Kamuj Kobajaši

Tým F1
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost japonská
Datum narození 13. 9. 1986
Rodiště Amagasaki, Japonsko
Výška 170 cm
Váha 63 kg
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů 0
První GP Brazílie 2009
První vítězství -
Titul mistra světa -

Kariéra Kamuje Kobajašiho v motorsportu se nevyvíjela slibně a chýlila se ke konci, když v roce 2009 dostal nečekanou příležitost zastoupit zraněného Tima Glocka u týmu Toyota. Japonec ve dvou závodech velmi zapůsobil odvážnými souboji na trati, a vysloužil si tak místo v týmu Petera Saubera v sezóně 2010. Po odchodu BMW byla hinwilská stáj oslabená a její vůz nebyl konkurenceschopný, takže trvalo téměř půl sezóny, než Japonec mohl znovu začít předvádět svůj talent. S přehledem porážel svého týmového kolegu Pedra de la Rosu a Sauber proto neváhal s ním prodloužit smlouvu na rok 2011. Kobajaši pokračoval v dobrých výkonech i ve své druhé kompletní sezóně a překonal svého nového kolegu Péreze. Ve švýcarské stáji pokračoval i v roce 2012, ale pak se s ní musel rozloučit.

Pro sezónu 2013 místo nenašel, a tak se obrátil k vytrvalostním závodům, ve kterých soutěžil pro Ferrari. Po roce se ale do formule 1 znovu vrátil, když pro sezónu 2014 získal závodní sedačku u Caterhamu.

HISTORIE

2004 německá, italská a holandská formule Renault 2,0
2005 evropská a italská formule Renault 2,0, v obou mistr
2006 evropská formule 3, 8. místo, 34 bodů
2007 evropská formule 3, 4. místo, 59 bodů
2008 GP2: DAMS, 16. místo, 10 bodů; asijská GP2
2009 GP2: DAMS, 16. místo, 13 bodů
2013 vytrvalostní závody

 

Formule 1
2009 Toyota: 2 závody, 3 body
2010 BMW Sauber: 12. místo, 32 bodů
2011 Sauber: 12. místo, 30 bodů
2012 Sauber: 12. místo, 60 bodů
2014 Caterham

Související články

Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Mimo tradiční nejsilnější čtveřice týmů se do třetí části kvalifikace prokousala pouze francouzská stáj. Odstupy ve středu pole pak nejsou vůbec výrazné.

12.  6.  2011
Střed pole: Bodově se dostalo na všechny týmy

Střed pole: Bodově se dostalo na všechny týmy

V dramatické Velké ceně Monaka hrála významnou roli strategie, která pomohla na bodovaná umístění Kobajašimu, Sutilovi, Barrichellovi a Buemimu. Maldonada ze šestého místa vyřadil Hamilton.

29.  5.  2011
Sauber
Pérez je po nehodě při vědomí, nemá vážnější zranění, ale nepojede

Pérez je po nehodě při vědomí, nemá vážnější zranění, ale nepojede

Sergio Pérez naštěstí nemá po své dnešní havárii žádná vážnější zranění. Přesto v nemocnici zůstává na pozorování a závodu se nezúčastní. DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.

28.  5.  2011
Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.

22.  5.  2011
Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Do první desítky se kromě něho propracoval také Pastor Maldonado z Williamsu. Největším zklamáním byli jejich týmoví kolegové, Nick Heidfeld a Rubens Barrichello, kteří neprošli první částí.

21.  5.  2011
Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Renault už tradičně balancuje mezi nejlepšími týmy a druhou polovinou první desítky, kde se umístil v Turecku. Bodovali také Buemi a Kobajaši, který startoval z posledního místa, s prázdnou odjíždějí Force India a Williams.

8.  5.  2011
Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.

7.  5.  2011
Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Černozlaté vozy byly opět nejlepšími z nabitého středu pole, oproti prvním dvěma závodním víkendům ovšem zažily ústup ze slávy, Petrov dojel devátý, Heidfeld nebodoval vůbec.

17.  4.  2011
Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Renault přibrzdila Petrovova porucha, proto zůstal ve středu pole. Přerušení kvalifikace naopak nahrálo Toro Rosso. Dařilo se i Force Indii. Do třetí části se naopak nedostal Sauber ani Williams.

16.  4.  2011
Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Kamuj Kobajaši jel znovu skvěle a skončil sedmý, o dvě místa před Michaelem Schumacherem. Do desítky se opět vešel Paul di Resta. Toro Rosso tentokrát skončilo za body, williamsy zase nedojely.

10.  4.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Z týmů středu pole dopadl nejlépe Renault, který se s oběma jezdci prosadil do první desítky. Tam se dostal i Kobajaši se sauberem. Toro Rosso a Force India si pochvalují snížení ztráty. Williamsu chyběla rychlost.

