Jarno Trulli

Tým F1 Caterham
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost italská
Datum narození 13. 07. 1974
Rodiště Pescara, Itálie
Výška 173
Váha 60
Vítězství 1
Pole positions 4
Stupně vítězů 11
První GP GP Brazílie 1997
První vítězství GP Monaka 2004
Titul mistra světa -

Jarno, podobně jako mnoho jeho vrstevníků v F1, začínal v motokárových závodech, kde byl považován za jeden z největších talentů. Mnozí věří, že když se mu dostane správného vozu a správného prostředí, stane se Trulli prvním italským šampionem od dob Ascariho.

Jako slibný mladý italský jezdec odstartoval Trulli svou kariéru v F1 v roce 1997 s týmem Minardi, než přešel uprostřed sezóny po děsivé nehodě Oliviera Panise v Montrealu k mnohem konkurenceschopnějšímu Prostu. Po návratu Francouze mu Trulli uvolnil závodní sedačku, i když čtvrté místo na Hockenheimu a horká australská grand prix – kde ho pouze porucha motoru vyřadila z boje o vítězství – stačily na to, aby si v následujícím roce po boku Panise zajistil místo stáleho závodního pilota.

Žalostně neschopný vůz v roce 1998 předznamenal bezvýslednou sezónu s jediným světlým místem v podobě šestého místa ve Spa.

Rok 1999 byl v mnohém podobný a Trulli začínal být čím dal tím více nespokojen s bídným výkonem auta.

Pro rok 2000 se přidal k Jordanu vedle Heinze-Haralda Frentzena. Další frustrující sezóna nepřinesla žádnou odměnu, ve kterou doufal.

Leč Jarno vložil svou důvěru do motoru Honda, který jim měl dodat v roce 2001 více konkurenceschopnosti. Ale opět jednou Trulli zklamal sám sebe. Ital často podal dobrý výkon v kvalifikaci, ale nedokázal to v samotném závodě. Takový scénář směřoval ke zkáze jeho kariéry ve Formuli 1. Jeho nejlepšími výsledky v této sezóně byla čtvrtá místa v Indianapolisu a Barceloně. Rok zakončil na devátém místě s celkově dvanácti body.

V roce 2002 si vyměnil místo v týmu s Giancarlem Fisichellou, což znamenalo další posun vpřed v kariéře, ačkoliv se to v první sezóně s francouzským týmem bodově neprojevilo.

Následující sezóna 2003 byla pro Jarna dalším zklamáním. Sužována smůlou a nedostatkem spolehlivosti byla jeho reputace podkopávána, jelikož další chráněnec Flavia Briatoreho, Fernando Alonso, sklidil úspěch za řadu ohromujících jízd.

Přesto Ital v první polovině sezóny 2004 více než držel krok s vycházející hvězdou Formule 1. Jeho forma kulminovala při bezchybné jízdě v Monaku, ve které Trulli odolal nátlaku Buttona a získal své první vítězství. Přesto ještě ani nestihl tento triumf odeznít a Flavio již naznačil, že Trulliho smlouvu s Renaultem neprodlouží. Od tohoto okamžiku se Trulliho výkony upadaly stejnou rychlostí jako jeho vztah s týmem. Po řadě bezvýrazných výkonů a uprostřed nařčení od Jarna, že mu Renault poskytuje horší auto, ho tým propustil tři závody před koncem sezóny. V předchozím měsíci bylo potvrzeno, že podepsal dlouholetou smlouvu s Toyotou a Jarno tak udělal okamžitý přestup ke svému novému zaměstnavateli a debutovat při japonské velké ceně.

Do sezóny 2005 vstoupil s tím, že měl za úkol splnit příslib Toyoty získávat pódiová umístění a za pomoci nového kvalifikačního formátu to Italovi netrvalo dlouho. Po pátém závodě měl Trulli na kontě již tři umístění na stupních vítězů (včetně dvou druhých míst ukořistěných v Malajsii a Bahrajnu). Avšak jeho výkony šly s postupem sezóny do ztracena a při Velké ceně Číny ho nakonec předběhl týmový kolega Ralf Schumacher v bodovém hodnocení jezdců.

Jarno, který v roce 2006 zůstal u Toyoty po další sezónu, měl potíže v její první polovině bodovat, protože ho pronásledovaly problémy se spolehlivostí. Ve skutečnosti jeho první body přišly až při kanadské grand prix, devátém podniku mistrovství světa. 

Rok 2007 byl pro Toyotu podobně nevýrazný jako ten předchozí a tak se Trullimu podařilo nejíce bodů získat v GP USA za 6. místo. U japonského týmu zůstal i v roce 2008,  v kterém přišel očekávaný vzestup formy. Japonský tým sice nezopakoval výkonnost z roku 2005, ale Trulli se dokázal vrátit na stupně vítězů, ve Francii dojel druhý.

