Logo magazínu

Uplynulo 50 let od premiéry safet caru. Podívejte se na přehled zpomalovacích vozů od 90. let po dnešek

54/55
Prohlédnout znovu

Uplynulo 50 let od premiéry safet caru. Podívejte se na přehled zpomalovacích vozů od 90. let po dnešek

První obdobu safety caru jsme viděli ve F1 v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Prvním safety carem byl v Kanadě 1973 vůz Porsche 914. V roce 1976 to byl Porsche 911, pak Lamborghini Countach, Fiat Tempra, Ford Escort RS Cosworth, Opel Vectra a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Pak začala dlouhá dominance Mercedesu. Foto: Mercedes BenzPrvní obdobu safety caru jsme viděli ve F1 v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Prvním safety carem byl v Kanadě 1973 vůz Porsche 914. V roce 1976 to byl Porsche 911, pak Lamborghini Countach, Fiat Tempra, Ford Escort RS Cosworth, Opel Vectra a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Pak začala dlouhá dominance Mercedesu. Foto: Mercedes Benz
První obdobu safety caru jsme viděli ve F1 v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Prvním safety carem byl v Kanadě 1973 vůz Porsche 914. V roce 1976 to byl Porsche 911, pak Lamborghini Countach, Fiat Tempra, Ford Escort RS Cosworth, Opel Vectra a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Pak začala dlouhá dominance Mercedesu. |Foto: Mercedes Benz
Prvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours.  Foto: Getty Images / Marcus BrandtPrvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours.  Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Prvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours.  |Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Dalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. Foto: Getty Images / Marcus BrandtDalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Dalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. |Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Safety car v Silverstonu v roce 1998. Foto: Getty Images / Tobias HeyerSafety car v Silverstonu v roce 1998. Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Safety car v Silverstonu v roce 1998. |Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Austrálie 1998 Foto: Getty Images / Michael CooperAustrálie 1998 Foto: Getty Images / Michael Cooper
Austrálie 1998 |Foto: Getty Images / Michael Cooper
Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias HeyerAustrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Austrálie 1999 |Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias HeyerAustrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Austrálie 1999 |Foto: Getty Images / Tobias Heyer
Sezóna 2000 a vůz Mercedes-Benz CL 55 AMG Foto: Getty Images / Andreas RentzSezóna 2000 a vůz Mercedes-Benz CL 55 AMG Foto: Getty Images / Andreas Rentz
Sezóna 2000 a vůz Mercedes-Benz CL 55 AMG |Foto: Getty Images / Andreas Rentz
Malajsie 2001 a vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG, který se ve F1 používal dvě sezóny. Foto: Getty Images / Mark ThompsonMalajsie 2001 a vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG, který se ve F1 používal dvě sezóny. Foto: Getty Images / Mark Thompson
Malajsie 2001 a vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG, který se ve F1 používal dvě sezóny. |Foto: Getty Images / Mark Thompson
GP Kanady 2001 Foto: Getty Images / Mark ThompsonGP Kanady 2001 Foto: Getty Images / Mark Thompson
GP Kanady 2001 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
Blízký pohled na safety car během GP Německa 2001 Foto: Getty Images / Andreas RentzBlízký pohled na safety car během GP Německa 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz
Blízký pohled na safety car během GP Německa 2001 |Foto: Getty Images / Andreas Rentz
