Mercedes Italy podezírá, že v trénincích blafovali mapováním motoru na co nejrychlejší časy na jedno kolo. Vettel kvituje zlepšení vyvážení.

6.  4.  2018
Ferrari
Svatozář byla už v prvním závodě v Austrálii užitečná

Svatozář byla už v prvním závodě v Austrálii užitečná

Úvodní závod letošní sezóny formule 1, Velká cena Austrálie, byla také prvním závodem s vozy, které byly vybaveny systémem ochrany hlavy tzv. svatozáří. Ačkoliv má tento prvek řadu odpůrců, má i své příznivce.

31.  3.  2018
Ferrari
Tohle může být Räikkönenův rok, říká Villeneuve

Tohle může být Räikkönenův rok, říká Villeneuve

Villeneuve chválí Kimiho Räikkönena za jeho výkon v prvním závodě sezóny.

27.  3.  2018
Ferrari
Räikkönen byl vpředu, Ferrari z něj přesto udělalo dvojku, myslí si Rosberg

Räikkönen byl vpředu, Ferrari z něj přesto udělalo dvojku, myslí si Rosberg

Kimi Räikkönen podal v Austrálii dobrý výkon. Porazil Vettela v kvalifikaci a v závodě si do zastávky v boxech nevedl špatně. Pak ho ale Ferrari hodilo přes palubu. Myslí si to alespoň Nico Rosberg.

25.  3.  2018
Ferrari
Měli jsme trochu štěstí, přiznal vítězný Vettel

Měli jsme trochu štěstí, přiznal vítězný Vettel

Sebastian Vettel přiznal, že Ferrari mělo v úvodním závodě letošní sezóny formule 1, Velké ceně Austrálie, trochu štěstí, když jeho tým dokázal využít virtuálního safety caru a dostat se před Lewise Hamiltona.

25.  3.  2018
Ferrari
I přes ztrátu na Hamiltona vládne u Ferrari spokojenost

I přes ztrátu na Hamiltona vládne u Ferrari spokojenost

Jezdci Ferrari odstartují do prvního závodu letošní sezóny formule 1, Velké ceny Austrálie, z druhé a třetí pozice. Kimi Räikkönen přitom porazil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela a bude vedle Lewise Hamiltona z Mercedesu v první řadě.

24.  3.  2018
Ferrari
Ferrari zatím nepředvedlo svůj potenciál

Ferrari zatím nepředvedlo svůj potenciál

Podle Sebastiana Vettela má italský tým prostor pro zlepšení a věří, že ho dosáhne. Těsné rozestupy jsou povzbuzující.

23.  3.  2018
Ferrari
Räikkönen: Ferrari mohlo jet v testech ještě rychleji

Räikkönen: Ferrari mohlo jet v testech ještě rychleji

Ferrari během předsezónních testů formule 1 na okruhu v Barceloně zajelo neoficiálně nový traťový rekord. Podle Kimiho Räikkönena přitom mohl být čas ještě lepší.

12.  3.  2018
Ceny Laureus: Hlasujte pro Räikkönena nebo Mongera

Ceny Laureus: Hlasujte pro Räikkönena nebo Mongera

Kimi Räikkönen je nominován v kategorii sportovní okamžik roku.

6.  2.  2018
Ferrari
Iceman představil helmu pro letošní rok | Zdroj:  Getty Images

Iceman představil helmu pro letošní rok

Kimi Räikkönen představil svou helmu pro letošní sezónu.

29.  1.  2018
VideaFerrari
Iceman na sněhu! Räikkönen si zazávodil ve švýcarských Alpách [videa]

Iceman na sněhu! Räikkönen si zazávodil ve švýcarských Alpách [videa]

Kimi Räikkönen si zazávodil na motokárách ve švýcarských Alpách v rámci akce Shellu.

19.  1.  2018
Ferrari
Nového závodního inženýra pro Räikkönena hledá Ferrari ve vlastních řadách

Nového závodního inženýra pro Räikkönena hledá Ferrari ve vlastních řadách

Závodní inženýr Kimiho Räikkönena Dave Greenwood odešel z Ferrari, aby se připojil k Manoru ve WEC. Kdo ho nahradí?

17.  1.  2018
Nejpopulárnější je na sociálních sítích Hamilton. Jak si vedou ostatní?

Nejpopulárnější je na sociálních sítích Hamilton. Jak si vedou ostatní?

Lewis Hamilton je s velkým náskokem nejpopulárnějším jezdcem formule 1 na sociálních sítích.

16.  1.  2018
Ferrari
Měl Räikkönen smůlu? Na tohle já nevěřím, říká Arrivabene

Měl Räikkönen smůlu? Na tohle já nevěřím, říká Arrivabene

Ferrari je spokojeno s výkony Kimiho Räikkönena. Zůstane u týmu i po tomto roce?

11.  1.  2018
Ferrari
Změny u Ferrari? Räikkönenův inženýr odchází z Maranella

Změny u Ferrari? Räikkönenův inženýr odchází z Maranella

U Ferrari dochází podle italské mutace Motorsport.com k několika změnám.

8.  1.  2018
Ferrari
Peklo zamrzlo! Kimi Räikkönen je na Instagramu

Peklo zamrzlo! Kimi Räikkönen je na Instagramu

Neuvěřitelné se stalo skutečností. Kimi Räikkönen je na sociální síti Instagram.

28.  12.  2017
VideaFotografieSpeciál
Formule 1 na sněhu a ledu

Formule 1 na sněhu a ledu

Bílé Vánoce většinu z nás sice nečekají ani letos, ale určitě je to ten pravý čas ukázat si okamžiky, kdy se potkala formule 1 s ledovým královstvím.

22.  12.  2017
Ferrari
Kimi dokáže jezdit jako Bůh, a pokud nebude, končí, říká Marchionne

Kimi dokáže jezdit jako Bůh, a pokud nebude, končí, říká Marchionne

Vedení Ferrari mělo v pondělí tradiční předvánoční oběd se zástupci médií. Sergio Marchionne během oběda zhodnotil i své současné jezdce.

19.  12.  2017
Ferrari
Räikkönen má stále chuť závodit ve formuli 1

Räikkönen má stále chuť závodit ve formuli 1

Kimi Räikkönen má hlad po dalším vítězství, příští rok jej přitom čeká už jeho šestnáctá sezóna ve formuli 1.

17.  12.  2017
Pravidla formule 1
Majitele formule 1 suďme až za pár let, vyzývá Räikkönen

Majitele formule 1 suďme až za pár let, vyzývá Räikkönen

Podle mistra světa z roku 2007 je hodnocení společnosti Liberty předčasné. Zatím nachází spíše slova chvály.

7.  12.  2017
1...45678...26...

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)