Sezóna 2009 přinesla stagnaci a odchod Toyoty z formule 1. Trulli dosahoval průměrných výsledků a na konci roku přestoupil do nového týmu Lotus Racing. S ním v sezóně 2010 neměl šanci vybojovat ani bod a veškeré naděje vložil do následujících let, počínaje sezónou 2011. Ovšem ani ta nepřinesla významné zlešpení a Ital bojoval s italskou stájí znovu na konci výsledkových listin. Své bodové konto nerozšířil, ale rozhodl se pokračovat se stejným týmem i v roce 2012.

HISTORIE

1995 F3 Německo
1996 F3 Německo (mistr)

Formule 1
1997 Minardi: 3 body, 15. místo
1998 Prost Peugeot: 1 bod, 17. místo
1999 Prost Peugeot: 7 bodů, 11. místo
2000 Jordan: 6 bodů, 10. místo
2001 Jordan: 12 bodů, 9. místo
2002 Renault: 9 bodů, 8. místo
2003 Renault: 33 bodů, 8. místo
2004 Renault: 46 bodů, 6. místo
2005 Toyota: 43 bodů, 7. místo
2006 Toyota: 15 bodů, 12. místo
2007 Toyota: 8 bodů, 13. místo
2008 Toyota: 31 bod, 9. místo
2009 Toyota: 32,5 bodu, 8. místo
2010 Lotus Racing: 0 bodů, 21. místo
2011 Team Lotus: 0 bodů, 21. místo
2012 Caterham

Související články

Bitva nováčků dopadla nejlépe pro Tima Glocka z Virginu

Bitva nováčků dopadla nejlépe pro Tima Glocka z Virginu

7.  11.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiInterlagos
Z pilotů nových týmů se s nástrahami nové tratě nejlépe popral Trulli

Z pilotů nových týmů se s nástrahami nové tratě nejlépe popral Trulli

23.  10.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSakon JamamotoJeongam
Lotus bude příští rok pokračovat se stejnými jezdci, očekává Trulli

Lotus bude příští rok pokračovat se stejnými jezdci, očekává Trulli

8.  10.  2010 Jan Pastorek
CaterhamHeikki KovalainenJarno Trulli
Singapur byl pro nové týmy decimující

Singapur byl pro nové týmy decimující

26.  9.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSingapur
Nováčci: Na Marina Bay nejrychlejší Glock s virginem

Nováčci: Na Marina Bay nejrychlejší Glock s virginem

25.  9.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSingapur
Nováčci: Jamamoto srazil mechanika, tým HRT dostal pokutu

Nováčci: Jamamoto srazil mechanika, tým HRT dostal pokutu

12.  9.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSakon JamamotoMonza
V souboji nových týmů vyhrál kvalifikační specialista Trulli

V souboji nových týmů vyhrál kvalifikační specialista Trulli

11.  9.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiMonza
V souboji nových týmů triumfoval Heikki Kovalainen

V souboji nových týmů triumfoval Heikki Kovalainen

29.  8.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSpa-Francorchamps
Nevyzpytatelné počasí hrálo nováčkům do karet

Nevyzpytatelné počasí hrálo nováčkům do karet

28.  8.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiSpa-Francorchamps
Trulli na důchod ještě nepomýšlí

Trulli na důchod ještě nepomýšlí

8.  8.  2010 Michal Mikoláš
CaterhamJarno Trulli
Příznivý den pro nové týmy, všichni jezdci viděli cíl

Příznivý den pro nové týmy, všichni jezdci viděli cíl

1.  8.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiHungaroring
Nováčci: Nejlepší tentokrát Glock a Virgin

Nováčci: Nejlepší tentokrát Glock a Virgin

31.  7.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiHungaroring
Úmrtnost mezi novými týmy byla na Hockenheimringu vysoká

Úmrtnost mezi novými týmy byla na Hockenheimringu vysoká

25.  7.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiHockenheimring
Nové týmy se nevyhly problémům, nejlépe si s nimi poradil Lotus

Nové týmy se nevyhly problémům, nejlépe si s nimi poradil Lotus

24.  7.  2010 Michal Mikoláš
ManorHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di Grassi
Trulli: Týmy středu pole Lotus letos zřejmě neohrozí

Trulli: Týmy středu pole Lotus letos zřejmě neohrozí

23.  7.  2010 Jan Pastorek
CaterhamJarno Trulli
Z nových týmů byl v Silverstonu nejsilnější Lotus

Z nových týmů byl v Silverstonu nejsilnější Lotus

11.  7.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliLucas di GrassiKarun ChandhokSilverstone
Z nováčků nejrychlejší Lotus, Virgin si to nechce nechat líbit