9.  4.  2011
Sauber
Sauber - nejdřív radost, pak překvapení a zklamání, chce se odvolat

Sauber - nejdřív radost, pak překvapení a zklamání, chce se odvolat

Vypadalo to na snový začátek sezony. Sergio Pérez dojel při svém debutu sedmý a Kamuj Kobajaši osmý. Po závodě ale byli oba diskvalifikováni, protože jejich vozy nesplňovaly technické regule. Tým se chce odvolat.

27.  3.  2011
Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Petrov potěšil své šéfy u Renaultu šestým místem, Heidfeld po problémech skončil už v úvodu. Spokojeni jsou u Sauberu a Toro Rosso. Ze zadních pozic bude útočit Force India a Williams.

26.  3.  2011
Sauber
Kobajaši se snaží soustředit na první závod, ale myslí hlavně na Japonsko

Kobajaši se snaží soustředit na první závod, ale myslí hlavně na Japonsko

Problémy Japonska způsobené zemětřesením a následnou cunami brání Kamuji Kobajašimu si užít první závodní víkend sezóny. Soustředění bude těžké.

18.  3.  2011
Sauber
Letošní závody budou vzrušující, předpovídá Kobajaši

Letošní závody budou vzrušující, předpovídá Kobajaši

Kratší životnost pneumatik Pirelli bude podle Kamuje Kobajašiho pro formuli 1 přínosem, diváci se můžou těšit na atraktivnější dění na trati. Ostatními novinkami si japonský pilot Sauberu jistý není.

1.  3.  2011
Sauber
James Key: Nezkušení piloti nejsou pro Sauber nevýhodou

James Key: Nezkušení piloti nejsou pro Sauber nevýhodou

Dravého Japonce Kobajašiho v týmu Sauber doplní Mexičan Sergio Pérez, který na konci ledna oslavil jednadvacáté narozeniny.

26.  2.  2011
Sauber
Sauber: Potřebovali jsme srovnání s loňským vozem, proto přišel Heidfeld

Sauber: Potřebovali jsme srovnání s loňským vozem, proto přišel Heidfeld

Peter Sauber nelituje jezdecké výměny, kterou uskutečnil před GP Singapuru. Nicka Heidfelda potřeboval zejména kvůli technické zpětné vazbě.

1.  12.  2010
Sauber
Předjíždí se mi snadno, protože soupeře nevidím, vtipkuje Kobajaši

Předjíždí se mi snadno, protože soupeře nevidím, vtipkuje Kobajaši

Kamuj Kobajaši patří k nejodvážnějším jezdcům v osobních soubojích, ale říká, že žádné tajemství pro předjíždění nemá. V rozhovoru se ohlédl za celou sezónou.

24.  11.  2010
Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Williamsu, Sauberu ani Force Indii se na body dosáhnout nepodařilo. Nejsilnější týmy tak trochu překvapivě doplnil mladík Alguersuari.

15.  11.  2010
Výsledky
Nejrychlejší kolo zajel v Brazílii Hamilton, nejrychlejší zastávku měl Kobajaši

Nejrychlejší kolo zajel v Brazílii Hamilton, nejrychlejší zastávku měl Kobajaši

Přestože závodu jednoznačně dominoval Red Bull, nejrychlejší kolo si připsal Lewis Hamilton. O nejrychlejší zastávku se tentokrát postarali mechanici týmu Sauber a Kamuj Kobajaši.

8.  11.  2010
Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Nico Hülkenberg udržel za sebou Roberta Kubicu a v závodě se stal nejlepším jezdcem pomyslného středu pole. Bodovali ještě Robert Kubica a Kamuj Kobajaši, spokojeni byli nebodující Toro Rosso a Adrian Sutil.

8.  11.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Jezdci Renaultu sice nenavázali na své ranní výkony, přesto se prosadili do první desítky. K té měl blízko i Kobajaši a relativně spokojeni byli i u Toro Rosso. Nedařilo se Heidfeldovi a týmu Force India.

6.  11.  2010
Sauber
Možná někdy moc riskuji, ale nebezpečný pro ostatní nejsem, míní Kobajaši

Možná někdy moc riskuji, ale nebezpečný pro ostatní nejsem, míní Kobajaši

Kamuj Kobajaši se již loni proslavil nebojácným stylem jízdy, který letos občas vyústí v kontakt s jiným vozem. Japonec se ale nedomnívá, že by to s agresivitou přeháněl.

4.  11.  2010
Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Vitantonio Liuzzi z týmu Force India dojel v GP Koreje na šestém místě. Ještě o příčku lepší byl Robert Kubica s renaultem. Bodovaly také oba williamsy a oba saubery, Jaimemu Alguersuarimu unikl bod v posledním kole.

24.  10.  2010
Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Robert Kubica nenavázal na výkon z ranního tréninku a v kvalifikaci skončil osmý. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Piloti na jedenáctém až šestnáctém místě se srovnali do 250 tisícin sekundy.

23.  10.  2010
Sauber
Kobajaši svým výkonem nadchl diváky. Sauber doufá, že i sponzory

Kobajaši svým výkonem nadchl diváky. Sauber doufá, že i sponzory

Japonsko má nového hrdinu Kamuje Kobajašiho. Poté, co se země vycházejícího slunce od formule 1 odvrátila, postaral se pilot Sauberu o obnovení zájmu.

