Hockenheim 2010 byl nepříjemný pro mě i pro celé Ferrari, říká Massa

Hockenheim 2010 byl nepříjemný pro mě i pro celé Ferrari, říká Massa

Felipe Massa považuje události z Grand Prix Německa 2010 za jedny z nejnepříjemnějších ve své kariéře pilota formule 1.

Řeč je samozřejmě o okamžiku, kdy mu závodní inženýr Rob Smedley musel opakovaně do vysílačky hlásit, že je Alonso rychlejší, což nebylo nic jiného než příkaz pustit týmového kolegu před sebe.

"Byl to jeden z nejtěžších dnů mé kariéry," přiznal v rozhovoru pro Autosport. "Možná bych to (dnes) udělal jinak."

Brazilec však trvá na tom, že pracoval pro tým, což je to nejlepší, co mohl v danou chvíli udělat. I když to nakonec bylo nepříjemné pro všechny.

"V životě jsem získal víc, když jsem se choval profesionálně, než kdy jsem se tak nechoval," vysvětloval. "Pokud pracujete pro společnost, musíte být profesionálové."

"Nevím, možná bych udělal to samé, možná ne. Ale nebylo to příjemné a byl to pro mě těžký den. Byla to špatná věc a dotkne se to vaší sebedůvěry. Jsme lidé a občas se stane něco, co už je moc."

"Po závodě jsem se dokonce snažil nemluvit. Bylo to špatné pro všechny, pro tým i pro mě. Jsem si jistý, že kdyby k tomu došlo znovu, i oni by si to promysleli dvakrát. Ale tak se to stalo."

Závodění vedle Alonsa bylo pro Massu nejtěžší v celé kariéře a v podstatě také ukončilo jeho působení v Maranellu. Brazilský jezdec ale říká, že ničeho nelituje a nemíní si na nic stěžovat. Během svého italského angažmá čelil těm nejlepším a Alonsa považuje za úplně nejlepšího.

"Oba mají neuvěřitelný talent, nejen Kimi a Fernando, ale také Michael. Všichni jsou top talenti. Ale Fernando asi dokáže nejlépe porozumět dané siutaci. Stoprocentně ví, co musí udělat v kvalifikaci, stoprocentně ví, co potřebuje v závodě."

"Je velmi inteligentní a v závodě dokáže zvážit všechno. Je rychlý, konzistentní a má velmi dobrý jezdecký styl. Když jsou v závodě problematické přední pneumatiky, má velké potíže, protože se hodně opírá do předních pneumatik."

"Ale takové zatěžování předních pneumatik pomáhá zadní části, takže je jeho jezdecký styl velmi dobrý. Na většině tratí to funguje. Na některých, kde jsou přední pneumatiky problematické, se hodně trápí. A je lepší než ostatní jezdci v chápání závodu a analyzování všeho."

Doporučujeme

Články odjinud