Kamuj Kobajaši

Tým F1
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost japonská
Datum narození 13. 9. 1986
Rodiště Amagasaki, Japonsko
Výška 170 cm
Váha 63 kg
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 0
První GP Brazílie 2009
První vítězství -
Titul mistra světa -

Kariéra Kamuje Kobajašiho v motorsportu se nevyvíjela slibně a chýlila se ke konci, když v roce 2009 dostal nečekanou příležitost zastoupit zraněného Tima Glocka u týmu Toyota. Japonec ve dvou závodech velmi zapůsobil odvážnými souboji na trati, a vysloužil si tak místo v týmu Petera Saubera v sezóně 2010. Po odchodu BMW byla hinwilská stáj oslabená a její vůz nebyl konkurenceschopný, takže trvalo téměř půl sezóny, než Japonec mohl znovu začít předvádět svůj talent. S přehledem porážel svého týmového kolegu Pedra de la Rosu a Sauber proto neváhal s ním prodloužit smlouvu na rok 2011. Kobajaši pokračoval v dobrých výkonech i ve své druhé kompletní sezóně a překonal svého nového kolegu Péreze. Ve švýcarské stáji pokračoval i v roce 2012, ale pak se s ní musel rozloučit.

Pro sezónu 2013 místo nenašel, a tak se obrátil k vytrvalostním závodům, ve kterých soutěžil pro Ferrari. Po roce se ale do formule 1 znovu vrátil, když pro sezónu 2014 získal závodní sedačku u Caterhamu.

HISTORIE

2004 německá, italská a holandská formule Renault 2,0
2005 evropská a italská formule Renault 2,0, v obou mistr
2006 evropská formule 3, 8. místo, 34 bodů
2007 evropská formule 3, 4. místo, 59 bodů
2008 GP2: DAMS, 16. místo, 10 bodů; asijská GP2
2009 GP2: DAMS, 16. místo, 13 bodů
2013 vytrvalostní závody

 

Formule 1
2009 Toyota: 2 závody, 3 body
2010 BMW Sauber: 12. místo, 32 bodů
2011 Sauber: 12. místo, 30 bodů
2012 Sauber: 12. místo, 60 bodů
2014 Caterham

Související články

Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Šestý Kubica měl stejně jako někteří jeho kolegové problémy s měkčí směsí pneumatik. Do první desítky se prosadil i Petrov a oba williamsy. Těsně za ní skončil Buemi, nedařilo se Force Indii, Sauberu a Alguersuarimu.

26.  6.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Nejlepším zástupcem středu pole byl opět sedmý Robert Kubica. Skvělého osmého místa dosáhl Sébastien Buemi a první desítku uzavřeli piloti Force India. Nebodoval Williams a nedojel ani jeden z vozů Sauber.

14.  6.  2010
Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Do třetí části kvalifikace se probojovali oba jezdci stáje Force India a tradičně také Robert Kubica. Blízko postupu byly také williamsy. Spokojeni byli i u Toro Rosso. Sauber měl naopak problémy s vyvážením.

12.  6.  2010
Kobajaši si první bod cení, ale víc pro něj znamenají kvalifikační výsledky

Kobajaši si první bod cení, ale víc pro něj znamenají kvalifikační výsledky

Kamuj Kobajaši získal v Turecku letošní první bod týmu BMW Sauber, ale o jeho výkonnosti prý lépe vypovídají kvalifikace, kde se mezi nejlepšími deseti umístil už třikrát.

3.  6.  2010
Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Kubica dojel šestý a podle svých slov byl rychlejší než mercedesy před ním. Petrov přišel o body až díky kolizi s Alonsem. Do první desítky se však posunuli Sutil a poprvé v sezoně také Kobajaši. Nebodovaly Williams a Toro Rosso.

30.  5.  2010
Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Do třetí části kvalifikace se tentokrát probojovaly oba vozy Renault, které ze zástupců středu pole doplnil ještě Kobajaši na sauberu. Těsně za branami první desítky skončil Sutil. Nedařilo se Toro Rosso a Williamsu.

29.  5.  2010
Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

V dnešní Velké ceně Monaka si připsaly body oba vozy Force India. Díky penalizaci si bod připsalo i Toro Rosso, oba williamsy díky technickým problémům havarovaly, poruchy ukončily závod také oběma sauberům.

16.  5.  2010
Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Rubens Barrichello potvrdil svou zkušenost a v ulicích Monte Carla se k radosti týmu Williams kvalifikoval na devátém místě. Spokojeni jsou i u Force Indie, naopak Toro Rosso a Sauber jistě mířily výš.

15.  5.  2010
Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

První desítka dnes do svých řad přijala hned čtyři týmy ze středu pole. Černý petr tak zbyl jen na jezdce týmu Sauber, kteří doplatili na kolize z úvodu závodu.

9.  5.  2010
Střed pole: V první desítce jsou Kubica a Kobajaši

Střed pole: V první desítce jsou Kubica a Kobajaši

Nejúspěšnější ze středu pole byl v sobotu ve Španělsku opět Robert Kubica s renaultem. Povzbudivý výsledek zaznamenal po delší době i Sauber.

8.  5.  2010
Kobajaši by potřeboval pevnější přední přítlačné křídlo

Kobajaši by potřeboval pevnější přední přítlačné křídlo

Kamuj Kobajaši přišel během australského víkendu třikrát o přední křídlo, ale nikdy to nebylo chybou samotné konstrukce. Japonec se přesto domnívá, že by mohla být pevnější.