12.  10.  2010
Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

U Sauberu se mohou radovat. Kobajaši bavil diváky pěknými předjížděcími manévry a dojel sedmý, bodoval i Heidfeld. Drobné úspěchy si připsali i Barrichello s Buemim. Naprázdno naopak vyšly Force India i Renault.

10.  10.  2010
Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Dnes mohli někteří pouštět lodičky, zítra budou mít všichni napilno

Čekání na konečné rozhodnutí o odložení kvalifikace trávili jezdci různými způsoby. Všichni se ale shodli, že ředitelství závodu se zachovalo správně.

9.  10.  2010
Sauber
Kobajaši pojede doma v Japonsku po sedmi letech

Kobajaši pojede doma v Japonsku po sedmi letech

Kamuj Kobajaši bude v Japonsku závodit po sedmi letech, Nick Heidfeld věří, že mu pomůžou zkušenosti s vozem získané v Singapuru. Technický ředitel James Key doufá, že se v pátek podaří najít správné vyvážení.

3.  10.  2010
Sauber
Kobajaši nechtěl být pilot formule 1, ale komik

Kobajaši nechtěl být pilot formule 1, ale komik

Kamuj Kobajaši pojede po sedmi letech závod na domácí půdě a při této příležitosti prozradil několik věcí ze svého soukromí. Jeho rodina měla k motorsportu hodně daleko.

30.  9.  2010
Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Nejlepším jezdcem "středu pole" byl šestý Rubens Barrichello. Sedmý Robert Kubica si v závěru hezky zapředjížděl. Za nimi se penalizovalo a protestovalo.

26.  9.  2010
Střed pole: Nejspokojenější jsou Barrichello, Kobajaši a Alguersuari

Střed pole: Nejspokojenější jsou Barrichello, Kobajaši a Alguersuari

Nejlépe ze středu pole dopadl v dnešní kvalifikaci Rubens Barrichello. Blýskl se šestým místem a chválil především nové díly. Nico Hülkenberg si toho od kvalifikace také hodně sliboval, ale nakonec nepostoupil ani do finále a skončil dvanáctý.

25.  9.  2010
Sauber
Kobajaši zůstane v roce 2011 u týmu Sauber

Kobajaši zůstane v roce 2011 u týmu Sauber

Peter Sauber oficiálně potvrdil, že japonský pilot Kamuj Kobajaši bude hájit barvy jeho týmu i v příští sezóně.

7.  9.  2010
Sauber
O Kobajašiho se zajímají velké týmy, prozradil Sauber

O Kobajašiho se zajímají velké týmy, prozradil Sauber

Tým Sauber může mladým talentům posloužit jako vstupní brána do formule 1, osvědčené jezdce si pak přetáhnou větší stáje. Podle Petera Saubera se připravuje stejný scénář v případě Kamuje Kobajašiho.

6.  9.  2010
Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Bodovaly oba vozy Force India i Kamuj Kobajaši. Jaime Alguersuari přišel o desáté místo penalizací, Pedro de la Rosa chybou. Pro Rubense Barrichella skončil třístý závod už v prvním kole.

29.  8.  2010
Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Do první desítky se prosadily oba williamsy i Adrian Sutil. Liuzzi i oba jezdci Toro Rosso odstartují ze středu pole, nedařilo se Sauberu, oba jeho jezdci skončili mimo trať už v první části kvalifikace.

28.  8.  2010
Soutěž o podepsané hledí Kamuje Kobajašiho má svého vítěze

Soutěž o podepsané hledí Kamuje Kobajašiho má svého vítěze

O výherci maďarského kola tipovací soutěže rozhodl čas Sebastiana Vettela. Po letní přestávce můžete hrát o podepsanou čepici jeho týmového kolegy Marka Webbera.

31.  7.  2010
Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Robert Kubica dojel sedmý, bodoval i desátý Vitalij Petrov. Těsně za desítkou zůstali jezdci Williamsu a Sauberu. Piloti Toro Rosso a Force Indie předvedli vzájemné kolize. U Indů svým jezdcům navíc prohodili pneumatiky.

25.  7.  2010
Speciál
Kobajaši ve Valencii potvrdil, že se Sauber rozhodl správně

Kobajaši ve Valencii potvrdil, že se Sauber rozhodl správně

Peter Sauber byl z výkonu Kamuje Kobajašiho v Grand Prix Evropy nadšený a potvrdil si tak, že při angažování japonského nováčka na začátku letošní sezóny nechyboval.

30.  6.  2010
Střed pole: Kobajaši zapůsobil trpělivostí uprostřed a odvahou na konci

Střed pole: Kobajaši zapůsobil trpělivostí uprostřed a odvahou na konci

Ze středu pole dnes bodovaly všechny týmy. Závodem zamíchala nehoda Marka Webbera a výjezd safety caru, které mnoho jezdců zastihly blízko boxů.

28.  6.  2010
123456

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.