Z nováčků nejrychlejší Lotus, Virgin si to nechce nechat líbit

10.  7.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliLucas di GrassiKarun ChandhokSilverstone
Nováčci: Nejlepší tentokrát Virgin

Nováčci: Nejlepší tentokrát Virgin

27.  6.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokValencie
Nováčci: Lotus opět překonal vozy Virgin a HRT

Nováčci: Lotus opět překonal vozy Virgin a HRT

26.  6.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokValencie
Trulli: Mechanici jsou z mých technických problémů zoufalí

Trulli: Mechanici jsou z mých technických problémů zoufalí

21.  6.  2010 Jan Pastorek
CaterhamJarno Trulli
Kovalainen se před Valencií vzdal nového šasi ve prospěch Trulliho

Kovalainen se před Valencií vzdal nového šasi ve prospěch Trulliho

19.  6.  2010 Jan Pastorek
CaterhamHeikki KovalainenJarno Trulli
Nováčci: Kovalainen porazil Petrova

Nováčci: Kovalainen porazil Petrova

14.  6.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockVitalij PetrovJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokMontreal
Nováčci: Lotus zle dotírá na Sauber

Nováčci: Lotus zle dotírá na Sauber

13.  6.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokMontreal
Z nováčků cíl viděli jen piloti Virginu

Z nováčků cíl viděli jen piloti Virginu

30.  5.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokIstanbul Park
Lotus z nováčků nejrychlejší, Kovalainen s Trullim si za odměnu pochutnají na kebabu

Lotus z nováčků nejrychlejší, Kovalainen s Trullim si za odměnu pochutnají na kebabu

29.  5.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokIstanbul Park
Nehoda s Trullim nebyla tak hrozná, jak vypadala, tvrdí Čandhok

Nehoda s Trullim nebyla tak hrozná, jak vypadala, tvrdí Čandhok

17.  5.  2010 Jan Pastorek
Jarno TrulliKarun Chandhok
Kovalainen je i přes odstoupení spokojen, mohl soupeřit s Petrovem

Kovalainen je i přes odstoupení spokojen, mohl soupeřit s Petrovem

16.  5.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockVitalij PetrovJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokMonte Carlo
Nováčci: Kovalainen atakoval postup do druhé části kvalifikace

Nováčci: Kovalainen atakoval postup do druhé části kvalifikace

15.  5.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokMonte Carlo
Trulli: Top týmy by se kvalifikace obávat neměly. A už vůbec ne si stěžovat

Trulli: Top týmy by se kvalifikace obávat neměly. A už vůbec ne si stěžovat

14.  5.  2010 Jan Pastorek
CaterhamJarno TrulliMonte Carlo
Z nováčků dnes opět nejlepší Lotus

Z nováčků dnes opět nejlepší Lotus

9.  5.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokCircuit de Catalunya
Lotus si vylepšení pochvaluje, ztráta na zbytek pole se zmenšila

Lotus si vylepšení pochvaluje, ztráta na zbytek pole se zmenšila

8.  5.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokCircuit de Catalunya
Problémy jsou jen s mým vozem, stěžuje si Trulli

Problémy jsou jen s mým vozem, stěžuje si Trulli

28.  4.  2010 Jan Pastorek
CaterhamJarno Trulli
U Lotusu se radují ze skalpu Williamsu

U Lotusu se radují ze skalpu Williamsu

18.  4.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokŠanghaj
HRT se přibližuje soupeřům

HRT se přibližuje soupeřům

17.  4.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokŠanghaj
Nováčci Grand Prix Malajsie vnímají pozitivně

Nováčci Grand Prix Malajsie vnímají pozitivně

4.  4.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokSepang
Lotus a Virgin poprvé postoupily do druhé části kvalifikace

Lotus a Virgin poprvé postoupily do druhé části kvalifikace

3.  4.  2010 Filip Fikejz
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokSepang
HRT může slavit, Čandhok dojel do cíle

HRT může slavit, Čandhok dojel do cíle

28.  3.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokAlbert Park
Nováčkům bylo v Bahrajnu horko

Nováčkům bylo v Bahrajnu horko

14.  3.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokBahrajn
Souboj nováčků ovládl Timo Glock

Souboj nováčků ovládl Timo Glock

13.  3.  2010 Michal Mikoláš
ManorCaterhamHRT F1Heikki KovalainenTimo GlockJarno TrulliBruno SennaLucas di GrassiKarun ChandhokBahrajn
Trulli: Smlouvu s Lotusem mám na tři roky, pak se uvidí

Trulli: Smlouvu s Lotusem mám na tři roky, pak se uvidí

23.  2.  2010 Jan Pastorek
CaterhamJarno Trulli