1.  4.  2010
Liuzzi a Barrichello sbírali body, Alguersuari aspoň zážitky

Liuzzi a Barrichello sbírali body, Alguersuari aspoň zážitky

Řady „středopolařů“ prořídly v Melbourne hned po prvním kole kvůli nehodě Kamuje Kobajašiho. Ty, kteří ji přečkali, čekala slušná bodová nadílka.

28.  3.  2010
Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Díky výpadku Hamiltona se tentokrát do nejlepší desítky dostali hned tři jezdci z týmů reprezentujících střed pole. Ke Kubicovi a Sutilovi se připojil ještě Barrichello.

27.  3.  2010
Závod v Bahrajnu: Za zbytek světa bodovali Liuzzi a Barrichello

Závod v Bahrajnu: Za zbytek světa bodovali Liuzzi a Barrichello

Boj o poslední dvě bodovaná místa za čtyřmi nejlepšími týmy ovlivnil incident hned v první sérii zatáček. Svůj závod tam pohřbili Kubica i Sutil.

14.  3.  2010
Sobota v Bahrajnu: Do první desítky se vmáčkli Kubica a Sutil

Sobota v Bahrajnu: Do první desítky se vmáčkli Kubica a Sutil

Mezi týmy ve středu pole se chystá bitva. Několik jezdců si tu zítra dělá zálusk na poslední dvě bodovaná místa. A kdo ví, možná některý ze silných týmů zaváhá a k mání bude bodů ještě víc.

13.  3.  2010
Sauber
Do závodů se po tříleté přestávce vrací také Pedro de la Rosa

Do závodů se po tříleté přestávce vrací také Pedro de la Rosa

Vedle Michaela Schumachera se do Grand Prix v letošní sezóně vrací jezdec, který naposledy závodil také v roce 2006 - Pedro de la Rosa. Španěl se po zimních testech cítí připravený.

8.  3.  2010
Sauber
Kobajaši: Letos bych snad mohl občas bojovat o stupně vítězů

Kobajaši: Letos bych snad mohl občas bojovat o stupně vítězů

Kamuj Kobajaši je povzbuzený formou týmu Sauber a věří, že by letos mohl bojovat vpředu. Vyhrávat nebude, ale při troše štěstí by se mohl podívat na pódium.

12.  2.  2010
Výsledky
Ve čtvrtek byl v Jerezu nejrychlejší Kamuj Kobajaši

Ve čtvrtek byl v Jerezu nejrychlejší Kamuj Kobajaši

Japonec Kamuj Kobajaši umístil v letošním roce poprvé Sauber na první místo výsledkových listin, v Jerezu byl nejrychlejší během druhého dne testů.

11.  2.  2010
Fotografie
Kamuj Kobajaši v továrně týmu Sauber v Hinwilu

Kamuj Kobajaši v továrně týmu Sauber v Hinwilu

8.  1.  2010
Sauber
Sauber už má druhého jezdce, nechce ale prozradit

Sauber už má druhého jezdce, nechce ale prozradit

Peter Sauber zatím nemá jasno, kdy a zda vůbec požádá FIA o změnu oficiálního názvu týmu BMW Sauber F1 Team. Vozy stáje přitom budou pohánět motory Ferrari a od Ferrari bude brát také převodovky.

3.  1.  2010
Sauber
Kamuj Kobajaši bude v roce 2010 závodit pro Sauber

Kamuj Kobajaši bude v roce 2010 závodit pro Sauber

Tým Petera Saubera oznámil, že s Kamujem Kobajašim podepsal smlouvu na závodní sedačku v sezóně 2010.

28.  12.  2009
Kobajaši je spojován s Renaultem

Kobajaši je spojován s Renaultem

V jednání by mohli pomoci sponzoři Toyoty.

25.  11.  2009
Toyota chce Kobajašimu pomoci k závodní sedačce ve formuli 1

Toyota chce Kobajašimu pomoci k závodní sedačce ve formuli 1

I když sama odchází.

13.  11.  2009
Kobajaši by jako své nové působiště preferoval tým Lotus

Kobajaši by jako své nové působiště preferoval tým Lotus

Do restaurace se suši se zřejmě nebude muset vracet.

6.  11.  2009
Kobajaši na Toyotu zapůsobil, závodní sedačka mu asi zůstane

Kobajaši na Toyotu zapůsobil, závodní sedačka mu asi zůstane

Japonec ukázal bojovného ducha.

2.  11.  2009
Výsledky
Kobajaši: Předjetí Räikkönena hned po startu bylo klíčové

Kobajaši: Předjetí Räikkönena hned po startu bylo klíčové

Trulli měl díky opotřebení první sady pneumatik potíže s brzděním.

1.  11.  2009
Výsledky
Glock poslední závod nepojede, znovu ho zastoupí Kobajaši

Glock poslední závod nepojede, znovu ho zastoupí Kobajaši

Zranění z Japonska si žádají delší zotavení.

27.  10.  2009
Výsledky
Nováček Kobajaši je na svůj Grand Prix debut připravený

Nováček Kobajaši je na svůj Grand Prix debut připravený

Cílem pro Brazílii je dokončit závod.

12.  10.  2009
123456

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10