Heikki Kovalainen

Tým F1 Caterham
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost finská
Datum narození 19. 10. 1981
Rodiště Finsko - Suomussalmi
Výška 172
Váha 66
Vítězství 1
Pole positions 1
Stupně vítězů 4
První GP GP Austrálie 2007
První vítězství GP Maďarska 2008
Titul mistra světa -

Heikki Kovalainen získal zájem o závody již v útlém mládí, protože se jeho otec účastnil závodů na ledě. Za volant motokáry usedl poprvé když mu bylo šest let a jakmile v deseti získal licenci, okamžitě začal závodit. Na motokárách pokračoval až do roku 2000, kdy vyhrál Elf Masters v Paříži.

Poté se Kovalainen přesunul do britské Formule Renault do týmu Fortec. Hned v prvním ročníku vyhrál dva závody a celkově skončil čtvrtý. Podepsal jako vývojový jezdec Renaultu a v roce 2002 přestoupil s týmem Fortec do britské Formule 3. Vyhrál pět závodů a celkově skončil v šampionátu třetí. V roce 2003 závodil Heikki Kovalainen v Nissan World Series a vyhrál jeden závod, dominantním byl v tomto roce Kovalainenův týmový kolega Franck Montagny, který vyhrál závodů devět. Na podzim 2003 poprvé testoval vůz Formule 1 s Renaultem a později s Minardi. Následně podepsal smlouvu testovacího jezdce s Renaultem.

V roce 2004 závodil dále ve světové sérii Nissan, tentokrát v týmu Pons Racing, se kterým tento rok celou sérii vyhrál. Ve stejném roce na sebe Kovalainen upoutal mezinárodní pozornost, když vyhrál Závod šampiónů v Paříži, postupně porazil Davida Coultharda, Jeana Alesiho, Michaela Schumachera a Sébastiena Loeba. V roce 2005 závodil Fin v GP2 a dlouho sérii vedl, nakonec podlehl Nico Rosbergovi v posledních závodech. V roce 2006 testoval Heikki Kovalainen pro tým Renault F1 a v roce 2007 nahradil Fernanda Alonsa v závodním kokpitu. Začátek závodní kariéry se mu příliš nepovedl, ale s postupem sezóny se Fin neustále zlepšoval a nakonec porazil i svého týmového kolegu Giancarla Fisichellu.

Po návratu Fernanda Alonsa k Renaultu nezbylo pro Kovalainena u Francouzů místo, nakonec zamířil finský pilot do stáje McLaren, kde se stal týmovým kolegou Lewise Hamiltona. V roce 2008 měl však smůlu na techniku. Zatímco se Hamiltonovi problémy vyhýbaly, Kovalainena jeho McLaren zradil několikrát a na boj o titul nemohl pomýšlet.

V dalším roce se ale Fin nedokázal zlepšit a jeho výsledky zaostaly za očekáváními. McLaren se s ním proto rozloučil a Kovalainen zamířil do nového týmu Lotus Racing. V něm se mu v roce 2010 dařilo více než Jarnu Trullimu a zajistil mu 10. místo v šampionátu konstruktérů. S Lotusem pokračoval i v roce 2011, a i když se to na výsledcích nijak výrazně neprojevilo, jeho výkony měly vzestupnou tendenci a znovu si ho začaly všímat top týmy. Zaměstnavatele však před rokem 2012 nezměnil.

 

HISTORIE

2001 F3 Macau: Fortec Motorsport, 8. místo; F.Renault 2000 UK: Fortec Motorsport, 4. místo, 243 bodů
2002 britská F3: 3. místo, 256 bodů
2003 WS Nissan: Gabord Competicion, 2. místo, 131 bodů
2004 WS Nissan: Pons Racing, 1. místo, 184 bodů
2005 GP2: Arden International, 2. místo, 105 bodů
2006 F1 Testy: Renault F1 Team

 

Formule 1
2007
ING Renault F1 Team, 7. místo, 30 bodů
2008 McLaren-Mercedes: 7. místo, 53 bodů
2009 McLaren-Mercedes: 12. místo, 22 bodů
2010 Lotus Racing: 20. místo, 0 bodů
2011 Team Lotus: 22. místo, 0 bodů
2011 Caterham

Související články

Z minisouboje novějších týmů vyšel vítězně Caterham

Z minisouboje novějších týmů vyšel vítězně Caterham

Na pozice ve středu pole stále cosi chybí, avšak Petrov s Kovalainenem byli posledními, kdo na vítěze ztratil méně než dvě kola.