GP Německa 2001 a jezdci týmu McLaren-Mercedes David Coulthard a Mika Häkkinen Foto: Getty Images / Andreas RentzGP Německa 2001 a jezdci týmu McLaren-Mercedes David Coulthard a Mika Häkkinen Foto: Getty Images / Andreas Rentz
GP Německa 2001 a jezdci týmu McLaren-Mercedes David Coulthard a Mika Häkkinen |Foto: Getty Images / Andreas Rentz
GP Rakouska 2002 Foto: Getty Images / Mark ThompsonGP Rakouska 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson
GP Rakouska 2002 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
Mercedes-Benz CLK 55 AMG působil v roli safety caru v roce 2003. Foto: Getty Images / Bryn LennonMercedes-Benz CLK 55 AMG působil v roli safety caru v roce 2003. Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Mercedes-Benz CLK 55 AMG působil v roli safety caru v roce 2003. |Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Sezóna 2003 a vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG  Foto: Getty Images / Martin RoseSezóna 2003 a vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG  Foto: Getty Images / Martin Rose
Sezóna 2003 a vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG  |Foto: Getty Images / Martin Rose
Safety car v roce 2003 na Interlagosu.  Foto: Getty Images / Alexander HassensteinSafety car v roce 2003 na Interlagosu.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Safety car v roce 2003 na Interlagosu.  |Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Bernd Mayländer je řidičem safety caru ve formuli 1 od roku 2000.  Foto: Getty Images / Alexander HassensteinBernd Mayländer je řidičem safety caru ve formuli 1 od roku 2000.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Bernd Mayländer je řidičem safety caru ve formuli 1 od roku 2000.  |Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Sezóna 2004 a příchod vozu Mercedes-Benz SLK 55 AMG, který ve formuli 1 plnil roli safety caru dvě sezóny.  Foto: Getty Images / Alexander HassensteinSezóna 2004 a příchod vozu Mercedes-Benz SLK 55 AMG, který ve formuli 1 plnil roli safety caru dvě sezóny.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Sezóna 2004 a příchod vozu Mercedes-Benz SLK 55 AMG, který ve formuli 1 plnil roli safety caru dvě sezóny.  |Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
GP Číny 2005 Foto: Getty Images / Mark ThompsonGP Číny 2005 Foto: Getty Images / Mark Thompson
GP Číny 2005 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
Sezóna 2006 a Mercedes-Benz SLK 55 AMG. V královně motorsportu byl dva roky.  Foto: Getty Images / Clive RoseSezóna 2006 a Mercedes-Benz SLK 55 AMG. V královně motorsportu byl dva roky.  Foto: Getty Images / Clive Rose
Sezóna 2006 a Mercedes-Benz SLK 55 AMG. V královně motorsportu byl dva roky.  |Foto: Getty Images / Clive Rose
Safety car v Monze v roce 2007 Foto: Getty Images / Clive MasonSafety car v Monze v roce 2007 Foto: Getty Images / Clive Mason
Safety car v Monze v roce 2007 |Foto: Getty Images / Clive Mason
V letech 2008 a 2009 byl safety carem Mercedes-Benz SL63 AMG Foto: Getty Images / Clive MasonV letech 2008 a 2009 byl safety carem Mercedes-Benz SL63 AMG Foto: Getty Images / Clive Mason
V letech 2008 a 2009 byl safety carem Mercedes-Benz SL63 AMG |Foto: Getty Images / Clive Mason
Safety car v Číně 2009 objektivem českého fotografa Vladimíra Ryse.  Foto: Getty Images / Vladimir RysSafety car v Číně 2009 objektivem českého fotografa Vladimíra Ryse.  Foto: Getty Images / Vladimir Rys
Safety car v Číně 2009 objektivem českého fotografa Vladimíra Ryse.  |Foto: Getty Images / Vladimir Rys
Safety car v Suzuce v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive MasonSafety car v Suzuce v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason
Safety car v Suzuce v roce 2009 |Foto: Getty Images / Clive Mason
