HRT si v pátek v Melbourne uřízl nemalou ostudu, když s vozem dokázal poprvé vyjet až tři minuty před koncem druhého tréninku. Šéf stáje Colin Kolles ale žádný problém nepřiznal.
Týmy, které v loňské sezóně rozšířily startovní rošt, jsou v Austrálii v problémech. Lotus trápí nespolehlivost, Virgin Racing zatím nemá dostatečnou rychlost na to, aby se kvalifikoval do závodu, a Hispania Racing nezajela ani jedno měřené kolo.
Už před začátkem sezóny kolovaly spekulace, že je HRT ve špatné situaci. Letošní monopost přivezl až na poslední testy do Barcelony, ale vůbec s ním nevyjel. Údajně proto, že některé díly zůstaly zablokované na celnici, to ale neznělo příliš důvěryhodně.
Že je situace týmu vážná, se potvrdilo dnes v Austrálii. První trénink se obešel zcela bez účasti HRT, v tom druhém dokončili mechanici práce na voze až necelé tři minutý před koncem, takže Liuzzi stihl odjet jen jedno kolo. Kartykejan se do F111 ani neposadil. Kolles nic veřejnosti nevysvětlil.
"Tým dnes vyvinul velké úsilí," řekl šéf týmu. "Zítra budeme moci mít normální den, oba vozy budou jezdit. Zítra to bude další den tvrdé práce a doufejme, že také dalšího pokroku. Co se týče dneška, musím poděkovat celému týmu za jeho úsilí a nasazení, odvedl skvělou práci. Jsem na něj velmi hrdý."
Pokud vše dopadne tak, jak Kolles říká, absolvuje F111 jen 60 minut jízd, než bude muset nastoupit do první kvalifikace. Splnění kvalifikačního limitu se tak zdá velmi nepravděpodobné, vzhledem k potížím Virginu, který před sezónou normálně testoval.
"I když jsme dnes odjeli jen jedno kolo, je pro nás důležité, že se F111 dostalo do akce," řekl Tonio Liuzzi. "Je velmi pozitivní, že byl vůz na trati, a teď máme pár čísel, s kterými můžeme do zítra pracovat."
Narajn Kartykejan připomněl, že u nového vozu lze očekávat problémy. "Bohužel jsme dnes ztratili den, takže si myslím, že to bude těžký víkend, ale aspoň jsme pokročili," dodal.