22.  4.  2012
Caterham: Věřili jsme, že se v Bahrajnu dostaneme do Q2

Caterham: Věřili jsme, že se v Bahrajnu dostaneme do Q2

Nejlepšího výsledku z pilotů novejších týmů dosáhl v kvalifikaci Kovalainen, který na poslední chvíli překonal Schumacherův čas a dostal se tak do Q2. Zítra odstartuje ze šestnácté pozice.

21.  4.  2012
GP Číny byla pro Caterham jedním z nejlepších závodů

GP Číny byla pro Caterham jedním z nejlepších závodů

Všechni jezdci novejších týmů dnes dokázali dovézt své vozy do cíle Velké ceny Číny. Největší pochvalu si zaslouží Caterham a především Vitalij Petrov.

15.  4.  2012
Red Bull Racing
Vettel: Začátek byl strašný, málem mě předjel i Kovalainen

Vettel: Začátek byl strašný, málem mě předjel i Kovalainen

Tým mistrů světa se ve Velké ceně Číny musel spokojit s nepodiovým umístěním. Mark Webber dojel do cíle čtvrtý, týmový kolega Sebastian Vettel pátý. Oba si ale oproti startu významně polepšili.

15.  4.  2012
Oba jezdci HRT se pohodlně vešli do kvalifikačního limitu

Oba jezdci HRT se pohodlně vešli do kvalifikačního limitu

První část kvalifikace znamenala již tradičně stopku pro mladší týmy. Desátá řada patří Caterhamu, jedenáctá Marussii a poslední dvanáctá HRT. AKTUALIZOVÁNO

14.  4.  2012
Speciál
Co jste možná nevěděli o Heikkim Kovalainenovi

Co jste možná nevěděli o Heikkim Kovalainenovi

Seriál netradičních rozhovorů oficiálních stránek formule 1 pokračuje s pilotem Caterhamu Heikkim Kovalainenem. Finsky stručnými odpověďmi se prolíná láska ke golfu.

6.  4.  2012
Spokojenost u HRT, ocitlo se na bodech, byť jen na chvíli

Spokojenost u HRT, ocitlo se na bodech, byť jen na chvíli

Mokré závody někdy dávají příležitost zazářit i těm, u nichž bychom to příliš nečekali. Nakonec se ovšem zázrak nestal a novější týmy dojely na chvostu.

25.  3.  2012
Novější týmy: Oba vozy HRT se kvalifikovaly do závodu

Novější týmy: Oba vozy HRT se kvalifikovaly do závodu

Pro španělský tým sezona 2012 prakticky začala až v Malajsii. V závodě na rozdíl od Austrálie tedy na startu uvidíme všech 24 vozů.

24.  3.  2012
Caterham
Kovalainen si do Malajsie odváží penalizaci

Kovalainen si do Malajsie odváží penalizaci

Po přezkoumání opakovaných záběrů došli komisaři k závěru, že se Fin během fáze za safety carem dopustil prohřešku proti Sportovním pravidlům a byl dodatečně potrestán ztrátou pět míst na startu VC Malajsie.

18.  3.  2012
Mezi novějšími týmy dnes zvítězila Marussia

Mezi novějšími týmy dnes zvítězila Marussia

Ve skupině nejnovějších týmů dnes došlo k překvapivému výsledku. Jediná Marussia dokázala dovézt oba své vozy do cíle. Caterham měl technické problémy, HRT vůbec nenastoupilo.

18.  3.  2012
Fiasko v podání HRT: Oba jezdci se nekvalifikovali

Fiasko v podání HRT: Oba jezdci se nekvalifikovali

Totální zklamání prožívá HRT, neboť se ani jeden z jezdců nedokázal kvalifikovat do zítřejšího závodu. Nejlépe z dnešního souboje novějších týmů vyšel Caterham.

17.  3.  2012
Videa
Jízda v Jerezu očima Heikkiho Kovalainena

Jízda v Jerezu očima Heikkiho Kovalainena

24.  2.  2012
Renault
KERS nám umožní skutečně bojovat, těší se Kovalainen

KERS nám umožní skutečně bojovat, těší se Kovalainen

Po dvou letech působení ve formuli 1 tým Caterham poprvé nasadí systém na rekuperaci kinetické energie. Jeho jezdci se radují, že budou konečně mít kompletní arzenál.

26.  1.  2012
Caterham
Kovalainen hodlá znovu bojovat o stupně vítězů

Kovalainen hodlá znovu bojovat o stupně vítězů

Heikki Kovalainen, finský pilot týmu Caterham, dal během minulého týdne jasně najevo svou vizi budoucnosti. V závodech chce zase bojovat o stupně vítězů.

