Jak bude FIA trestat užití nadlimitního počtu motorů

Mezinárodní automobilová federace v pravidlech upřesnila, jak bude pohlížet na výměny nových motorů a jejich komponent. Tresty mají několik úrovní.
Jak bude FIA trestat užití nadlimitního počtu motorů

Ačkoliv příští rok nasadí týmy zcela nové šestiválcové motory, jezdci budou smět za celou sezónu použít o tři pohonné jednotky méně než doposud, tedy jen pět. Také převodovky musí vydržet déle, celých šest závodů.

Ovšem na pohonné jednotky se nepohlíží jako na celek, ale jako na spojení šesti částí: spalovacího motoru, motorgenerátoru u rekuperace kinetické energie, motorgenerátoru u rekuperace tepelné energie, úložiště energie a řídící elektroniky.

Každý jezdec smí za celou sezónu použít maximálně pět různých jednotek každé z těchto šesti komponent, týmy je můžou libovolně kombinovat, nemusí tedy vždy být spojen stejný motor se stejným motorgenerátorem atd.

Od tohoto rozdělení se odvíjejí také penalizace za překročení maximálního počtu pěti jednotek za sezónu.

  • Pokud jezdec použije šestou kompletní pohonnou jednotku (všechny díly nové), musí do závodu odstartovat z boxové uličky.
  • Pokud jezdec vymění jen jeden díl a bude to poprvé, co použil šestý kus některého z dílů, ztratí 10 míst na startovním roštu.
  • Pokud jezdec vymění jen jeden díl, a nebude to poprvé, co použil šestý kus některého z dílů, ztratí 5 míst na startovním roštu.
  • Stejně se postupuje u sedmého, osmého a dalšího kusu, když dochází k výměně jen jednoho dílu.

Pravidla také pamatují na týmy z konce roštu. Pokud se totiž udělená ztráta míst neprojeví na roštu naplno, přenese se její zbytek do dalšího závodu. To znamená, že pokud jezdec dostane penalizaci ztráty 10 míst, ale kvalifikoval se třeba až na 15. místě, může ztratit jen 7 pozic. Ty 3 zbývající mu stewardi odečtou v dalším závodě. V případě, že ani dva závody nestačily na uplatnění ztráty všech míst, do třetího závodu se už nic nepřenáší.

Diskuze (24) Další článek: Kdo je podle Webbera lepší, Vettel, Alonso, Hamilton nebo Schumacher?
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.