Aktuality z Mezinárodní automobilové federace FIA. Změny pravidel, odvolací soudy, penalizace a prohlášení.
Po epizodě s PUREm se jméno Gillesa Simona znovu vrací na scénu, Francouz se objevil ve službách Hondy, pracuje na šestiválci.
McLaren nestihl na zařízení FIA otestovat pružnost nového předního křídla, které dorazilo na okruh až v pátek v noci, nechtěl riskovat případnou diskvalifikaci, a proto ho nakonec v Barceloně nenasadil.
Navzdory četným potížím s telemetrií v prvních čtyřech závodech se FIA rozhodla dát svému novému dodavateli více času.
Telemetrický systém FIA, který má formou kontrolek v kokpitu informovat jezdce o vyvěšených vlajkách, výjezdu safety caru či aktivaci DRS, se stále nepodařilo odladit a v závodě znovu nebude aktivní.
Mezinárodní automobilová federace vymezila na Sakhiru dvě rovinky pro používání systému pro snížení odporu vzduchu zadního křídla.
FIA objasnila pravidla ohledně limitu zaměstnanců v jednotlivých týmech. Fyzioterapeuti se do tohoto omezení nepočítají, takže Force India teď může zaměstnat další dva lidi.
V týdnu po australské Grand Prix se nepodařilo odstranit problémy, které částečně oslepily FIA ve vztahu k vozům na trati.
Standardizovaná elektronická řídící (ECU) jednotka dodávaná McLarenem se znovu ozvala, tentokrát s vozy nemůže komunikovat FIA.
Prezident FIA Jean Todt naznačil, že nová Dohoda o omezení zdrojů nakonec podepsána být vůbec nemusí, čímž se uvolní utrácení ve formuli 1.
Mezinárodní automobilová federace má nový orgán pod názvem Komise jezdců. Má čtrnáct členů z řad závodníků z různých sérií.
Policejní hlídka přistihla během loňského roku Carlose Graciu, jak řídí v podnapilém stavu, a zabavila Španělovi jeho řidičský průkaz.
Světová rada motorsportu formálně stvrdila rozhodnutí Bernieho Ecclestona nechat počet letošních Grand Prix na devatenácti.
Když Jean Todt vyhrál v roce 2009 volbu prezidenta Mezinárodní automobilové federace, řekl, že zůstane jen jedno volební období. Teď ale mění názor.
Týmy Renaultu se svým dodavatelem motorů zkoušely, zda FIA akceptuje interpretaci, podle které některá upřesnění pravidel o motorech platila jen loni. Neuspěly.
Kontroverze okolo úprav karoserie za výfuky netrvala dlouho, FIA informovala oba dotčené týmy, že jejich řešení odporují pravidlům.
Zástupci Mezinárodní automobilové federace se rozpovídali o škále možností, které mohou využívat pro posuzování incidentů na trati. Již dlouho nejde jen o lidské oko.
Prezident Komise FIA pro monoposty Gerhard Berger si dal za cíl zjednodušit strukturu nižších závodních sérií, aby mladí jezdci měli snazší postup na vrchol.
Mezinárodní automobilová federace oznámila, kdo se stane nástupcem Garyho Hartsteina v lékařském voze na okruzích Grand Prix.
Bývalý hlavní lékař formule 1 Gary Hartstein se vulgárně rozjel na Twitteru, aby dal najevo, jak moc mu vadí, že ho FIA propustila.
FIA dnes oznámila oficiální startovní listinu pro rok 2013. Je v ní více volných míst, protože některé týmy ještě nenahlásily rozdělení startovních čísel. Chybí HRT, které se nepodařilo včas prodat solventnímu majiteli.
Red Bull konečný verdikt FIA ohledně Vettelova předjíždění potěšil, ale ne překvapil. Ferrari připomnělo, že nikdy nechtělo zpochybnit výsledek šampionátu.
Tým Ferrari oznámil, že poté, co mu FIA vysvětlila předjížděcí manévr Sebastiana Vettela v Brazílii, považuje tuto kauzu za uzavřenou.
Bernie Ecclestone je mírně pobouřen kauzou, která vznikla kolem předjíždění Sebastiana Vettela v brazilském závodě.
Předjetí Jean-Erica Vergneho Sebastianem Vettelem v Brazílii bylo podle FIA zcela v souladu s pravidly, takovou odpověď dostane i Ferrari.
Po závodě v Brazílii se objevily spekulace, že Sebastian Vettel předjel Kamuje Kobajašiho pod žlutými vlajkami. Ale není tomu tak.
Trest zákazu startu by se ve formuli 1 mohl v budoucnu stát relativně častým, pokud se Mezinárodní automobilové federaci podaří zavést systém trestných bodů na superlicence.
Příští rok čekají týmy rozšířené testy flexibility předního křídla, Mezinárodní automobilová federace v této oblasti stále nemá vyhráno.
Mezinárodní automobilová federace se rozhodla pro nečekaný krok, nehodlá dál zaměstnávat lékaře F1 Garyho Hartsteina, nechá ho pracovat už jen dva závody.
Na zcela novém Okruhu Amerik použijí jezdci DRS jen na jedné rovince, úsek pro aktivaci křídla bude FIA zřejmě ještě ladit během závodního víkendu.
Mezinárodní automobilové federaci se nelíbilo vyjadřování jezdců na stupních vítězů v Abú Zabí, a tak všem poslala varování, že za vulgarity bude trestat. ANKETA
Když Red Bull odmítl podpořit novou Dohodu o omezení zdrojů, mnozí ho obviňovali z blokování úsporných opatření. Jak se ale ukazuje, konečné slovo měla FIA.
Red Bull se obrátil na Mezinárodní automobilovou federaci s žádostí o potvrzení interpretace pravidel o brzdových systémech, což federace udělala.
Mezinárodní automobilová federace se rozhodla jen pro jednu drobnou úpravu jedné zóny DRS na Yas Marině, všechny ostatní parametry jsou stejné jako loni.
První informace o pondělním jednání mezi FIA, týmy a Berniem Ecclestonem poskytla automobilová federace, ovšem nic konkrétního.
Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt odmítá, že by nebyl při jednání o budoucnosti formule 1 dostatečně tvrdý.
Před uzavřením nové Concordské dohody zbývá týmům několik nevyřešených problémů, budou o nich jednat s majitelem formule 1 a Mezinárodní automobilovou federací.
Paul di Resta a Bruno Senna apelují na FIA, aby vyjasnila, na jakou stranu mají pomalejší jezdci v rychlých zatáčkách v Suzuce uvolňovat prostor výkonnějším vozům.
Kauza otočných předních křídel zřejmě skončí dřív, než pořádně začala. FIA už v Suzuce kontroluje vozy důkladněji a zaměřila se na tuto novinku.
Oficiální kalendář závodů příští sezóny se liší jen velmi málo od provizorní verze, kterou Bernie Ecclestone přivezl do Singapuru.
Mezinárodní automobilová federace zveřejnila Technická pravidla pro příští sezónu. Povolují zkrášlení nosů vozů a zakazují dvojité DRS Mercedesu.
Podobná témata: Alain Prost, Charles Pic, Yas Marina, Lewis Hamilton, T křídla, Rozpočtový strop, Pravidla formule 1, Alpha Tauri, GP Mexika 2019, T křídla, Red Bull Ring, Liberty Media, GP Mexika 2015, Formule E, Renault, GP Španělska 2018, Toro Rosso, Stoffel Vandoorne, Max Chilton, GP Francie 2019