17.  12.  2011
Caterham
Kovalainen by Lotus opustil jen pro top tým

Kovalainen by Lotus opustil jen pro top tým

Heikki Kovalainen nebude ani uvažovat o přestupu do jiného týmu, pokud by nabídka přišla ze středu startovního pole. Příští rok chce setrvat u Lotusu.

30.  11.  2011
Novější týmy: Letošní sezonu nejlépe zvládl Lotus

Novější týmy: Letošní sezonu nejlépe zvládl Lotus

V poli nováčků jsme se dnes nedočkali žádného překvapení. Nejlepší výkon podal jako vždy Kovalainen, Glock a Liuzzi nedovezli své monoposty do cíle.

27.  11.  2011
Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Poslední tři řady na startovním roštu Velké ceny Brazílie již tradičně obsadili piloti novějších stájí, nejvýše se umístil Lotus následován HRT a Virginem.

26.  11.  2011
Novější týmy: Kovalainen nejlepší, Ricciardo a D´Ambrosio nedojeli

Novější týmy: Kovalainen nejlepší, Ricciardo a D´Ambrosio nedojeli

Mezi novějšími týmy opět vynikl finský jezdec Heikki Kovalainen ze stáje Lotus. Nedojeli naopak Australan Daniel Ricciardo z HRT a Belgičan Jérôme D´Ambrosio z týmu Virgin.

13.  11.  2011
Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Heikki Kovalainen opět nebyl daleko od postupu do druhé části, HRT znovu šlapalo na paty Virginu. Daniel Ricciardo porazil Jérômeho d´Ambrosia a na Tima Glocka ztratil jen 0,1 sekundy.

12.  11.  2011
Kovalainen: HRT zdržovalo mě i Lewise

Kovalainen: HRT zdržovalo mě i Lewise

Nejlepším výsledkem z dnešního závodu se opět může pyšnit Kovalainen z Lotusu, jehož jsme v cíli viděli jako čtrnáctého. Glock z Virginu měl smůlu a závod jako jediný z novějších týmů nedokončil.

30.  10.  2011
Novější týmy: Hispania před Virginem, Kartykejan penalizován

Novější týmy: Hispania před Virginem, Kartykejan penalizován

Trojice novějších týmů obsadí posledních šest míst na roštu zítřejší Velké ceny Indie. Nejrychlejším z jejich pilotů byl opět Heikki Kovalainen.

29.  10.  2011
Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Lotus má za sebou dosud nejpovedenější závod

Byly to opět zelené monoposty, které vyhrály souboj tří novějších týmů. Kovalainen se dokonce svým výsledkem zařadil do středu pole.

16.  10.  2011
Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Nejlepší letošní kvalifikace, myslí si Kovalainen

Mezi novějšími týmy opět zvítězil jezdec Lotusu Heikki Kovalainen, který zhodnotil svoji dnešní kvalifikaci jako nejlepší v této sezoně. Jezdec HRT Daniel Ricciardo nezajel ani jedno měřené kolo.

15.  10.  2011
Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Novější týmy: Lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz

Nejen o titul se závodí. Těsné souboje byly k vidění i na konci pole. Na Kovalainena s Trullim se poprvé v sezoně nemuselo mávat modrou vlajkou, dojeli ve stejném kole jako vítěz. Klidné závody zažily Virgin a HRT.

9.  10.  2011
Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Do druhé části neproklouzl žádný z pilotů novějších týmů

Nejsilnější mezi nimi byly opět monoposty Lotusu, těm k postupu do dalších bojů chybělo sedm, respektive osm desetin sekundy.

8.  10.  2011
Caterham
Fernandes: problémem Lotusu není výkonnost, ale nespolehlivost

Fernandes: problémem Lotusu není výkonnost, ale nespolehlivost

Z trojice novějších týmů si zatím nejlépe vede Lotus Tonyho Fernandese, který v posledním závodě dokonce dokázal bojovat s týmy Renault a Toro Rosso. Stáj ale stále trápí velká nespolehlivost.

1.  10.  2011
Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Kovalainen se raduje z předjetí Petrova

Heikki Kovalainen v dnešním závodě dokázal úspěšně bojovat s Vitalijem Petrovem na voze Lotus a ukázal tak, že jeho tým jde neustále vpřed. Jarno Trulli a Timo Glock závod nedokončili.