V letech 2010 až 2014 byl safety carem vůz Mercedes-Benz SLS AMG a později SLS AMG GT Foto: Getty Images / Vladimir RysV letech 2010 až 2014 byl safety carem vůz Mercedes-Benz SLS AMG a později SLS AMG GT Foto: Getty Images / Vladimir Rys
V letech 2010 až 2014 byl safety carem vůz Mercedes-Benz SLS AMG a později SLS AMG GT |Foto: Getty Images / Vladimir Rys
Korea 2010 Foto: Getty Images / Clive MasonKorea 2010 Foto: Getty Images / Clive Mason
Korea 2010 |Foto: Getty Images / Clive Mason
GP Kanady 2011 Foto: Getty Images / Paul GilhamGP Kanady 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham
GP Kanady 2011 |Foto: Getty Images / Paul Gilham
Malajsie 2012 Foto: Getty Images / Mark ThompsonMalajsie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson
Malajsie 2012 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
Silverstone 2013 Foto: Getty Images / Lars BaronSilverstone 2013 Foto: Getty Images / Lars Baron
Silverstone 2013 |Foto: Getty Images / Lars Baron
Ve výběru nemůže chybět fotografie z Monaka, kde má Bernd Mayländer práci téměř každý rok.  Foto: Getty Images / Mark ThompsonVe výběru nemůže chybět fotografie z Monaka, kde má Bernd Mayländer práci téměř každý rok.  Foto: Getty Images / Mark Thompson
Ve výběru nemůže chybět fotografie z Monaka, kde má Bernd Mayländer práci téměř každý rok.  |Foto: Getty Images / Mark Thompson
V roce 2015 přišel vůz AMG GT S, který byl ve F1 až do sezóny 2017 Foto: Getty Images / Lars BaronV roce 2015 přišel vůz AMG GT S, který byl ve F1 až do sezóny 2017 Foto: Getty Images / Lars Baron
V roce 2015 přišel vůz AMG GT S, který byl ve F1 až do sezóny 2017 |Foto: Getty Images / Lars Baron
Interlagos 2016 Foto: Getty Images / Mark ThompsonInterlagos 2016 Foto: Getty Images / Mark Thompson
Interlagos 2016 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
Čína 2017 Foto: Getty Images / Mark ThompsonČína 2017 Foto: Getty Images / Mark Thompson
Čína 2017 |Foto: Getty Images / Mark Thompson
V roce 2018 přišel AMG GT R Foto: Getty Images / Dan IstiteneV roce 2018 přišel AMG GT R Foto: Getty Images / Dan Istitene
V roce 2018 přišel AMG GT R |Foto: Getty Images / Dan Istitene
AMG GT R Foto: Mercedes BenzAMG GT R Foto: Mercedes Benz
AMG GT R |Foto: Mercedes Benz
Uvnitř safety caru AMG GT R Foto: Mercedes BenzUvnitř safety caru AMG GT R Foto: Mercedes Benz
Uvnitř safety caru AMG GT R |Foto: Mercedes Benz
Vzpomínka na Charlieho Whitinga v Bahrajnu 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekVzpomínka na Charlieho Whitinga v Bahrajnu 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Vzpomínka na Charlieho Whitinga v Bahrajnu 2019 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Safety car v Bahrajnu 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekSafety car v Bahrajnu 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Safety car v Bahrajnu 2019 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Občas mohou být ve vedení závodu až tři mercedesy. Ten vpravo zatím častěji...  Foto: Getty Images / Charles CoatesObčas mohou být ve vedení závodu až tři mercedesy. Ten vpravo zatím častěji...  Foto: Getty Images / Charles Coates
Občas mohou být ve vedení závodu až tři mercedesy. Ten vpravo zatím častěji...  |Foto: Getty Images / Charles Coates
Singapur 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekSingapur 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Singapur 2019 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
USA 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekUSA 2019 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
USA 2019 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AGV roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG
V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. |Foto: Mercedes-Benz AG
V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AGV roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG
