Giancarlo Fisichella patří mezi jezdce, do kterých se vkládaly velké naděje, významné výsledky se ve Formuli 1 však nikdy nedostavily. V roce 1991 unikl Fisichellovi titul ve světové motokárové sérii, ale následující rok v italské F3 začal opět dokazovat svoje kvality a v roce 1992 celou sérii vyhrál s deseti vítězstvími v závodech. Ten samý rok vyhrál v Monaku závod F3 a VC Macau.
V roce 1995 začal testovat s Minardi F1 a o rok později byl jmenován závodním pilotem této italské stáje. Ve slabém Minardi dokázal Fisichella zaujmout a v roce 1997 se posadil za volant Jordanu. Ital měl smůlu a během testů v Silverstone se zranil. V Melbourne nakonec startoval se zlomeným kolenem, ale smůly nebyl konec, v Brazílii měl další nehodu. V Argentině zase poslal Fisichellu mimo trať Ralf Schumacher v souboji o druhé místo. Fisichella problémy překonal a začal mít lepší výsledky než Ralf Schumacher. V Imole dojel čtvrtý, v Monaku šestý, v Kanadě třetí a na Hockenheimu dokonce vedl, dokud ho defekt nevyřadil ze závodu. Ve Spa byl jako jediný schopen držet tempo Michaela Schumachera a dojel druhý. Do konce sezóny si připsal ještě jedno čtvrté místo v Rakousku.
Stáj Eddieho Jordana si ho chtěla ponechat, ale jeho manažer Flavio Briatore ho stáhnul do Benettonu. Jenomže posledně jmenovaná stáj již neměla tak rychlý vůz jako za Michaela Schumachera a Fisichella se i přes některá dobrá umístění neposunul se svojí kariérou výše.
Ital zůstal v Benettonu až do konce své smlouvy a v roce 2002 se vrátil do Jordanu. Jordan se v té době již potýkal s finančními problémy a jediným úspěchem bylo vítězství v dramatickém závodě v Brazílii 2003. Před svým angažmá v Renaultu prošel Říman ještě stájí Sauber v roce 2004. Od roku 2005 závodí Giancarlo Fisichella za Renault, v prvních dvou letech však zůstal ve stínu Fernanda Alonsa.
Rok 2007 měl pro Itala znamenat zisk vysněného titulu mistra světa, protože převzal roli vedoucího jezdce Renaultu poté, co Fernando Alonso přestoupil k McLarenu. Francouzům se však nepodařilo postavit dobré auto, Fisichella se ani jednou nepodíval na stupně vítězů a bodově podlehl svému týmovému kolegovi Kovalainenovi. Na konci roku pro něj nezbylo u Renaultu místo, a tak Ital přestoupil do Force India.
Sezóna 2008 byla pro Fisichellu velkým zklamáním, nezískal ani jeden bod a neustále bojoval na konci startovního pole. Italova motivace závodit ve formuli 1 však zůstala nezměněna a s indickým týmem prodloužil smlouvu na rok 2009. Před Grand Prix Itálie pak Fisichella dostal příležitost splnit si sen a závodit za Ferrari. Nahradil Lucu Badoera, který nedokázal dobře zastoupit zraněného Felipeho Massu.
HISTORIE
1989 Mistrovství Evropy, 2. místo; Mistrovství světa, 4. místo
1990 národní šampionát, 5. místo
1991 Formule Alfa-Boxer
1992 italská F3, 8. místo
1993 italská F3, 2. místo
1994 šampion italské F3
1995 mistrovství cestovních vozů DTM, Alfa Romeo
1996 mistrovství cestovních vozů DTM, Alfa Romeo
Formule 1
1995 Minardi: testovací jezdec
1996 Minardi: 8 závodů, 0 bodů
1997 Jordan: 8. místo, 20 bodů
1998 Benetton: 9. místo, 19 bodů
1999 Benetton: 19. místo, 13 bodů
2000 Benetton: 6. místo, 18 bodů
2001 Benetton: 11. místo, 8 bodů
2002 Jordan: 11. místo, 7 bodů
2003 Jordan: 12. místo, 12 bodů
2004 Sauber: 11. místo, 22 bodů
2005 Renault: 5. místo, 58 bodů
2006 Renault: 4. místo, 72 bodů
2007 Renault: 8. místo, 21 bodů
2008 Force India, 19. místo, 0 bodů
2009 Force India, Ferrari