25.  9.  2011
Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

Mezi jezdci novějších týmů opět zvítězil Heikki Kovalainen na voze Lotus, za ním se postupně seřadily i ostatní týmy v pořadí Virgin, HRT. Daniel Ricciardo znovu dokázal porazit svého týmového parťáka.

24.  9.  2011
Liuzzi: Trest za nehodu přijímám, ale byla to chyba Kovalainena

Liuzzi: Trest za nehodu přijímám, ale byla to chyba Kovalainena

Vitantonio Liuzzi se smířil s penalizací za postartovní incident z Monzy, ale stále je přesvědčený, že je nevinen. Říká, že ho mimo trať vytlačil Kovalainen.

13.  9.  2011
Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Oba lotusy udržely vysoké pozice, za nimi dojel Glock. HRT způsobily vzrušení už na startu. Ricciardo odstartoval až po 15 minutách v boxech a Liuzzi způsobil hromadnou havárii.

11.  9.  2011
 Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy: Glock měl problém se zadním křídlem

Novější týmy při kvalifikaci na Velkou cenu Itálie nijak nepřekvapily. Nejlepší byl jako vždy Lotus, následoval Virgin a HRT. Timo Glock měl záhadný problém se zadním křídlem.

10.  9.  2011
Caterham
Renault nemá větší výkon než Cosworth, hodnotí Kovalainen

Renault nemá větší výkon než Cosworth, hodnotí Kovalainen

Důvodem pro výměnu motorů nebyl u týmu Lotus výkon, ale lepší podpora a napodobení Red Bullu Racing. Tvrdí to jezdci malajsijské stáje.

5.  9.  2011
Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Novější týmy: Lotusy byly i přes poškození nejsilnější

Závody ve Spa jsou nevyzpytatelné, nebezpečí číhá všude. Novější týmy se však s nástrahami belgické tratě vypořádaly celkem statečně, pěti jejich jezdcům se podařilo dokončit závod.

28.  8.  2011
Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Mladší týmy: Kovalainen postoupil do druhé části kvalifikace

Zatímco u Lotusu slavili postup, Virgin i HRT měly problémy se splněním kvalifikačního limitu. Díky výjimečným podmínkám ale do závodu mohou odstartovat všichni.

27.  8.  2011
Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Novější týmy: Jediný Lotus nedovezl své jezdce do cíle

Nejsilnější z novějších týmů, Lotus, nedojel do cíle ani s jedním vozem. Naproti tomu oba slabší soupeři dnes neměli žádnou technickou závadu ani vážný incident na trati.

31.  7.  2011
Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Novější týmy: Rozhodující bude strategie pitstopů

Z jezdců novějších týmů si opět nejlépe vedl Kovalainen, poslední místo tentokrát získal D´Ambrosio. Piloti HRT budou na zítřejším startovním roštu z obou stran obklíčeni Virginem.

30.  7.  2011
Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Mladší týmy: Nejlepší opět Kovalainen

Finský pilot ujel virginům, ale na ostatní ztrácel, Glock s d´Ambrosiem dokončili za sebou, Čandhok a Ricciardo se hlavně učili, Liuzziho zradila elektronika.

24.  7.  2011
Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Nováčci měli dnes velké problémy s povětrnostními podmínkami na Nürburgringu. Nejlépe se s tím popasoval Heikki Kovalainen na lotusu. Kvůli Liuzziho penalizaci nebude nováček Ricciardo startovat z posledního místa.

23.  7.  2011
Caterham
Čandhok chce porazit Virgin a HRT, na Kovalainena si netroufá

Čandhok chce porazit Virgin a HRT, na Kovalainena si netroufá

Při svém návratu do závodní sedačky si Karun Čandhok stanovil jasné cíle, především chce zapůsobit na tým. Může mu je ale překazit počasí.

21.  7.  2011
Caterham
Dali jsme si příliš vysoké cíle, připouští Kovalainen

Dali jsme si příliš vysoké cíle, připouští Kovalainen

Tým Lotus je sice nejsilnějším článkem loňské trojice nováčků, na cíle, které si pro letošek stanovil, tedy probití se do středu pole, však zřejmě nedosáhne.

16.  7.  2011
123456

18:19 | Trochu kuriózní situace. Pérez dostal tento víkend dvě napomenutí. Za blokování Gaslyho v kvalifikaci a za souboj s Gaslym v závodě. Při třetím napomenutí v sezóně ho čeká penalizace 10 míst.
18:08 | Sergio Pérez dostal za souboj s Gaslym napomenutí.
16:28 | Stroll dostal za limity a kolizi tři trestné body. Do závodu měl na kontě 0, takže žádný problém.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton