Giancarlo Fisichella

Giancarlo Fisichella
Tým F1 Ferrari
Startovní číslo
Aktivní roky
Národnost italská
Datum narození 14. 01. 1973
Rodiště Řím (Itálie)
První GP GP Austrálie 1996
První vítězství GP Brazílie 2003
Titul mistra světa -

Giancarlo Fisichella patří mezi jezdce, do kterých se vkládaly velké naděje, významné výsledky se ve Formuli 1 však nikdy nedostavily. V roce 1991 unikl Fisichellovi titul ve světové motokárové sérii, ale následující rok v italské F3 začal opět dokazovat svoje kvality a v roce 1992 celou sérii vyhrál s deseti vítězstvími v závodech. Ten samý rok vyhrál v Monaku závod F3 a VC Macau.

V roce 1995 začal testovat s Minardi F1 a o rok později byl jmenován závodním pilotem této italské stáje. Ve slabém Minardi dokázal Fisichella zaujmout a v roce 1997 se posadil za volant Jordanu. Ital měl smůlu a během testů v Silverstone se zranil. V Melbourne nakonec startoval se zlomeným kolenem, ale smůly nebyl konec, v Brazílii měl další nehodu. V Argentině zase poslal Fisichellu mimo trať Ralf Schumacher v souboji o druhé místo. Fisichella problémy překonal a začal mít lepší výsledky než Ralf Schumacher. V Imole dojel čtvrtý, v Monaku šestý, v Kanadě třetí a na Hockenheimu dokonce vedl, dokud ho defekt nevyřadil ze závodu. Ve Spa byl jako jediný schopen držet tempo Michaela Schumachera a dojel druhý. Do konce sezóny si připsal ještě jedno čtvrté místo v Rakousku.

Stáj Eddieho Jordana si ho chtěla ponechat, ale jeho manažer Flavio Briatore ho stáhnul do Benettonu. Jenomže posledně jmenovaná stáj již neměla tak rychlý vůz jako za Michaela Schumachera a Fisichella se i přes některá dobrá umístění neposunul se svojí kariérou výše.

Ital zůstal v Benettonu až do konce své smlouvy a v roce 2002 se vrátil do Jordanu. Jordan se v té době již potýkal s finančními problémy a jediným úspěchem bylo vítězství v dramatickém závodě v Brazílii 2003. Před svým angažmá v Renaultu prošel Říman ještě stájí Sauber v roce 2004. Od roku 2005 závodí Giancarlo Fisichella za Renault, v prvních dvou letech však zůstal ve stínu Fernanda Alonsa.

Rok 2007 měl pro Itala znamenat zisk vysněného titulu mistra světa, protože převzal roli vedoucího jezdce Renaultu poté, co Fernando Alonso přestoupil k McLarenu. Francouzům se však nepodařilo postavit dobré auto, Fisichella se ani jednou nepodíval na stupně vítězů a bodově podlehl svému týmovému kolegovi Kovalainenovi. Na konci roku pro něj nezbylo u Renaultu místo, a tak Ital přestoupil do Force India.

Sezóna 2008 byla pro Fisichellu velkým zklamáním, nezískal ani jeden bod a neustále bojoval na konci startovního pole. Italova motivace závodit ve formuli 1 však zůstala nezměněna a s indickým týmem prodloužil smlouvu na rok 2009. Před Grand Prix Itálie pak Fisichella dostal příležitost splnit si sen a závodit za Ferrari. Nahradil Lucu Badoera, který nedokázal dobře zastoupit zraněného Felipeho Massu.

Články o jezdci

Články odjinud