V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. |Foto: Mercedes-Benz AG
Safety car a medical car na Red Bull Ringu, 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekSafety car a medical car na Red Bull Ringu, 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Safety car a medical car na Red Bull Ringu, 2020 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekTakhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří KřenekTakhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: <a href=http://www.activepictures.cz/>Activepictures</a> / Jiří Křenek
Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 |Foto: Activepictures / Jiří Křenek
V Mugellu v roce 2020 byl safety car červený. Mercedes tím vyjádřil respekt k Ferrari, které si připomínalo 1000 závodů ve formuli 1. Foto: Getty Images / Mark ThompsonV Mugellu v roce 2020 byl safety car červený. Mercedes tím vyjádřil respekt k Ferrari, které si připomínalo 1000 závodů ve formuli 1. Foto: Getty Images / Mark Thompson
V Mugellu v roce 2020 byl safety car červený. Mercedes tím vyjádřil respekt k Ferrari, které si připomínalo 1000 závodů ve formuli 1. |Foto: Getty Images / Mark Thompson
V roce 2021 vstoupil do F1 se svými vozy také Aston Martin. Obě značky se dělí o službu v jednotlivých víkendech. Foto: Aston Martin V roce 2021 vstoupil do F1 se svými vozy také Aston Martin. Obě značky se dělí o službu v jednotlivých víkendech. Foto: Aston Martin 
V roce 2021 vstoupil do F1 se svými vozy také Aston Martin. Obě značky se dělí o službu v jednotlivých víkendech. |Foto: Aston Martin 
Safety carem se stal Aston Vantage s výkonem 528 koní. Medical Carem pak první SUV od Astonu Martinu alias DBX.  Foto: Aston Martin Safety carem se stal Aston Vantage s výkonem 528 koní. Medical Carem pak první SUV od Astonu Martinu alias DBX.  Foto: Aston Martin 
Safety carem se stal Aston Vantage s výkonem 528 koní. Medical Carem pak první SUV od Astonu Martinu alias DBX.  |Foto: Aston Martin 
Takhle vidí zelený safety car jezdci. Foto: Aston Martin Takhle vidí zelený safety car jezdci. Foto: Aston Martin 
Takhle vidí zelený safety car jezdci. |Foto: Aston Martin 
V roce 2021 se na Mercedes vrátila červená barva. Tentokrát ne kvůli Ferrari ale sponzorovi, kterým je technologická společnost CrowdStrike věnující se kybernetické bezpečnosti v oblasti cloudů.  Foto: Mercedes AMGV roce 2021 se na Mercedes vrátila červená barva. Tentokrát ne kvůli Ferrari ale sponzorovi, kterým je technologická společnost CrowdStrike věnující se kybernetické bezpečnosti v oblasti cloudů.  Foto: Mercedes AMG
V roce 2021 se na Mercedes vrátila červená barva. Tentokrát ne kvůli Ferrari ale sponzorovi, kterým je technologická společnost CrowdStrike věnující se kybernetické bezpečnosti v oblasti cloudů.  |Foto: Mercedes AMG
Mercedes v roce 2021 nasadil vůz AMG GT R s výkonem 585 koní. Foto: Mercedes AMGMercedes v roce 2021 nasadil vůz AMG GT R s výkonem 585 koní. Foto: Mercedes AMG
Mercedes v roce 2021 nasadil vůz AMG GT R s výkonem 585 koní. |Foto: Mercedes AMG
Medical Carem se stal Mercedes AMG C 63 S Combi.  Foto: Mercedes AMGMedical Carem se stal Mercedes AMG C 63 S Combi.  Foto: Mercedes AMG
Medical Carem se stal Mercedes AMG C 63 S Combi.  |Foto: Mercedes AMG
Safet car Mercedesu je od roku 2022 vůz Mercedes-AMG GT Black Series Foto: DaimlerSafet car Mercedesu je od roku 2022 vůz Mercedes-AMG GT Black Series Foto: Daimler
Safet car Mercedesu je od roku 2022 vůz Mercedes-AMG GT Black Series |Foto: Daimler
Uvnitř současného safety caru. Foto: DaimlerUvnitř současného safety caru. Foto: Daimler
Uvnitř současného safety caru. |Foto: Daimler

Uplynulo 50 let od premiéry safet caru. Podívejte se na přehled zpomalovacích vozů od 90. let po dnešek

Zmenšit